Et utløp for smerten i hjertet!

Uttaket i dag gikk kjempe fint. Var framme ca 8:30, tok smertestillende og satte oss på venterommet. Ca kl 9 fikk vi snakke med sykepleier. Litt etterpå gikk mannen inn i et rom der han for å levere sædprøven. Jeg satt på venterommet å ventet på ham, kjente dopet mer og mer. Litt uggen og ble mer og mer kvalm jo lengre vi ventet. Burde gitt beskjed til sykepleier, men pleier å bli kvalm på slike beroligende, så tenkte det var vanlig. Vi hadde time 9:30, fikk komme inn litt over 10. De hadde forberedt oss på mulig forsinkelse.

Tissa før jeg gikk inn fordi blæren skulle være tømt, så gikk vi inn i et rom med legen og to damer. Jeg kledde av meg bak gardiner og satt meg i en stol. De forklarte hva de skulle gjøre og lurte på hvordan det gikk med meg. Jeg følte meg bedre med en gang stolen ble lent litt tilbake. Legen satte lokalbedøvelse, en sprøyte som ble satt flere steder ved eggstokkene. De synes jeg var litt vonde, minnet litt om bedøvelse hos tannlegen.

Så hadde de en lang nål/tynt rør, som legen stakk i hver eggpose og tømte vesken i reagensrør. Jeg kunne se på skjermen for hver eggpose som ble tømt, det var egentlig veldig spennende. Reagensrørene ble gitt videre til en embryolog som telte eggene fortløpende. Jeg kjente litt ubehag, men ikke noe særlig vondt. De fikk ut 8 egg på den ene siden og 4 på den andre siden. Totalt 12 egg er jo helt fantastisk! Tenkte jeg kanskje var heldig å fikk ut 4-5 egg.

Jeg blødde litt etterpå, kjente litt i magen etterpå, fikk ligge i en seng eller stressless til jeg følte meg klar til å gå. Lå der å slappet av en stund før sykepleier kom inn og snakket om å ta Lutinus, progrestonstøtte, og hvordan de neste dagene blir. I morgen befruktes eggene, de ringer ikke med mindre det er dårlige nyheter. Jeg kan likevel ringe dem i morgen hvis jeg ønsker å vite hvor mange som er befruktet. Ellers så får jeg ikke vite noe hvordan det går med embryoene før på fredag. De ringer hvis vi ikke skal komme hvis ingen har overlevd, hvis alt ser bra ut hører jeg ikke fra dem.

Så alt i alt vellykket uttak, men jeg er fremdeles veldig kvalm og har spydd en del ganger. Håper det gir seg snart. Ellers er jeg veldig spent på hvordan resultatet er i morgen!
Det der er jo jammen meg en beskrivelse av mitt eget uttak! Hehe. Til tross for at jeg gruet meg har det vært en spennende prosess å være med i. Vet du hva slags medisiner du fikk? Jeg fikk Paracet, Vival tablett og Petidin intravenøs (fikk veneflon). Ble skikkelig dårlig etter inngrepet, kvalm og uvel. Men kom meg til hektene etterhvert. Ringte du og spurte hvor mange som ble befruktet? Var det sånn at du også skulle ha totalfrys siden du ikke hører noe før fredag?
 
Det der er jo jammen meg en beskrivelse av mitt eget uttak! Hehe. Til tross for at jeg gruet meg har det vært en spennende prosess å være med i. Vet du hva slags medisiner du fikk? Jeg fikk Paracet, Vival tablett og Petidin intravenøs (fikk veneflon). Ble skikkelig dårlig etter inngrepet, kvalm og uvel. Men kom meg til hektene etterhvert. Ringte du og spurte hvor mange som ble befruktet? Var det sånn at du også skulle ha totalfrys siden du ikke hører noe før fredag?
Stilig at det kan oppleves så likt. Jeg fikk 2gParacet, 10mg OxyNorm og 10mg kvalmestillende, men sykepleieren mente jeg burde få sprøyte i stedet at jeg ville reagere mindre på det hvis jeg må gjennom et nytt uttak. Jeg kan ringe i dag å høre. Vet ikke helt når, får se hvor lenge jeg klarer å vente. Jeg skal ha innsett på fredag så lenge det er noe å sette inn. I Haugesund så har de den praksisen at de kun ringer hvis de har dårlige nyheter. Så da er det bare å håpe at vi ikke hører noe fra dem før timen kl 13 på fredag. Men jeg ringer nok de i dag for å sjekke befruktning, det sa de at jeg kunne gjøre. Har du hørt noe om din befruktning?
 
Stilig at det kan oppleves så likt. Jeg fikk 2gParacet, 10mg OxyNorm og 10mg kvalmestillende, men sykepleieren mente jeg burde få sprøyte i stedet at jeg ville reagere mindre på det hvis jeg må gjennom et nytt uttak. Jeg kan ringe i dag å høre. Vet ikke helt når, får se hvor lenge jeg klarer å vente. Jeg skal ha innsett på fredag så lenge det er noe å sette inn. I Haugesund så har de den praksisen at de kun ringer hvis de har dårlige nyheter. Så da er det bare å håpe at vi ikke hører noe fra dem før timen kl 13 på fredag. Men jeg ringer nok de i dag for å sjekke befruktning, det sa de at jeg kunne gjøre. Har du hørt noe om din befruktning?
Så bra at du enda ikke har fått noen telefon da, da har de ihvertfall klart å befrukte noen egg! :happy: Jeg fikk 15 ut og 7 befruktet, så får jeg tilbakemelding innen fredag hvor mange som overlever dyrkningen.
 
Jeg ringte og fikk snakket med sykepleier. 8 av 12 egg ble befruktet!! Så det er jo helt fantastisk❤️ Nå er jeg super happy! Og på samme tid så er jeg veldig spent og nervøs på om noen av de 8 utvikler seg normalt og er klar til innsett på fredag!
 
Så bra at du enda ikke har fått noen telefon da, da har de ihvertfall klart å befrukte noen egg! :happy: Jeg fikk 15 ut og 7 befruktet, så får jeg tilbakemelding innen fredag hvor mange som overlever dyrkningen.
Så bra! Håper du får mange fine eskimoer!!❤️
 
Jeg ringte og fikk snakket med sykepleier. 8 av 12 egg ble befruktet!! Så det er jo helt fantastisk❤️ Nå er jeg super happy! Og på samme tid så er jeg veldig spent og nervøs på om noen av de 8 utvikler seg normalt og er klar til innsett på fredag!
Ååå så flott med 8 stk!!! Lykke til med innsett på fredag ❤️
 
Jeg ringte og fikk snakket med sykepleier. 8 av 12 egg ble befruktet!! Så det er jo helt fantastisk❤️ Nå er jeg super happy! Og på samme tid så er jeg veldig spent og nervøs på om noen av de 8 utvikler seg normalt og er klar til innsett på fredag!

Så bra med 8 stk. Masse lykke til med innsett på fredag :Heartred
 
De siste dagene har jeg slappet godt av og prøvd å ikke tenke for mye på hva vi holder på med. Har ligget på sofaen og sett på TV for å okkupere hodet. I går kveld derimot begynte jeg å kjenne på spenningen, og i dag morges da vi kjørte inn til sykehuset og vi enda ikke hadde fått telefon med dårlig nytt, var jeg så spent jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg.

Framme på venterommet satt de samme damene som hadde hatt uttak med meg på tirsdag, så antok de også skulle ha innsett nå. Kunne egentlig tenk meg å snakke med de, men tror vi alle var så spente at vi klarte ikke si så mye. Noen hadde med mennene sine slik som jeg, mens andre hadde med mamma/venninne eller var alene. Denne gangen skulle blæra være full så jeg turte ikke å gå på do. Tørst var jeg likevel og drakk litt mer vann, endte jo opp med å være tissetrengt før jeg fikk komme inn. Heldigvis var de bare ca 15 min forsinket denne gangen.

Jeg kommer inn og en dame forteller at et normalt 3 dagers embryo har delt seg i mellom 6-8 celler (hvis jeg husker rett) og vi hadde ett som hadde delt seg i 8celler i dag og det så veldig fint ut sa de. Jeg kledde av meg og satte meg i stolen. En kvinnelig lege tok først ultralyd av magen for å se om det var klart før hun satt inn et sånn gynekologinstrument. Så førte hun inn eg kateter og sjekket med ultralyden på magen at det var kommet inn rett. Etter vi igjen hadde bekreftet navnene våre gav embryologen legen en lang sprøytelignene instrument med bevegelig nål, som inneholdt embryoet og føtter det inn i gjennom det andre røret og plasserte det i livmoren. Hun ba meg holde ultralyddingsen mens hun viste på skjermen hvor embryoet nå låg. Pluss embryologen sjekket at den nåla var tom så da var embryoet på plass. Det fulle veldig fort og var kun litt ubehagelig fordi jeg måtte sånn tisse. Vi fikk med oss faktura og papirer vi skulle sende til HELFO. Så var vi ferdige.


Så tenkt det nå ruger jeg på en 8 delt 3 dagers embryo. Håper det klamrer seg fast og vil bli boende inni meg i 9 mnd❤️
 
Gratulerer som ruger :Heartred

Når skal du teste deg ?
Takk! Det er ganske surrealistisk! Nå tenker jeg at jeg er PUPO som de sier på engelsk, pregnant until proven otherwise. Og siden jeg aldri har vært gravid før og ikke aner hvordan det kjennes ut så føler jeg meg gravid, selv om jeg vet at det kan skyldes Lutinusen som jeg stapper opp i vaginaen min 3 ganger til dagen. De gir meg ømme pupper, murringer i livmoren og humørsvingninger. Så siden jeg ikke aner noe tørr jeg ikke å teste før den dagen de gav meg i Haugesund. Sånn for å unngå å få falske forhåpninger, siden det går liksom, håper jo allerede. Testdato er 11 mars. Sorry for litt langt svart, er litt spent for tiden..
 
Takk! Det er ganske surrealistisk! Nå tenker jeg at jeg er PUPO som de sier på engelsk, pregnant until proven otherwise. Og siden jeg aldri har vært gravid før og ikke aner hvordan det kjennes ut så føler jeg meg gravid, selv om jeg vet at det kan skyldes Lutinusen som jeg stapper opp i vaginaen min 3 ganger til dagen. De gir meg ømme pupper, murringer i livmoren og humørsvingninger. Så siden jeg ikke aner noe tørr jeg ikke å teste før den dagen de gav meg i Haugesund. Sånn for å unngå å få falske forhåpninger, siden det går liksom, håper jo allerede. Testdato er 11 mars. Sorry for litt langt svart, er litt spent for tiden..

Synes ikke du svarte langt. Forstår godt at du er spent for tiden.
Lykke til med testingen den 11 mars. Krysser fingrene for deg at du er gravid.
 
Gratulerer som ruger! ♥️ Hvordan går det?
Takk! Det har gått litt opp og ned, har klart for det meste å være optimistisk, men i dag hadde jeg en litt deppe dag der jeg lurte på om jeg hadde fått urinveisinfeksjon og ble livredd for at det kunne føre til spontanabort. Har aldri hatt urinveisinfeksjon så vet ikke hvordan deg kjennes ut, så jeg frika litt ut, men klarte heldigvis å roe meg. Ei venninne ringte og jeg fikk snakka litt med hun før jeg tok det helt med ro på sofaen og så på TV med mannen da han kom hjem fra jobb. Kjenner nå at jeg synes det er lenge å vente fem dager til med å teste, hadde i utganspunktet tenkt å vente til testdato, men kan være jeg ikke klare å vente så lenge. Har «heldigvis» ikke noen tidligtester i hus så da er det lettere å holde seg.
 
Takk! Det har gått litt opp og ned, har klart for det meste å være optimistisk, men i dag hadde jeg en litt deppe dag der jeg lurte på om jeg hadde fått urinveisinfeksjon og ble livredd for at det kunne føre til spontanabort. Har aldri hatt urinveisinfeksjon så vet ikke hvordan deg kjennes ut, så jeg frika litt ut, men klarte heldigvis å roe meg. Ei venninne ringte og jeg fikk snakka litt med hun før jeg tok det helt med ro på sofaen og så på TV med mannen da han kom hjem fra jobb. Kjenner nå at jeg synes det er lenge å vente fem dager til med å teste, hadde i utganspunktet tenkt å vente til testdato, men kan være jeg ikke klare å vente så lenge. Har «heldigvis» ikke noen tidligtester i hus så da er det lettere å holde seg.
Ja, det er mange følelser og tanker mens man venter på testdato. Håper du ikke har urinveisinfeksjon, det er ikke noe godt.
Jeg testet aldri før oppgitt testdato, for meg var det best å vente til da for å slippe å være usikker på svaret.
Håper for dere! ♥️
 
Ja, det er mange følelser og tanker mens man venter på testdato. Håper du ikke har urinveisinfeksjon, det er ikke noe godt.
Jeg testet aldri før oppgitt testdato, for meg var det best å vente til da for å slippe å være usikker på svaret.
Håper for dere! ♥️
Takk jeg skal prøve å vente og håper så inderlig på en postitivt test!
 
A1FA370A-94E8-4FE4-A0D0-A859D0D771C5.jpeg

I går kjøpte jeg tidligtester på Rema 1000, og tok en test hjemme hos en venninne. Klarte ikke å vente. Det kom en svak strek, men den er vist nok positiv. Jeg har ingen erfaring med positiv test så forventet litt sterkere strek kanskje, men ble beroliget av noen assistert befrukting jenter at testen var positiv.

Det var veldig rart. Jeg begynte selvfølgelig å grine, samme gjorde venninna mi. Jeg ringte mannen som var på jobb, har var glad, men litt mer avventende siden det enda var tidlig. Jeg hadde aldri sett for meg å faktisk få en positiv test så tidlig, var nesten sikker på at det var for tidlig å slå ut, var 12 dpo i går, men testdag er jo ikke før onsdag. Tok en ny test i dag morges, men den var litt svakere. Fikk først litt panikk, men fikk beskjed av de flotte assistert jentene mine at det kunne variere og det var best å ta annenhver dag hvis jeg skulle sammenligne test, og tas til ca samme tid. Så blir nok heller en digital på meg i morgen, håper den slår ut, selv om jeg er litt redd det er for tidlig.
Bildet er av den første testen som jeg tok i går
 
Back
Topp