Februar 2022

Jeg har et problem. Et stort problem. Jeg snuser, og målet er å slutte en uke før jeg begynner på hormoner. Så innen en uke skal jeg slutte, men jeg får det ikke til :depressed: Jeg stresser veldig med det, og lurer veldig på hvordan det vil gå uten snus når jeg går på hormoner. Er det flere snusere her? Eller noen som har slutta? Prøvd med onico (nikotinfri snus), tyggis under leppa, frukt osv, men ingenting har funket foreløpig... Noen som har noen tips som har funket? Jeg vet jo at stress kan påvirke sjansen for å bli gravid, så lurer på hva som er verst. Snuse og ikke stresse, eller ikke snuse og stresse meg ihjel? Jeg slutter tvert jeg får positiv graviditetstest. Slutta på dagen da jeg ble gravid en gang før (kosta i uke 9)Det er det eneste som har fått meg til slutte før.. Men jeg har også hørt at det er vanskeligere å bli gravid når man snuser. Jeg sliter skikkelig. Jeg har dog klart å trappe veldig ned. Fra å snuse opp til 16-17 snus om dager er jeg nå nede på 9-10, men sitter omtrent å teller minuttene til jeg kan ta en snus. Har gått fra vanlig styrke, til svakere styrke, så noe progresjon har jeg jo hatt. Men slutte helt er så vanskelig!
Ingen erfaring selv men enig i det som flere har sagt at det sikkert er lurt å balansere stressen rundt å slutte med å faktiskt få det til. Jeg vet ikke hvor mye det ev påvirker men tenker at det er kjempebra at du har klart å redusere inntaket allerede! Og det aller viktigste er at du slutter tvert når du blir gravid (for det skal vi alle bli i denne gruppen! :))

Dere som har tatt både crinone og lutinus, hvilken anbefaler dere? Jeg har bare testet crinone og syns det var veldig ubehagelig at det bygges opp så mye "papier mache" rester... Er lutinus bedre? Vurderer å spørre om jeg kan få det istedenfor.

Jeg har et problem. Et stort problem. Jeg snuser, og målet er å slutte en uke før jeg begynner på hormoner. Så innen en uke skal jeg slutte, men jeg får det ikke til :depressed: Jeg stresser veldig med det, og lurer veldig på hvordan det vil gå uten snus når jeg går på hormoner. Er det flere snusere her? Eller noen som har slutta? Prøvd med onico (nikotinfri snus), tyggis under leppa, frukt osv, men ingenting har funket foreløpig... Noen som har noen tips som har funket? Jeg vet jo at stress kan påvirke sjansen for å bli gravid, så lurer på hva som er verst. Snuse og ikke stresse, eller ikke snuse og stresse meg ihjel? Jeg slutter tvert jeg får positiv graviditetstest. Slutta på dagen da jeg ble gravid en gang før (kosta i uke 9)Det er det eneste som har fått meg til slutte før.. Men jeg har også hørt at det er vanskeligere å bli gravid når man snuser. Jeg sliter skikkelig. Jeg har dog klart å trappe veldig ned. Fra å snuse opp til 16-17 snus om dager er jeg nå nede på 9-10, men sitter omtrent å teller minuttene til jeg kan ta en snus. Har gått fra vanlig styrke, til svakere styrke, så noe progresjon har jeg jo hatt. Men slutte helt er så vanskelig!
Jeg gikk over til Onico så snart jeg fikk positiv test. Det gikk helt fint med tanken - de to som det viset seg - som var i magen min.

Dere som har tatt både crinone og lutinus, hvilken anbefaler dere? Jeg har bare testet crinone og syns det var veldig ubehagelig at det bygges opp så mye "papier mache" rester... Er lutinus bedre? Vurderer å spørre om jeg kan få det istedenfor.
Nei, Litinus er ikke bedre. Klissete de luxe! Men jeg tenker at det er bare det beste for barna som gjelder.

