Fast føde

Men fordelt over mange skjeer da...? Sånn bittelitt pr skje?

Får litt og litt ja:) Men tar på en ts så spiser han litt og litt av den.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hun har fått veldig lite, kanksje bare en kvart teskje til sammen. Synes det er litt vanskelig å tolke hva hun synes om det, så vil ikke gi henne så mye.
Jeg tenker det viktigste er at hun får smaken i munnen, så får vi heller oppgradere etterhvert:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I går og i dag har lillegutt fått smake litt banan, men er usikker på om han har fått i seg noe for det virker som det meste kommer ut igjen! Men han gaper skikkelig til skjeen da, så noe interesse er der ;)

Lillegutt 5/3-14 <3

Har er all fast føde uaktuelt. Prøvd noen kvelder og da blir vi holdt våken hele natten. Så nei takk. Holder oss til melk.

Sent from my iPhone using BV Forum

Argh, lillemor kan ikke være for sulten, eller for mett, eller trøtt, når hun skal smake grøt eller frukt eller hva det måtte være.. det er jo mange tider på dagen å velge mellom da.. er oppe i max mengde mme i døgnet, så nå må et måltid erstattes snart. Men introen går jo sååå seint!

Gav en Hipp smoothie med gulrot og noe annet greier i dag. DET likte hun :) fikk kanskje 1.5ts tilsammen. Gøy!

Hm, kanskje vi skal prøve noen annet enn banan? Har prøvd fem dager på rad nå, men synes liksom ikke det er noen hit. Virker som om hun synes det er rart å ha det i munnen, men det kan jo hende jeg tar helt feil også.

Hm, kanskje vi skal prøve noen annet enn banan? Har prøvd fem dager på rad nå, men synes liksom ikke det er noen hit. Virker som om hun synes det er rart å ha det i munnen, men det kan jo hende jeg tar helt feil også.

vesla her liker ikke noe som er kaldt, altså alt av frukt. Kanskje det er det din jente også reagerer på, temperaturen på maten hun får?

Hun liker ikke konsistensen på banan her heller, men er jo ikke så rart når alt hun har spist har vært flytende.

Hipp er jo litt mer blødt, tykk drikk..muligens en lettere konsistens også hadde den romteperatur.

Men er dyrt da, 17kr for en pose også skal hun bare ha 1.5ts. Heldigvis var fetteren hennes her og kunne få resten :)

Bananen har hatt romtemperatur, men den er kanskje litt tykk? Skal prøve å lage gulrotpuré jeg:)

banan har ikke vært så populært her heller, sikkert litt tykk konsistens ja. Kunne jo prøvd å blande bananmosen med litt mm? når tenker dere å begynne med grøt og hvilken grøt velger dere da?

Jeg har ikke noe morsmelk å blande med da, siden jeg ikke får til å pumpe. Men prøver noe annet enn banan.
Har tenkt å prøve å lahe hirsegrøt, men det er litt mer jobb å koke grøt enn å bare mose en banan:)
Skal prøve på gulrot nå som vi skal til mamma, gidder ikke kjøpe inn mel nå. Venter med grøt til litt senere, passer dårlig midt i ferien og flytting.

forskning.no/artikler/2013/november/371927

Syns dette er en interessant artikkel i forbindelse med introduksjon av fast føde -når begynne og hvorfor

Gav en Hipp smoothie med gulrot og noe annet greier i dag. DET likte hun :) fikk kanskje 1.5ts tilsammen. Gøy!

Testa en sånn hipp smoothie idag vi også. Synes det er vanskelig å tolke om hun liker det. Men tenkte at hvis jeg fordeler restene i isbitformer kan jeg tine det opp i porsjoner så man slipper å kaste restene.

Testa en sånn hipp smoothie idag vi også. Synes det er vanskelig å tolke om hun liker det. Men tenkte at hvis jeg fordeler restene i isbitformer kan jeg tine det opp i porsjoner så man slipper å kaste restene.
Lurt! :) Det skal jeg også gjøre!

Det var smart!
Tenkte egentlig å lage litt mat i morgen.

Sniket litt jeg. Det første vi startet med var pæremos. Kokte den selv og frøs den ned i isbitterningform. Veldig greit å ta opp senere. Søtpotet var også en tidlig vinner...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp