Februar 2022

Uttaket i dag ble veldig positivt, de klarte å finne venstre eggstokk og utviklingenen hadde tatt seg kraftig opp siden mandag, hele 22 egg ut :woot:
Nettopp fått telefon om at 15 var bra og blitt injisert, så nå har jeg håp om innsett denne runden :dance008
Wow!! :hello2:hello2:hello2:hello2:hello2

Hei dere, jeg hadde jo hcg for 2 dager siden på 63, i dag på testdagen var den bare på 105 :( er alt håp ute da? Tror ikke jeg klarer ta flere slike hcg blodprøver, jeg blir stressa av å sitte ved tlf å vente :(

Hei dere, jeg hadde jo hcg for 2 dager siden på 63, i dag på testdagen var den bare på 105 :( er alt håp ute da? Tror ikke jeg klarer ta flere slike hcg blodprøver, jeg blir stressa av å sitte ved tlf å vente :(
Absolutt ikke alt håp ute tenker jeg <3
Det dobles vel som tommelfingerregel ca annenhver dag, men husk at dette ikke er noen eksakt vitenskap, og at noen har litt mer mens andre mindre uten at det trenger å bety krise.
Håper du klarer å slappe av litt med kroppen din snart- selvom jeg forstår at det er lettere sagt enn gjort. Prøv å fokusere på at dette skal gå bra! Gå deg en tur når tankene tar over- det hjelper alltid <3

Blir snart gal jeg :inpain: Enda ikke fått mensen, og nå har jeg gått så langt at jeg har kjøpt clearblue eggløsningstest for å sjekke om kroppen prøver å slippe egget på nytt, siden jeg har murringer, men ingen mens. Aldri opplevd det tidigere. Har alltid fast syklus, men nå er jeg på dag 30 i syklusen min og sist måned fikk jeg mensen på dag 26. Ikke rart jeg begynner å lure. For dere som ikke kjenner til disse testene så skal det være stillestående smiley når man er mest fertil, blinkende smiley når eggløsning nærmer seg og sirkel når det ikke er noe LH stignig, og eggløsning ikke er i nærheten. Jeg fikk sirkel, men jeg var så dum at jeg så på testpinnen når jeg skulle kaste den... Vil dere tolke dette svaret som negativt eller som positivt? Er så redd for at mensen ikke kommer, og stresser i overkant mye over det :sorry: Jeg vil så gjerne komme i gang :sad015

Vedlegg

• 20220202_173304.jpg
    20220202_173304.jpg
    619,7 KB · Visninger: 60
Blir snart gal jeg :inpain: Enda ikke fått mensen, og nå har jeg gått så langt at jeg har kjøpt clearblue eggløsningstest for å sjekke om kroppen prøver å slippe egget på nytt, siden jeg har murringer, men ingen mens. Aldri opplevd det tidigere. Har alltid fast syklus, men nå er jeg på dag 30 i syklusen min og sist måned fikk jeg mensen på dag 26. Ikke rart jeg begynner å lure. For dere som ikke kjenner til disse testene så skal det være stillestående smiley når man er mest fertil, blinkende smiley når eggløsning nærmer seg og sirkel når det ikke er noe LH stignig, og eggløsning ikke er i nærheten. Jeg fikk sirkel, men jeg var så dum at jeg så på testpinnen når jeg skulle kaste den... Vil dere tolke dette svaret som negativt eller som positivt? Er så redd for at mensen ikke kommer, og stresser i overkant mye over det :sorry: Jeg vil så gjerne komme i gang :sad015
Forstår at du blir forvirret av dette, jeg har dessverre lite erfaring med slike tester, men håper så for deg at tr dukker opp, ventet lenge nok nå :wideyed:

Uttaket i dag ble veldig positivt, de klarte å finne venstre eggstokk og utviklingenen hadde tatt seg kraftig opp siden mandag, hele 22 egg ut :woot:
Nettopp fått telefon om at 15 var bra og blitt injisert, så nå har jeg håp om innsett denne runden :dance008
WOW hvilken fangst!!! :smiley-bounce015Blir spennende å høre hvordan utviklingen går!

Jeg har bare brukt den rose varianten som bare måler LH, men der var strekene omtrent like sterke når den ble positiv så hvis denne fungerer på samma måte så vil jeg si at den er negativ. Skjønner det er fryktelig irriterende at mensen lar vente på seg... Det kan jo skje av og til at el kommer tidligere eller senere enn vanlig. Men det virker usannsynlig at du ikke har hatt EL ennå. Forhåpentligvis er mensen rett rundt hjørnet! Jeg sender masse mensen-oppfordrende tanker! :D

Trolig er det fordi du stresser med tankene dine om at mensen må komme :) opplevde selv at den stadig var litt forsinka når jeg hadde forsøk :)

