Februar 2022

Var så sikker på at el kom litt tidligere denne måneden slik at mensen skulle komme idag. Men ikke. Utålmodig, ja! :dance018 Sprøytene ligger klare...
Spennede dager! tålmodigheten får testa seg de dagene her Hehe!
jeg har begynt å spotte en uke før jeg skal ha mensen og er hormonell som fy! Så jeg lurer på om jeg får mensen tidligere:eek: at den syklusen skal drive å tulle sånn, blir jo helt svett!

Så trist med mammaen din :( Kondolerer. Skjønner at sykdom og sorg tok mye plass i livet ditt. Jeg håper virkelig at det ordner seg ifht korona slik at dere får gjennomføre forsøket og at gullegget sitter ❤️
Takk :Heartred Det har vært og er tungt uten mamma, og det har vært en sorg i mange år. Hun hadde kreft i 8 år før kroppen ikke orket mer. Jeg håper at 2022 gir mange gleder for både deg, meg og alle oss andre som så sårt ønsker oss et barn :Heartred takk, det håper virkelig jeg også! :love7

Jeg har et problem. Et stort problem. Jeg snuser, og målet er å slutte en uke før jeg begynner på hormoner. Så innen en uke skal jeg slutte, men jeg får det ikke til :depressed: Jeg stresser veldig med det, og lurer veldig på hvordan det vil gå uten snus når jeg går på hormoner. Er det flere snusere her? Eller noen som har slutta? Prøvd med onico (nikotinfri snus), tyggis under leppa, frukt osv, men ingenting har funket foreløpig... Noen som har noen tips som har funket? Jeg vet jo at stress kan påvirke sjansen for å bli gravid, så lurer på hva som er verst. Snuse og ikke stresse, eller ikke snuse og stresse meg ihjel? Jeg slutter tvert jeg får positiv graviditetstest. Slutta på dagen da jeg ble gravid en gang før (kosta i uke 9)Det er det eneste som har fått meg til slutte før.. Men jeg har også hørt at det er vanskeligere å bli gravid når man snuser. Jeg sliter skikkelig. Jeg har dog klart å trappe veldig ned. Fra å snuse opp til 16-17 snus om dager er jeg nå nede på 9-10, men sitter omtrent å teller minuttene til jeg kan ta en snus. Har gått fra vanlig styrke, til svakere styrke, så noe progresjon har jeg jo hatt. Men slutte helt er så vanskelig!

Last edited:
Jeg har et problem. Et stort problem. Jeg snuser, og målet er å slutte en uke før jeg begynner på hormoner. Så innen en uke skal jeg slutte, men jeg får det ikke til :depressed: Jeg stresser veldig med det, og lurer veldig på hvordan det vil gå uten snus når jeg går på hormoner. Er det flere snusere her? Eller noen som har slutta? Prøvd med onico (nikotinfri snus), tyggis under leppa, frukt osv, men ingenting har funket foreløpig... Noen som har noen tips som har funket? Jeg vet jo at stress kan påvirke sjansen for å bli gravid, så lurer på hva som er verst. Snuse og ikke stresse, eller ikke snuse og stresse meg ihjel? Jeg slutter tvert jeg får positiv graviditetstest. Slutta på dagen da jeg ble gravid en gang før (kosta i uke 9)Det er det eneste som har fått meg til slutte før.. Men jeg har også hørt at det er vanskeligere å bli gravid når man snuser. Jeg sliter skikkelig. Jeg har dog klart å trappe veldig ned. Fra å snuse opp til 16-17 snus om dager er jeg nå nede på 9-10, men sitter omtrent å teller minuttene til jeg kan ta en snus. Har gått fra vanlig styrke, til svakere styrke, så noe progresjon har jeg jo hatt. Men slutte helt er så vanskelig!
Jeg snuser ikke, så kan ikke si så mye om det. Men ang stress: tror alle i en eller annen grad er stressa under forsøk. Tror ikke man kommer unna å oppleve stress under forsøk. Viktigere å finne ut hvordan man skal takle det og jobbe med det :) (Jeg stressa på meg eksem under første forsøk - og ble gravid. Så alt er mulig tenker jeg.) Klarer du trappe ned og ta færrest mulig så er det bra innsats når du går på medisiner. Det er dumt å lage flere stressmomenter enn du trenger. Lykke til! :)

Jeg snuste mye mindre under forsøk, men sluttet ikke helt før jeg fikk positiv test. Da gikk det veldig fint å slutte på dagen! Det beste er jo om du klarer å slutte før stimulering, men jeg skjønner at det er vanskelig. Lettere når man vet at man får en premie :happy:

Jeg er i samme situasjon selv, har heller ikke klart å slutte helt.
Da jeg ble gravid med første for 12år siden, røyka jeg, sluttet på dagen.
Her i huset skulle både mannen og jeg slutte nå, han har klart det, men ikke jeg :wtf:
Jeg har gjort som du, trappet skikkelig ned, men ikke klart å legge den helt bort, tror ikke jeg klarer det heller før jeg står med positiv test :p
Tenker det aller beste er å slutte på en måte som passer best for deg. Forsøk er stressende nok i seg selv :)

Her ventes det fortsatt på tr, skulle kommet mandag etter sist registrerte. Jeg har alltid hatt veldig stabile sykluser, nå er det ingen tegn til den i det hele tatt, ikke så mye som en murring :sour: Hadde et forsøk i desember. Er det noen her som har opplevd at forsøkene forskyver syklusen? :)
Har tatt test, den var blendahvit!

