Fast føde

Å, så stas! Jeg gleder meg til hun kan sitte selv.
Samme som k84 her sier. Han sitter ikke uten støtte, så har et håndkle tulla rundt ham for ekstra støtte (fikk "klarsignal" fra hs, da det er snakk om noen minutter et par ganger om dagen. Og han greier å holde nakke og rygg rak selv, har bare ikke helt balansen). Såå mye morsommere å la ham styre selv enn å sitte og mose og mate :D også får vi tid til å spise selv mens han jobber, også lærer han av å se på oss (sakte men sikkert).
Det å se mestringsfølelsen og stoltheten hans ose ut av hele kroppen er bare helt fantastisk :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Samme som k84 her sier. Han sitter ikke uten støtte, så har et håndkle tulla rundt ham for ekstra støtte (fikk "klarsignal" fra hs, da det er snakk om noen minutter et par ganger om dagen. Og han greier å holde nakke og rygg rak selv, har bare ikke helt balansen). Såå mye morsommere å la ham styre selv enn å sitte og mose og mate :D også får vi tid til å spise selv mens han jobber, også lærer han av å se på oss (sakte men sikkert).
Det å se mestringsfølelsen og stoltheten hans ose ut av hele kroppen er bare helt fantastisk :)


Sent from my iPad using BV Forum
Håper på tilbud et sted snart jeg, så kjøper vi:) Er jo stadig vekk tilbud at typen hele butikken 20% rabatt eller valgfri vare -25%.
 
Samme som k84 her sier. Han sitter ikke uten støtte, så har et håndkle tulla rundt ham for ekstra støtte (fikk "klarsignal" fra hs, da det er snakk om noen minutter et par ganger om dagen. Og han greier å holde nakke og rygg rak selv, har bare ikke helt balansen). Såå mye morsommere å la ham styre selv enn å sitte og mose og mate :D også får vi tid til å spise selv mens han jobber, også lærer han av å se på oss (sakte men sikkert).
Det å se mestringsfølelsen og stoltheten hans ose ut av hele kroppen er bare helt fantastisk :)


Sent from my iPad using BV Forum

Ikke prøvd at han spiser selv enda, det må jeg gjøre snart:) hva gir du? Godt kokte grønnsaker?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ikke prøvd at han spiser selv enda, det må jeg gjøre snart:) hva gir du? Godt kokte grønnsaker?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Til nå har han fått kokt brokkoli, gulrot og potet, ellers rå paprika, agurk, avokado, tomat og knekkebrød. Alt i store biter og lagt foran han slik at han får velge selv :) ikke sånn ihjelkokt for da bare moser han det med en gang.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Håper på tilbud et sted snart jeg, så kjøper vi:) Er jo stadig vekk tilbud at typen hele butikken 20% rabatt eller valgfri vare -25%.
Newbornstolen kan han ikke spise biter i, bare tynn mos, så var så deilig å få bytta. Merka det på hele ungen at han likte oversikten og valgmulighetene. I newbornstolen har han uansett bare løfta seg opp siste måneden, greide ikke ligge og slappe av.

Jeg kjøpte på babyshop.no. Ikke salg, men var fri frakt! Også ville mormor her sponse bøyle, så da var det jo ikke så ille ;) ellers hadde vi nok venta littegranne til.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Til nå har han fått kokt brokkoli, gulrot og potet, ellers rå paprika, agurk, avokado, tomat og knekkebrød. Alt i store biter og lagt foran han slik at han får velge selv :) ikke sånn ihjelkokt for da bare moser han det med en gang.


Sent from my iPad using BV Forum

Gleder meg til å prøve:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Tror jeg betalte 399kr i dag, men skulle bytte noe og i stedefor tilgodelapp var det greit å bare få kjøpt noe med engang. HS ba oss kvitt oss med newborn sete for én mnd siden, men det er faktisk helt uaktuelt enda. Om en måneds tid tenker jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror jeg betalte 399kr i dag, men skulle bytte noe og i stedefor tilgodelapp var det greit å bare få kjøpt noe med engang. HS ba oss kvitt oss med newborn sete for én mnd siden, men det er faktisk helt uaktuelt enda. Om en måneds tid tenker jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
Hvorfor er det helt uaktuelt?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvor lang tid brukte dere, eller har dere tenkt å bruke, på å gå fra smaksporsjon til full porsjon grøt? Finnes det anbefalinger på det? Ser tilbake i tråden at dere brukte ti dager danmark, men hva med dere andre? Vi er på fjerde dagen, og jeg tror nok ho kunna gafla i seg en full porsjon om ho kunne bestemme selv! Lagde en halv porsjon i dag, og det gikk ned på null komma niks, og ho var fly forbanna da det var tomt. Sikkert alt for mye for ho, så jeg regner med litt magevondt senere i dag..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Vi brukte lang tid litt grøt hver 3 dag, men har bare måtta sette det på pause, for ho fikk så vondt i magen :( Men ho syntes også det var kjempe godt, gapa og sa mmmm
 