Tror ikke man har rett på fri med lønn, som ved er vanlig legebesøk. Slik var det ikke hos oss hvertfall! Men ingen regler uten unntak, de fleste sjefer er mennesker og finner en løsning :) Men husk, i en ivf runde er det mange lege besøk og mange kontroller. Som partner bør man være med på første samtale, ved uttak og innsett. Det er ved uttak man signerer. Jeg selv har hatt flere innsett uten at tidligere partner var med pga jobb :)
På jobben til samboeren har det blitt skikkelig strengt. De må bruke av avspasering for å dra til sin egen lege. Ja det blir vel mange kontroller og sånn i en sånn prosess.. Hadde selvfølgelig satt ekstra pris på om hun var med hver innsett (om det blir fler),men skjønner at det kan bli litt vanskelig mtp jobben :sorry:

På jobben til samboeren har det blitt skikkelig strengt. De må bruke av avspasering for å dra til sin egen lege. Ja det blir vel mange kontroller og sånn i en sånn prosess.. Hadde selvfølgelig satt ekstra pris på om hun var med hver innsett (om det blir fler),men skjønner at det kan bli litt vanskelig mtp jobben :sorry:
Så dårlig at hun må bruke avspasering! Det burde gå på egenmelding, i hvert fall når hun også er satt opp på time. Men vet det er forskjellig praksis. Siden jeg har lang reisevei til klinikken så pleier jeg å reise selv (pasientreiser betaler kun første samtalstime for partner), men hun var med mig på første uttak. Denne gangen fungerer det ikke med jobben hennes, og i tillegg er det jo dyrt å ta siste-minuttene fly. Kjedelig, men det går.

Sjekk gjerne at dere står på riktig sted på listen. Har prøvd å følge med men vi er ganska mange (gøy!) så det er fort gjort å glemme noen.

Ellers så syns jeg denne perioden fra ovitrelle til uttak er nervepirrende. Er redd for att eggene skal sleppe for tidlig.. :nailbiting: Det er vel ingen stor risiko for det men man vet aldri. Må har noe å bekymre meg for? :hilarious:

Sjekk gjerne at dere står på riktig sted på listen. Har prøvd å følge med men vi er ganska mange (gøy!) så det er fort gjort å glemme noen.

Ellers så syns jeg denne perioden fra ovitrelle til uttak er nervepirrende. Er redd for att eggene skal sleppe for tidlig.. :nailbiting: Det er vel ingen stor risiko for det men man vet aldri. Må har noe å bekymre meg for? :hilarious:
Haha har også bekymret meg for det alle tre forsøkene, men ble fortalt at det ikke skjer, og at det er tullete å tenke på :hilarious: Men ja, noe må man bekymre seg for :laughing002 Synes det er litt befriende når Ovitrelle er satt jeg, da vet man liksom at det blir uttak :hug007 etter avbrutt IUI og IVF så tar jeg det aldri for gitt :eek:

Ja nå har jeg fått igjen troa, gråt av glede inne på avlukket etterpå :hilarious:
De informerte om at det kunne hende det ble frys, de skulle vurdere det ved innsettet, men det er bedre enn ingenting :p
Blir spennende å følge med på testene dine fremover, håper gullegget spirer og gror:love7

Skjønner godt at det ble litt grining! For en lettelse :joyful:

Håper du får gode nyheter i dag og er i grei form! Jeg syntes jeg ble litt dårligere i dagene etter uttaket, føltes som om kroppen var ivrig etter å reparere.

Tusen takk for gode ønsker❤️

Jeg er nå 8 dager etter inseminasjon som var forrige tirsdag… men jeg merket EL-smertene først onsdag kveld og natt til torsdag så er nok mer riktig rundt de dagene. Eggene hadde ikke sluppet enda under inseminasjonen, så kan nok stemme da at jeg er omtrent i samme løype som deg- ca 7DPO vil jeg tro. Fredag tror jeg ryker asså :D hva har du tenkt videre?

Skjønner:)Jeg testet i morges også, 8 dpo. Ovitrelle skal egentlig være ute i kveld, og testen var ikke helt blenda enda, så tar nok en test i kveld også. Så blir de neste dagene veldig spennende …

Jeg har bare brukt den rose varianten som bare måler LH, men der var strekene omtrent like sterke når den ble positiv så hvis denne fungerer på samma måte så vil jeg si at den er negativ. Skjønner det er fryktelig irriterende at mensen lar vente på seg... Det kan jo skje av og til at el kommer tidligere eller senere enn vanlig. Men det virker usannsynlig at du ikke har hatt EL ennå. Forhåpentligvis er mensen rett rundt hjørnet! Jeg sender masse mensen-oppfordrende tanker! :D
Testet på nytt i dag, med morgenurin, og den var fremdeles sirkel, så regner med at jeg ikke har eggløsning ja.. Takk, håper det hjelper :D

Back
Topp