Her ventes det fortsatt på tr, skulle kommet mandag etter sist registrerte. Jeg har alltid hatt veldig stabile sykluser, nå er det ingen tegn til den i det hele tatt, ikke så mye som en murring :sour: Hadde et forsøk i desember. Er det noen her som har opplevd at forsøkene forskyver syklusen? :)
Har vært 2-3 dager forsinka etter begge forsøkene jeg har hatt, men har litt ustabile sykluser så kan være tilfeldig :) du har ikke tatt koronavaksine nylig? Noen har jo fått forstyrrelser pga. det..,. Håper hvertfall tr kommer snart så du kan komme igang :)

Har vært 2-3 dager forsinka etter begge forsøkene jeg har hatt, men har litt ustabile sykluser så kan være tilfeldig :) du har ikke tatt koronavaksine nylig? Noen har jo fått forstyrrelser pga. det..,. Håper hvertfall tr kommer snart så du kan komme igang :)
Jeg fikk dose 2 veldig sent, skulle hatt dose 3 denne uken, men den blir utsatt pga forsøket. Var ikke noe tull med syklusen etter vaksinene :)
Blir litt småsprø av å vente, tolmodighet er ikke min beste egenskap :hilarious:

Jeg fikk dose 2 veldig sent, skulle hatt dose 3 denne uken, men den blir utsatt pga forsøket. Var ikke noe tull med syklusen etter vaksinene :)
Blir litt småsprø av å vente, tolmodighet er ikke min beste egenskap :hilarious:
Skjønner godt du er utålmodig, jeg var bare en dag forsinket nå å synes det var MER enn nok :hilarious:

Da har ungen fått korona og stressnivå er ytterligere høyere! Jeg skal ha mensen neste uke og kontroll da i ca uke 5. så jeg føler litt at enten så må jeg få den nå å bli ferdig med den smittsomme perioden før uke 5 og håpe til høyere makter at de 3 dosene gjør jobben sin og jeg blir fort frisk igjen!
Måtte bare få ut frustrasjonen her:arghh:

Da har ungen fått korona og stressnivå er ytterligere høyere! Jeg skal ha mensen neste uke og kontroll da i ca uke 5. så jeg føler litt at enten så må jeg få den nå å bli ferdig med den smittsomme perioden før uke 5 og håpe til høyere makter at de 3 dosene gjør jobben sin og jeg blir fort frisk igjen!
Ånei :( fy søren så kjipt! Å gå igjennom fertilitetsbehandling under en pandemi er fader ikke lett! Sender deg mange gode tanker, å håper du enten bare får det asap eller holder deg frisk fremover :Heartred og god bedring til arvingen! :)

Jeg skal ta 2 letrozol om dagen i 5 dager, men er det noen som vet om jeg da skal ta de samtidig? Og må de taes til akkurat samme tid hver dag? :)

Hei ❤️❤️ jeg hadde innsett onsdag så altså ikke testdag før 2 feb. Jeg har vært der at jeg har gruet meg veldig til testdagen men kjenner nå at jeg må bare gjennom det også får det bli som det blir. Som nils Arne Eggen sa, fortiden kan man ikke gjøre noe med, man må bare se fremover. Vil bare ikke gå rett i kjelleren som de 2 første innsettene ❤️

TR HAR ENDELIG KOMMET!! :D Sa hun, etter en helt vanlig 28-dagers syklus som føltes som 28 år :hilarious: Sprøytestart imorgen!

Hei ❤️❤️ jeg hadde innsett onsdag så altså ikke testdag før 2 feb. Jeg har vært der at jeg har gruet meg veldig til testdagen men kjenner nå at jeg må bare gjennom det også får det bli som det blir. Som nils Arne Eggen sa, fortiden kan man ikke gjøre noe med, man må bare se fremover. Vil bare ikke gå rett i kjelleren som de 2 første innsettene ❤️
Så godt å høre at du har landet litt i tankene rundt testing ❤️ Jeg skal flytte deg over til ruger!

Åh nei så kjipt!! Håper virkelig at du slipper unna. Eller som du sier at du blir smittet NÅ og at det blir mildt. Krysser alt jeg har! God bedring til ungen ❤️

Hos meg ble syklusen faktisk kortere etter forsøk, men det virker være veldig individuelt. Klusser med syklus gjør det ofte i hvert fall.. Håper at kroppen snart kommer i rute!

Back
Topp