****Febbisene pusser opp****

I dag kjøpte vi denne tv-benken.
Alt i Hemnes-serien som vi har så mye annet i.


Så lurer vi på om vi skal ha denne hyllen over tven.


Og så skal vi ha denne på den ene kortveggen med verandadøren. Trenger litt plass til bøker, album, bilder i rammer og dåpstingene til ungene.
 
ORIGINAL: sjukesøster

Juliann, ej må bare spørre igjen..kor he du kjøpt den wall stickersen til rommet til mini? :) mista linken :)
Nokon som har forslag til gang tapet? :)
Vil sjå korleis kjøkkenet ditt blei Trone :)


Kjøkkenet la vi på is, heldigviiiiiiiiiiiis! he he he!!! Men har litt sånn småplaner og ymse greier som jeg ikke vil snakke høyt om enda! :P Må få div ting under kontroll først :)
Eller tenkte du på hvordan det ble etter vi kastet ut hjørnesalongen fra kjøkkenet, kanskje?
 
Vil forts. sjå bilde av skjenk og vitrineskap samt tv-benkane dåkka [:D]
 
va kjøkkenet ej tenkte på Trone :)
 
Jeg har jo lagt ut bilder av benker og vitrineskap, he he!!!
Hyllen over tvbenken ble ikke noe av. Tok heller to flate hyller med knerter på :)
Kan finne bilde.

Kjøkkenet ser absolutt ikke ut i måneskinn og all slags medisinrus, så det legger jeg ikke ut!!!! Hahahahah!!!!!!!!!
 
ka e det siste dåkke he handla il huset dåkka? her va det liste (tak og golv) og framforinga til 3000,- grøss for en pris [:'(]
 
1rom, kjøpte ferdigmalte profilerte liste til golv og tak, og dør. Samt framforing til dør og vindu +golvlist.
 
Hvorfor kjøpte dere ferdigmalte lister? De er jo mye dyrere enn umalte lister.
SKal dere ikke sparkle de og male de etterpå igjen?

Var en hinsides dyr pris dere måtte gi!!! jises så dyrt det var!!! [:'(] Husker ikke hva vi betalte for suta og spisestua og vi har enda mer lister igjen, så rundt 50 kvadrat.
Men det er profillister på gulvlister,karmlister, dørlister og taklister. Og de var ikke sånn kjempebillige at det gjør noe.
 
ORIGINAL: Trone

Hvorfor kjøpte dere ferdigmalte lister? De er jo mye dyrere enn umalte lister.
SKal dere ikke sparkle de og male de etterpå igjen?

Var en hinsides dyr pris dere måtte gi!!! jises så dyrt det var!!! [:'(] Husker ikke hva vi betalte for suta og spisestua og vi har enda mer lister igjen, så rundt 50 kvadrat.
Men det er profillister på gulvlister,karmlister, dørlister og taklister. Og de var ikke sånn kjempebillige at det gjør noe.

 
Va ikkje så kjempestor prisforskjell på malte og umalte. Bror min e snikker og kjem å he opp alt sammen. Men vi handla på maxbo, einaste vi he i bygda her..og maxbo he svinprisa. Alt med oss også e profilliste, også rundt vindu og dør. Blir kjekt å få det opp :)
Foringane va svindyre da i pris, mykje dyrare enn listverk.
 
listverk er dyrt, sånn er det bare. Vi har bare kjøpt gulvlist og karmlist hos byggmaker, taklist har min kjære laget til, arbeidsgiveren hans har alt som trengs av maskiner og utstyr til det. Foringer har han også laget sjøl. Har spart oss nok en del tusenlapper dette.

Etter jeg har rydda julen bort synes jeg at det så litt mørk og trist ut her. Hadde jo julebelysning i nesten alle vinduer og etter jeg har rydda bort julebelysningen hadde jeg følelse at alle vinduer var som mørke hull i veggen. Siden vi bor langt ut i skogen er det jo ikke noe lys her ute om natten. Så jeg har hengt opp mange små telysholder fra blackdesign i vinduer og satt fram noen små lamper i vinduskarmen stua, kjøkken og mitt arbeidsrom.
Men den beste ideen hadde jeg for soveromet. Jeg hadde en lysslynge med øyenstikkere liggende i en skap. Denne hadde jeg kjopt for minst 6 år siden hos ikea og hadde aldri funnet en bra plass for den. Men i den nesten 4 meter høye soverom ser det utrolig nydelig ut når dem svever i luften! I tillegg har jeg kobblet på en dimmer, slik at jeg kan dimme ned lyset om natten og jeg er såååååååå fornøyd!!
 
