Februar 2022

Går på Trisekvens for å styre syklusen, og er snart igjennom alle tablettene. Den har gjort meg så oppblåst at jeg må bruke løse overdeler så folk ikke tror jeg er gravid! :facepalm: Nå ser jeg frem til å få mensen om noen dager, kanskje det gir seg litt - men så er det rett på simulering og da blir jeg sikkert oppblåst igjen :rolleyes:

Jeg har ikke opplevd endring i syklus pga vaksinene. Men jeg har derimot merket endring på hvor lett jeg kan innbille meg signaler fra kroppen, særlig mens vi prøvde på egenhånd, før oppstart av ivf :smiley-angelic006
Jeg håper tr kommer og at du kan få komme igang ;)
Ja, det er sykt hvor mange ting man "innbiller" seg at man kjenner på under en pp :hilarious: "Er ikke puppene mine litt ømme nå? Jeg må tisse igjen. Kanskje jeg er gravid?" :stop: :confused: Men ofte er det nok psykisk eller at man ønsker det så mye at man kjenner ekstra etter.. Takk, det håper jeg også :D men murringa er nesten borte, så tror ikke den kommer tidligere likevel.. Like greit at murringa ga deg, så jeg ikke går rundt å håper på mensen lenger enn nødvendig.

Jeg har hatt veldig varierende sylkluser siden lenge før jeg tok koronavaksine, men har ikke merka at de har blitt mer eller mindre uregelmessige etter vaksina. Jeg har 3x pfizer.
Ventinga på mensen er jo lang nok som den er i denne prosessen, og det hjelper jo ikke når kroppen gir falske forhåpninger :hilarious:
Nei, det er faktisk ganske dårlig gjort av kroppen :shifty: :hilarious:

Så spennende! Og med kontroll på fredag kan det jo virkelig nærme seg uttak også for deg :D
Jeg skal også på kontroll på fredag, og begynne å teste etter eggløsning!
Burde man teste seg for eggløsning? Visste ikke det.. Er helt ny med ivf.. Hvorfor er det lurt i så fall?

Min syklus ble en uke lengre av vaksina. Tok den 3 dose nå i starten av januar og skal ha mensen imorgen, ser ut som det skal gå greit så tror ikke den ble noe mer fucka opp av 3 doser. Endringen kom etter den første dosa.
Bra syklusen ikke ser ut til å ha påvirket denne gangen.. Da håper jeg du får mensenæn i morgen :Heartred

Har ikke merket noe endring etter vaksinen selv, men en tanke som slo meg: vet du om du allerede har hatt EL denne syklusen? Hørtes litt ut som eggløsningssmerter :bored: kan det være vaksinen har forsinket eggløsningen en del, og mensen vil dermed også bli forsinket? Når det er sagt, så håper jeg jo selvsagt at det er mensen som kommer tidlig :rolleyes:
Ja, tanken slo meg også, men hadde eggløsningslim for en ukes tid siden. Men i dag tidlig hadde jeg skikkelig vondt i egglederne og rumpa (har alltid det ved eggløsning), og synes det var veldig rart jeg følte på det så lenge etter... For det bruker alltid være tegn på el når jeg vondt i rumpa og det er smertefullt å stå. Håper for guds skyld ikke at jeg må vente enda lenger på mensen :banghead:

Vært på kontroll i dag, hadde kommet godt med egg, så dette ser lovende ut, iallefall for uttak :)Ny kontroll på fredag.
Sist runde ble det ingen innsett, ingen egg som overlevde, kjenner det ligger en liten demper på gleden over antall egg nå :meh:

Håper du bare hadde uflaks sist! Godt med egg er jo uansett et bedre utgangspunkt enn det motsatte, selv om jeg skjønner at nedturen sist sitter i. Krysser fingrene for deg:)

Melder meg inn her og da det ser ut som det blir februar på oss.
36 år, B1, 2 forsøk(1 gang i Danmark) hausken, oppstart 19.01. Uttak rundt den 31.01/01.02. Progynova, primolut, flagyl, menopur 225,fyramadel, ovitrelle og cyclogest.

