Fødebagen

Tonjemora

Betatt av forumet
Hei:happy:

Er det flere som har begynt å tenke på fødebagen?
Hva tenker dere på å pakke med?
Noe som du ikke tok med sist? Til dere som er fleregangsfødende?
Og når tenker dere å begynne å pakke?

Jeg har begynt å tenke på fødebagen litt sånn smått, hva jeg skal ha med og ikke med.
Husker med nr så tok jeg med for lite klær både til meg selv og bebisen:) Var på sykehuset i 5 dager så er vel derfor, men blir ikke så lenge denne gangen.
Så har tatt frem av klær til bebisen som jeg skal ta med men skal vaskes først så skal mamma strikke hentesett;)

Noe dere anbefaler å pakke med i fødebagen?
Litt vanskelig å vite om man skal ta med lette klær eller litt varmere klær nå som det ikke er sommer enda:happy:
 
Nei har egentlig ikke tenkt så langt enda :p men sånn på stående fot er vel dette ca det som blir med;
- lader til tlf
- ørepropper
- deodorant
- sjampo og balsam (fordi håret mitt blir ødelagt av sånn billig ræl :p)
- skift til meg
- klær til hjemreise til baby
- Nesespray
- lipsyl
- hårføner (de hadde ikke det på forrige sykehus jeg fødte på)
- slippers til dusj
- ammebh/ammesinglet

Ble fire dager på barsel sist, regner med at det ikke blir tilfelle nå. Fikk låne alle klærne til baby mens vi var på barsel noe jeg syns var perfekt da jeg ikke liker tanken på at klær skal bli gulpa og bæsja ned uten tilgang til å vaske det :p
Brukte også kun de store nettingtrusene på sykehuset LEEENGE etterpå :hilarious:
 
Denne gangen skal jeg ha med Enda mer av snacks som frukt, proteinbar, sjokolade, nøtter osv. Vi var stort sett overlatt til oss selv med en baby som ikke sov, så jeg var my sulten på natt. Skal også ta med meg paracet selv denne gangen da jeg ikke vill mase så mye døgnet rundt på de som jobber der.
Ellers så blir det joggebukse, ammetopp, ammebh, sokker å truse å en lang cardigan + slippers å ammenattkjole (elsker den ammenattkjolen jeg har, brukte den mye sist da vi var på rommet + hjemme). Til pappa pakker jeg en joggebukse, 2 boxere å 2 par soker. Åsså toalettsaker til oss, lipsyl, nesespray og sånn fribol halspastiller. Både jeg og samboer fikk vondt i halsen etter å være på føden sist pga tørr luft. Lader til telefon. Bind. Ser noen tar med eget toalettpapir, men jeg brukte mest å spyle med vann sist da og synes ikke papiret på sykehuset var værre en det vi har hjemme. Til babyen har jeg KUN med OMSLAGSbodyer, strømpebukse og bukse og sokker og omslagsnattdrakt, hentesett, bilstol, tynt babyteppe.
 
Har ikke tenkt så langt :bag: har ingen planer om å bli lenge på sykehuset, men føre var?
Myke ammebher er alfa omega
Smokk
Shampo og balsam
Strikkepledd fra svigermor
kamera med tilbehør
mobillader
noise canceling høretlf
ipad
myke bukser - tenker på de Aladdin buksene fra Cubus
Lang cardigan
klær til baby
Krem til ømme bryst og sånn silicon greie til flate brystvorter
Noe snacks siden jeg ikke stoler på å få mat ute. melk (ja for ikke å snakke om fisk/sjømat)

Sist så ble det full utrykkning med blålys og sirene til sykehuset og hjem 3,5 time senere UTEN sko :hilarious: det var vist ikke viktig på vei ut av hus :hilarious:
Men jeg husket kamera :hilarious:
 
Har ikke tenkt veldig mye på den, men har skrevet ned endel ting den bør inneholde. Tror de fleste tingene er nevnt her allerede. Jeg tar også med tørrshampo, vet vel aldri når det passer å vaske håret! Ellers
- Klær til babyen. Hadde med sist men alt var for stort!
- Behagelige klær til meg. Tenker både bukser og kjole. Aldri godt å vite hvordan juli er her!
- Shampo, balsam, såpe, bodylotion! Lypsyl er et must på sykehus!
- Snacks! Mye!
- Smertestillende
- Ammeinnlegg
- Store boksere/truser
- Ammebh/ammesinglett
- Litt klær til pappen dersom det er lov å være der. Heldigvis bor vi 5 min unna sykehuset med bil
- Lader, evt kamera, notisbok, helsekort
 
Sist hadde vi med for små klær. Når hun kom ut og var over 5 kg var det plutselig ingenting i størrelse 50 som passet. Haha. Så denne gangen blir jeg å ta med 56. Så får vi heller rulle opp.

Ble på sykehuset 5 dager sist pga KS, så her praktiseres føre-var prinsippet. Så får noe heller bli liggende i bilen altså.


Til meg:
- En pakke ammeinnlegg
- Brystskjold
- Purelan
- Stooore bind
- 1 rull mykt dopapir/kleenex
- 3 spileløse amme-bh’er (svettet så sykt mye sist, så her skal det kunne skiftes!)
- Fødselstruser (sånne sykehustruser jeg kjøper på Med24)
- Crocs (til dusj)
- Innesko (JoJa)
- 2 lette jogge/jersey/haremsbukser
- 3 ammetopper
- 1 lang cardigan
- 3 par ankelsokker
- Pysjbukse og (amme)topp
- Tannbørste, tanntråd og tannkrem
- Leppepommade
- Håndkrem
- Ansiktskrem
- Bodylotion
- Deodorant
- Shampoo
- Pudder, øyesminke og sminkespeil
- Sminkeservietter
- Hårstrikk(er)
- Nesespray
- Mobil og lader
- Laptop og lader
- Headphones
- Drikkeflaske
- Kryssordblad og penn
- Snacks: Ølkorv, sjokolade og Sørlandschips
- Energidrikk
- Tyggis og halstabletter
- Müslibarer, nøtter og tørket frukt
- Rugsprø og tubeost
- Biotex til å skylle opp tøy med gulp
- Nett til eventuelt skittentøy


Til Baby:
- 4 omslagsbodyer
- 3 lette bukser
- 1 nattdrakt
- 2 par sokker
- Hentesett i sommerull
- Nyfødtsmokk
- Babyteppe
- Bilstol

Nå vet man jo ikke om pappaen får bli med, men hvis han får det så tenker jeg:

- 1 t-skjorte
- 1 tynn genser
- 1 joggebukse
- 2 par sokker
- 2 boksere
- Tannbørste


Gjør vel som sist: pakker bagen delvis fra uke 37 (med alt til baby, snacks, sko og ammestæsj klart) og så skriver jeg ut liste til samboer så han eventuelt kan fikse det hvis det skulle gå veldig fort.
 
Denne gangen skal jeg ha med Enda mer av snacks som frukt, proteinbar, sjokolade, nøtter osv. Vi var stort sett overlatt til oss selv med en baby som ikke sov, så jeg var my sulten på natt. Skal også ta med meg paracet selv denne gangen da jeg ikke vill mase så mye døgnet rundt på de som jobber der.
Ellers så blir det joggebukse, ammetopp, ammebh, sokker å truse å en lang cardigan + slippers å ammenattkjole (elsker den ammenattkjolen jeg har, brukte den mye sist da vi var på rommet + hjemme). Til pappa pakker jeg en joggebukse, 2 boxere å 2 par soker. Åsså toalettsaker til oss, lipsyl, nesespray og sånn fribol halspastiller. Både jeg og samboer fikk vondt i halsen etter å være på føden sist pga tørr luft. Lader til telefon. Bind. Ser noen tar med eget toalettpapir, men jeg brukte mest å spyle med vann sist da og synes ikke papiret på sykehuset var værre en det vi har hjemme. Til babyen har jeg KUN med OMSLAGSbodyer, strømpebukse og bukse og sokker og omslagsnattdrakt, hentesett, bilstol, tynt babyteppe.

Oi, hvor fødte du? :eek: hadde dere ikke kantine på avdelingen som hadde mat døgnet rundt?
 
Har ikke tenkt så langt :bag: har ingen planer om å bli lenge på sykehuset, men føre var?
Myke ammebher er alfa omega
Smokk
Shampo og balsam
Strikkepledd fra svigermor
kamera med tilbehør
mobillader
noise canceling høretlf
ipad
myke bukser - tenker på de Aladdin buksene fra Cubus
Lang cardigan
klær til baby
Krem til ømme bryst og sånn silicon greie til flate brystvorter
Noe snacks siden jeg ikke stoler på å få mat ute. melk (ja for ikke å snakke om fisk/sjømat)

Sist så ble det full utrykkning med blålys og sirene til sykehuset og hjem 3,5 time senere UTEN sko :hilarious: det var vist ikke viktig på vei ut av hus :hilarious:
Men jeg husket kamera :hilarious:
Hvorfor smokk?
 
Har ikke begynt å tenke på det enda.. Den blir nok ikke pakket før uke 37. Men har vært gjennom dette to ganger før, så har ganske klar formening om hva jeg skal ha med :p Lette og behagelige klær til meg selv, ALT var varmt selv i desember! :dead: Nok klær til baby. Byttet fort til egne klær på sykehuset og det ble faktisk noen bleieuhell i løpet av tiden på sykehuset:hilarious: Nok snacks! Godt å ha noe lett tilgjengelig når man sitter ammefast på rommet:) laddere til både telefon og kamera. Paracet, purelan og bind.
 
For baby skal bruke smokk og i tilfelle vi er inne noen dager blir den med :)
Javel. Hadde aldri kommet til å ta med smokke til sykehuset for en baby har ingen behov for det når de er så små. Ingen vits å tvinge de til å bruke smokke men opp til deg/dere det.
 
Har ikke tenkt så langt... Langt derfra... Såvitt begynt å tenke på bilstol... Solgte forrige så må ha ny... Uke 29 idag... Ikke kjøpt inn noe..
Pakket fødebagen klar til uke 37 med de andre.
Vannflaske fint å ha... Leppepomade... Comfor klær til mor..
To tre skift til bebis...
 
Lov å spørre... Hvorfor skriver dere bind og smertestillende..?
Det er jo noe man får på sykehuset
 
Javel. Hadde aldri kommet til å ta med smokke til sykehuset for en baby har ingen behov for det når de er så små. Ingen vits å tvinge de til å bruke smokke men opp til deg/dere det.
Mange babyer som får smokk på barsel, jeg har hatt med i bagen alle gangene, og selv om de ikke nødvendigvis ble brukt alle gangene, kan det være uvurderlig avlastning for blødende brystvorter og en mor som vil ha fem minutter i dusjen mens pappa prøver å trøste.
Hjertebarnet mitt fikk til alt overmål smokk av overlege på kardiologisk, for at hun skulle holde seg rolig under undersøkelser, det samme gjorde hun med feilplasserte nyrer.
 
Mange babyer som får smokk på barsel, jeg har hatt med i bagen alle gangene, og selv om de ikke nødvendigvis ble brukt alle gangene, kan det være uvurderlig avlastning for blødende brystvorter og en mor som vil ha fem minutter i dusjen mens pappa prøver å trøste.
Hjertebarnet mitt fikk til alt overmål smokk av overlege på kardiologisk, for at hun skulle holde seg rolig under undersøkelser, det samme gjorde hun med feilplasserte nyrer.
Ok. Vi alle er forskjellige å noen gir smokk og noen ikke. Opp til oss selv å bestemme. Jeg er i mot smokk men det er min mening og hvis dere føler det hjelper så gjør dere det.
Vi gjør det som er det beste for barnet sitt
 
Har ikke begynt å tenke på det enda.. Den blir nok ikke pakket før uke 37. Men har vært gjennom dette to ganger før, så har ganske klar formening om hva jeg skal ha med :p Lette og behagelige klær til meg selv, ALT var varmt selv i desember! :dead: Nok klær til baby. Byttet fort til egne klær på sykehuset og det ble faktisk noen bleieuhell i løpet av tiden på sykehuset:hilarious: Nok snacks! Godt å ha noe lett tilgjengelig når man sitter ammefast på rommet:) laddere til både telefon og kamera. Paracet, purelan og bind.
Ja ikke lett å vite om det blir en varm sommer eller ikke.
Får se når vi begynner å pakke. God tid igjen men man veit jo aldri når de vil ut og noen er klar for verden tidligere enn andre:happy:
Paracet var en god ide, tusen takk for tipset. Greit å ha liggende.
 
Denne gangen skal jeg ha med Enda mer av snacks som frukt, proteinbar, sjokolade, nøtter osv. Vi var stort sett overlatt til oss selv med en baby som ikke sov, så jeg var my sulten på natt. Skal også ta med meg paracet selv denne gangen da jeg ikke vill mase så mye døgnet rundt på de som jobber der.
Ellers så blir det joggebukse, ammetopp, ammebh, sokker å truse å en lang cardigan + slippers å ammenattkjole (elsker den ammenattkjolen jeg har, brukte den mye sist da vi var på rommet + hjemme). Til pappa pakker jeg en joggebukse, 2 boxere å 2 par soker. Åsså toalettsaker til oss, lipsyl, nesespray og sånn fribol halspastiller. Både jeg og samboer fikk vondt i halsen etter å være på føden sist pga tørr luft. Lader til telefon. Bind. Ser noen tar med eget toalettpapir, men jeg brukte mest å spyle med vann sist da og synes ikke papiret på sykehuset var værre en det vi har hjemme. Til babyen har jeg KUN med OMSLAGSbodyer, strømpebukse og bukse og sokker og omslagsnattdrakt, hentesett, bilstol, tynt babyteppe.
Helt enig med å ta me ekstra snacks. For man veit aldri hvor lenge man er på sykehuset og hvor sulten man blir av etter/under fødselen. Husker sist jeg var kjempe sulten under fødselen mens riene var på sitt værste og vi hadde ingenting bare litt brus. Så denne gangen skal vi pakke ned mer snacks og brus:happy:
 
Javel. Hadde aldri kommet til å ta med smokke til sykehuset for en baby har ingen behov for det når de er så små. Ingen vits å tvinge de til å bruke smokke men opp til deg/dere det.

Vi hadde tilfeldigvis med vår smokk sist da vi ikke visste bedre. Vi ble værende på sykehuset i 5 dager og fikk et barn på over fem kilo med enormt sugebehov. Hun spiste kjempemasse fra dag én, hadde null problemer med å die og fikk uten tvil nok mat, men ble fremdeles voldsomt frustrert uten noe å sutte på. Det var faktisk jordmor som ga tommel opp til å bruke smokken dag 3. Og det gikk hverken ut over ammingen eller noe annet.
 
Lov å spørre... Hvorfor skriver dere bind og smertestillende..?
Det er jo noe man får på sykehuset

Haha, skjønner hvorfor du tenker det er rart. Hadde ikke med selv sist. Uansett; jeg kjøper økologiske bind som er litt deiligere å ha på enn de man får på sykehuset. Aner ikke om det hjelper på den generelle fresh-hetsfølelsen eller ikke, men de der klamme bleiene vi fikk på sykehuset gjorde IKKE det :hilarious:
 
Back
Topp