Fødebagen

Javel. Hadde aldri kommet til å ta med smokke til sykehuset for en baby har ingen behov for det når de er så små. Ingen vits å tvinge de til å bruke smokke men opp til deg/dere det.
Ja og det velger vi å gjøre av erfaring :) har tre store barn og har vært gjennom mølla før ;)
Kjøper også maaange gulpekluter i tilfelle hun er som storebror
 
Vi hadde tilfeldigvis med vår smokk sist da vi ikke visste bedre. Vi ble værende på sykehuset i 5 dager og fikk et barn på over fem kilo med enormt sugebehov. Hun spiste kjempemasse fra dag én, hadde null problemer med å die og fikk uten tvil nok mat, men ble fremdeles voldsomt frustrert uten noe å sutte på. Det var faktisk jordmor som ga tommel opp til å bruke smokken dag 3. Og det gikk hverken ut over ammingen eller noe annet.
Elste ble født 5 uker tidlig og når jeg kom for å se ham på dag 1/2 hadde han smokk :p Jeg har aldri hatt problemer med amming pga smokken
 
Ja ikke lett å vite om det blir en varm sommer eller ikke.
Får se når vi begynner å pakke. God tid igjen men man veit jo aldri når de vil ut og noen er klar for verden tidligere enn andre:happy:
Paracet var en god ide, tusen takk for tipset. Greit å ha liggende.
Jeg grøsser av tanken på varm sommer i år:hilarious: Det er sant. Jeg var klar mye tidligere med min første, litt seinere med nr. 2. Denne gangen er jeg enda mer avslappet, og regner ikke med å føde tidligere enn 2 uker før termin :p man kan selvsagt aldri vite, men man må jo bare ta utgangspunkt i de erfaringene man har:)
 
Har begynt å tenke så vidt på det, så passer bra med en tråd så jeg ikke glemmer noe :p Sist ble jeg satt i gang i uke 37, og mannen endte med å pakke fødebagen og da kom det veeeldig mye unyttig, så skal være litt føre-var denne gangen :hilarious:

Hittil har jeg tenkt på:
- Skift til meg
- Hentesett til baby
- Bok til meg
- Mobillader
- Noe snacks
- Smokk til baby
- Gulpekluter
- Stellebag med bleier osv til baby
- Toalettsaker (sjampo, tannbørste osv)
- Komfortabel cardigan er et must!

Tror det er alt foreløpig :p Regner med at mannen ikke får lov til å overnatte denne gangen heller, så planlegger ikke noe til han. I verste fall bor vi 10 min kjøretur unna sykehuset, så det løser seg nok :)
 
Javel. Hadde aldri kommet til å ta med smokke til sykehuset for en baby har ingen behov for det når de er så små. Ingen vits å tvinge de til å bruke smokke men opp til deg/dere det.
Enig med at man ikke skal prakke smokken på barnet hvis det ikke er noe behov. Vi hadde ikke engang kjøpt inn smokk når eldste ble født. Men han var så liten og ikke sterk nok til å suge ordentlig, så jordmor på sykehuset kom med en smokk for å se om han kunne trene seg opp til bedre sugemuskler. Så varierer mye fra barn til barn :D
 
Vi hadde tilfeldigvis med vår smokk sist da vi ikke visste bedre. Vi ble værende på sykehuset i 5 dager og fikk et barn på over fem kilo med enormt sugebehov. Hun spiste kjempemasse fra dag én, hadde null problemer med å die og fikk uten tvil nok mat, men ble fremdeles voldsomt frustrert uten noe å sutte på. Det var faktisk jordmor som ga tommel opp til å bruke smokken dag 3. Og det gikk hverken ut over ammingen eller noe annet.
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D
 
:hello2:hello2
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D

jeg ga ikke smokk til nr 1 pga jeg var "imot" smokk. Men etter 8 uker grein jeg i desperasjon, for jeg satt ute med puppene HELE tiden! Så utrolig stort sugebehov. Men da ville hun jo ikke ha smokken. Brukte 1mnd på å ta den, og halleluja, ny hverdag når hun endelig tok den! Jeg amma minst 1 time hver gang. Etter at vi begynte med smokken, var hun ferdig på 10 minutt. Så med nr 2 hadde jeg smokken klar, og ammingen gikk som en drøm! 5 minutt på hver side, og sååå fornøyd frem til neste måltid 3 timer etterpå. Så her har vi kjøpt inn smokk og skal bruke den fra dag 1:hello2:hello2:hello2
 
