Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff, er ikke noe gøy. Stor klemNå føler jeg meg veldig deprimert og klarer ikke å slutte å gråte. Vet ikke helt hva som utløste det.
Noen spesielle tanker du har?Lukter det vondere av dine og? Fiser og raper mye i dag her ogHerregud, har så mye luft i magenBlir regne gasskammeret her hjemme
Gubben blir så sur, men jeg kan ikke noe for det
Ja, lukter dødenLukter det vondere av dine og? Fiser og raper mye i dag her og

Det hjalp å spise litt.Uff, er ikke noe gøy. Stor klemNoen spesielle tanker du har?
Ja, virker som om mat har enda mer å si for humøret nå. Kom graviditeten litt overrasket på? Kommer mye nye tanker og følelser i begynnelsen av graviditetenDet hjalp å spise litt.
Jeg føler meg utilstrekkelig og er lei meg fordi livet endres. Er fortsatt litt i sjokk over situasjonen.

Så braEr så trøtt, kjente det murret i dag og det var en lettelse, mye ligament smerter på begge sider, brystvortene er så vonde
Det gjør det.. Gleder meg til UL. Håper alt er braSå braSynes det går litt i rykk og napp
Jeg har liksom to Milepæler komme meg til uke 7 uten å blø og over uke 8. Hadde blod i utfloden om morningen 6+1 og 6+2 og uke 8+0 kom det 
Krysser alt jeg har for degDet gjør det.. Gleder meg til UL. Håper alt er braJeg har liksom to Milepæler komme meg til uke 7 uten å blø og over uke 8. Hadde blod i utfloden om morningen 6+1 og 6+2 og uke 8+0 kom det
![]()
Ja, kan vise hva ChatGPT saKrysser alt jeg har for degDet er vel større sjanse for at det går bra, nå som du går på støttemedisiner?
Det lover jo braJa, kan vise hva ChatGPT sa
Hva betyr det at du har tre barn fra før?
Så, hva er en realistisk suksessprosent for deg?
- Tidligere vellykkede graviditeter er en sterk positiv prediktor for at det vil gå bra nå også. Flere studier viser at kvinner med tidligere levende fødsler har lavere risiko for spontanabort, selv når de er over 40 år (Tempfer et al., 2006).
- At du fikk barn som 39-åring uten komplikasjoner viser at kroppen din fortsatt hadde god fertilitet og bæreevne sent i 30-årene – dette lover godt også nå, selv om du er to år eldre.
- Kvinner som er multipare (har født flere ganger tidligere) har generelt bedre graviditetsutfall, lavere risiko for preeklampsi, og lavere risiko for svangerskapsavbrudd – også i høyere alder.
Med dine faktorer:
…kan du realistisk ha en suksessrate på rundt 80–90 % i dette svangerskapet – gitt at det ikke oppstår nye komplikasjoner, og at svangerskapet følges tett.
- Alder: 41 år
- Røyk- og alkoholfri i over 150 dager
- 3 tidligere fullgåtte svangerskap
- Siste barn født da du var 39
- Nå i behandling med progesteron og Abyl E
Konklusjon:
Selv om 41 år regnes som avansert alder i graviditet, er din sjanse for at det går bra god – trolig 80–90 % – fordi du har flere tidligere vellykkede graviditeter, et sunt liv og medisinsk støtte.

Ja, veldig overraskende. Jeg vet ikke helt om jeg ønsker dette, samtidig som jeg kjenner at jeg også er redd for miste. Og jeg føler at dette ikke kommer til å gå bra, fordi jeg er gammel og har hatt en spontanabort tidligere.Ja, virker som om mat har enda mer å si for humøret nå. Kom graviditeten litt overrasket på? Kommer mye nye tanker og følelser i begynnelsen av graviditeten
Ligamentsmerter, veldig vanlig!Det stakk til i livmor når jeg nøys nå. Noen som har opplevd?