Februar 2022

I går fikk jeg eggløsning! Så nå er det planlagt innsett på onsdag :cat: kjenner jeg gleder meg. Er andre forsøk av første uttak. Vi har 3 egg på frys.

Første forsøk ble jeg gravid men etter en uke mistet jeg. Var veldig tungt enda vi akkuratt hadde startet. Så nå er jeg naturligvis veldig ivrig på å gjøre alt riktig! Tar alt av vitaminer, trener litt for å øke blodsirkulasjon og passer på vekta :nailbiting: forrige svangerskap for 7 år siden hadde jeg svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk. Noen som vet om man kan få Prøve blodfortynnende for å se om det hjelper? De har ikke foreslått det men har jo klart å Google meg frem til at det har hjulpet mange uansett underliggende problemer :wacky:
Åh så spennede med innsett snart! Krysser fingrene :) Jeg mistet også ved første ferskinnsett, men det var veldig tidlig slik at mensen kom til vanlig tid. Det er dessverre ikke uvanlig :( Jeg tror det er vanskelig å få støttemedisiner så "tidlig" i prosessen, men det er nok også avhengig av praksisen på klinikken din.

Når du mener UL mener du da innvendig? For ved spiren hvor jeg er nå og Porsgrunn jeg var før så brukte de bare utvendig ultralyd ned slik gele
Nei, mener ikke innvendig UL.
Har aldri lest at noen har fått innvendig UL under et innsett. Vet ikke om det gjøres.

Litt spent vil man jo alltid være, jeg syntes ikke uttak var noe å gruer seg til :) Var litt på en snurr av alle medisinene, også var det veldig interessant å følge med på skjermen hva som foregikk :p Jeg skal ha uttak onsdag eller torsdag. Sist runde var det ingen egg som overlevde til innsett, fikk telefon på morgenen den dagen, den var kjip. Denne runden har jeg flere egg, men føler meg faktisk i mye bedre form :p
Blir spennende å følge med på hvordan det går for deg :Heartred
Godt å høre at uttak ikke trenger å være så ille! Ser for meg at det kan bli greit å ha en skjerm å følge med på :happy: Har første kontroll på fredag, håper det er noen gode egg på vei da! Føler meg foreløpig akkurat som vanlig, og håper det fortsetter en god stund til. Den telefonen skjønner jeg at er lei å få, man får kanskje følelsen av at det hele var litt «bortkastet» - men krysser fingrene at dette blir din tur! :happy:

Jeg svimte av torsdag kveld i senga, veldig ubehagelig og svimmelheten gir seg ikke :( andre som sliter med det? Bestilt meg legetime mandag, er det slik at de automatisk tar hcg test da? Jeg testet jo negativt onsdag denne uka og ikke testdag før onsdag til uka

Jeg svimte av torsdag kveld i senga, veldig ubehagelig og svimmelheten gir seg ikke :( andre som sliter med det? Bestilt meg legetime mandag, er det slik at de automatisk tar hcg test da? Jeg testet jo negativt onsdag denne uka og ikke testdag før onsdag til uka
Så kjipt at det ikke gir seg! Godt du får skjekka det hos legen <3 du kan jo spørre om at de skjekker det? Jeg blir svimmel ved stress men har ikke opplevd det i rugetiden. Men kan det være bivirkning av medisiner?

Så kjipt at det ikke gir seg! Godt du får skjekka det hos legen <3 du kan jo spørre om at de skjekker det? Jeg blir svimmel ved stress men har ikke opplevd det i rugetiden. Men kan det være bivirkning av medisiner?
Er visst ikke mange som blir svimmel på cyclogest men kom liksom plutselig og, snart gått på cyclogest i 2 uker

Er visst ikke mange som blir svimmel på cyclogest men kom liksom plutselig og, snart gått på cyclogest i 2 uker
Jeg blir både svimmel og veldig trøtt av cyklogest. Men det kommer fra første dag. Det er som å skru på en bryter. Hodepine også. Jeg har i flere tilfeller latt bilen stå, fordi jeg ikke tør kjøre. Jeg vet at disse bivirkningen er sjeldne og skjer kun i få tilfeller, men noen får det jo ❤️

Takk ❤️ Ja jeg vet jo at det til syvende og sist er kvalitet, ikke kvantitet som teller. Jeg har lest her inne at grensen for å dyrke til blasto på Riksen går ved 9 befruktede egg... Så da trenger man jo veldig mange ut. Men jag skal spørre om det når jeg snakker med dem på mandag. Hadde gjerne sett at de i hvert fall prøver å dyrke ev. ekstra embryo til blastocyst innen de fryses.

Blir kjempespennende å følge med på utviklingen hos deg! Når får du oppdatering?

Enig med deg når det gjelder dyrking av embryo til frys!
Det gir jo bedre odds for å tåle frys også, når det er flere celler å gå på. Jeg skal ha innsett i morgen, gitt at minst ett har overlevd helgen.:nailbiting:

Jeg fikk 9 befruktede egg da vi prøvde på første barn på Riksen i 2018, og da endret de planen fra å dyrke til dag 2 til å dyrke til blasto. Men på dag 2 hadde bare 5 egg klart seg, så da ble det dag 3 i stedet. Jeg fikk da til og med innsett på en lørdag, trodde da at de ikke drev med det. Men vet ikke hvordan praksisen er der nå, så spennende å høre hva de forteller deg.

På Riksen må man ta blodprøve 9-13 dager etter innsett. Hvis det er mer enn 9 dager siden du hadde innsett bør de kunne ta en test i morgen. Det spørs nok på klinikken og hvor fleksible de er.

På Riksen må man ta blodprøve 9-13 dager etter innsett. Hvis det er mer enn 9 dager siden du hadde innsett bør de kunne ta en test i morgen. Det spørs nok på klinikken og hvor fleksible de er.
Klinikken er 65 mil unna, jeg skal til fsstlegevikar i morgen, testdag onsdag etter innsett av fryst blasto, 11 dager etter innsett i dag

Klinikken er 65 mil unna, jeg skal til fsstlegevikar i morgen, testdag onsdag etter innsett av fryst blasto, 11 dager etter innsett i dag
Poenget mitt var at det ikke er for tidlig å ta en blodprøve, hvis offentlige sykehus tar blodprøve allerede 9 dager etter innsett.

Er det flere som opplever svie under- og etter injeksjon av Menopur? :confused:

Sniker med et tips i tilfelle du ikke har prøvd - her hjalp det å trekke ut medisinen ca 30 minutter før man skal sette sprøyte.

Enig med deg når det gjelder dyrking av embryo til frys!
Det gir jo bedre odds for å tåle frys også, når det er flere celler å gå på. Jeg skal ha innsett i morgen, gitt at minst ett har overlevd helgen.:nailbiting:

Jeg fikk 9 befruktede egg da vi prøvde på første barn på Riksen i 2018, og da endret de planen fra å dyrke til dag 2 til å dyrke til blasto. Men på dag 2 hadde bare 5 egg klart seg, så da ble det dag 3 i stedet. Jeg fikk da til og med innsett på en lørdag, trodde da at de ikke drev med det. Men vet ikke hvordan praksisen er der nå, så spennende å høre hva de forteller deg.
Jeg har hatt både inseminasjon og innsett på helg. Har fått beskjed om de prioriterer innsett ved ferskforsøk på helgen (regner med at det er derfor de er så glade i styrt syklus ved fryseforsøk...). Skal oppdatere hva de sier imorgen ifht blasto :)

Masse lykke til med innsett imorgen!! :woot:

Håper du får oppklarende svar imorgen angående svimmelheten!

Back
Topp