Fast føde

Får full porsjon grøt på kvelden nå. Fungerer fint. Har smakt på diverse frukter ellers på dagtid. Sviske var nok best, men kan vel ikke gi store mengder av det. Likte også banan godt. Pære på glass fra nestle var ikke en hit;) prøvde å la han tygge på brødskorpe også, det var han veldig fan av.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hun fikk smake taziki i dag og det synes hun var veldig godt. Var det på rundstykket jeg spiste.

Fikk også eple og bananmos på glass, det går også ned.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kokte en gulrot til lunsj, blandet med litt olje, det gikk ned på høykant :) Full porsjon grøt til kvelden. Er begynt å sove gjennom igjen! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Idag testa vi hjemmelaget hirsegrøt. Synes den ble litt tykk og smakløs, så jeg håndmelket litt morsmelk oppi skåla. Så sikkert skikkelig teit ut:) Lurer på hvordan folk hadde reagert hvis jeg hadde gjort det på kafé, haha!
Virket kanskje som hun likte det, så vi prøver igjen imorgen:)
 
Dere som gir ett grøtmåltid til kvelds og ammer resten.. Hvor mye grøt gir dere? Syns det er så vanskelig å vite hvor mye man skal gi!?
 
I dag lagde jeg søtpotetmos med litt smør i. Det synes hun var godt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dere som gir ett grøtmåltid til kvelds og ammer resten.. Hvor mye grøt gir dere? Syns det er så vanskelig å vite hvor mye man skal gi!?

Jeg trappet opp fra smaksprøve til full porsjon på ca 10 dager, hadde egentlig tenkt å bruke lenger tid, men han viste tydelige tegn på å ville ha mer og magen fungerer som den skal :) Etter at vi var oppe i full porsjon, la jeg så til et lite måltid med grønnsaker på dagtid, det er der vi er nå. Tempo/mengde vil vel variere fra barn til barn. Han her er et matvrak, med storesøsteren brukte vi mye lenger tid.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg trappet opp fra smaksprøve til full porsjon på ca 10 dager, hadde egentlig tenkt å bruke lenger tid, men han viste tydelige tegn på å ville ha mer og magen fungerer som den skal :) Etter at vi var oppe i full porsjon, la jeg så til et lite måltid med grønnsaker på dagtid, det er der vi er nå. Tempo/mengde vil vel variere fra barn til barn. Han her er et matvrak, med storesøsteren brukte vi mye lenger tid.


Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar.
Hva er full porsjon forresten? Jeg lager hjemmelaget så har ikke helt kontroll på mengde.
 
Takk for svar.
Hva er full porsjon forresten? Jeg lager hjemmelaget så har ikke helt kontroll på mengde.

Grøt laget på 1 dl vann :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har gitt smaksporsjoner av mye forskjellig, flest mulige smaker, og det går fint unna, så nå får han en del velling til kvelds nå. Er vel fortsatt Max ti-tolv skjeer da.. Han er på puppen like ofte som før fordet, så får følge litt med på vekta kanskje..?

Ser ingen grunn til å kjøpe egne produkter. Det han vanligvis får, er havre-bygg-velling med sviske. Legger det i bløt over natta i en kaffekopp elns, for å hjelpe jernopptaket, koker det i mikroen og rører til sviska har løst seg opp. Dette slurper han av skeia med glede. :)
Ellers er det gulrot'velling' og andre grønnsaksvellinger som er topp synes han. Vannmelon i suttenett er kanskje det beste som finnes. Eple er ok, sitron supert. Avokado er også noe han liker godt.

Fikk ellers råd fra helsesøster om å dyppe en ren lillefinger i all mat jeg selv spiser, og la ham sutte på, for å gi smaken. Siden så utrolig lite, kunne man gjøre dette selvom det er salt, kumelk osv. Kan konkludere med at hoummus med mye hvitløk IKKE falt i smak...for en grimase.. Var nok veldig sterkt..
 
Akkurat det siste sa helsesøster til meg også.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå er vi i gang også :) Ho har fått sutte litt på frukt, og koser seg med frukt i nettet sitt. Men nå prøvde vi Nestlègrøt i dag :) Prøvde sånn i ti, halv elleve tida på morran, og foreløpig ingen reaksjon, bortsett fra et skeptisk ansikt. Fikk et par teskjeer bare. Fortsetter i morra :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg bestilt sånn her:http://levlogisk.no/produkt/alt-til-baby-og-barn/gjenbruksbare-klemme-poser/squooshi-startpakke :) Litt tidlig å spise så mye smoothies ennå, men bedre å være føre var.

Jeg går all in for fast føde nå, begynner å bli lei av amminga og synes det tapper meg litt for krefter. Er greit noen ganger, men ikke så mye! Er en sulten lita frøken:)
Nå har jeg fylt fryseren med hjemmelaget søtpotetmos, eple/pære-mos, sviskemos og aprikosmos. I tillegg fant jeg økologisk fullkornsrismel på butikken igår, så nå blir det risgrøt som variasjon til hirsegrøt.
 
Vi har nå fått bøyle på tripp trappen slik at han kan sitte oppreist og spise på ordentlig! Ååå, det er så gøy :D ImageUploadedByBV Forum1408209869.819072.jpg


Sent from my iPad using BV Forum
 
Laget aprikosmos til lillegutt i dag og det var stor suksess! Så gøy å se når han liker noe :D


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Jeg kjøpte også babyindsats til tripp trappen i dag, men venter litt med å bruke den. Står at de helst bør sitte selv først.

Jeg er fortsatt litt forvirra over hvor ofte de bør få aprikos/sviskemos.
Lagde selv aprikosmos i går, men har ikke alt henne få smake på det enda.

Vi er nå oppe i en full porsjon med grøt, det går ned på høykant. Blander fortsatt hirse fra Holle ned Nestle maisgrøt 50/50.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjøpte også babyindsats til tripp trappen i dag, men venter litt med å bruke den. Står at de helst bør sitte selv først.

Jeg er fortsatt litt forvirra over hvor ofte de bør få aprikos/sviskemos.
Lagde selv aprikosmos i går, men har ikke alt henne få smake på det enda.

Vi er nå oppe i en full porsjon med grøt, det går ned på høykant. Blander fortsatt hirse fra Holle ned Nestle maisgrøt 50/50.


Sent from my iPhone using BV Forum
Tipper du merker det om det blir for mye sviskemos ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Vi bruker også tripp trapp bøylen, men han kan ikke sitte selv. Dytter et teppe mellom magen hans og bøylen, da sitter han fint. Sitter bare mens han får grøt, så det er ikke snakk om mange minuttene:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Funker så greit med newborn-setet her, så haster ikke med bøyla. Hun er jo "bare" 62 cm.
 
Back
Topp