Erfaring med Letrozol?

Ja. Her var de faktisk kjempe store på 11dpo. Type 25 mm. Så letrozol funka da:p
Så bra :D tror jo egentlig letrozol skal ha grei effekt på meg også. tar dobbel dose og påvist eggløsning hver syklus med letrozol. har pausemnd etter hver syklus med letrozol

Så bra :D tror jo egentlig letrozol skal ha grei effekt på meg også. tar dobbel dose og påvist eggløsning hver syklus med letrozol. har pausemnd etter hver syklus med letrozol
Krysser fingrene for at spirene våre snart sitter :-) møkka lei av å være prøver nå. Ikke nok med at jeg skal være prøver, men har diabetes så må også holde blodsukker stabilt heeele tiden tilfelle svangerskap. Det er ganske slitsomt i lengden :-/ heia oss!! :-)

Krysser fingrene for at spirene våre snart sitter :) møkka lei av å være prøver nå. Ikke nok med at jeg skal være prøver, men har diabetes så må også holde blodsukker stabilt heeele tiden tilfelle svangerskap. Det er ganske slitsomt i lengden :-/ heia oss!! :)

Velkommen i klubben :P Har faktisk Diabetes jeg også. Type 1 da som jeg har hatt fra jeg var små :)

Her også. Nettopp hatt 20 års jubileum faktisk :p
Har du barn fra før?
Jeg fikk diabetes som 8 åring, så hatt diabetes i snart 24 år :P Har ei jente fra før av ja, som er 5 år... Men ikke klart å bli gravid etter det :( enn du da ?

Jeg fikk diabetes som 8 åring, så hatt diabetes i snart 24 år [emoji14] Har ei jente fra før av ja, som er 5 år... Men ikke klart å bli gravid etter det :( enn du da ?
Dia siden jeg var 6,5 år. Har et barn på 2 år. Fått noe svar på hvorfor du ikke blir gravid?
Hvor klarer du å holde hba1c i prøvinga? Klarer å holde den på 7, men har en kropp som sender bs i hytt og pine så er kontinuerlig arbeid å holde den nede. Aldri pause liksom. Gikk mye lettere i svangerskapet synes jeg

Dia siden jeg var 6,5 år. Har et barn på 2 år. Fått noe svar på hvorfor du ikke blir gravid?
Hvor klarer du å holde hba1c i prøvinga? Klarer å holde den på 7, men har en kropp som sender bs i hytt og pine så er kontinuerlig arbeid å holde den nede. Aldri pause liksom. Gikk mye lettere i svangerskapet synes jeg

Min Hba1c er på 7,4 så ikke helt optimalt. Under siste svangerskap lå den på 5,2 så legen var storfornøyd :) Men ikke like enkelt nå som man ikke er gravid. Ja det er en konstant jobb med blodsukker og sprøyter :S og selve prøvingen tar jo sitt av energien det også :S Men man må nå bare prøve så godt man kan for å holde det i sjakk :smiley-bounce012

Min Hba1c er på 7,4 så ikke helt optimalt. Under siste svangerskap lå den på 5,2 så legen var storfornøyd :) Men ikke like enkelt nå som man ikke er gravid. Ja det er en konstant jobb med blodsukker og sprøyter :S og selve prøvingen tar jo sitt av energien det også :S Men man må nå bare prøve så godt man kan for å holde det i sjakk :smiley-bounce012
Da ligger vi ganske likt. Føler det er meg du skriver om :-p
Får håpe vi slipper å prøve så mye mer :-)

Har du PCOS i tillegg eller ?
Nei, det har jeg ikke fått påvist i hvertfall. Tenkte mer på det du beskriver med bs og dia.
Har tenkt flere ganger at jeg kan ha det, men gyn sa ingenting om det i hvertfall :-)

Nei, det har jeg ikke fått påvist i hvertfall. Tenkte mer på det du beskriver med bs og dia.
Har tenkt flere ganger at jeg kan ha det, men gyn sa ingenting om det i hvertfall :)

Ja skjønte det :D Bare lurte på om du hadde det, om det kan være en sammenheng i diabetes og PCOS :) Selv har jeg PCOS og sliter veldig med lange og ustabile sykluser. Før jeg startet med letrozol og provera så kunne jeg ha sykluser på 60 dager ++ .. På det verste hadde jeg kanskje menstruasjon 2-3 ganger i året :S