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D
Alle barn er forskjellig, nr2 tok smokk litt i begynnelsen men så ville hun ikke ha - det var helt krise alene hjemme meste av dagen med en toåring med reflux og søvnvansker som trengte mamma og en under 6 måneder som var plaget av "noe" reagerte voldsomt på vaksiner (allergiske mot egg) Hun "stjal" smokken til storebror når hun nærmet seg året og fikk alle kinntenner på én eneste gang med noe voldsom irritasjon/smerte. De sluttet begge uten noe problem - samme med nr3 :)
 
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D

3 åringen min hadde et enormt sugebehov og nekta smokk. Vi prøvde alt som fantes på markedet, men ho ville ikke ha noe. Jeg gråt og var desperat etter å ha puppene for meg selv fem minutter de første halve året. Ho var på puppene HELE tiden. Så vi skal absolutt prøve smokk på lillebror da jeg ikke orker å ha det sånn igjen med mindre jeg må.

Når det er sagt er jeg veldig imot at store barn (over 1 år) går med smokken i munn hele tiden. Jeg syns det rett og slett er provoserende å se barn gå med smokk når de leker og koser seg. Så hvis lillebror tar smokk blir det kun til soving og trøst etter en viss periode :)
 
:hello2:hello2

jeg ga ikke smokk til nr 1 pga jeg var "imot" smokk. Men etter 8 uker grein jeg i desperasjon, for jeg satt ute med puppene HELE tiden! Så utrolig stort sugebehov. Men da ville hun jo ikke ha smokken. Brukte 1mnd på å ta den, og halleluja, ny hverdag når hun endelig tok den! Jeg amma minst 1 time hver gang. Etter at vi begynte med smokken, var hun ferdig på 10 minutt. Så med nr 2 hadde jeg smokken klar, og ammingen gikk som en drøm! 5 minutt på hver side, og sååå fornøyd frem til neste måltid 3 timer etterpå. Så her har vi kjøpt inn smokk og skal bruke den fra dag 1:hello2:hello2:hello2
Gikk på samme smell - bare at jenta her ikke tok smokken før hun var 17 måneder... og gud bedre det har redda meg for egentid (ammet døgnet rundt til 17 måneder) og nettene har blitt såå mye bedre. Så smokk blir med på sykehuset denne gangen. (Vi ventet også med å introdusere flaske - så det ville hun aldri ha!! Smellen.) var levende melkemaskin i 17 måneder. Aldri igjen.
 
Å såpass ja.. hmm bare hørt mye negativt med smokkebruk men kanskje den ikke er så ille som jeg trur. Å kan jo hende noen trenger den mer enn andre og hvis jordmor gir tommel opp så er jo det et pluss:)
Har fått et annet syn på smokk nå må jeg si:D
Jeg introduserte smokk første gang til min når han var dager,før hadde jo hørt at en burde vente 2 uker pga sugeforvrring.men på dag 10, hadde amma godt før,satte oss i bilen,ned til helsestasjonen (2 minutter kjøring, men pga kulde måtte vi kjøre), ungen hyler,så da bestemte vi oss for å gi smokk for å komme oss helberget inn på helsestasjonen. Så vet du at baby ikke er sulten, og du bare må utsette ammingen få minutter,tenker jeg en smokk er fint for å holde baby rolig,også amme ved 1.Anledning.

*sniker forresten fra august *
 
Har begynt å tenke så vidt på det, så passer bra med en tråd så jeg ikke glemmer noe :p Sist ble jeg satt i gang i uke 37, og mannen endte med å pakke fødebagen og da kom det veeeldig mye unyttig, så skal være litt føre-var denne gangen :hilarious:

Hittil har jeg tenkt på:
- Skift til meg
- Hentesett til baby
- Bok til meg
- Mobillader
- Noe snacks
- Smokk til baby
- Gulpekluter
- Stellebag med bleier osv til baby
- Toalettsaker (sjampo, tannbørste osv)
- Komfortabel cardigan er et must!

Tror det er alt foreløpig :p Regner med at mannen ikke får lov til å overnatte denne gangen heller, så planlegger ikke noe til han. I verste fall bor vi 10 min kjøretur unna sykehuset, så det løser seg nok :)
Sniker
Jeg ville ha pakket skift til han i tilfelle :rolleyes: ene sykehuset her får far være med på barsel, men da må han være på rommet hele tiden, altså ikke dra hjem :eek:
 
:D:angelic:
Har begynt å tenke så vidt på det, så passer bra med en tråd så jeg ikke glemmer noe :p Sist ble jeg satt i gang i uke 37, og mannen endte med å pakke fødebagen og da kom det veeeldig mye unyttig, så skal være litt føre-var denne gangen :hilarious:

Hittil har jeg tenkt på:
- Skift til meg
- Hentesett til baby
- Bok til meg
- Mobillader
- Noe snacks
- Smokk til baby
- Gulpekluter
- Stellebag med bleier osv til baby
- Toalettsaker (sjampo, tannbørste osv)
- Komfortabel cardigan er et must!

Tror det er alt foreløpig :p Regner med at mannen ikke får lov til å overnatte denne gangen heller, så planlegger ikke noe til han. I verste fall bor vi 10 min kjøretur unna sykehuset, så det løser seg nok :)
Heldige dere som bor så nærme sykehuset og hvis noe blir glemt så er det ikke så ille at noen drar hjem å henter det.
Vi bor over 1 time unna så dritt om vi glømmer noe.
Sist så klarte jeg å glemme lommeboka
3 åringen min hadde et enormt sugebehov og nekta smokk. Vi prøvde alt som fantes på markedet, men ho ville ikke ha noe. Jeg gråt og var desperat etter å ha puppene for meg selv fem minutter de første halve året. Ho var på puppene HELE tiden. Så vi skal absolutt prøve smokk på lillebror da jeg ikke orker å ha det sånn igjen med mindre jeg må.

Når det er sagt er jeg veldig imot at store barn (over 1 år) går med smokken i munn hele tiden. Jeg syns det rett og slett er provoserende å se barn gå med smokk når de leker og koser seg. Så hvis lillebror tar smokk blir det kun til soving og trøst etter en viss periode :)
Man gjør det som er best for seg selv og den lille.
Bare begge er fornøyd så går det bra.

Ja helt enig. At barn over 1 år bruker smokk hele tiden blir litt feil, at de bruker den som en kos er helt greit.

Dattera vår er helt avhengig av koseklut men når hu fyller 2 år i juni så skal vi lære henne at den er bare på natta. Ser flere barn som er 4 og 5 år som bruker kos/smokk døgne rundt å det blir litt feil:)
 
:D:angelic:
Heldige dere som bor så nærme sykehuset og hvis noe blir glemt så er det ikke så ille at noen drar hjem å henter det.
Vi bor over 1 time unna så dritt om vi glømmer noe.
Sist så klarte jeg å glemme lommeboka

Man gjør det som er best for seg selv og den lille.
Bare begge er fornøyd så går det bra.

Ja helt enig. At barn over 1 år bruker smokk hele tiden blir litt feil, at de bruker den som en kos er helt greit.

Dattera vår er helt avhengig av koseklut men når hu fyller 2 år i juni så skal vi lære henne at den er bare på natta. Ser flere barn som er 4 og 5 år som bruker kos/smokk døgne rundt å det blir litt feil:)

Absolutt! Jeg er sjeleglad idag for at 3 åringen aldri har brukt smokk eller koseklut eller lignende, for vi slipper de rundene det ofte blir ved slutting. Men fy søren som jeg ønska meg at ho kunne kose seg med noe annet enn puppen da ho var baby :p

Ja, vi ser på det ene programmet på NRK som heter "klart eg kan" og der er det en på nesten 5 år som hele tiden går med smokk. Foreldra syns ho fortjente en trøst siden ho bruker lapp på øyet. Altså....:banghead::banghead:
 
