Uttaket i dag gikk kjempe fint. Var framme ca 8:30, tok smertestillende og satte oss på venterommet. Ca kl 9 fikk vi snakke med sykepleier. Litt etterpå gikk mannen inn i et rom der han for å levere sædprøven. Jeg satt på venterommet å ventet på ham, kjente dopet mer og mer. Litt uggen og ble mer og mer kvalm jo lengre vi ventet. Burde gitt beskjed til sykepleier, men pleier å bli kvalm på slike beroligende, så tenkte det var vanlig. Vi hadde time 9:30, fikk komme inn litt over 10. De hadde forberedt oss på mulig forsinkelse.
Tissa før jeg gikk inn fordi blæren skulle være tømt, så gikk vi inn i et rom med legen og to damer. Jeg kledde av meg bak gardiner og satt meg i en stol. De forklarte hva de skulle gjøre og lurte på hvordan det gikk med meg. Jeg følte meg bedre med en gang stolen ble lent litt tilbake. Legen satte lokalbedøvelse, en sprøyte som ble satt flere steder ved eggstokkene. De synes jeg var litt vonde, minnet litt om bedøvelse hos tannlegen.
Så hadde de en lang nål/tynt rør, som legen stakk i hver eggpose og tømte vesken i reagensrør. Jeg kunne se på skjermen for hver eggpose som ble tømt, det var egentlig veldig spennende. Reagensrørene ble gitt videre til en embryolog som telte eggene fortløpende. Jeg kjente litt ubehag, men ikke noe særlig vondt. De fikk ut 8 egg på den ene siden og 4 på den andre siden. Totalt 12 egg er jo helt fantastisk! Tenkte jeg kanskje var heldig å fikk ut 4-5 egg.
Jeg blødde litt etterpå, kjente litt i magen etterpå, fikk ligge i en seng eller stressless til jeg følte meg klar til å gå. Lå der å slappet av en stund før sykepleier kom inn og snakket om å ta Lutinus, progrestonstøtte, og hvordan de neste dagene blir. I morgen befruktes eggene, de ringer ikke med mindre det er dårlige nyheter. Jeg kan likevel ringe dem i morgen hvis jeg ønsker å vite hvor mange som er befruktet. Ellers så får jeg ikke vite noe hvordan det går med embryoene før på fredag. De ringer hvis vi ikke skal komme hvis ingen har overlevd, hvis alt ser bra ut hører jeg ikke fra dem.
Så alt i alt vellykket uttak, men jeg er fremdeles veldig kvalm og har spydd en del ganger. Håper det gir seg snart. Ellers er jeg veldig spent på hvordan resultatet er i morgen!