Ja skjønte det :D Bare lurte på om du hadde det, om det kan være en sammenheng i diabetes og PCOS :) Selv har jeg PCOS og sliter veldig med lange og ustabile sykluser. Før jeg startet med letrozol og provera så kunne jeg ha sykluser på 60 dager ++ .. På det verste hadde jeg kanskje menstruasjon 2-3 ganger i året :S
Ååh. Har forsåvidt ikke symptomer på pcos når jeg sjekker Google:) har noen lunde stabil syklus, heller for kort enn for lang. Mellom 23-29 dager, men med letrozol er den blitt stabil. Lutealfasen var nede i 7 dager en periode så letrozol gjør susen der da :-) de sier vell at dia ikke skal ha noe å si for fertilitet. Kun ved dia t2. Fordi den ofte henger sammen med en livsstil som fører til pcos. Men dia t1 skal liksom ikke være utsatt.
Jeg burde kanskje prøve å gå ned 5 kg også, men legen har ikke sagt at det kan ha noe å si for min fertilitet. Neste skritt er vell å sjekke mannen. Men han har jo funka en gang før.. hmm :)

Ja ikke sant, bedre å kanskje bare prøve det .. Jeg er ikke missfornøyd med hun jeg går til, superhyggelig dame som ringer meg hver syklus.. Men, ser jo etter man har lest litt at flere er inne midt i syklusen for å følge med eggene osv ( litt som ved IVF ) hos gyn... For å vite om egget er stort nok, når slipper det osv :p kjenner jeg blir helt gal av testing å styr i det uendelige :p

Har hørt om flere som går til ul underveis i syklusen, går jo an å høre med hun du går til om det finnes noen alternativer? :) Denne prøvinga er virkelig til å bli gal av altså :(
var ingen endring på ul i dag heller. Må på enda høyere dose og ny kontroll på fredag. Hvis ingenting har endret seg innen da er jeg redd de avbryter hele forsøket :( men får nesten bare vente å se. Håper din dag er bedre enn min :p ingen tegn til TR?

Har hørt om flere som går til ul underveis i syklusen, går jo an å høre med hun du går til om det finnes noen alternativer? :) Denne prøvinga er virkelig til å bli gal av altså :(
var ingen endring på ul i dag heller. Må på enda høyere dose og ny kontroll på fredag. Hvis ingenting har endret seg innen da er jeg redd de avbryter hele forsøket :( men får nesten bare vente å se. Håper din dag er bedre enn min :p ingen tegn til TR?

Ja jeg skal spørre henne om det neste gang hun ringer meg :) Neeei, så kjedelig :( håper høyere dose gir deg resultater nå altså :sour: Man blir jo gal av å gå å vente sånn... Skal ha deg i tankene på fredag å satser på at alt er som det skal da <3 Nå syns jeg virkelig d skulle vært vår tur for litt hell og lykke altså ::grumpy::rolleyes::hungry: Her har ikke tanta dukket opp enda nei, så jeg skjønner igrunn ikke så mye. har ikke tatt noen G-test de to siste dagene. har rett og slett ikke orket å få den skuffelsen sleng i trynet flere ganger... Iallefall ikke nå i helgen. Men jeg må vell ta en i morgentidlig tenkte jeg... Kjipt å starte hver dag med en negativ nyhet :S Idag har jeg hilst på ny babyen til en venninne... kjente bare at ønsket ble enda større. guri meg hvor skjønne de er altså <3 :Heartpink:Heartpink Sender deg mange gode klemmer på en litt kjip dag <3 :love022:love7

Ja jeg skal spørre henne om det neste gang hun ringer meg :) Neeei, så kjedelig :( håper høyere dose gir deg resultater nå altså :sour: Man blir jo gal av å gå å vente sånn... Skal ha deg i tankene på fredag å satser på at alt er som det skal da <3 Nå syns jeg virkelig d skulle vært vår tur for litt hell og lykke altså ::grumpy::rolleyes::hungry: Her har ikke tanta dukket opp enda nei, så jeg skjønner igrunn ikke så mye. har ikke tatt noen G-test de to siste dagene. har rett og slett ikke orket å få den skuffelsen sleng i trynet flere ganger... Iallefall ikke nå i helgen. Men jeg må vell ta en i morgentidlig tenkte jeg... Kjipt å starte hver dag med en negativ nyhet :S Idag har jeg hilst på ny babyen til en venninne... kjente bare at ønsket ble enda større. guri meg hvor skjønne de er altså <3 :Heartpink:Heartpink Sender deg mange gode klemmer på en litt kjip dag <3 :love022:love7

