Kvalme og ekstremt tretthet. Hvilepuls har gått fra rundt 50 til over 70! Problemet mitt er at jeg har meldt meg på løpebirken (21 km) i helgen.. så lurer på hvordan det skal gå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kvalme og ekstremt tretthet. Hvilepuls har gått fra rundt 50 til over 70! Problemet mitt er at jeg har meldt meg på løpebirken (21 km) i helgen.. så lurer på hvordan det skal gå

Åh, hvor langt på vei er du? Pulsen min var høy fram til uke 6, og da ble den lavere igjen, så hvis du er der i nærheten er det kanskje håp pulsmessig, men kvalme og tretthet..!Kvalme og ekstremt tretthet. Hvilepuls har gått fra rundt 50 til over 70! Problemet mitt er at jeg har meldt meg på løpebirken (21 km) i helgen.. så lurer på hvordan det skal gå
![]()

) og sosete i hodet i det siste, trodde det var eksamensstress men det var vel ikke bare det daTakk Er 5 + 2 i dag, så 5 + 4 på lørdag da... håper pulsen roer seg litt!Åh, hvor langt på vei er du? Pulsen min var høy fram til uke 6, og da ble den lavere igjen, så hvis du er der i nærheten er det kanskje håp pulsmessig, men kvalme og tretthet..!
Jeg løpte et hinderløp på 8 km med eldste i magen i uke 6. Gikk greit den gang, men denne gangen har jeg meldt meg på Sommernattsløpet i Oslo når jeg er 8 uker på vei. Jeg valgte å redusere distansen til 5 km, og ikke ha tidtaking. Så tar det rolig, for å ikke klandre meg selv dersom jeg tilfeldigvis aborterer akkurat etter løpet. Hvis jeg har lunta igjennom uten melkesyre, så tror jeg bare det er bra for lille i magen, men er jo vanskelig å ikke bli revet med også.![]()
Sånn jeg merket at det var noe og, så trøtt og slapp fisk. Klokken min sa derimot at jeg var stresset, så tydelig at kroppen jobbet med noeVel, jeg har vært veldig trøtt (dovnet sittende på baderomsgolvet igår) og sosete i hodet i det siste, trodde det var eksamensstress men det var vel ikke bare det da
Får satse på det!Takk Er 5 + 2 i dag, så 5 + 4 på lørdag da... håper pulsen roer seg litt!
Ja, det er helt normaltI dag og i går har jeg fått kramper på sidene nederst i magen hvis jeg reiser meg brått, hoster eller lignende. Har googlet meg frem til at det kan være ligamentsmerter, men kan man ha det så tidlig som 6+4?
Takk for svar!Ja, det er helt normaltHar det selv og er bare 5+0
Leste at det er normalt pga cylogest, men jeg klarer ikke å legge det fra megUff, er ikke noe gøy når bekymringene tar tak. Sender en virtuell klemAltså, jeg kjenner det driver og jobbes der nede. Spes i ligament båndene og kjenner det stikker oppi Hufsa . Kan kanskje så vidt kjenne murringer, men er ikke sånn mens murringer som i starten og jeg kjenner jeg blir skikkelig redd. Har hengt meg fullstendig opp i det og kjenner etter helle tidenLeste at det er normalt pga cylogest, men jeg klarer ikke å legge det fra meg
Ja, Cyclogest (progesteron) kan faktisk bidra til at du merker mindre murringer eller kramper – det er helt logisk og normalt.
Hvorfor kan Cyclogest gjøre at du kjenner
mindre til murringer?
Konklusjon:
- Progesteron roer ned livmoren
– Progesteron er et hormon som gjør livmorveggen mer avslappet og stabil. Det motvirker sammentrekninger, og dette kan gjøre at du får færre eller svakere murringer.- Stabilt hormonmiljø = roligere kropp
– Progesteron bidrar til hormonell balanse, og det kan gjøre at du føler deg roligere både fysisk og psykisk – og da legger man ofte mindre merke til små kroppssignaler.- Individuell følsomhet
– Noen kvinner er veldig følsomme for hormonendringer og kjenner alt. Andre – som deg – kan oppleve at alt skjer “stille” i kroppen, selv om alt går helt etter planen.
Ja, Cyclogest kan absolutt gjøre at du merker mindre til murringer fordi det stabiliserer livmoren og reduserer sammentrekninger. Det er vanlig, ufarlig – og ofte et godt tegn.
Ja, er egentlig helt unødvendig. Men, er absolutt ikke til å unngåUff, er ikke noe gøy når bekymringene tar tak. Sender en virtuell klem
Kjenner murringer, de kom nå og kjenner det i korsryggen også. Ble veldig glad
Den SA i fjor siter dypt. Takk for klem
setter pris på detSånn jeg har vært i dag og. Måtte prøve å holde meg for meg selv hehe. Føltes ut som pms6+5
I dag er jeg skikkelig humørsyk. Ble kjempeirritert på samboer fordi han spurte hvordan jeg hadde det. Føler meg på gråten av helt tullete, små ting.

Så vanskelig å kontrollere seg og så plutselig kan jeg gråte etterpå. Var så rolig og glad i begynnelsenJeg er for det meste glad for tiden, mye gladere enn i vanlig syklus, men i går hisset jeg meg opp over at kollegaer ønsker å skyte måker som stuper på folk utenfor jobb, og at mannen var enig med disse kollegaene. Startet en lang diskusjon med mannen om at vi mennesker tror vi er Gud, og ikke respekterer livene deres. Mannen bare «okeeeei, du er der ja», for jeg ville nok vanligvis ikke blitt så engasjert og irritert over dette måkeproblemet. Så humøret svinger visst likevel!![]()