FEBRUAR 2018

Skjønner at du ikke tør å tro på det før testdag, selv om det er like virkelig før testdag som etter. Jeg er fortsatt litt sånn "er det virkelig sant, kan det stemme?" og så får jeg det bekreftet hver gang jeg tar en test og den er sterkere enn forrige gang. :-) Når har du testdag? Jeg hadde testdag 14 dpo og det er jo tidlig testdag i forhold til mange andre steder.

Egguttaksdagen er 2+0, ja, så hvis du f.eks. bruker babyverdens terminkalkulator, kan du legge inn den dagen som befruktningsdato/eggløsningsdato eller hva det nå står. (Det er også en fin kalkulator fordi de ulike milepælene kommer opp med dato). :-)

Testdag er på torsdag, dvs 15 dpo [emoji5]

Takk! Ja den er veldig fin [emoji2]

1520230431071.jpeg

14dpo i dag og tid for en tur til fastlegen, roer ikke nervene før hcg er tatt i dag og onsdag. Det er så vanskelig å tyde om strekene blir noe særlige sterkere...

Vis vedlegget 247192
14dpo i dag og tid for en tur til fastlegen, roer ikke nervene før hcg er tatt i dag og onsdag. Det er så vanskelig å tyde om strekene blir noe særlige sterkere...

Skjønner deg godt! Lykke til med hcg-måling. Det var noen dager for meg også rundt akkurat der du er nå der jeg ikke kunne se om strekene ble sterkere, men hcg tatt 14 dpo var over medianen og nå øker fargestyrken igjen. Har lest om flere som opplever at strekene ikke blir sterkere over noen dager, men så fortsetter de å bli sterkere etterpå. :-)

14 dpo og skal ta blodprøve på riksen i dag. Burde det ikke vært stigning på de rosa? :nailbiting:

Jeg tester med flere typer tester og jeg har lagt merke til at de stiger ujevnt. Noen dager er det noen av de som øker i farge (men ikke andre) og så er det de som ikke har økt som plutselig øker i styrke, mens de som tidligere har økt er like. Gjetter på at det dreier seg om ulike terskelnivåer for registrering eller noe slikt. Jeg bekymrer meg ikke når i hvert fall en test øker i styrke. Tror du kan slappe av. :-) Masse lykke til med blodprøven, veldig deilig å få det bekreftet derfra. :-)

Vis vedlegget 247192

Fiin digital[emoji7] flytte deg til gravid??

Flott strek! Kan tenke meg at det er deilig å se at den er like sterk som kontrollstreken! Jeg er 17 dpo og venter fortsatt på det sikkert i noen dager til.

Ja god følelse! Jeg har ikke noen andre symptomer enn ømme bryster og murringer! Ingen kvalme, ingen tretthet! Kommer vel kanskje etterhvert:joyful:

Nå har jeg ringt sykehuset og fått time til tidlig ultralyd 16.03. Da er jeg 6+0. Skal få ekstra tidlig ultralyd pga mange tidligere aborter og ekstrauterint svangerskap. Håper bare at de kan se noe da, helst hjerteaktivitet... 11 dager igjen, nå har nedtellingen startet. :-)

Nå har jeg ringt sykehuset og fått time til tidlig ultralyd 16.03. Da er jeg 6+0. Skal få ekstra tidlig ultralyd pga mange tidligere aborter og ekstrauterint svangerskap. Håper bare at de kan se noe da, helst hjerteaktivitet... 11 dager igjen, nå har nedtellingen startet. :)

Så spennende!! :D

Ja god følelse! Jeg har ikke noen andre symptomer enn ømme bryster og murringer! Ingen kvalme, ingen tretthet! Kommer vel kanskje etterhvert:joyful:

Bare nyt at du er som vanlig! Jeg har tidvis en ekstrem trøtthet som gjør at det er helt umulig å gjøre noe annet enn å sove, og sov faktisk 12 timer natt til igår (sovnet da klokken 19)! Jeg er litt uvel innimellom, men det var verre i forrige uke, og så har jeg de ømme brystene og murringene jeg også.

Tør jeg det? Er så uvirkelig enda.. så redd for kjemisk som jeg hadde sist..

Du er jo gravid[emoji7] men kan godt vente litt til du føler seg tryggere altså[emoji173]️

Bare nyt at du er som vanlig! Jeg har tidvis en ekstrem trøtthet som gjør at det er helt umulig å gjøre noe annet enn å sove, og sov faktisk 12 timer natt til igår (sovnet da klokken 19)! Jeg er litt uvel innimellom, men det var verre i forrige uke, og så har jeg de ømme brystene og murringene jeg også.

Ja er glad jeg slipper også på en måte:)
Oi det var en god natts søvn, men bare hvil så mye du trenger:) fikk byttet timen min på tul til en uke senere! Da burde vi få se hjerteaktivitet:Heartred

Ja er glad jeg slipper også på en måte:)
Oi det var en god natts søvn, men bare hvil så mye du trenger:) fikk byttet timen min på tul til en uke senere! Da burde vi få se hjerteaktivitet:Heartred

Ja, jeg prøver å slappe av og nyter egentlig at jeg ikke er særlig kvalm. Det setter nok tidsnok inn. Er bare vanskelig når jeg må gjøre noe på det tidspunktet den ekstreme trøttheten kommer (og det vet jeg ikke når skjer...).

Når skulle du egentlig ha tidlig ul og når har du byttet til? Jeg har akkurat bestilt meg enda en tul-time. Første 6+0 har jeg blitt lovet av lokalsykehuset siden jeg har mistet så mange ganger, hatt exu osv. og nå har jeg også bestilt en hos en privatpraktiserende gynekolog der jeg tenker å bruke henvisningen fra Riksen, så det blir IVF-tidlig-ultralyden. Den blir når jeg er 8+4. Skulle gjerne hatt den 8+0 siden Riksen sa i uke 8, men siden det er i påsken, må jo bare godta å ta det fire dager senere. Håper at jeg klarer å få en ultralyd mellom også, for å vente i uvisshet i nesten tre uker når jeg har mistet så mange ganger som jeg har gjort, høres uutholdelig ut. Lokalsykehuset sa tidligere at jeg skulle følges tett opp med flere ultralyder neste gang jeg ble gravid, så jeg håper at de er overtalbare i forhold til å gi meg en i uke 7 også...

Back
Topp