Ja, begynner å bli litt lei og redd de bare kansellerer hele forsøket :( men får bare krysse fingrene å vente å se. Nå må det vel snart bli vår tur ja :p skjønner at du ikke orker å teste. Er så kjipt måte å starte dagen på. Sånn sett er det nesten bedre å vente til ettermiddagen. Tok du test i morges? Så koselig med baby besøk, de er så søøte ja :Heartpink er du åpen med venninner ang prøveprosessen? Her er det ikke så mange som vet at vi er i gang med ivf, men tror de fleste har skjønt at vi sliter med det. Synes det er så sårt når de bare bytter samtaleemne når jeg kommer inn i rommet i stedet for å heller spørre, men igjen så skjønner jeg jo hvorfor. Har heldigvis et par som vet :)

Ja, begynner å bli litt lei og redd de bare kansellerer hele forsøket :( men får bare krysse fingrene å vente å se. Nå må det vel snart bli vår tur ja :p skjønner at du ikke orker å teste. Er så kjipt måte å starte dagen på. Sånn sett er det nesten bedre å vente til ettermiddagen. Tok du test i morges? Så koselig med baby besøk, de er så søøte ja :Heartpink er du åpen med venninner ang prøveprosessen? Her er det ikke så mange som vet at vi er i gang med ivf, men tror de fleste har skjønt at vi sliter med det. Synes det er så sårt når de bare bytter samtaleemne når jeg kommer inn i rommet i stedet for å heller spørre, men igjen så skjønner jeg jo hvorfor. Har heldigvis et par som vet :)

Uff, ja jeg skjønner at du tenker sånn.. Er lett og gjøre det når man blir litt nedimellom :( Men jeg håper, tror og krysser fingrene for at eggene dine er GULLEGG ved neste sjekk :D Nei, den var nok negativ her idag også. så er vell bare å vente på at tanta skal komme. monitoren fikk ikke max denne syklusen, men fikk positiv digital og strimmel eggløsningstester.. men mulig jeg faktisk ikke har hatt eggløsning, at egget ikke slapp ? tenker siden det faktisk er 16-17 dager siden positiv el test :P
Det er sårt når det er snakk om barn... Her er situasjonen litt mottsatt. har ei gravid venninne som skriver til meg hele tiden om svangerskapsplagene sine, ultralyd bilder, spark i magen ++++. Og hun vet vi er langtidsprøvere og sliter veldig med dette. så jeg syns det er litt ufølsomt av henne.. Spesielt når det er hver dag liksom, så jeg har sluttet og svare henne litt :( Utenom dem, er det ikke så mange som vet at vi prøver ( utenom mammaen min ) da jeg/vi syns det er ett veldig følsomt tema.. Vil liksom ikke ha den påminnelsen hele tiden.. og når jeg erfarer at hun som faktisk vet det, som selv er gravid ikke klarer og vise noe hensyn til meg så blir jeg veldig oppgitt... For noen mnd siden så sa jeg til henne at jeg var veldig glad på hennes vegne mtp graviditeten hennes, men at det var ett veldig sårt tema for meg da vi er langtidsprøvere og sliter.. Og at det var vanskelig for meg å snakke om dette med graviditet med henne.. Spurte henne fint om våre samtale emner kunne være noe annet... Jeg blir veldig fort lei meg pga dette.. Selvfølgelig skjønte hun det svarte hun, og skulle vise hensyn til det. Meeen, så får jeg meldinger både på tlf, facebook osv osv fra henne hver dag. klager over graviditeten. er kvalm,trøtt, sliten osv.. noe jeg hadde tatt med ett smil og jeg hadde klart å bli gravid. Det blir ett irritasjonsmoment for meg å høre på :( Så nå svarer jeg henne ikke lenger, og håper hun tar hintet ( selv om jeg egentlig ikke tror det ) men er jo også redd for å miste vennskapet til henne :S vanskelig situasjon, og vanskelig tema :S er jo selvfølgelig gla for dem, men det blir litt mye :)

Ja, og evt som i mitt tilfelle hvor jeg hadde el av meg selv, men den må ha vært dårlig siden jeg "aldri" ble gravid:p

Jeg fikk påvist PCO hos Hausken. Prøvd i over et år nå. Gynekologen mente det ikke var vits i å prøve med hormoner siden jeg har el. Har ganske stabil syklus (27-30 dager). Hva med andre som har fått letrozol med El. Har den vært ustabil?

Jeg fikk påvist PCO hos Hausken. Prøvd i over et år nå. Gynekologen mente det ikke var vits i å prøve med hormoner siden jeg har el. Har ganske stabil syklus (27-30 dager). