Fødebaggen!

Har dere begynt og pakke!? :happy:

Niks! Forventet ankomst for min mini er 17. januar :angelic: Tenker jeg har god tid, gjør det etter nyttår. Skal ikke ha med så mye greier og mye er jo i bruk. Men så litt på hva jeg skal ha med til babyen av klær i dag :)
 
Begynte i går, mulig vi flytter under 3 uker før termin så for å unngå pakke ned alt jeg tenker å ha med i fødebagen i ulike flyttebokser, for så å ikke finne det igjen tenkte jeg det var like greit å bare pakke det ned i baggen :)
 
Last edited:
Jeg er av typen som føler en viss ro ved at jeg har tenkt på alt, og med førstemann ble det en del komplikasjoner og fem netter på barsel, så planen er å pakke det vi hadde bruk for da, selv om vi kanskje får mulighet til å reise hjem tidligere denne gangen.

Jeg deler bagasjen i to deler, en til fødsel og en med ting til baby/tid på barsel. Tingene til baby tenker jeg går oppi stellesekken rett og slett, men jeg har tenkt å overlate selve pakkingen til pappan, så han har litt bedre kontroll på hva som ligger hvor enn forrige gang ;)
Her er huskelisten min:

I siste liten
  • Frukt/gulrøtter
  • Nøkler
  • Telefon
  • Lommebok med helsekort og andre papirer
  • Veske med solbriller, migrenekit, vannflaske,
  • Mac + bag + lang lader
  • Støydempende headset
  • Cardigan
  • Tempurpute, bbhugme
  • Lydmaskin

I bilen
  • Base + sete + bilstolpose
  • Håndkle + Kladder/tisselaken

Fødebag
  • Morgenkåpe tynn (blomstrete)
  • Varmepose
  • Mobillader (Lang)
  • Sovesaker: ørepropper, vokspropper, sovemaske
  • Crocs til dusj og tøffelbruk
  • Bikini
  • Høyttaler + lader
  • Batteridrevne telys, lyslenke
  • Løsning på lysskjerming

Toalettsaker (i fødebag)
  • hårstrikker, spenner, nåler, hårbånd
  • tannbørste og tannkrem
  • vaselin
  • deodorant
  • dusjsåpe, balsam og intimsåpe (mini)
  • plaster
  • ørepropper
  • sovemaske
  • nesespray (kortison og vanlig)
  • termometer
  • hårspray
  • hydrokortison
  • mascara

Snacks
  • Sjokoladekuler
  • Seigmenn
  • Sukkerholdig drikke (froosh klarte seg uten kjøling sist)
  • Nøtter (dln miks med salt, usaltede macadamia, brente mandler, osv)
  • Tørket ananas
  • Kjeks
  • Drytech

Barselbag
  • 2 ammebh,
  • 5 truser,
  • 5 par sokker,
  • 2 ammesinglet,
  • 2 t-skjorter (ammevennlig)
  • yogabukse (ikke gravidbukse)
  • 1 pysj (ullpysjbukse og to t-skjorter)
  • Ammeinnlegg
  • multimam-kompresser
  • brystsalve
  • xylocain gel
  • ispose
  • isbind
  • oppsamlere (2)
  • klær og toalettsaker pappa
  • hjemreiseantrekk (truse, ammebh, sokker, ammeskjorte, cardigan, yogabukse, jakke, lue, vintersko, etc)

Babysekken
  • hentesett (lue, jakke, bukse)
  • Swaddler
  • bæresjal: grønnblomstrete + ringslynge
  • et strikket teppe
  • Smokk i boks x2
  • bleier til hjemreise
  • liten pakke våtservietter
  • luer
  • 2x pysj til barsel
  • to sett body, bukse, sokker i ulik størrelse (til hjemreise)
  • gulpeklut
  • o-Megakanin
Wow fantastisk liste skal stjele noen av punktene
 
Jeg endte i hastekeisersnitt så fødebaggen ble stående hjemme sist. Var fem dager på sykehus med ett sett klær, samme med samboer. Vi fikk ikke forlate sykehus pga covid!. Håndvasket trusen. Denne gangen skal jeg iallfall sørge for nok truser
 
Jeg hadde ikke så veldig mye med meg forrige gang, og fikk bruk for enda mindre enn det jeg pakket med.

Jeg brukte ikke egne klær før avreise. Gikk bare i sykehuspysjamas, sykehusmorgenkåpe, nettingtruser og bind jeg fikk av sykehuset. Brukte også bare bodyer fra sykehuset til baby + svøpeteppene de hadde... Bleier fikk vi også utdelt.

Lader til telefon var vel det eneste jeg fikk bruk for, samt snacks og tannbørste. Men (!) jeg skal ha med lypsyl!! Ble så enormt tørr, husker jeg.

Ellers brukte vi hentesettet til babyen. Det tok vi på en halvtime før vi reiste hjem.

Denne gangen tar vi også med babyteppe, siden det er vinter. Og kanskje bbhugme til ammepute? Men funket helt greit med putene de hadde på sykehuset også. Smokk skal jeg ha med. Hadde det med forrige gang også, men turte ikke bruke den. Det tør jeg denne gangen :p

Og babynest vil jeg ha med! Til å ha oppi sengen på dagtid når babyen ikke ligger oppå en av oss. Grusomme de plastbaljene.
 
Hvilke truser anbefaler dere til tiden etter fødsel? :) Har mest bare små søte truser og string jeg:hilarious: skjønner man får nettingtruser på sykehus, men så vil man vel ha noe til hjemme mens man enda bruker store bind i renselsen
 
Hvilke truser anbefaler dere til tiden etter fødsel? :) Har mest bare små søte truser og string jeg:hilarious: skjønner man får nettingtruser på sykehus, men så vil man vel ha noe til hjemme mens man enda bruker store bind i renselsen
Jeg bruker noen svære fra Pierre Robert og HM nå i graviditeten. High waist. Brukte dem etter fødsel også. Plass til store bind i dem.
 
Jeg har begynt å pakke den, mest for å ha det ute av verden, orker ikke stå midt i tidlig fødselsforløp og lete etter ting. Eneste jeg mangler å hive oppi er vel elektroniske ting som mobil, lader, AirPods, snacks og drikke samt helsekortet. Husker jeg aldri rakk å pakke sist gang da fødselen startet i uke 37. Synes det er greit å ha de fleste ting klart, hvorfor ikke liksom :) Pluss regner med vi ikke går til termin så da er det like greit å ha den stående hvis noe brått skjer :love7
Nye ting som er kommet oppi kontra sist gang jeg fødte er skylle flaske, og ammeinnlegg i ull :hello2
 
Begynte i går, mulig vi flytter under 3 uker før termin så for å unngå pakke ned alt jeg tenker å ha med i fødebagen i ulike flytteplaner, for så å ikke finne det igjen tenkte jeg det var like greit å bare pakke det ned i baggen :)
Høres lurt ut :)
 
Kom på en ting jeg ikke hadde skrevet på siste liten-listen enda; frossen råmelk!

Så sant jeg går over 37 uker denne gangen også kommer jeg til å håndmelke edle dråper, fryse ned i 2ml sprøyter, og ta med i en liten kjølebag sammen med frosne kjøleelementer til sykehuset. (Venter til terminperioden starter for å ikke fremprovosere rier for tidlig.)
Var SÅ glad for at jeg hadde gjort det sist! Først fordi det ble datterens første måltid (mens jeg lå på operasjonsbordet i en del timer), og så fordi hun fikk ganske heftig gulsott før jeg hadde rukket å få særlig mye melk.
 
Hvilke truser anbefaler dere til tiden etter fødsel? :) Har mest bare små søte truser og string jeg:hilarious: skjønner man får nettingtruser på sykehus, men så vil man vel ha noe til hjemme mens man enda bruker store bind i renselsen
Kjøpte 3 pk i L på nettet fra Lindex. Fikk de i posten her om dagen, og virket gode! Høye i livet og grei pris kjøpte også to ammebh som var fine og kan brukes senere!
 
Det jeg tenker å ha med er:
Til meg:
Helsekort og blodtypepapirer
Ammenattkjole
Amme-BH
Morgenkåpe
Ammeinnlegg
Krem til brystvortene
Produkter fra Fødebagen: barseltruser, Kjølebind, skylleflaske
xylocain
Sovemaske
Tøfler
Et par klesskift +varme kosesokker
Toalettsaker: deo, ansiktsrens, ansiktskrem, såpe, hårprodukter, hårbørste, strikk, bodylotion, tannbørste/tannkrem, lypsyl
Mobillader
BBhugme-pute
Blodsukkerapparat(svangerskapsdiabetes)
Snacks og brus, spekemat til etter fødselen
Lyslenke/batteridrevne lys for å gjøre rommet koseligere under fødsel
+ gjøre klar motiverende spilleliste på Spotify på forhånd.. :headphone: og laste ned lydbøker i tilfelle det blir lang ventetid

Dem har nettingtruser og bind på føden også så er egt. Ikke nødvendig å ha med det, men vil det selv..

Til baby:
Hentesett
Sutteklut
Lue, votter, tøfler
Bilstol og bilstolpose
Smokk
Gulpeklut
Bor typ 5 minutter unna sykehuset i gangavstand så tar ikke med ekstra bleier osv til hjemreise
 
Hvilke truser anbefaler dere til tiden etter fødsel? :) Har mest bare små søte truser og string jeg:hilarious: skjønner man får nettingtruser på sykehus, men så vil man vel ha noe til hjemme mens man enda bruker store bind i renselsen
Jeg var/er i samme gata som deg. Jeg kjøpte litt div sist. Noen gravidtruse/barseltruser med høyt liv, men likte best helt vanlige truser i bomull. Kjøpte på hm. Tenker å kjøpe flere av de denne gangen så jeg har enda flere :)

Funka veldig fint. Var på barsel i tre døgn og da gikk det i nettingtruser og gigabind, men kunne fint bruke nattbind da jeg skulle hjem og ganske fort vanlige bind, så null stress med vanlige truser :) og skulle man ikke helt være der når man skal hjem så kan man alltids stjele med seg noen nettingtruser og store bind fra sykehuset, og evt sende mannen på shopping. Selv om jeg tro de aller fleste kan gå over på nattbind etter 3 døgn isj :)
 
Venter litt over nyttår. Men så bor vi relativt nært sykehuset. Så er mulig å sende typen hjem for å hente ting hvis det skjer noe før nyttår. Men foretrekker å pakke bagen for både meg og baby selv
 
Jeg tenker og kjøpe inn alt jeg trenger i romjula og så begynne og pakke 1.1 :happy:
 
Back
Topp