Februar 2022

Beklager ekkelt spørsmål men noen som har fått beskjed om at en må grave ut restene på cyclogest?
Fikk ingen slik beskjed her, men tenkte spørre igjen neste gang jeg snakker med klinikken fordi det kommer ikke ut hos meg.. Sist endte jeg opp med å rense ut med noen dagers mellomrom slik at den nye dosen kom godt inn. Men har egentlig ikke lyst til å rote rundt der inne for mye..

Ja, det var virkelig et slag i trynet :(
De har foreslått nå at vi prøver en IUI, så IVF er sånn sett avbrutt. Men da henger jeg her litt til, og klamrer meg til håpet. Skal sette ovitrelle i kveld og så skal vi inn på tirsdag for inseminering. Hvertfall glad for å få gjøre noe, så føles ikke alt helt bortkastet <3
Åh men det var jo en fin løsning opp i alt! Lykke til :Heartred

Har noen av dere hørt at menopur får eggene til å modnes bedre? Husker ikke ordrett hva legen sa, men det var noe slikt hun sa når hun forklarerte grunnen til at hun ville prøve dette fremfor Gonal-F, som jeg alltid har fått offentlig.

Fikk ingen slik beskjed her, men tenkte spørre igjen neste gang jeg snakker med klinikken fordi det kommer ikke ut hos meg.. Sist endte jeg opp med å rense ut med noen dagers mellomrom slik at den nye dosen kom godt inn. Men har egentlig ikke lyst til å rote rundt der inne for mye..
Åh kommer det ikke ut noe i det hele tatt? Jeg må gå med truseinnlegg pga det kommer ut litt sånn flytende cottage cheese

Har noen av dere hørt at menopur får eggene til å modnes bedre? Husker ikke ordrett hva legen sa, men det var noe slikt hun sa når hun forklarerte grunnen til at hun ville prøve dette fremfor Gonal-F, som jeg alltid har fått offentlig.
Jeg ble satt på Menopur denne runden. Brukte Gonal-F sist og ble overstimulert. Fikk ut 10 egg, men bare 2 befruktet og kun 1 som klarte seg til dag 3. så ikke akkurat noe å rope hurra for. Her sa sykepleieren at de valgte Menopur denne gangen fordi jeg ble overstimulert sist, ikke noe om kvaliteten. Men håper jo at Menopur på magisk vis skal utvikle færre men bedre egg :D blir spennende å se, skal på første kontroll på onsdag.

Herlig å være igang! Jeg kan ikke se at jeg har deg på listen, kan du sende info slik at jeg kan skrive deg opp :)
Whoopsydasy. Ja, er jo litt mellom januar og februar, så derfor ikke oppført her enda.

Babyprøver- 39 - pp1 - B3 - iui #1 med donorsperm - Klinikk Hausken Stavanger - Femar- Ovitrelle - Cyglogest - Alby-e

Menopur har lh og testosteron i seg, det har ikke "vanlig" fsh som bemfola eller gonal. De ser da at selv om gonal er best for de fleste, er det noen som får bedre kvalitet med menopur. Noen får færre andre får flere egg på menopur :)

Jeg fikk ikke flere modne egg, men fikk mye bedre resultat av Menopur! De gangene jeg har gått på Bemfola har jeg fått 1-2 halvgode blastoer, mens på Menopur fikk jeg 4 blastoer (av 6 egg), 3 av dem var av god kvalitet.

Jeg hadde menopur 2 første forsøkene i Porsgrunn, første gang fikk jeg ut 3 egg, 1 som ble satt inn, resten dårlig, andre gangen på menopur fikk jeg ut 5 egg, ingen overlevde eller delte seg riktig, 3 gangen i Porsgrunn så hadde jeg lang protokoll og da bemfola, fikk ut 12 egg, 2 overlevde å ble satt inn, 4 forsøket Porsgrunn, 6 egg ut med bemfola og kort protokoll, ingen delte seg riktig, ved spiren ved 5 forsøk så var det bemfola, 8 egg ut, 5 befrukta, 2 holdt ut til dag 4 ( opplevde aldri det i Porsgrunn) ett overlevde å ble fryst ned dag 5

Hopper inn her jeg! Har hørt at du får kanskje litt mindre egg, men bedre kvalitet :)

Jeg har gått på menopur ved begge mine forsøk, første forsøk endte i 9 egg, 6 var modne og 1 ble befrukta normalt. Andre runde endte med 8 egg hvor alle var modne og 3 ble befrukta normalt. Begge gangene hadde jeg mange folikker og de trodde jeg kom til å bli overstimulert.

Jeg ble satt på Menopur denne runden. Brukte Gonal-F sist og ble overstimulert. Fikk ut 10 egg, men bare 2 befruktet og kun 1 som klarte seg til dag 3. så ikke akkurat noe å rope hurra for. Her sa sykepleieren at de valgte Menopur denne gangen fordi jeg ble overstimulert sist, ikke noe om kvaliteten. Men håper jo at Menopur på magisk vis skal utvikle færre men bedre egg :D blir spennende å se, skal på første kontroll på onsdag.

Takk for at du deler din erfaring! Blir spennende å følge med på hvordan kroppen din reagerer på Menopur :smiley-bounce012

Menopur har lh og testosteron i seg, det har ikke "vanlig" fsh som bemfola eller gonal. De ser da at selv om gonal er best for de fleste, er det noen som får bedre kvalitet med menopur. Noen får færre andre får flere egg på menopur :)
Det var nytt for meg. Veldig interessant! :)

Jeg fikk ikke flere modne egg, men fikk mye bedre resultat av Menopur! De gangene jeg har gått på Bemfola har jeg fått 1-2 halvgode blastoer, mens på Menopur fikk jeg 4 blastoer (av 6 egg), 3 av dem var av god kvalitet.
Wow! Det fungerte jo veldig bra for deg! Så godt å høre :woot:

Jeg hadde menopur 2 første forsøkene i Porsgrunn, første gang fikk jeg ut 3 egg, 1 som ble satt inn, resten dårlig, andre gangen på menopur fikk jeg ut 5 egg, ingen overlevde eller delte seg riktig, 3 gangen i Porsgrunn så hadde jeg lang protokoll og da bemfola, fikk ut 12 egg, 2 overlevde å ble satt inn, 4 forsøket Porsgrunn, 6 egg ut med bemfola og kort protokoll, ingen delte seg riktig, ved spiren ved 5 forsøk så var det bemfola, 8 egg ut, 5 befrukta, 2 holdt ut til dag 4 ( opplevde aldri det i Porsgrunn) ett overlevde å ble fryst ned dag 5

Du har fått prøve både menopur og bemfola, og ser at bemfola har fungert bedre for deg. Våre kropper er så ulike, og i tillegg så kan man ha gode og dårlige sykluser. Man gjør seg nye erfaringer for hver IVF-runde, og det blir kanskje tydeligere og tydeligere hva som fungerer best :)

Hopper inn her jeg! Har hørt at du får kanskje litt mindre egg, men bedre kvalitet :)
OK, så bra :) Er så spent!
Klar for å sette i gang, men samtidig veldig bekymret for hvordan dette kommer til å gå :nailbiting:
Jeg har gått på menopur ved begge mine forsøk, første forsøk endte i 9 egg, 6 var modne og 1 ble befrukta normalt. Andre runde endte med 8 egg hvor alle var modne og 3 ble befrukta normalt. Begge gangene hadde jeg mange folikker og de trodde jeg kom til å bli overstimulert.
Takk for at du deler dine erfaringer :)

Jeg snuser ikke, så kan ikke si så mye om det. Men ang stress: tror alle i en eller annen grad er stressa under forsøk. Tror ikke man kommer unna å oppleve stress under forsøk. Viktigere å finne ut hvordan man skal takle det og jobbe med det :) (Jeg stressa på meg eksem under første forsøk - og ble gravid. Så alt er mulig tenker jeg.) Klarer du trappe ned og ta færrest mulig så er det bra innsats når du går på medisiner. Det er dumt å lage flere stressmomenter enn du trenger. Lykke til! :)
Ja, stress under et forsøk er vel ikke noe man ikke har, du har nok veldig rett. Så bra du ble gravid :Heartred Så med andre ord burde jeg tillate meg selv å ta en snus hvis jeg har behov under medisineringen, så jeg ikke blir enda mer stresset? Virker egentlig ganske logisk. Jeg er bare redd det skal virke negativt, for har hørt at det er vanskeligere for eggene å feste seg når man snuser.. Om det er sant, vet jeg ikke. Men var derfor jeg ville kutte snusen helt for å ikke ta noen sjanse. Men klarer jeg å snuse minimalt så er jo det bedre enn å snuse masse.

