Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde 2 innsett og 2 avbruttHvordan klarte du få 4 forsøk i Porsgrunn? Er det fordi det ikke telles som et forsøk når det ikke ble satt inn noe?
Takk for svar Men hvis man har tre forsøk, vil det si at det ikke regnes som et forsøk før et egg er satt inn? I så fall burde du vel ha fått et forsøk til der det ble innsett? Eller hvordan er disse reglene? har første ivf forsøk hos Porsgrunn i februar.Hadde 2 innsett og 2 avbrutt
Så lenge termostaten som ligger ved siden av medisinene viser samme grader som medisinene skal ha hadde iallefall ikke jeg stressa så med det men går jo kanskje ann å skru opp kjøleskapet 1 grad så du ikke trenger å tenke mer på det?Jeg hentet ut medisinene jeg skal gå på for en stund siden, og kjøpt meg termostat som jeg har i kjølekspapet for å vite at gradene er riktig, men er likevel livredd for at det skal være feil grader. Har i det siste merket at gulrøttene jeg har skrelt til hunden min og lagt i en forseglet boks i kjølekspapet har blitt litt isete.. Og jeg ser istapper i kjølekspapet. Jeg blir så redd for å ødelegge medisinene mine. Medisinene ligger alene i øverste hylle, og der er det ikke noe is, men de hyllene under har is innerst. Legger ved et bilde. Er dette noe å bekymre seg over? Skal sies at jeg bekymrer meg for ca alt her i verden Kjølekspapet er stilt inn på 2 grader, og det ser jo ut som det stemmer med termostater. På bildet har jeg hatt kjøleskapet oppe en liten stund, og da øker termostatet litt. Men vanligvis viser også den 2 grader, og ikke nesten 3 som på bildet.
Egentlig ja, men Porsgrunn ga meg opp pga dem mente jeg hadde dårlige egg, derfor skiftet jeg til Spiren i TrondheimTakk for svar Men hvis man har tre forsøk, vil det si at det ikke regnes som et forsøk før et egg er satt inn? I så fall burde du vel ha fått et forsøk til der det ble innsett? Eller hvordan er disse reglene? har første ivf forsøk hos Porsgrunn i februar.
Så trist at de ga deg opp... Det kan ikke ha vært særlig oppmuntrende.. Bra du har funnet deg en ny plass, og jeg håper alt går riktig vei herfraEgentlig ja, men Porsgrunn ga meg opp pga dem mente jeg hadde dårlige egg, derfor skiftet jeg til Spiren i Trondheim
Kjølekspapet går så sykt fort opp en grad hvis jeg lar kjølekspapet stå oppe en stund for å sette seg inn varer etc, så hvis jeg setter opp kjølekspapet en grad er jeg redd det blir for varmt Jeg tenker på absolutt alt og bekymrer meg for så mye..kan ikke være suntSå lenge termostaten som ligger ved siden av medisinene viser samme grader som medisinene skal ha hadde iallefall ikke jeg stressa så med det men går jo kanskje ann å skru opp kjøleskapet 1 grad så du ikke trenger å tenke mer på det?
Ååja, ja, jeg kjenner igjen følelsen, man blir jo livredd for å gjøre noe galt og at hele forsøket skal gå i dassKjølekspapet går så sykt fort opp en grad hvis jeg lar kjølekspapet stå oppe en stund for å sette seg inn varer etc, så hvis jeg setter opp kjølekspapet en grad er jeg redd det blir for varmt Jeg tenker på absolutt alt og bekymrer meg for så mye..kan ikke være sunt
Ja ikke sant! Er livredd for det selv! Er ikke småtteri vi har med å gjøre! Kjenner på det samme jeg også.. Samboeren jobber i barnehage og det er mye smitte i barnehagen hennes også. Hun har heldigvis klart å holde seg frisk, og jeg ber til høyere makter om at vi slipper unna smitte. Det er en fæl periode vi prøver er inne i nå. Alt er så uforutsigbart med denne coronasituasjonen. Jeg gleder meg skikkelig til å begynne på hormoner og prosessen, men samtidig tør jeg ikke glede meg, for tenk om en av oss blir smitta... Jeg er super streng nå. Har sagt til hun at vi må ta alle forhåndsregler nå, og ikke dra på besøk til folk og bare holde oss mest mulig hjemme... Hun er en veldig sosial person, så hun er ikke veldig fornøyd over "reglene" mine, men hun skjønner jo hvorfor vi må være så forsiktig. Medisinene koster jo 11 tusen kroner, og det er ikke verdt 11 tusen kroner å være litt sosial. For hvis jeg begynner på hormoner og blir smitta så er jo 11 tusen kasta ut av vinduet.. Jeg er livredd for smitte..Ååja, ja, jeg kjenner igjen følelsen, man blir jo livredd for å gjøre noe galt og at hele forsøket skal gå i dass
I barnehagen min herjer koronan nå, så jeg venter bare på at innsettet nå ryker
Ja, noen snus kan vel ikke gjøre stort utslag? Hvis du ikke finner noen sikre kilder til det, så er det nok ikke så mye hold i det. Du skal komme deg igjennom det her også. Det er vanskelig å gjøre en stor endring som å slutte å snuse. Det er stor endring i reaksjonsmønster og vaner. Så skjønner godt det er vanskelig. Så lenge du klarer å slutte når testen er positiv så tror jeg det skal gå braJa, stress under et forsøk er vel ikke noe man ikke har, du har nok veldig rett. Så bra du ble gravid Så med andre ord burde jeg tillate meg selv å ta en snus hvis jeg har behov under medisineringen, så jeg ikke blir enda mer stresset? Virker egentlig ganske logisk. Jeg er bare redd det skal virke negativt, for har hørt at det er vanskeligere for eggene å feste seg når man snuser.. Om det er sant, vet jeg ikke. Men var derfor jeg ville kutte snusen helt for å ikke ta noen sjanse. Men klarer jeg å snuse minimalt så er jo det bedre enn å snuse masse.
Skjønner godt at du setter noen regler for det sosiale fremover! Vi møtte heller ingen de to gangnene jeg har stimulert før uttak, har vært livredd for at noe skal komme i veien.Ja ikke sant! Er livredd for det selv! Er ikke småtteri vi har med å gjøre! Kjenner på det samme jeg også.. Samboeren jobber i barnehage og det er mye smitte i barnehagen hennes også. Hun har heldigvis klart å holde seg frisk, og jeg ber til høyere makter om at vi slipper unna smitte. Det er en fæl periode vi prøver er inne i nå. Alt er så uforutsigbart med denne coronasituasjonen. Jeg gleder meg skikkelig til å begynne på hormoner og prosessen, men samtidig tør jeg ikke glede meg, for tenk om en av oss blir smitta... Jeg er super streng nå. Har sagt til hun at vi må ta alle forhåndsregler nå, og ikke dra på besøk til folk og bare holde oss mest mulig hjemme... Hun er en veldig sosial person, så hun er ikke veldig fornøyd over "reglene" mine, men hun skjønner jo hvorfor vi må være så forsiktig. Medisinene koster jo 11 tusen kroner, og det er ikke verdt 11 tusen kroner å være litt sosial. For hvis jeg begynner på hormoner og blir smitta så er jo 11 tusen kasta ut av vinduet.. Jeg er livredd for smitte..
En jævla drittklubb å være medlem i må jeg si håper alle går klar så vi kan bli gravide så fort som muligJeg kan dessverre også bli med i "klubben" - nå har det kommet korona i barnehagen til kona mi også Heldigvis er det så langt bare en nærkontakt til en nærkontakt, så krysser fingrene for at det stopper der. Vi får se...
Jeg hadde spurt klinikken hvis jeg var deg.Ja, stress under et forsøk er vel ikke noe man ikke har, du har nok veldig rett. Så bra du ble gravid Så med andre ord burde jeg tillate meg selv å ta en snus hvis jeg har behov under medisineringen, så jeg ikke blir enda mer stresset? Virker egentlig ganske logisk. Jeg er bare redd det skal virke negativt, for har hørt at det er vanskeligere for eggene å feste seg når man snuser.. Om det er sant, vet jeg ikke. Men var derfor jeg ville kutte snusen helt for å ikke ta noen sjanse. Men klarer jeg å snuse minimalt så er jo det bedre enn å snuse masse.
Ja, noen snus kan vel ikke gjøre stort utslag? Hvis du ikke finner noen sikre kilder til det, så er det nok ikke så mye hold i det. Du skal komme deg igjennom det her også. Det er vanskelig å gjøre en stor endring som å slutte å snuse. Det er stor endring i reaksjonsmønster og vaner. Så skjønner godt det er vanskelig. Så lenge du klarer å slutte når testen er positiv så tror jeg det skal gå bra
Jeg hadde spurt klinikken hvis jeg var deg.
Jeg har alltid blitt spurt om en eller begge av oss røyker/snuser. Både under utredningen hos gyn (før IVF) og i samtale med lege når vi startet IVF prosessen (både offentlig og privat).
Det må være en grunn til at de alltid spør. Det er vel fordi det påvirker fertiliteten til både mann og kvinne?
Står også her at det skal kartlegges:
https://www.legeforeningen.no/foren...kologi/infertilitet-og-fertilitetsbehandling/
Hadde vært interessant å høre om det påvirker eggkvalitet, livmor etc.
Husker ikke hvor jeg leste det men var noe med påvirkning av slimhinner etter innsett blant annetJeg hadde spurt klinikken hvis jeg var deg.
Jeg har alltid blitt spurt om en eller begge av oss røyker/snuser. Både under utredningen hos gyn (før IVF) og i samtale med lege når vi startet IVF prosessen (både offentlig og privat).
Det må være en grunn til at de alltid spør. Det er vel fordi det påvirker fertiliteten til både mann og kvinne?
Står også her at det skal kartlegges:
https://www.legeforeningen.no/foren...kologi/infertilitet-og-fertilitetsbehandling/
Hadde vært interessant å høre om det påvirker eggkvalitet, livmor etc.
Ja, det gikk bra! De er nå 12 måneder.Slutter tvert med nikotin ved positiv test jeg også, uten tvil. Tar onico i blant, men føler ikke det hjelper sånn super masse. Så gøy med tvillinger! Gikk det bra?
Spørsmål angående blodprøver. Jeg tok blodprøve for amh og fhi og hiv og sånn den 13. På at jeg ikke har hiv eller annet sykdom kom svaret etter noen dager. Men de viktige svarene har ennå ikke kommet. Er det vanlig? Hvor lang tid måtte dere vente på svar av hormonnivået?
Oi! Det var lenge! Da får jeg kanskje ikke svar før forsøket en gang.AMH verdien tar lengre tid å få svar på, mener jeg ventet ca 3 uker.
Jeg blir ikke veldig stresset av at han klarer det og ikke jeg, dessverreEr det motiverende for deg at mannen har klart det, og ikke du? Eller blir du bare mer stressa av det? Samboeren min er mye flinkere enn meg, men jeg føler at da vil jeg også være flink når hun er flink. Så for min del hjelper det litt Men jeg vet ikke hvor avhengig hun er. Dagen derpå når hun har drukket så orker hun ikke snus i det hele tatt, men jeg derimot MÅ ha snus enda hvor dårlig jeg er dagen derpå. Så lurer på om jeg er ganske mye mer avhengig enn hun