ORIGINAL: addi

listverk er dyrt, sånn er det bare. Vi har bare kjøpt gulvlist og karmlist hos byggmaker, taklist har min kjære laget til, arbeidsgiveren hans har alt som trengs av maskiner og utstyr til det. Foringer har han også laget sjøl. Har spart oss nok en del tusenlapper dette.

Etter jeg har rydda julen bort synes jeg at det så litt mørk og trist ut her. Hadde jo julebelysning i nesten alle vinduer og etter jeg har rydda bort julebelysningen hadde jeg følelse at alle vinduer var som mørke hull i veggen. Siden vi bor langt ut i skogen er det jo ikke noe lys her ute om natten. Så jeg har hengt opp mange små telysholder fra blackdesign i vinduer og satt fram noen små lamper i vinduskarmen stua, kjøkken og mitt arbeidsrom.
Men den beste ideen hadde jeg for soveromet. Jeg hadde en lysslynge med øyenstikkere liggende i en skap. Denne hadde jeg kjopt for minst 6 år siden hos ikea og hadde aldri funnet en bra plass for den. Men i den nesten 4 meter høye soverom ser det utrolig nydelig ut når dem svever i luften! I tillegg har jeg kobblet på en dimmer, slik at jeg kan dimme ned lyset om natten og jeg er såååååååå fornøyd!!

 
tek han på sej langtveis oppdrag din kjære Addi? ej syns han e så flink :)
fekk regninga i dag, va heldivis "berre" 2500, men jammen e de nok for ett rom [:'(] det blir no vertfall bra rom etter rom da ;)
 
Dinna her typen sofa i grått stoff m/pall ligg på ønskelista mi no :)
http://www.bohus.no/stue/Sofaer/sofa/kansas-hjoerne-m-divan1/
 
Å so tv-bord, vitrineskap og skjenk i hemnes :) stuebord he ikkje ej sett på.
Og så gardine i en slags dus lillafarge :) m/tilsvarendes farga pute i sofaen.
 
 
Vil gjerne sjå spisegruppene dåkka, gjerne med plass til 8 stola :) treng litt inspirasjon :)
driv å ombestem mej heile tida om ej vil ha lyse møbla eller mørkebrune møbla ;)
 
*
 
ORIGINAL: sjukesøster

Dinna her typen sofa i grått stoff m/pall ligg på ønskelista mi no :)
http://www.bohus.no/stue/Sofaer/sofa/kansas-hjoerne-m-divan1/




Det e jo akkurat den sofaen eg nettopp har kjøpt[:)][:)][:)]
Å me e super fornødde!!!

Me har forresten spisebord i eik, men det blir nok solgt i løpet av året. Det e alt for stort, ska bytta te ett litt mindre...
 
Så fint dåkke har det Juliann[:)][:)][:)]

Lov å spør ka type spisebord du har??? Siden eg vurdere å bytta mitt.....[;)][;)][;)]
 
Tusen takk, det er York fra Bohus, kjøpte det på tilbud til 4200kr..Men nå har jeg jammen satt at det har vært nede i 2500kr[:@] Typsik! Men vertfall veldig greit..kan bli 3meter langt og er 90 cm bredt...
Det jeg egentlig hadde lyst på var ganske likt, men var 10cm breiere og hadde klaffene montert i bordet, ganske praktisk..Meeen så var det 10 000 kr dyrere da....Men praktisk med innbygde klaffer og bredt bord, ser det kan bli litt smalt innimellom når det er dekket!
 
Ja, det e så typisk at slige ting kjeme på tilbud rett itte me har handla[:'(][:'(][:'(]

Eg må nok ta meg ein tur ut å kikka litt forstår eg... Det bordet me har nå e 100 cm bredt å det e jo veldig praktisk....Men likte ditt veldig godt, så må nok sjå det live åg for å sei det sånn[;)][;)]
 
Back
Topp