Februar 2022

Nå føler samboeren seg veldig dårlig. Vondt i hodet og vondt i halsen :arghh: Foreløpig negativ corona test. Jeg er så stressa nå! Typisk om hun skal bli smitta rett før hormonstart. Krysser fingrene for at det er forbigående :Heartred
Håper at det er en vanlig kjedelig forkjølelse som har kommet på besøk! ❤️

Hvilken dag pleier dere begynne på Letrozol og når har dere fått eggløsning? :)

Åååånei :( får håpe det bare er en forkjølelse og ikke korona! Og i værste fall; hvis det er korona at dere begge tester positivt asap så dere kanskje rekker å bli ferdige med isolasjon før kontroll etter hormonstart! Blir jo også spennende å se hva de sier angående isolasjon ol. På pressekonferansen i morgen! Sender deg hvertfall mange gode tanker :Heartpink

Jeg har aldri gjennomført ivf før, så vet ikke når jeg har kontroll hos GU. Vet du eller noen andre hvor mange dager man går på hormoner før man skal på kontroll? Er det en del dager så rekker vi det kanskje. Heldigvis har hun fremdeles blendahvit test :D Jeg har tre doser corona vaksine, så foreløpig er reglene slik at jeg kan teste meg ut av isolasjon hvis jeg bor med en nærkontakt med corona, men hvis Evelyn får corona blir det litt verre, for reglene på sykehuset er at hun må være med, så håper hun ute av isolasjon innen den tid hvis hun får corona. Håper testene fortsetter å være negative.

Last edited:
Jeg har aldri gjennomført ivf før, så vet ikke når jeg har kontroll hos GU. Vet du eller noen andre hvor mange dager man går på hormoner før man skal på kontroll? Er det en del dager så rekker vi det kanskje. Heldigvis har hun fremdeles blendahvit test :D Jeg har tre doser corona, så foreløpig er reglene slik at jeg kan teste meg ut av isolasjon hvis jeg bor med en nærkontakt med corona, men hvis Evelyn får corona blir det litt verre, for reglene på sykehuset er at hun må være med, så håper hun ute av isolasjon innen den tid hvis hun får corona. Håper testene fortsetter å være negative.
Jeg var på kontroll på medisindag 9 sist forsøk, og på medisindag 6 forsøket før det:) håper også hun fortsetter å teste negativt!

Jeg har aldri gjennomført ivf før, så vet ikke når jeg har kontroll hos GU. Vet du eller noen andre hvor mange dager man går på hormoner før man skal på kontroll? Er det en del dager så rekker vi det kanskje. Heldigvis har hun fremdeles blendahvit test :D Jeg har tre doser corona vaksine, så foreløpig er reglene slik at jeg kan teste meg ut av isolasjon hvis jeg bor med en nærkontakt med corona, men hvis Evelyn får corona blir det litt verre, for reglene på sykehuset er at hun må være med, så håper hun ute av isolasjon innen den tid hvis hun får corona. Håper testene fortsetter å være negative.
Jeg har første kontroll nå på fredag, syklusdag 10 (sprøytedag 7) :)

Jeg var på kontroll på medisindag 9 sist forsøk, og på medisindag 6 forsøket før det:) håper også hun fortsetter å teste negativt!
Takk for svar! Da er det sikkert rundt dag 6 på meg også da. Eller om de regner ut fra AMH eller noe. Jeg har forresten ikke tatt ny AMH test siden 2020..i 2019 var den på 11 men så gikk jeg ned 9,5 kilo frem til 2020, og da økte den til 16. Nå har jeg gått ned 8 kilo til siden da, og AMH har sikkert økt ytterligere. Håper ikke det har noe å si for overstimulering, for har glemt å nevne vektnedgangen til sykehuset. Litt of topic, bare kom på det når jeg snakket om AMH :p

Regner med at samtlige her er nervøse for smitte nå.. :bag: sprøytestart om 5-6 dager.. om ikke syklus er på bærtur.
Tør ikke kjøpe noe før start altså. Stressa i kroppen kan man si

Regner med at samtlige her er nervøse for smitte nå.. :bag: sprøytestart om 5-6 dager.. om ikke syklus er på bærtur.
Tør ikke kjøpe noe før start altså. Stressa i kroppen kan man si
Ja det tror jeg også! :meh: Håper alle holder seg friske og raske og at samtlige får satt inn gullegget :Heartred

Takk for svar! Da er det sikkert rundt dag 6 på meg også da. Eller om de regner ut fra AMH eller noe. Jeg har forresten ikke tatt ny AMH test siden 2020..i 2019 var den på 11 men så gikk jeg ned 9,5 kilo frem til 2020, og da økte den til 16. Nå har jeg gått ned 8 kilo til siden da, og AMH har sikkert økt ytterligere. Håper ikke det har noe å si for overstimulering, for har glemt å nevne vektnedgangen til sykehuset. Litt of topic, bare kom på det når jeg snakket om AMH :p
De pleier å sette opp kontroll basert på flere ting; klinikkens kapasitet, risiko for overstimulering etc. Pasienter med høy AMH har typisk større risiko for overstimulering, og pleier ofte å ha litt flere kontroller vs. en som ikke er i faresonen :)

Har aldri hørt at AMH varierer med vekten :) AMH forteller hvor mange egg man har igjen, måles gjennom blodprøve, og kan teoretisk sett bare bli lavere med tiden.

De pleier å sette opp kontroll basert på flere ting; klinikkens kapasitet, risiko for overstimulering etc. Pasienter med høy AMH har typisk større risiko for overstimulering, og pleier ofte å ha litt flere kontroller vs. en som ikke er i faresonen :)

Har aldri hørt at AMH varierer med vekten :) AMH forteller hvor mange egg man har igjen, måles gjennom blodprøve, og kan teoretisk sett bare bli lavere med tiden.

Jeg vet ikke hvor høy AMH er for at det regnes som høy, men de har helt sikkert kontroll på dette. Har liten lyst til å bli overstimulert :shy:

Legen sa at det kunne ha noe å si på AMH, i og med at Amh steg da jeg gikk ned i vekt. For den steg jo dra 11 til 16 på et år, og prøvene var tatt samme dag i syklusen. Men jeg aner ikke o_O

Noen som vet hva reglene er for partner mtp jobb ved et ivf forsøk? Samboer møte opp på sykehuset, det er reglen, og hun må skrive under på dokumter. Sjefen hennes mener hun må bruke feriedag, men vi mener hun har krav på permisjon, for dette omhandler like mye henne som meg. Det er jo til og med et krav fra sykehuset. Hvordan er det for dere som får hjelp fra donorsæd?

Back
Topp