Jeg hadde lutinus 3 forsøk, var noe herk synes jeg og fikk bytta til cyclogest, den synes jeg er bedre selv med ganske mye høyere dose enn lutinus

Det hjalp nok å klage på at tr ikke meldte seg i går, hun kom med full storm bare 1time senere :p Setter første dose i kveld og kan flyttes til stimulerer :)

Jeg hadde lutinus 3 forsøk, var noe herk synes jeg og fikk bytta til cyclogest, den synes jeg er bedre selv med ganske mye høyere dose enn lutinus
Jag tror ikke at min klinikk skriver ut cyclogest, vet ikke helt hvorfor. Virker være mest private klinikker som skriver ut den?

Det hjalp nok å klage på at tr ikke meldte seg i går, hun kom med full storm bare 1time senere :p Setter første dose i kveld og kan flyttes til stimulerer :)
En skal ikke undervurdere effekten av klaging altså :hilarious: Da flytter jeg oss begge to!

Hvis du får behandling ved Riksen, så er det merkelig. Jeg har kun fått skrevet ut cyclogest hos dem :)
Aha! Kanskje er avhengig av hvilken lege man har? Jeg har ikke spurt særlig etter det men fikk crinone i forrige forsøk og har ikke fått noen andre resepter denne gang. Cyclogest er vel høyere dose progesteron? Har du en særlig grunn til å få det? Ellers kan jeg jo ev. spørre om jag også kan få det.

Første UL-kontroll gjennomført.. ble smertelig påminnet med et hardt slag i trynet at i disse prosessene er ingenting en selvfølge… en kan nårSomhelst bli dratt ned på jorda og få spent bein på håpet.

Her fant legen bare 3 follikler på den ene siden, mot 4 sist… enda dårligere selv med dobbel dose Gonal, og kroppen responderer åpenbart ikke på stimulering. Før første runde hadde jeg 10-12 stk. så dette er det jo åpenbart meningsløst for meg å utsette meg for.

Gud bedre så mye emosjonell juling en skal tåle.. ønsker dere andre alt godt- håper jeg har brukt opp det som finnes av uflaks for dere. Vært en stund siden gode nyheter her nå.. :(

<3

Hei ❤️❤️ jeg hadde innsett onsdag så altså ikke testdag før 2 feb. Jeg har vært der at jeg har gruet meg veldig til testdagen men kjenner nå at jeg må bare gjennom det også får det bli som det blir. Som nils Arne Eggen sa, fortiden kan man ikke gjøre noe med, man må bare se fremover. Vil bare ikke gå rett i kjelleren som de 2 første innsettene ❤️
Kjenner godt igjen den følelsen for at man ikke vil gå i kjelleren igjen fordi det er så vondt:Heartred jeg har snakka med fertilitetcoach og ho sa ar fordi jeg grua meg sånn for muligheten for negativ test så ødela det for meg i forkant. Det er desverre ikke noe vi får gjort til eller fra før testdato, men det er viktig å prøve å ha fokus på det vi kan gjøre for å komme oss igjennom ventetiden. :Heartred Jeg håper du får til noen positive opplevelser og gjør noe hyggelig for deg selv. Masse lykke til:)

Jeg fikk lutinus sist, bare fordi overtroa mi mente på at det var bedre siden jeg ble gravid første gangen med det. Legen sa det var det samme hvem av de jeg tok.
Syns begge er like klissete men med lutinus så slipper man jo de 15 min med lett bevegelse og det gjorde hverdagen min litt enklere med tanke på jobb ihvertfall.

Kjenner godt igjen den følelsen for at man ikke vil gå i kjelleren igjen fordi det er så vondt:Heartred jeg har snakka med fertilitetcoach og ho sa ar fordi jeg grua meg sånn for muligheten for negativ test så ødela det for meg i forkant. Det er desverre ikke noe vi får gjort til eller fra før testdato, men det er viktig å prøve å ha fokus på det vi kan gjøre for å komme oss igjennom ventetiden. :Heartred Jeg håper du får til noen positive opplevelser og gjør noe hyggelig for deg selv. Masse lykke til:)
Tusen takk ❤️❤️ jeg er litt der at jeg egentlig vil teste i morgen å få det overstått og gjøre meg klar til nytt forsøk ❤️

Back
Topp