Jeg snuste mye mindre under forsøk, men sluttet ikke helt før jeg fikk positiv test. Da gikk det veldig fint å slutte på dagen! Det beste er jo om du klarer å slutte før stimulering, men jeg skjønner at det er vanskelig. Lettere når man vet at man får en premie :happy:
Helt klart lettere å slutte når man får premie ja :angelic: Jeg har gått fra ca 18 snus om dagen, til 10 om dagen og nå er jeg nede på 5-6 om dagen, så det kommer seg. Men sitter bare å venter på å ta en ny hver gang jeg har tatt en ut, så blir veldig stressa av det.

Jeg er i samme situasjon selv, har heller ikke klart å slutte helt.
Da jeg ble gravid med første for 12år siden, røyka jeg, sluttet på dagen.
Her i huset skulle både mannen og jeg slutte nå, han har klart det, men ikke jeg :wtf:
Jeg har gjort som du, trappet skikkelig ned, men ikke klart å legge den helt bort, tror ikke jeg klarer det heller før jeg står med positiv test :p
Tenker det aller beste er å slutte på en måte som passer best for deg. Forsøk er stressende nok i seg selv :)
Er det motiverende for deg at mannen har klart det, og ikke du? Eller blir du bare mer stressa av det? Samboeren min er mye flinkere enn meg, men jeg føler at da vil jeg også være flink når hun er flink. Så for min del hjelper det litt :happy: Men jeg vet ikke hvor avhengig hun er. Dagen derpå når hun har drukket så orker hun ikke snus i det hele tatt, men jeg derimot MÅ ha snus enda hvor dårlig jeg er dagen derpå. Så lurer på om jeg er ganske mye mer avhengig enn hun:sorry:

Ingen erfaring selv men enig i det som flere har sagt at det sikkert er lurt å balansere stressen rundt å slutte med å faktiskt få det til. Jeg vet ikke hvor mye det ev påvirker men tenker at det er kjempebra at du har klart å redusere inntaket allerede! Og det aller viktigste er at du slutter tvert når du blir gravid (for det skal vi alle bli i denne gruppen! :))
Er nå nede ved på ca 6 snus, og det er helt utrolig bra til å være meg. Men som jeg skrev til en anen her, så går jeg bare rundt å stresser med den å ta den neste snusen. Slutter tvert når jeg glir gravid ja :Heartred Og ja, alle vi skal bli gravide:Heartred Jeg heier på oss alle :wav

Jeg gikk over til Onico så snart jeg fikk positiv test. Det gikk helt fint med tanken - de to som det viset seg - som var i magen min.
Slutter tvert med nikotin ved positiv test jeg også, uten tvil. Tar onico i blant, men føler ikke det hjelper sånn super masse. Så gøy med tvillinger! Gikk det bra?

Jeg hentet ut medisinene jeg skal gå på for en stund siden, og kjøpt meg termostat som jeg har i kjølekspapet for å vite at gradene er riktig, men er likevel livredd for at det skal være feil grader. Har i det siste merket at gulrøttene jeg har skrelt til hunden min og lagt i en forseglet boks i kjølekspapet har blitt litt isete.. Og jeg ser istapper i kjølekspapet. Jeg blir så redd for å ødelegge medisinene mine. Medisinene ligger alene i øverste hylle, og der er det ikke noe is, men de hyllene under har is innerst. Legger ved et bilde. Er dette noe å bekymre seg over? Skal sies at jeg bekymrer meg for ca alt her i verden :confused: Kjølekspapet er stilt inn på 2 grader, og det ser jo ut som det stemmer med termostater. På bildet har jeg hatt kjøleskapet oppe en liten stund, og da øker termostatet litt. Men vanligvis viser også den 2 grader, og ikke nesten 3 som på bildet.

Vedlegg

• 20220123_225258.jpg
    20220123_225258.jpg
    1,3 MB · Visninger: 52
  • 20220123_225244.jpg
    20220123_225244.jpg
    1,5 MB · Visninger: 52
  • 20220123_225324.jpg
    20220123_225324.jpg
    1 MB · Visninger: 51
Hvordan klarte du få 4 forsøk i Porsgrunn? Er det fordi det ikke telles som et forsøk når det ikke ble satt inn noe?

Back
Topp