Fødebaggen!

Stor oppdatering fra mitt liv: Jeg har herved rydda gjesterom (i praksis et roterom), eget klesskap, klesrom (i praksis også et roterom) og er eeeendelig klar til å pakke fødebag og ta ned babyutstyr fra loftet! Hurra! Det blir en fin premie å få gjøre litt klart til babyen kommer. :D

Denne ryddingen har altså vært SÅ tiltrengt. Jeg har ligget og svettet med tanke på at svigermor potensielt skulle måtte komme hit og overnatte spontant i dette rotehuset.
 
Snackslisten er også det eneste jeg har så godt som spikret :hilarious: Ikke begynt å pakke enda, da. Innser at min ikke er så voldsomt sunn, så kanskje jeg bør slenge inn litt frukt der haha
  • Melkesjokolade
  • Cookies Aunt Mabel’s
  • Cola zero
  • Powerade
  • Bertha’s sjokolademuffins
  • Kanelboller
Må det være så sunt da? :hilarious: Hilsen hu med ernæringsutdannelse som har levd på karbohydrater hele svangerskapet :hilarious:

Jeg skal ha i meg det jeg får i meg enten det er sjokolade eller epler. Sender mannen i kiosken hvis noe mangler.
 
Nysgjerrig på hva slags snacks dere pakker..

Jeg skal pakke sjokolade og smågodt, og så kjøper mannen skyr og smoothie til å ha på barsel etter babyen er født (vil ikke ha bagen full av mat, og sistnevnte må jo i kjøleskap, så kan ikke ligge klart). Min fødsel er jo kjapt over og jeg får ikke spise før etterpå (ks), men er godt å ha litt til dagene på sykehuset syns jeg. Jeg var ekstremt sulten etterpå forrige gang, særlig om natten!
 
En del ting til meg og baby er pakket. Jeg mangler kun toalettsaker osv, men de bruker jeg jo hver dag.
Håper at far er hjemme så han kan pakke til storesøster som skal til svigers under fødsel. De fleste tingene bruker hun hver dag så får ikke pakket ned så mye.

Så er litt stresset for at fødselen skal starte raskt så jeg må pakke i stress, vente på at mannen kommer hjem fra jobb eller at barnevakten skal komme.
 
Vi er snart ferdig med å pakke baggen :love017

Mannen var først i gang og har lagt nedi noen comfy klær, skift og toalettsaker. Han vil legge i ladere, en bok og tøfler før vi reiser inn på føden.

Baby har fått noen klesskift da sykehuset ikke har mange bodyer som de får låne. Her har vi 2 sett i str 50 og 2 sett i str 56. 2 nattpysjer, litt sokker, luer og hentesett. Vi tar også med litt bleier og stellesaker for turen hjem fra føden, i tillegg til en bamse, koseklut, babyteppe og babynest. I bilen står bilstol klar med bilstolpose.

For min del har jeg til nå pakket store bind, kjølebind, witch hasel patch, nettingtruser, ammebh, amme innlegg en gangs/ull, brystsalve og store truser. Hårstrikker, lipsyl, håndkrem, bedøvende krem for underliv og tisseflaske. Har også handlet en ammevennlig nattkjole og medela sin keep cool amme bh uten spiler som jeg tenker er fin til barseltiden.
Kommer til å legge nedi toalettsaker, medisin og et par klesskift, stor t-skjorte, bh/sport topp for badekar, samt tøfler, ørepropper for musikk, ladere og en bok. Gjennstår handle inn amme singlett og en cardigan. Ønsker også noen gode klær for barsel tiden.

Snacks har vi pakket og handlet inn litt som ligger klar i kjøleskapet.
Her tenker vi noen gode kjeks som gir rask energi uten å bli kvalmende, noe salte kjeks, fenalår i skiver for etter fødsel (har cravet siden jeg ble gravid), iskaffe og druer. Regner med at om vi ønsker noe mer at kiosken eller nærbutikken har det vi ønsker. I tillegg har føden brødmat, pålegg og juice mm. :)

Utover dette har vi laget klar helsemappen hvor helsekort, fødebrev, annen viktig informasjon er lagt klar.
I bilen har vi tisselaken som beskytter bilsete på vei til føden, en pute og pledd samt førstehjelps skrin da vi har litt reiseveg om ting skulle gå fryktelig fort.:smiley-ashamed004
 
Hvor lenge før termin pakker dere baggen? Har ikke termin før 29 februar, så jeg aner ikke når jeg skal gjøre den klar :confused004
 
