Fødebaggen!

Helt innafor! Jeg hadde men den sist. Brukte den som støtte i fødsel (heelt gull!) og også til amming og soving etter fødsel. Bekkenet sluttet liksom ikke å krangle i det sekundet ungen var ute, så veldig god å ha :)

Skal helt klart ha den med nå også, på både føden og barsel :)
Hm, kanskje jeg skal ha den med på føden også så:)
 
Får se om jeg klarer å kvinne meg opp til å komme med mye bagasje, haha. Jeg kunne ikke ligge på siden sist etter ks og er forberedt på det samme denne gangen, men får helt sikkert bruk for den på en eller annen måte som støtte likevel
Det skjønner jeg godt at du ikke kunne! Men om det gir deg bedre nattesøvn dagen før så tenker jeg det er verdt det. Sett maaange som har med bbhugme på sykehuset, så det er ikke rart!
 
Hm, kanskje jeg skal ha den med på føden også så:)
Jeg anbefaler det til alle jeg kjenne! Da har du alternativet i hvert fall. Jordmor brukte den aktivt for å støtte der det var naturlig. Kan brukes bak rygg/hode, mens man ligger på siden, som støtte om man står litt oppreist/på fire og henger litt over sengeryggen…
 
Var på sjukehus natt til Torsdag (pga lite liv, og fekk bli til observasjon av ulike grunner, deriblant lang kjørevei). Hadde glømt kor sjukt vonde sjukehussenger er! Dynene var tunge, putene var harde og madrassa klam. Sist budde eg på sjukehuset aleine i 1 veke pga igangsettelse og korona. Eg hadde med egne tepper, hodeputer og bbhugme. Uten dei hadde eg aldri klart meg der altså, og som med andre kom bbhugme også godt med under fødsel.
Eg pakka alt i ein stor koffert, og følte ikkje eg mangla noko då, hadde rett og slett vært flink. Det slo meg nå når eg sov der, at siden det ikkje (enda) er planlagt igangsettelse har eg heller ikkje tenkt på alt eg trenge, liksom tenkt eg ska inn å føde og rett heim :hilarious:
Men det blir å pakke med for mykje enn for lite uansett kjenne eg. Har ein stooor trillekoffert så planen er å fylle den opp nå, og legge ei liste på toppen over ting som må pakkes i siste liten, altså slike ting eg bruker daglig som tannkost, bbhugme, eventuelle klær osv. Har mine favorittplagg nå på tampen, som eg prøver å vaske og ha klar noko av i det minste kvar dag.
Skal også lage ei liste over mat og drikke eg vil ha, men som ikkje kan ligge i bagen klar. Som yoghurt, frukt, sjokolademelk osv. Blir det spontan fødsel på natt er det ikkje krise om me ikkje får kjøpt inn, men har me mulighet er det veldig greit å ha ei kjapp handleliste klar ❤️ første fødsel pakka eg kun med ting som kunne ligge klar i fødebagen, og som var god energi og slikt, som slike smurte knekkebrød og energibarer osv. Ting eg aldri spiser til vanlig og som aldeles ikkje blei spist under fødsel :hilarious: så den tabben gjer eg ikkje igjen. Viktigste er å ha med mat ein veit går ned uansett, for det er neimen ikkje lett å få i seg energi under lange fødsler altså!
 
Kom på ikveld at det kanskje kan være lurt å ta med seg svisker i fødebagen for dobesøk etter fødselen :joyful: Greit å være forberedt:bag:
 
Jeg skal ha med movicol i tilfelle de ikke har (sikkert fullstendig unødvendig). Trenger ikke forstoppelse for å toppe det :wacky:
 
Hei :)
Kanskje et teit spørsmål, men jeg satser på at folk som ikke har noe hyggelig å si dropper å kommentere:angelic:
Jeg skal settes i gang på termindatoen torsdag neste uke(pga at jeg går på blodfortynnende sprøyter) også fikk jeg så lyst til å ha med en matpakke med noe ekstra godt i fødebagen. Har såå lyst på wrap med kremost og spekeskinke, tror dere det er trygt å spise spekeskinke siden det er like før fødsel? Vet at igangsetting kan ta flere dager og en sånn matpakke må nesten spises samme dag så kan liksom ikke vente med å spise den til jeg vet at fødselen er i gang:happy090