Vært på kontroll i dag, hadde kommet godt med egg, så dette ser lovende ut, iallefall for uttak :)Ny kontroll på fredag.
Sist runde ble det ingen innsett, ingen egg som overlevde, kjenner det ligger en liten demper på gleden over antall egg nå :meh:
Det høres ut som et veldig godt utgangspunkt med mange egg! Skjønner at det er vanskelig å glede seg 100% med den opplevelsen i bagasjen. Slik jeg forstår det så kan kvaliteten på eggene variere fra syklus til syklus, så det må slett ikke gå den samme veien som sist ❤️

Hvordan vet man egentlig når EL er med alle disse hormonene under stimulering? Det er jo ingen eksakt vitenskap mtp tidspunkt ellers heller, men jeg kom bare til å tenke på det og ble nysjerrig… hadde jo inseminering i går 36 timer etter ovitrelle- da hadde ikke eggene sluppet enda utfra UL. Det nytter vel heller ikke å kontrollere med EL-test eller temp, da dette påvirkes av hormoner osv? Må vel bare ta utgangspunkt i «sånn ca» som til vanlig ellers- med unntak av at man uten hormoner lan bekrefte EL i større grad med temperatur? Betraktninger?

Hvordan vet man egentlig når EL er med alle disse hormonene under stimulering? Det er jo ingen eksakt vitenskap mtp tidspunkt ellers heller, men jeg kom bare til å tenke på det og ble nysjerrig… hadde jo inseminering i går 36 timer etter ovitrelle- da hadde ikke eggene sluppet enda utfra UL. Det nytter vel heller ikke å kontrollere med EL-test eller temp, da dette påvirkes av hormoner osv? Må vel bare ta utgangspunkt i «sånn ca» som til vanlig ellers- med unntak av at man uten hormoner lan bekrefte EL i større grad med temperatur? Betraktninger?
Hmm, dette er et veldig godt spørsmål, jeg har liksom bare hørt at eggløsning skjer 36 timer etter otrivelle, så rart at ikke dine egg hadde sluppet. Men det kan jo ha vært rett før, så kanskje de bare var akkurat litt for tidlig ute til å se det på UL:rolleyes: håpet hvertfall det går deres vei :Heartred

Noen som kan anbefale stav tester? Altså ikke strimler
Jeg har vært fornøyd med clearblue early/tidlig deteksjon :) men alle har vel ulik erfaring da mange en eller annen gang har opplevd skyggestrek, så jeg anbefaler hvertfall ikke Loyds Pharmacy for de har jeg fått skygge på flere ganger :meh:

Last edited:
Hmm, dette er et veldig godt spørsmål, jeg har liksom bare hørt at eggløsning skjer 36 timer etter otrivelle, så rart at ikke dine egg hadde sluppet. Men det kan jo ha vært rett før, så kanskje de bare var akkurat litt for tidlig ute til å se det på UL:rolleyes: håpet hvertfall det går deres vei :Heartred
Ja, det kan visst variere så jeg er ikke bekymret for at de ikke skal slippe- og legen sa det var positivt å ligge i forkant av eggløsningen med inseminasjonen :) Men jeg lurer på av ren nysgjerrighet om det er en måte å få den bekreftet på, men jeg tror egentlig ikke det med alle disse hormonene :)

Jeg har vært fornøyd med clearblue early/tidlig deteksjon :) men alle har vel ulik erfaring da mange en eller annen gang har opplevd skyggestrek, så jeg anbefaler hvertfall ikke Loyds Pharmacy for de har jeg fått skygge på flere ganger :meh:
Den clearblue, er det den som blir 1 eller 2 streker?

Kontrollen er unnagjort og alt så bra ut :joyful: Totalt 11 eggposer på 16-24 mm, så jeg skal sette Ovitrelle i kveld og uttak blir allerede på fredag :woot:
Litt nervøs for at de skal forsøke å dyrke til blasto, da det hittil aldri har blitt forsøkt. Men vi pleier ikke å få så veldig mange befruktet i utgangspunktet, så synes det virker litt risky... men hun sa de skulle se det an, er det bare 1 igjen på mandag skal de sette inn tidligere.

Back
Topp