Begynte i svskuke 31, 15/12 og er så og si ferdig planlagt/pakket. Termin 20/2
 
Har kjøpt inn litt småting vi trenger i tillegg til det vi har her, men gidder ikke å pakke "halve huset" uansett:p Ikke at det er noe galt å pakke med mye, men har aldri vært noe fan av å ha med mer enn vi trenger:)

Pakker etter liste fra jordmor, den var enkel og genial, så får vi heller legge nedi hvis det er noe mer vi ønsker å ha med oss når vi er ferdigpakka eller så får far hente om han må ut en tur mens vi er på sykehuset:Heartblue

Babyen kommer uansett hvor mye man har med seg :Heartblue
 
Hvor lenge før termin pakker dere baggen? Har ikke termin før 29 februar, så jeg aner ikke når jeg skal gjøre den klar :confused004
Tenker du har god tid. Jeg starter perm neste fredag (termin 9.feb) og tenker å begynne å pakke så smått i helgen. Du kan jo evt starte med å skrive liste så vet du hva du trenger og evt hva du må kjøpe. Og skulle det plutselig starte litt tidlig så har du en liste å gå etter :)
 
Må det være så sunt da? :hilarious: Hilsen hu med ernæringsutdannelse som har levd på karbohydrater hele svangerskapet :hilarious:

Jeg skal ha i meg det jeg får i meg enten det er sjokolade eller epler. Sender mannen i kiosken hvis noe mangler.
Skulle til å skrive det samme selv! Det viktigste er hva man tenker høres digg ut og hva man tror man kan få lyst på :)
 
Hvordan det går med fødebagen? :hilarious: I dag har jeg tatt UT noe, og har fremdeles ikke pakket ferdig. Var litt desperat etter noe snacks, og har ikke noe godt noe annen plass, så da røk sjokoladen jeg hadde pakket.
 
Noen som planlegger å ta med seg bbhugme-puta? :joyful: Jeg sover med den hver natt nå, og skal jo overnatte en natt på sykehuset før fødsel. Og ser for meg den kan være god som støtte i forbindelse med amming også. Men den er jo svær da, flaut å komme med masse bagasje syns jeg!
 
Noen som planlegger å ta med seg bbhugme-puta? :joyful: Jeg sover med den hver natt nå, og skal jo overnatte en natt på sykehuset før fødsel. Og ser for meg den kan være god som støtte i forbindelse med amming også. Men den er jo svær da, flaut å komme med masse bagasje syns jeg!
Jeg planlegger det! Nettop til amming :) Tenker å la den ligge i bilen til etter fødselen. Men altså er intet flaut i å dra med seg den da! Hadde den med meg over skulderen gjennom et kjøpesenter i Göteborg jeg:hilarious: Vi måtte gå gjennom fra bilen til hotellet, og jeg har ikke klart å sove uten i mange måneder!
 
Jeg planlegger det! Nettop til amming :) Tenker å la den ligge i bilen til etter fødselen. Men altså er intet flaut i å dra med seg den da! Hadde den med meg over skulderen gjennom et kjøpesenter i Göteborg jeg:hilarious: Vi måtte gå fra gjennom fra bilen til hotellet, og jeg har ikke klart å sove uten i mange måneder!

Lurt :) jeg har også en noen ting som skal ligge i bilen i back-up. Men puten har jeg bruk for den første natten hvis jeg tar den med. Ser bare for meg å komme der alene, til føden, med bag og en gigantisk pute :hilarious:
 
Noen som planlegger å ta med seg bbhugme-puta? :joyful: Jeg sover med den hver natt nå, og skal jo overnatte en natt på sykehuset før fødsel. Og ser for meg den kan være god som støtte i forbindelse med amming også. Men den er jo svær da, flaut å komme med masse bagasje syns jeg!
Helt innafor! Jeg hadde men den sist. Brukte den som støtte i fødsel (heelt gull!) og også til amming og soving etter fødsel. Bekkenet sluttet liksom ikke å krangle i det sekundet ungen var ute, så veldig god å ha :)

Skal helt klart ha den med nå også, på både føden og barsel :)
 
Helt innafor! Jeg hadde men den sist. Brukte den som støtte i fødsel (heelt gull!) og også til amming og soving etter fødsel. Bekkenet sluttet liksom ikke å krangle i det sekundet ungen var ute, så veldig god å ha :)

Får se om jeg klarer å kvinne meg opp til å komme med mye bagasje, haha. Jeg kunne ikke ligge på siden sist etter ks og er forberedt på det samme denne gangen, men får helt sikkert bruk for den på en eller annen måte som støtte likevel
 
Back
Topp