Ønsker dere alle en strålende start på helgen:Heartred
 
Hei :)
Kanskje et teit spørsmål, men jeg satser på at folk som ikke har noe hyggelig å si dropper å kommentere:angelic:
Jeg skal settes i gang på termindatoen torsdag neste uke(pga at jeg går på blodfortynnende sprøyter) også fikk jeg så lyst til å ha med en matpakke med noe ekstra godt i fødebagen. Har såå lyst på wrap med kremost og spekeskinke, tror dere det er trygt å spise spekeskinke siden det er like før fødsel? Vet at igangsetting kan ta flere dager og en sånn matpakke må nesten spises samme dag så kan liksom ikke vente med å spise den til jeg vet at fødselen er i gang:happy090

Ønsker dere alle en strålende start på helgen:Heartred
Det tenker jeg er helt innafor så langt som du da har kommet i prosessen.
Masse lykke til❣️
 
Hei :)
Kanskje et teit spørsmål, men jeg satser på at folk som ikke har noe hyggelig å si dropper å kommentere:angelic:
Jeg skal settes i gang på termindatoen torsdag neste uke(pga at jeg går på blodfortynnende sprøyter) også fikk jeg så lyst til å ha med en matpakke med noe ekstra godt i fødebagen. Har såå lyst på wrap med kremost og spekeskinke, tror dere det er trygt å spise spekeskinke siden det er like før fødsel? Vet at igangsetting kan ta flere dager og en sånn matpakke må nesten spises samme dag så kan liksom ikke vente med å spise den til jeg vet at fødselen er i gang:happy090

Ønsker dere alle en strålende start på helgen:Heartred

Ja det kan du gjøre med god samvittighet tenker jeg :)
 
Hei :)
Kanskje et teit spørsmål, men jeg satser på at folk som ikke har noe hyggelig å si dropper å kommentere:angelic:
Jeg skal settes i gang på termindatoen torsdag neste uke(pga at jeg går på blodfortynnende sprøyter) også fikk jeg så lyst til å ha med en matpakke med noe ekstra godt i fødebagen. Har såå lyst på wrap med kremost og spekeskinke, tror dere det er trygt å spise spekeskinke siden det er like før fødsel? Vet at igangsetting kan ta flere dager og en sånn matpakke må nesten spises samme dag så kan liksom ikke vente med å spise den til jeg vet at fødselen er i gang:happy090

Ønsker dere alle en strålende start på helgen:Heartred
Ja det kan du, berre ta den pakken med spekeskinke som er bakerst (og dermed nyest og forhåpentligvis god dato) i kjøledisken og velg NORSK, så er du tilnærma heilgardert at det går heilt fint ❤️ ser ikkje for meg at om du så hadde blitt sjuk at babyen ville blitt noko påvirka nei. Forøvrig egentlig aldri hørt om nåken som helst som har blitt sjuk av norsk spekemat sånn generelt eg då men, fisk kanskje, men ikkje spekemat.
 
Hei :)
Kanskje et teit spørsmål, men jeg satser på at folk som ikke har noe hyggelig å si dropper å kommentere:angelic:
Jeg skal settes i gang på termindatoen torsdag neste uke(pga at jeg går på blodfortynnende sprøyter) også fikk jeg så lyst til å ha med en matpakke med noe ekstra godt i fødebagen. Har såå lyst på wrap med kremost og spekeskinke, tror dere det er trygt å spise spekeskinke siden det er like før fødsel? Vet at igangsetting kan ta flere dager og en sånn matpakke må nesten spises samme dag så kan liksom ikke vente med å spise den til jeg vet at fødselen er i gang:happy090

Ønsker dere alle en strålende start på helgen:Heartred
Det går nok helt greit ❤️ risikoen for listeriose er lav, og videreføringen til baby lavere. Nå er jo baby straks ute også.
Ja det kan du, berre ta den pakken med spekeskinke som er bakerst (og dermed nyest og forhåpentligvis god dato) i kjøledisken og velg NORSK, så er du tilnærma heilgardert at det går heilt fint ❤️ ser ikkje for meg at om du så hadde blitt sjuk at babyen ville blitt noko påvirka nei. Forøvrig egentlig aldri hørt om nåken som helst som har blitt sjuk av norsk spekemat sånn generelt eg då men, fisk kanskje, men ikkje spekemat.
Må bare nevne at de fleste som får listeriose er asymptomatiske så det er tilnærmet umulig å vite om man kjenner noen eller selv har blitt syk av spekemat :) De som får symptomer er gjerne de i risikogruppene (hos gravide er det fosteret/ baby, ikke mor).
 
Back
Topp