Brukte ikke mange dagene her. Jeg økte mengden hver dag. Så lenge det går bra ser jeg ikke problemet.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Tror jeg betalte 399kr i dag, men skulle bytte noe og i stedefor tilgodelapp var det greit å bare få kjøpt noe med engang. HS ba oss kvitt oss med newborn sete for én mnd siden, men det er faktisk helt uaktuelt enda. Om en måneds tid tenker jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
Hvorfor mente hun dere skulle kvitte dere med det?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvor lang tid brukte dere, eller har dere tenkt å bruke, på å gå fra smaksporsjon til full porsjon grøt? Finnes det anbefalinger på det? Ser tilbake i tråden at dere brukte ti dager danmark, men hva med dere andre? Vi er på fjerde dagen, og jeg tror nok ho kunna gafla i seg en full porsjon om ho kunne bestemme selv! Lagde en halv porsjon i dag, og det gikk ned på null komma niks, og ho var fly forbanna da det var tomt. Sikkert alt for mye for ho, så jeg regner med litt magevondt senere i dag..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Han spiser gjerne en hel porsjon, men det blir det bare gulping av. Så han får ca halv porsjon, det går bra. Og han har fått grøt i over en mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hvorfor mente hun dere skulle kvitte dere med det?


Sent from my iPad using BV Forum

Fordi hun skulle delta i middagene våre, men vi spiser middag etter hun har lagt seg uansett.
Hun sa at hun ikke skulle sitte lengre enn 10min avgangen. Hun var jo ikke baby lengre, blabla..

Jeg kjører eget opplegg, for det fungerer for oss.


Jeg er veldig fornøyd med min HS altså, det er ikke det :)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor lang tid brukte dere, eller har dere tenkt å bruke, på å gå fra smaksporsjon til full porsjon grøt? Finnes det anbefalinger på det? Ser tilbake i tråden at dere brukte ti dager danmark, men hva med dere andre? Vi er på fjerde dagen, og jeg tror nok ho kunna gafla i seg en full porsjon om ho kunne bestemme selv! Lagde en halv porsjon i dag, og det gikk ned på null komma niks, og ho var fly forbanna da det var tomt. Sikkert alt for mye for ho, så jeg regner med litt magevondt senere i dag..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hun har fått grøt siden hun var 3.5mnd og fikk full porsjon for to dager siden og er nå 5mnd og 1 uke snart..

Blanda ut i 60mme før, og da det fikk ned på 10 sekunder økte jeg til 100ml og blandet kun i vann.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fordi hun skulle delta i middagene våre, men vi spiser middag etter hun har lagt seg uansett.
Hun sa at hun ikke skulle sitte lengre enn 10min avgangen. Hun var jo ikke baby lengre, blabla..

Jeg kjører eget opplegg, for det fungerer for oss.


Jeg er veldig fornøyd med min HS altså, det er ikke det :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Aha. Jeg vurderte før i dag om jeg skulle hente opp en høystol vi har hos mamma (skal få tripp trapp til navnefesten, men det er ikke før november). Så han kunne sitte med oss når vi spiser middag. Men kom på at middagen vår jo er 16 og da sover han jo alltid siste duppen sin. Så drøyer det til jeg byner å gi han brødskive om en måneds tid.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi brukte vel en 2-3 uker på å gå til full porsjon, hun fikk ikke helt til spisingen i starten og fikk så vondt i magen.. men når hun endelig var i full porsjon så gikk det unna! Nå spiser hun 2 porsjoner om dagen, men hun er flaskebarn.. matvrak!
 
Vi brukte vel en 2-3 uker på å gå til full porsjon, hun fikk ikke helt til spisingen i starten og fikk så vondt i magen.. men når hun endelig var i full porsjon så gikk det unna! Nå spiser hun 2 porsjoner om dagen, men hun er flaskebarn.. matvrak!

Hvor mye mme får hun utenom de to pensjonen med grøt?

Er så usikker på hvor mye mme som er anbefalt i tillegg til fastføde. Tenkte å ta meg en tur på åpen helsestasjon i morgen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp