FØDEBAGEN :)

Kjekk liste! :) jeg skal ha med ammeinnlegg og salve i tillegg, kanskje en cola også ;)

Salve er kanskje lurt ja:) noen bra tips til en førstegangs?

Anbefaler å pakke ned lesestoff..vannet mitt gikk en fredagskveld sist gang og frøkena ble født søndagskvelden..mye dødtid :p

Har ikke begynt å pakke ennå er i uke 34(33+1), fødte i uke 38 sist så pakker vel om 2 uker tenker jeg..
Men har skrevet liste:

* behagelige klær(Cubus joggis, vide t-skjorter,pysj bukse)
* god fuktighets shampoo og balsam
* ansiktskrem,bodylotion,håndkrem
* dusjsåpe
* lepomade
* føner
* flippflopps
* morgenkåpe/collagejakke
* gode truser
* lese stoff/fargeleggingsbok og farger
* mobil og lader
* kamera
* god bh(ikke amme bh pga sist måtte jeg ha ny etter få dager)
* toalettpapir
* nattbind ol.
* klær å reise hjem i

Til lille frøken:
* hjemreise klær (strømpe,body,lue,strikket drakt)
* teppe
* pysj

På sykehuset her så trenger man ikke å ha med klær til den lille. Bare det man skal reise hjem i. Det passer meg ganske bra da jeg ikke ha behov for å lage til skittentøy om jeg ikke må :P

Åh ikke tenkt på at sykehuset har klær :p må jeg høre om :o

På sykehuset her så trenger man ikke å ha med klær til den lille. Bare det man skal reise hjem i. Det passer meg ganske bra da jeg ikke ha behov for å lage til skittentøy om jeg ikke må :P

De hadde klær til baby'n på Barsel når jeg fikk nr1, men det var bare i str 56, som han svømte i og det var ikke veldig pent.. skal ha med litt egent denne gangen så frøkna kan ha på seg litt finere tøy når vi får besøk :)

De hadde klær til baby'n på Barsel når jeg fikk nr1, men det var bare i str 56, som han svømte i og det var ikke veldig pent.. skal ha med litt egent denne gangen så frøkna kan ha på seg litt finere tøy når vi får besøk :)

Det er jo opp til hver enkelt :) her er jeg bare glad jeg slipper mest mulig klesvask :P (jeg hater å vaske klær :P )

Takk for bra liste:happy:
Jeg er førstegangsfødende og helt grønn, så mulig dette er et dumt spørsmål; bør man ha med vognen og/eller babybagen på sykehuset? Ser det står bilsete, men det er jo montert i bilen.

Jeg er førstegangsfødende og helt grønn, så mulig dette er et dumt spørsmål; bør man ha med vognen og/eller babybagen på sykehuset? Ser det står bilsete, men det er jo montert i bilen.

Med mindre du tenker å trille fra sykehuset og hjem så tror jeg ikke du trenger vogna :)

Om du skal gå hjem fra sykehuset må du nødvendigvis ha vogn. Men hvis ikke så trenger du ikke det (de har små plastkurver med hjul på sykehuset som man bruker mens man er der). Skal du kjøre hjem så tar du bilsetet (ikke den delen som er montert i bilen) med inn på sykehuset for å frakte babyen ut i den. Men ikke noe man tar med inn når man kommer for å føde :)

Back
Topp