Februar 2022

Tusen takk, håper lille blasto hører på deg! :joyful: Så skal til gjengjeld dine 5 befruktede høre på meg og storkose seg på laben frem til en av dem melder flytting på onsdag! :)

Regner med det blir å teste ut Ovitrelle fra 7-8 dpo - det er nok det som fungerer best for meg. Innser nå at en fordel med blasto er at det jo blir færre dager å vente før man faktisk kan teste.

Da kan jeg settes på ruger!!! :happy093

Et av tre embryo klarte seg gjennom helgen og var ved morgentlf blitt en begynnende blastocyst. Det stresset meg litt da jeg forsto de helst ville se den utvikle seg litt til. Og jammen, da de sjekket ved innsett var den kommet videre og var der den skulle være. ❤️Veldig surrealistisk og helt herlig å være kommet så langt!
Å så gøy, håper den lille spiren klamrer seg godt fast :love7

Da kan jeg settes på ruger!!! :happy093

Et av tre embryo klarte seg gjennom helgen og var ved morgentlf blitt en begynnende blastocyst. Det stresset meg litt da jeg forsto de helst ville se den utvikle seg litt til. Og jammen, da de sjekket ved innsett var den kommet videre og var der den skulle være. ❤️Veldig surrealistisk og helt herlig å være kommet så langt!
Ååååh gratulerer som ruger!!! Helt fantastisk at det ble en fin blasto :happy:❤️ Og det er jo en stor bonus å ikke må vente så lenge med testing :D Sender masse klamre-deg-fast-vibber til embryoet!

Ja, man overtenker til de grader... Bruker ikke tenke så mye på mensen, for jeg har jo ikke hatt en pp siden februar 2020, så nå når jeg endelig skal i gang igjen er jeg jo veldig stressa og bevisst på alt av symptomer. Så når jeg da ikke får mensen til tross for symptomer så blir jeg super stressa.. Mensmurringer i over en uke nå. Det bruker jeg aldri ha. Føles nesten som om det er en propp som holder igjen mensen..

Å så deilig at du slipper bekymre deg for det i tillegg til alt annet. Vi er foreløpig friske og slik håper jeg det fortsetter. Vi tar alle forhåndsregler. Jeg har spurt samboeren om ikke hun kan spørre jobben om hun kan bli hjemme pga smitte på jobb, men hun vil ikke :sorry: hun har vært 100% sykmeldt i snart et år pga kneskade, og hun prøver seg endelig ut i jobb igjen, for om hun ikke er tilbake 100% innen juni får hun bare 60% lønn av nav eller hva det var.. Så hun føler ikke at hun har "tid" til å være hjemme..hun jobber foreløpig bare 20%,og må komme seg ut i 100% innen juni.. Jeg er glad på deres vegne slik at dere slipper bekymre dere for smitte på jobben :Heartred
Håper proppen straks løsner! :D

Jeg skjønner godt at det er vanskelig for samboen din å være hjemme i den situasjonen.. Det høres vanskelig ut. Blir nok dessverre tilbake til litt koronastress på oss også da uttak blir senere enn jeg trodde og kona nok ikke kan bli hjemme hele uken.. Hun skal snakke med styrer senere idag om hvordan situasjonen er i barnehagen nå, så får vi se.

Kontrollen idag ble med den samme legen som sist... Men, hun gjorde en bedre jobb idag. Fikk jo øvd seg litt sist :rolleyes: Jeg følgte nøye med på skjermen og følte meg trygg nok på at hun fikk målt riktig, så spurte ikke om en second opinion. Folliklene vokser ikke særlig fort men det går i rett retning. Den største var omkring 15 mm idag og det er fortsatt 6 eggposer, kanskje en til som slenger seg på. Jeg skal fortsette å stimulere med samme dose og så kontroll nr 3 (!) på onsdag. Så da blir det plutselig uttak tidligst fredag. Bare å romstrere om i jobbkalenderen.

Fikk forresten time til onsdagens kontroll på ivf-avdelingen så da slipper jeg denne legen, yay :)

Kontrollen idag ble med den samme legen som sist... Men, hun gjorde en bedre jobb idag. Fikk jo øvd seg litt sist :rolleyes: Jeg følgte nøye med på skjermen og følte meg trygg nok på at hun fikk målt riktig, så spurte ikke om en second opinion. Folliklene vokser ikke særlig fort men det går i rett retning. Den største var omkring 15 mm idag og det er fortsatt 6 eggposer, kanskje en til som slenger seg på. Jeg skal fortsette å stimulere med samme dose og så kontroll nr 3 (!) på onsdag. Så da blir det plutselig uttak tidligst fredag. Bare å romstrere om i jobbkalenderen.

Fikk forresten time til onsdagens kontroll på ivf-avdelingen så da slipper jeg denne legen, yay :)

Så bra at det gikk bedre enn sist med legen! Men likevel at du får komme på IVF-avdelingen neste gang:) Håper eggposene dine vokser fint videre til onsdag og at fredag blir en flott start på helgen!

Håper proppen straks løsner! :D

Jeg skjønner godt at det er vanskelig for samboen din å være hjemme i den situasjonen.. Det høres vanskelig ut. Blir nok dessverre tilbake til litt koronastress på oss også da uttak blir senere enn jeg trodde og kona nok ikke kan bli hjemme hele uken.. Hun skal snakke med styrer senere idag om hvordan situasjonen er i barnehagen nå, så får vi se.
Ja håper det :D

Ja, det er ikke lett, og hun vil veldig gjerne ut i 100% igjen, og jeg skjønner henne godt, selv om det er skummelt nå.. Nei så kjipt :sorry: Vi får likevel krysse fingrene for at vi holder oss friske :Heartred Ja, jeg leste nettopp posten din. Kjedelig at du må fortsette på hormoner litt til. Håper foliklene skyter fart veldig g snart. Krysser fingrene for deg :Heartred

Vært på kontroll i dag, det ble med blandede følelser :sour: Var samme gyn jeg hadde på uttak i desember, hun fant ikke min venstre eggstokk da og heller ikke i dag. Dette synes jeg er merkelig, alle de andre legene på klinikken finner den. Den var jo der på fredag med sine 8 folikker o_O Noen som har vært borti slikt?
Uansett så kunne hun telle 8 fine folikker på høyre, mulig flere til uttak på onsdag.

Det ble mye kluss med den posten til engelpia hvor jeg skulle gratulere med graviditet.. Får ikke til å slette det :hilarious: ville bare gratulere, og gjorde det tre ganger :hilarious::hilarious::hilarious:

Vært på kontroll i dag, det ble med blandede følelser :sour: Var samme gyn jeg hadde på uttak i desember, hun fant ikke min venstre eggstokk da og heller ikke i dag. Dette synes jeg er merkelig, alle de andre legene på klinikken finner den. Den var jo der på fredag med sine 8 folikker o_O Noen som har vært borti slikt?
Uansett så kunne hun telle 8 fine folikker på høyre, mulig flere til uttak på onsdag.
Det høres veldig rart ut at hun ikker finner eggstokken... Blir det flere kontroller? Men så bra med mange fine folikler i hvert fall! :)

Det høres veldig rart ut at hun ikker finner eggstokken... Blir det flere kontroller? Men så bra med mange fine folikler i hvert fall! :)
Nei, ingen flere kontroller, setter Ovitrelle i kveld :) Håper bare de klarer å få egg ut av venstre eggstokk også.

Back
Topp