Fødebaggen!

Tror jeg begynner å pakke fødebag og ta med babyting fra loftet osv rundt nyttår, etter at jeg har fått rydda bort jula! Jeg føda over termin forrige gang, så føler ikke jeg har noen hast. Termin 5. februar.
 
Har ikke pakket enda, men regner med jeg får beskjed om å hjem å pakke etter jordmortime på nyåret. Har lang reisevei, så pakker heller litt for mye, men orker ikke å dra med alt mulig heller.

Til meg:
- Helsekort/papirer
- Klær (løse/myke bukser, truser, sokker, t-skjorter, lang cardigan, bh)
- Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, hårbørste, hårstrikk, deo, sjampo, balsam, dusjolje)
- Lipsyl (ble veldig tørr på leppene sist)
- Vannflaske (ble veldig tørst i ambulansen og hadde ikke drikkeflaske tilgjengelig)
- Lader til mobilen
- Slippers

Til mannen
- Klær
- Toalettsaker
- Lader
- Slippers

Til baby
- Hentesett
- Babyteppe jeg har strikket
- Lue
- Klær (bodyer, bukser, pysj)
- Flasker + erstatning til hjemreise (ammer ikke)
- Bleier (til hjemreise)
- Bilstol+bilstolpose (står i bilen)
 
Har ikke begynt å pakke enda, men noterer meg tips her og der xsmile9
Det heter jo «fødebaggen», men hva pakker dere faktisk i? Bag, koffert, sekk? Flere typer eller 1 stor?
Tenker å skulle ha med seg flere bagger muligens kan bli litt mye å dra på når man skal ha med både baby og bilstol ut igjen?
Vært inne på tanken med trillekoffert med 4 hjul, da jeg ser for meg å være ganske sliten.. men vet heller ikke om det blir litt «mye» :confused3
Vi måtte ha ambulanse sist, pakket i 90L HH duffle bag og synes det fungerte greit. Tror jeg skal ha en liten sekk tilgjengelig til det jeg kan få bruk for i ambulansen.
 
Merker at det er forskjell på hva man får fra sykehus til sykehus. Første fødsel måtte vi ut å skaffe våtservietter for bæsjebleie, de hadde ikke noe å tilby oss for vask av baby på barselhotellet.
På nr. to hadde de baby til baby, bleie til både baby og meg, tørre engangskluter til å vaske med. Så jeg hadde med litt unødig ting på sykehuset den gangen.

Et lite tips er også å ha med babyolje for å vaske bort baby bek, går så mye lettere kontra med både tørre engansskluter med kun vann eller våtservietter ☺️
 
Begynner å pakke nå på nyåret.

Meg:

Toalettsaker
  • Hårbørste og hårstrikk
  • Såpe, shampoo og deodorant
  • Tannbørste, tanntråd og tannkrem
  • Negleklipper
  • En lypsyl og håndkrem
Klær
  • 2 stk ammebh
  • ammeinnlegg i tøy
  • 1-2 singletter
  • 1-2 bukser å reise hjem i (2 i tilfelle jeg klarer å blø gjennom den første)
  • 1 cardigan eller lignende
  • 4 par sokker
  • 2-3 tøybind (for å avlaste fordi jeg ikke tåler engangs noe særlig)
  • 2 truser (bruker sykehusets nettingtruser frem til hjemreise
  • Crocs (!!!)
Snacks
  • Nøtter jeg liker godt
  • Litt brus
  • Tom vannflaske med sugerør (fylles med isbiter fra isbitmaskin og vann) - man kan bli ekstremt tørst av å amme
  • Noe god sjokolade
  • Spekemat
  • Kanskje en pose lakrisbåter
Øvrig
  • Telefon og lader
  • Helsekort for gravide
  • Kamera + lader
  • Nintendo switch + pro controller + lader
Babyen:
  • Altfor mye klær i str 50 og 56 som jeg sannsynligvis ikke rekker å bruke
  • 4 tøybleier (mest i tilfelle vi stopper innom noen på tur hjem)
  • Hentesett + to luer (ulik tykkelse)
  • Bilstol (eventuelt så henter mannen den når vi skal hjem)
Så tar vi det litt som det kommer om vi blir der noen timer, dager eller hva det blir til. Ser an babyen og meg. Er tross alt siste gang vi gjør dette. Men blir det restriksjoner på besøk av søsken, så reiser jeg hjem.
 
Flere som utsetter pakking av fødebag og klargjøring av babyutstyr til etter jul? :happy7 Jeg har bare ikke motivasjon og lyst til å dra frem ting nå før alt av juleesker, poser, blomster, nye gaver som ikke enda har fått sin egen plass osv er stuet godt bort!
 
