Fast føde

Fikk hirsegrøt i dag, hun skjønte ikke helt hvor hun skulle gjør av det i munn. Sånn passe suksess. Prøver igjen i morgen.

HS sa vi kunne gi alt, ville hun ha mer så kunne vi bare gi mer. Viktigste var at hun fikk smake på flest mulig smaker.
Hun skulle også begynne å drikke av kopp, så kjøpte en mam fra 4mnd til henne i dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøvd en Ellas smoothie i dag. Han fikk til nød smake en halv skje før storebroren heiv den i seg på rundt regnet 10 sekunder;) Han virka ikke helt begeistra. Vi skal prøve grøt i morra. Har gitt han vann på skje når han har hatt hikke en stund. Det liker han. Prøvde med tutkopp også, men da tror jeg han syntes det kom for mye.

Sent from my iPad using BV Forum

Fikk hirsegrøt i dag, hun skjønte ikke helt hvor hun skulle gjør av det i munn. Sånn passe suksess. Prøver igjen i morgen.

HS sa vi kunne gi alt, ville hun ha mer så kunne vi bare gi mer. Viktigste var at hun fikk smake på flest mulig smaker.
Hun skulle også begynne å drikke av kopp, så kjøpte en mam fra 4mnd til henne i dag.

Sa hun noe om hvor ofte man skal bytte på smaker? En ny smak hver dag, eller samme smak flere dager på rad før man prøver en ny?

Sa hun noe om hvor ofte man skal bytte på smaker? En ny smak hver dag, eller samme smak flere dager på rad før man prøver en ny?

Nei, mer sånn smake på vår saus fra en lillefinger typ når vi spiser middag (men da har jo hun lagt seg!).
Men hun sa det var viktig å holde seg til en grøt, slik at hun ble trygg på den grøten og viste at der var den som kom.

Ga mild havregrøt fra Nestlé idag. Skulle egentlig gi den med mais og ris men jeg hadde visst kjøpt mais med banan i stedet og siden jeg ikke er noe fan av grøt tilsatt frukt siden de smaker så søtt ble det havregrøt som vi kjøpte i Sverige i stedet. De har den vel i Norge også. Han så hvertfall ut til å like det (bedre enn smoothien igår hvertfall), og svelgte nok et par skjeer med litt vann til:) Da er vi i gang:)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

.

spurte hs om dette på tirsdag, fikk følgende til svar:
grøt, ei uke den samme for å se om en mulig reakjson og at magen får tid til å venne seg til det nye den skal fordøye. så kunne en begynne å gi litt potet den ene dagen og tilsette en og en grønnsak annenhver dag.

I følge henne så skal vi gi et fult grøtmåltid etter hvert og middagsmåltid som smaksprøve. (Vesla er fult mme barn)

Er ei veldig fin facebookgruppe som heter "hjemmelaget babymat". Der er det mange med peiling. Har lært masse der de siste ukene. Både ang. grøt, smaksprøver, amming, spise selv, etterhvert fullverdige måltider osv :)

Prøvde igjen idag og han gapa og vifta villt med hendene. Så kan vel si det er en suksess. Ga litt mer enn i går og han var illsint når han ikke fikk mer.

Her går det også bedre og bedre!

Prøvde igjen idag og han gapa og vifta villt med hendene. Så kan vel si det er en suksess. Ga litt mer enn i går og han var illsint når han ikke fikk mer.

Sånn er det her og, først trodde jeg han ble sint fordi det var merkelig med grøt i munnen, men neida, roet seg og smattet i vei for hver ny skje som kom :)

Har nå prøvd et par ganger med hjemmelaget hirsegrøt. Ingen storsuksess. Å få sutte på en vannmelon derimot..! :)

Har nå prøvd et par ganger med hjemmelaget hirsegrøt. Ingen storsuksess. Å få sutte på en vannmelon derimot..! :)

Vannmelon er stor suksess her og!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Endelig har det løsna her også, er oppe i litt over halv grøtporsjon på kvelden, og litt frukt på formiddagen. Prøver litt forskjellig fruktmos, tenkte å lage selv etterhvert.. merker faktisk (bank i bordet!!) at hun sover litt lengre på natta før mat! Magen er også bedre, så jeg er fornøyd

Her er vi også oppe i en god porsjon med grøt, morsomt. Ikke prøvd noe særlig mos av frukt og grønt, skal prøve til uka.

Å, nå begynner jeg å glede meg til hun kan spise grøt! Føles som hun har behov for litt mer mat, og selv om jeg egentlig trives med å amme er jeg litt lei også.
Reiser på ferie på søndag til et sted uten innlagt vann, så synes det er litt styrete å starte med grøt nå.
Tar med et par glass med grønnsaks- og fruktmos.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Idag spiste han omtrent en halv porsjon hirsegrøt (litt over to spiseskjeer), iblanda litt most banan. De andre kveldene har han bare smakt ei tskje omtrent. Idag så han ut til å stoorkose seg med maten :) ammer like mye fortsatt, han bare får grøten som tillegg på kvelden da han har begynt å sove veeldig urolig, og våkne mye oftere.

Er det forresten bare min som virker bunnløs når det kommer til amming? Ammer ham helt "full" før grøtmåltidet, også spiser han grøt til han ikke vil ha mer, også innen en halvtime igjen ammes han på nytt "for fullt". Han kan nok ligge og sutte på den puppen til evig tid om han får muligheten. Er egentlig slik hele døgnet, men økedøgn er det ikke, for han gir ikke uttrykk for sult, vil bare sutte på meg om jeg har ham inntil meg. Også ammes han til JEG ikke gidder mer eller han sovner.

Er bare jeg som gir grøt til lunsj?
Gir alltid siste måltidet på soverommet (+hun er så latterlig trøtt før sengetid) at jeg synes det er best å gi grøt til lunsj.

Forøvrig sover hun akkurat som før. Hele natta og så si ingenting på dagen.

Er bare jeg som gir grøt til lunsj?
Gir alltid siste måltidet på soverommet (+hun er så latterlig trøtt før sengetid) at jeg synes det er best å gi grøt til lunsj.

Forøvrig sover hun akkurat som før. Hele natta og så si ingenting på dagen.

Jeg gir grøt kun for at han skal sove bedre, derfor gir jeg den på kvelden. Ammer alltid på soverommet rett før han legger seg :)

Gir også på kvelden fordi da er vi alltid hjemme. Stress med grøt på dagtid når vi er på farten. Hun får grøt i 17-tiden og litt mme rett før hun legger seg i 18.30-tiden.

Jeg gir også grøt på kvelden, etterfulgt av pupp på soverommet. Får smaksprøver av andre ting i løpet av dagen :)

Back
Topp