Her shoppes det inn litt etter litt, siden vi venter første. Arver en del, men er jo spennende med litt nytt også.
Fødebaggen tenker jeg at jeg skal ha klar tidlig bare sånn i tilfelle. Nå har jo jeg veldig god tid siden termin er lagt helt i slutten av mnd, men man vet jo aldri. Er han som meg kommer han kanskje tidligere.
Til fødebaggen tenker jeg

Til meg:
- Ammeinnlegg
- ammebh, gjerne flere
- Purelan
- kleenex
- Birkenstock skoa mine
- 2 lette joggisser
- 3 ammetopper
- 1 lang cardigan
- 3 par ankelsokker
- Pysjbukse og overdel
- Tannbørste, tanntråd og tannkrem og munnskyll
- Leppepomade, blir gjerne veldig tørr luft
- Håndkrem
- Ansiktskrem
- Bodylotion
- Deodorant
- Shampoo og balsam
- mascara, bare sånn i tilfelle jeg orker/gidder
- Sminkeservietter
- Hårstrikk(er)
- Hårbørste
- Allergi medisiner
- Mobil og lader
- Headphones
- Drikkeflaske
- Snacks: hva jeg måtte få lyst på. Samt brie og spekemat!
- Bøker
- Tyggis og halstabletter
- frukt
- Biotex til å skylle opp tøy med gulp
- Nett til eventuelt skittentøy



Til Baby:
- 3 bodyer
- 3 lette bukser
- 1 nattdrakt
- 2 par sokker
- Hentesett i sommerull
- Tynn Lue
- Babyteppe
- Bilstol

Nå er det sånn at pappaen ikke får bli med på barsel, men hvis det skulle endres og han får lov så tenker jeg:

- 1 t-skjorte
- 1 tynn genser
- 1 joggebukse
- 2 par sokker
- 2 boksere
- Tannbørste
 
Da skal han få æren av å pakke en liten sekk til seg selv :hilarious:

ENIG! Det klarte han utmerket sist og det skal han få gjøre nå også, selvom jeg tviler på at det blir aktuelt. Jeg behandler han virkelig ikke som noe barn ass :hilarious:
 
Her shoppes det inn litt etter litt, siden vi venter første. Arver en del, men er jo spennende med litt nytt også.
Fødebaggen tenker jeg at jeg skal ha klar tidlig bare sånn i tilfelle. Nå har jo jeg veldig god tid siden termin er lagt helt i slutten av mnd, men man vet jo aldri. Er han som meg kommer han kanskje tidligere.
Til fødebaggen tenker jeg

Til meg:
- Ammeinnlegg
- ammebh, gjerne flere
- Purelan
- kleenex
- Birkenstock skoa mine
- 2 lette joggisser
- 3 ammetopper
- 1 lang cardigan
- 3 par ankelsokker
- Pysjbukse og overdel
- Tannbørste, tanntråd og tannkrem og munnskyll
- Leppepomade, blir gjerne veldig tørr luft
- Håndkrem
- Ansiktskrem
- Bodylotion
- Deodorant
- Shampoo og balsam
- mascara, bare sånn i tilfelle jeg orker/gidder
- Sminkeservietter
- Hårstrikk(er)
- Hårbørste
- Allergi medisiner
- Mobil og lader
- Headphones
- Drikkeflaske
- Snacks: hva jeg måtte få lyst på. Samt brie og spekemat!
- Bøker
- Tyggis og halstabletter
- frukt
- Biotex til å skylle opp tøy med gulp
- Nett til eventuelt skittentøy



Til Baby:
- 3 bodyer
- 3 lette bukser
- 1 nattdrakt
- 2 par sokker
- Hentesett i sommerull
- Tynn Lue
- Babyteppe
- Bilstol

Nå er det sånn at pappaen ikke får bli med på barsel, men hvis det skulle endres og han får lov så tenker jeg:

- 1 t-skjorte
- 1 tynn genser
- 1 joggebukse
- 2 par sokker
- 2 boksere
- Tannbørste

Av ren nysgjerrighet.. Hvorfor bøker? :p
 
Vel hvis guttungen sover, og jeg ikke får sove.. Kan det være greit å okkupere hjernen på noe annet, som kanskje kan hjelpe meg til å sove også :) bare en tanke jeg fikk vet jo ikke om jeg får lest noe. Men sånn i tilfelle, hehe
 
Back
Topp