Februar 2022

Jeg kan dessverre også bli med i "klubben" - nå har det kommet korona i barnehagen til kona mi også :arghh: Heldigvis er det så langt bare en nærkontakt til en nærkontakt, så krysser fingrene for at det stopper der. Vi får se...
Velkommen i "klubben" Statistikern:arghh: Jeg håper vi alle sakte, men sikkert kan melde oss ut av denne klubben, og heller melde oss inn i den trygge "klubben".

Ja, noen snus kan vel ikke gjøre stort utslag? Hvis du ikke finner noen sikre kilder til det, så er det nok ikke så mye hold i det. Du skal komme deg igjennom det her også. Det er vanskelig å gjøre en stor endring som å slutte å snuse. Det er stor endring i reaksjonsmønster og vaner. Så skjønner godt det er vanskelig. Så lenge du klarer å slutte når testen er positiv så tror jeg det skal gå bra:Heartred
Aner ikke om noen snus kan gjøre utslag.. Jeg vil jo helst gjøre det rette for å lykkes i å bli gravid. Ja, det er veldig vanskelig å endre vanene på så kort tid, men prøver virkelig alt for å finne styrken til å klare det..

Skjønner godt at du setter noen regler for det sosiale fremover! Vi møtte heller ingen de to gangnene jeg har stimulert før uttak, har vært livredd for at noe skal komme i veien.

En jævla drittklubb å være medlem i må jeg si :meh: håper alle går klar så vi kan bli gravide så fort som mulig ;)
@Arik17, bra det ikke bare er jeg som overdriver eller noe. Jeg virker jo helt hysterisk, men det er fordi det er så sykt viktig for meg at alt går etter planen..

Ja det håper virkelig jeg også :love7

Jeg hadde spurt klinikken hvis jeg var deg.

Jeg har alltid blitt spurt om en eller begge av oss røyker/snuser. Både under utredningen hos gyn (før IVF) og i samtale med lege når vi startet IVF prosessen (både offentlig og privat).

Det må være en grunn til at de alltid spør. Det er vel fordi det påvirker fertiliteten til både mann og kvinne?

Står også her at det skal kartlegges:
https://www.legeforeningen.no/foren...kologi/infertilitet-og-fertilitetsbehandling/

Hadde vært interessant å høre om det påvirker eggkvalitet, livmor etc.

Jeg er så redd for at de skal nekte meg behandling om jeg nevner at jeg fremdeles snuser, så tør ikke ta det opp med de :sorry: Men tror det kan ha litt å si at man snuser.. Både legen og sykepleieren sa jeg burde kutte ut snusinga da vi var der i desember(?).

Jeg blir ikke veldig stresset av at han klarer det og ikke jeg, dessverre :hilarious:
Han har mye mer selvdisiplin enn jeg noengang har hatt :p
Ser du er nede i 6stk per dag, det er jo veldig bra :gen014
Det er synd at det ikke hjelper for deg :hilarious: Ja, jeg er veldig stolt over det. Så langt i dag er jeg nede i 4, så med kveldsnus i senga blir det vel 5. Imponert over meg selv :hilarious::D

Når har dere forventet mens og hvilken syklusdag skal dere begynne på hormoner? Jeg venter mensen om 6 dager, og skal begynne på hormoner på syklusdag 2. Jeg har aldri ønsket meg mensen så mye som jeg gjør nå! Kan den ikke bare komme litt tidligere for en gang skyld? :hilarious::hilarious:

En ting som er rart er før jeg ble gravid i 2019 så hadde jeg alltid ømme bryst før mensen. Da jeg ble gravid ble de naturligvis enda mer ømme. Men etter jeg mistet i uke 9 så har de ømme brystene blitt helt borte. Ikke hatt ømme bryst verken ved eggløsning eller før mensen på snart 3 år! Men nå som jeg venter på å sette i gang med hormoner er brystene sykt ømme.. Synes det er veldig rart, når de ikke har vært ømme på så mange år. Kan det være psykisk mon tro, eller kanskje kroppen min er synsk og prøver fortelle meg at jeg glir gravid :hilarious: :hilarious: Det hadde vært fantastisk!