Flere som utsetter pakking av fødebag og klargjøring av babyutstyr til etter jul? :happy7 Jeg har bare ikke motivasjon og lyst til å dra frem ting nå før alt av juleesker, poser, blomster, nye gaver som ikke enda har fått sin egen plass osv er stuet godt bort!
Jeg tenkte og starte å pakke fødebag 1.nyttårsdag. Synes alle tegn og vondter har endret seg litt siste dagene (mer modning kanskje?) så for at hodet skal få ro må den baggen bare pakkes :hilarious:
 
Jeg tenkte og starte å pakke fødebag 1.nyttårsdag. Synes alle tegn og vondter har endret seg litt siste dagene (mer modning kanskje?) så for at hodet skal få ro må den baggen bare pakkes :hilarious:
Ja, jeg også tror jeg trenger å føle meg litt mer praktisk klar snart... Selv om jeg gikk over termin forrige gang, så vet man jo aldri! Det blir nok en av de første januardagene for min del også...
 
Flere som utsetter pakking av fødebag og klargjøring av babyutstyr til etter jul? :happy7 Jeg har bare ikke motivasjon og lyst til å dra frem ting nå før alt av juleesker, poser, blomster, nye gaver som ikke enda har fått sin egen plass osv er stuet godt bort!
Ja… her skjer det veldig lite om dagen. Er utslitt og så mye annet som prioriteres. Får ta meg sammen og pakke over nyttår, selv om jeg håper hun holder seg inne frem til slutten av januar i det minste.
 
Flere som utsetter pakking av fødebag og klargjøring av babyutstyr til etter jul? :happy7 Jeg har bare ikke motivasjon og lyst til å dra frem ting nå før alt av juleesker, poser, blomster, nye gaver som ikke enda har fått sin egen plass osv er stuet godt bort!
Samme her :angelic:
Begynner å pakke ned jula i morgen, og når jeg er ferdig med det er det fødebaggen neste!
 
Jeg har allerede pakket min ferdig nå (34+3) mest for gøy. Vi bor kun 15 min unna, så jeg har prøvd å pakke lett :) pakket alt i en sånn Helly hansen-bag som man kan bære som en ryggsekk.

- 2 antrekk til meg inkludert undertøy og ammebh til hjemreise
- et antrekk i bomull til baby til hjemtur + ull hentesett og ullsokker og lue i ull
- parfymefrie toalettsaker som jeg fylte på et slikt reisesett fra biltema + tannbørste + leppebalsam
- hårstrikk, hårbørste
- ladere
- linsevæske+linseetui og reserve-briller
- kindersjokolader (rester etter julekalender:p) blir å legge til mer snack her etterhvert
- sandaler/crocs
Helsekortet ligger i bilen
Vurderer å ta med et babyteppe jeg har heklet kun for at det hadde vært koselig. Kanskje jeg bare legger det i bilen i en pose.

Tar med iPad, bilstol med bilstolpose og evt hodetelefoner hvis vi husker :p

Og mannen har ikke pakket sitt enda. Jeg kjøpte litt store ziplockposer som jeg sorterte ting i og skrev med tusj på utsiden hva som var inni. Så kan mannen finne det lett frem til meg når vi er på sykehuset!
Har vært veldig koselig å pakke, for det hjelper hodet å forberede seg :)
 
Tror jeg skal begynne å pakke i dag! Har under tre uker igjen, så kan jo være greit, selv om det ikke hastee
 
Jeg har begynt å pakke litt til meg og baby. Mest klær for alt det andre brukes jo hver dag.
Stresser litt vis fødselen plutselig starter raskt. Må jo pakke ferdig til meg og baby. Se over at far har pakket alt til støresøster og selgselv...
Og vil helst rekke en dusj osv.
Samtidig må barnevakt (svigers) rekke å komme hit. De har begge mange hobbyer så har prøvd å nevne for de at ikke begge kan være 2t hjemmefra samtidig..
Vis fødselen starter raskt denne gangen vil jeg helst slippe å stresse med å få alt dette gjørt før vi drar til sykehuset. Ønsker å bevare roen og jobbe med riene.
 
Har ikke begynt ennå, og med 8 uker igjen tenker jeg det kanskje ikke haster med det første, meeen har begynt å skrive en liten liste med det viktigste. Lett å sende til mannen også om ting skulle skje før vi tror, så han kan hjelpe med å pakke. Veldig mange kjekke tips her ihvertfall!
 
Her ligger bagen klar i gangen :) Har stort sett pakket det samme som de før meg her nevner. Fikk kjøpt lindreskum på Finn.no, for det er ikke lenger på fødebagen.no, men har mange venner som likte det :)
 
Jeg er også ish ferdig pakket idag! Sykt mye modningtegn som kynnere, stikk, strålinger osv så synes det var betryggende og ha den pakket :-)
 
Jeg har begynt :excited001
 
Back
Topp