Fødebagen

Absolutt! Jeg er sjeleglad idag for at 3 åringen aldri har brukt smokk eller koseklut eller lignende, for vi slipper de rundene det ofte blir ved slutting. Men fy søren som jeg ønska meg at ho kunne kose seg med noe annet enn puppen da ho var baby :p

Ja, vi ser på det ene programmet på NRK som heter "klart eg kan" og der er det en på nesten 5 år som hele tiden går med smokk. Foreldra syns ho fortjente en trøst siden ho bruker lapp på øyet. Altså....:banghead::banghead:
Vær glad for det
Hehe såpass ja, ja her er det kosen som gjelder:D Så blir spennende å se når hu skal slutte med den på dagtid og bare bruke den når hu skal sove.

Wow:banghead: Da er det på tide å slutte sier jeg. Skal vist ikke være bra å bruke smokk ofte når tennene er på vei pga kan ødelegge hvordan tennene blir.
Finnes trøst i noe annet enn smokk sier jeg. Så greit å slutte med smokk når de er rundt 1 år:)
 
Har ikkje laga liste endå, men tenker det kan vere greit å planlegge med litt ekstra av både undertøy (til meg) og klede til babyen. Slik det er no så må ein jo vere åleine på barsel her i Oslo. Ein får heller ikkje lov til å få besøk av far, så usikker på korleis det blir om det skjer noko uforutsett og ein må ligge lenge. Kan far då kome innom med ting? Samtidig går det ann å håpe at dei lettar på korona-restriksjonane til sommaren, men eg tør ikkje planlegge med at det skjer endå.
 
ENIG! Det klarte han utmerket sist og det skal han få gjøre nå også, selvom jeg tviler på at det blir aktuelt. Jeg behandler han virkelig ikke som noe barn ass :hilarious:
Skal vi på ferie og pakke i samme bag så fikser jeg det, eller så roter han til systemet mitt. Men nå er det snakk om maks en dag eller to og egen bag, så skal han få klare å regne ut hvor mange t-skjorter og boksere han trenger selv :hilarious::hilarious:
 
Skal vi på ferie og pakke i samme bag så fikser jeg det, eller så roter han til systemet mitt. Men nå er det snakk om maks en dag eller to og egen bag, så skal han få klare å regne ut hvor mange t-skjorter og boksere han trenger selv :hilarious::hilarious:

Hadde det vært mulighet for rot eller noe som gikk utover meg så er jeg enig ja :hilarious: men ellers bør en voksen oppegående mann klare å pakke et par skift selv :hilarious:
 
Vel hvis guttungen sover, og jeg ikke får sove.. Kan det være greit å okkupere hjernen på noe annet, som kanskje kan hjelpe meg til å sove også :) bare en tanke jeg fikk vet jo ikke om jeg får lest noe. Men sånn i tilfelle, hehe

Skal nok godt gjøres å få tid til å lese de første dagene med en nyfødt :p hvertfall nå som det ser ut til at vi ikke får ha med papsen:nailbiting:
 
Ikke alle sykehus som tilbyr det. Og er det travelt, kan det ta lang tid fra du ringer på, til det kommer noen, og da er det greit å bare kunne ta en Paracet eller to.

Okey har bare mine erfaringer og da har de gitt meg det før i tilfelle jeg skulle få bruk for smertestillende. Så har de ligget klart til meg.

Og bind har de alltid hatt liggende på badene hvertfall i Agder sine sykehus da
 
Denne gangen skal jeg ha med Enda mer av snacks som frukt, proteinbar, sjokolade, nøtter osv. Vi var stort sett overlatt til oss selv med en baby som ikke sov, så jeg var my sulten på natt. Skal også ta med meg paracet selv denne gangen da jeg ikke vill mase så mye døgnet rundt på de som jobber der.
Ellers så blir det joggebukse, ammetopp, ammebh, sokker å truse å en lang cardigan + slippers å ammenattkjole (elsker den ammenattkjolen jeg har, brukte den mye sist da vi var på rommet + hjemme). Til pappa pakker jeg en joggebukse, 2 boxere å 2 par soker. Åsså toalettsaker til oss, lipsyl, nesespray og sånn fribol halspastiller. Både jeg og samboer fikk vondt i halsen etter å være på føden sist pga tørr luft. Lader til telefon. Bind. Ser noen tar med eget toalettpapir, men jeg brukte mest å spyle med vann sist da og synes ikke papiret på sykehuset var værre en det vi har hjemme. Til babyen har jeg KUN med OMSLAGSbodyer, strømpebukse og bukse og sokker og omslagsnattdrakt, hentesett, bilstol, tynt babyteppe.

Hvis mannen kan bli med da - om dette gir seg - så er jeg enig i pakkelisten din :)
 
Ok. Vi alle er forskjellige å noen gir smokk og noen ikke. Opp til oss selv å bestemme. Jeg er i mot smokk men det er min mening og hvis dere føler det hjelper så gjør dere det.
Vi gjør det som er det beste for barnet sitt


Hehe.... litt sånn passiv-aggressiv
 
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D

Skjønner deg godt. Jeg var visst smokkoman med 5 smokker i senga... lillesøster brukte tommelen. Resulterte i overbitt på over 1 cm når hun ble eldre.
 
Skjønner deg godt. Jeg var visst smokkoman med 5 smokker i senga... lillesøster brukte tommelen. Resulterte i overbitt på over 1 cm når hun ble eldre.

Vår på straks 2 år har aldri brukt kos eller smokk. Han ville ikke ha, selv om vi prøvde iherdig. Han har alltid hatt et vanvittig sugebehov så han hang i puppen min døgnet rundt. Han kunne godt bli liggende i timesvis på puppen og skulle sove med den i munnen. Han våknet om han snudde seg og puppen ikke fulgte etter, så jeg måtte bytte side når han snudde seg. Jeg hadde overproduksjon av melk, og at han var så puppegal hjalp ikke akkurat den produksjonen ned. Det resulterte i gulp, gulp og mer gulp. Vi måtte bytte på sengen et par ganger om natten i de verste periodene, og måtte ligge på håndklær fordi madrassen og ble våt. Nå har han i en alder av 1,5 år funnet tommelen sin.. Nekter fremdeles smokk og har nå blitt god venn med tommelen, så det blir spennende å se om vi klarer å venne han av med det.. Til lillesøster tar vi med smokk i fødebagen med god samvittighet :)
 
Vår på straks 2 år har aldri brukt kos eller smokk. Han ville ikke ha, selv om vi prøvde iherdig. Han har alltid hatt et vanvittig sugebehov så han hang i puppen min døgnet rundt. Han kunne godt bli liggende i timesvis på puppen og skulle sove med den i munnen. Han våknet om han snudde seg og puppen ikke fulgte etter, så jeg måtte bytte side når han snudde seg. Jeg hadde overproduksjon av melk, og at han var så puppegal hjalp ikke akkurat den produksjonen ned. Det resulterte i gulp, gulp og mer gulp. Vi måtte bytte på sengen et par ganger om natten i de verste periodene, og måtte ligge på håndklær fordi madrassen og ble våt. Nå har han i en alder av 1,5 år funnet tommelen sin.. Nekter fremdeles smokk og har nå blitt god venn med tommelen, så det blir spennende å se om vi klarer å venne han av med det.. Til lillesøster tar vi med smokk i fødebagen med god samvittighet :)
Det er nemlig sånn at smokken kan fjernes - det kan ikke tommelen :hilarious: hilsen henne som brukte tommelen sikkert til 10 år :hilarious::bag: mamma må klippe tommelen av alle votter jeg sov med i vogna
 
Vår på straks 2 år har aldri brukt kos eller smokk. Han ville ikke ha, selv om vi prøvde iherdig. Han har alltid hatt et vanvittig sugebehov så han hang i puppen min døgnet rundt. Han kunne godt bli liggende i timesvis på puppen og skulle sove med den i munnen. Han våknet om han snudde seg og puppen ikke fulgte etter, så jeg måtte bytte side når han snudde seg. Jeg hadde overproduksjon av melk, og at han var så puppegal hjalp ikke akkurat den produksjonen ned. Det resulterte i gulp, gulp og mer gulp. Vi måtte bytte på sengen et par ganger om natten i de verste periodene, og måtte ligge på håndklær fordi madrassen og ble våt. Nå har han i en alder av 1,5 år funnet tommelen sin.. Nekter fremdeles smokk og har nå blitt god venn med tommelen, så det blir spennende å se om vi klarer å venne han av med det.. Til lillesøster tar vi med smokk i fødebagen med god samvittighet :)

Akkurat som å lese om oss :p er vanskelig å forestille seg hvor jævlig slitsomt det er før man opplever det. Man kommer seg gjennom det hvis man må, men jeg ser virkelig ikke noe poeng i å være i mot smokk bare for å være det liksom..
 
Elste ble født 5 uker tidlig og når jeg kom for å se ham på dag 1/2 hadde han smokk :p Jeg har aldri hatt problemer med amming pga smokken
Ofte blir smokk gitt ved nyfødt intensiv avdelinger;) Men, ofte ikke på barsel fordi mange mener der forvirrer baby i forhold til suging! Jeg hr samme erfaring som du; Kom til storebror på NFI og der lå han med smokk! Vi kommer til å bruke smokk nå også!
 
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D
Grunnen til at mange barselavdelinger ikke ønsker smokk er ofte for å ikke forvirre barnet med suging og at de skal lære seg å suge skikkelig på puppen! Mens de ved nyfødt intensiv avdelinger gir smokk ofte med en gang. Jeg har jobbet ved begge avdelinger, og har aldri opplevd at amokk har skapt problemer for sugingen:happy: Selfølgelig trykker man ikke inn smokk dersom behovet absolutt ikke er der, men av erfaring er det bedre med smokk enn at mamma sin pupp blir brukt til feks smokk, evt tommelen! ;) Vi gjør alle det beste for barna våre, uansett smokk eller ikke!
 
Absolutt! Jeg er sjeleglad idag for at 3 åringen aldri har brukt smokk eller koseklut eller lignende, for vi slipper de rundene det ofte blir ved slutting. Men fy søren som jeg ønska meg at ho kunne kose seg med noe annet enn puppen da ho var baby :p

Ja, vi ser på det ene programmet på NRK som heter "klart eg kan" og der er det en på nesten 5 år som hele tiden går med smokk. Foreldra syns ho fortjente en trøst siden ho bruker lapp på øyet. Altså....:banghead::banghead:
What!! Dette er en episode jeg har gått glipp av! Denne må jeg se! Enig med dere, det er ikke greit!!
 
What!! Dette er en episode jeg har gått glipp av! Denne må jeg se! Enig med dere, det er ikke greit!!

Tror det er på en av de første sesongene :p jeg måtte rett og slett skru av :hilarious: 3 åringen min bare: mamma, det var en stor baby :hilarious:
 
Tror det er på en av de første sesongene :p jeg måtte rett og slett skru av :hilarious: 3 åringen min bare: mamma, det var en stor baby :hilarious:
Omg! Jeg blir sååå provosert av slikt :hilarious::hilarious::inpain:
 
Det er nemlig sånn at smokken kan fjernes - det kan ikke tommelen :hilarious: hilsen henne som brukte tommelen sikkert til 10 år :hilarious::bag: mamma må klippe tommelen av alle votter jeg sov med i vogna

Jeg brukte ikke tutt når jeg var liten, men hadde ringefinger og langefinger i kjeften istedet. Når jeg skulle slutte fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en stor gave. Jeg klarte det helt fint, så lenge jeg fikk beholde kosekluten min! Men tror jeg var liiiiitt gammel da mamma begynte med avvenningen :p
 
Hvis mamma "mista" meg i butikken når jeg var liten så stresset hun ikke. Hun fant meg ved smokke-reolen.

I was in heaven ♡.

Så var det tid for å kutte ut. Mamma visste liksom ikke helt - og da var det jo ikke kaptein sabeltanns smokkekiste. Så hun klippa hull i ALLE smukkene mine. Satt seg på kjøkkenet og "leste" avisen.

Jeg gikk til mamma og hadde prøvd ørten sutter. Jeg skjønte jo ikke hvorfor de ikke fungerte. Mamma :" Men vet du hva det betyr? Da er du faktisk blitt for stor til å bruke sutt, at de ødela seg selv. Da kan vi jo bare hive dem?"

Så gjorde jeg jeg det.

Verre med tommelen til min søster... :)
 
Ofte blir smokk gitt ved nyfødt intensiv avdelinger;) Men, ofte ikke på barsel fordi mange mener der forvirrer baby i forhold til suging! Jeg hr samme erfaring som du; Kom til storebror på NFI og der lå han med smokk! Vi kommer til å bruke smokk nå også!
Jeg har flate nippler of tross det og smokkbruk har amming gått greit :)
 
Back
Topp