Jeg er så redd for at de skal nekte meg behandling om jeg nevner at jeg fremdeles snuser, så tør ikke ta det opp med de :sorry: Men tror det kan ha litt å si at man snuser.. Både legen og sykepleieren sa jeg burde kutte ut snusinga da vi var der i desember(?).
Jeg skjønner godt at du frykter de vil nekte deg behandling, selv om jeg tror det må mye til for at de skal gjøre det. Hvis de har sagt at du "burde" slutte, så er det kanskje fordi det kan påvirke resultatet, og ikke at du mister retten på behandling.

Ser du jobber med å redusere antall snus per dag, heier på deg :smiley-bounce012

Når har dere forventet mens og hvilken syklusdag skal dere begynne på hormoner? Jeg venter mensen om 6 dager, og skal begynne på hormoner på syklusdag 2. Jeg har aldri ønsket meg mensen så mye som jeg gjør nå! Kan den ikke bare komme litt tidligere for en gang skyld? :hilarious::hilarious:

En ting som er rart er før jeg ble gravid i 2019 så hadde jeg alltid ømme bryst før mensen. Da jeg ble gravid ble de naturligvis enda mer ømme. Men etter jeg mistet i uke 9 så har de ømme brystene blitt helt borte. Ikke hatt ømme bryst verken ved eggløsning eller før mensen på snart 3 år! Men nå som jeg venter på å sette i gang med hormoner er brystene sykt ømme.. Synes det er veldig rart, når de ikke har vært ømme på så mange år. Kan det være psykisk mon tro, eller kanskje kroppen min er synsk og prøver fortelle meg at jeg glir gravid :hilarious: :hilarious: Det hadde vært fantastisk!

jeg venter også mens om ca 6 dager, så da er vi ganske likt i løypa :D Skal ha fryseforsøk så jef begynner på Letrozol på syklusdag 3. vil ha mensen nå!!:D

Bare til info, kan nevne at St Olavs har et pågående forskningsstudie på effekten av snusing/røyking på assistert befruktning. Tror de har holdt på med å samle data i noen år, kanskje kommer de med konklusjoner om noen år til
Jeg deltok på denne, og det er en stund siden.

Mitt januarforsøk ble avbrutt, så jeg melder meg inn her i stedet. Jeg har jo vært med her en stund allerede, fordi vi svarer jo litt på tvers her inne, men nå melder jeg meg på lista :-)

Bringebær7 - 36 - barn #2 - St.Olav - fer#6 - naturlig - litt usikker på når, slutten av feb

Hele grunnen til at forsøket i januar ble avbrutt var at el ikke kom, så da er det litt vanskelig å anslå akkurat når dette forsøket kommer. Men jeg vil tro det blir i slutten av feb. Mulig det til og med blir i mars, men jeg henger her :-)

Sist insett var de 40 min forsinka, så føler med deg :p aldri vært så glad for å kunne gå på do noen gang som da
Og her var de 25 min forsinket i dag- følte jeg var iferd med å gråte gult på et tidspunkt :p Men inseminasjon er iallefall overstått- var ikke de beste svømmerne i klassen, men har i det minste gjort det lille vi kan denne mnd gitt forutsetningene. Eggene hadde ikke løsnet helt enda heller så da ligger de pent og venter…

Og her var de 25 min forsinket i dag- følte jeg var iferd med å gråte gult på et tidspunkt :p Men inseminasjon er iallefall overstått- var ikke de beste svømmerne i klassen, men har i det minste gjort det lille vi kan denne mnd gitt forutsetningene. Eggene hadde ikke løsnet helt enda heller så da ligger de pent og venter…
Da blir det en spennende tid fremover! Sender masse babystøv din veg :Heartred

Har så vondt i hodet i dag :dead: noen andre som har fått det når de har gått på letrozol?

Back
Topp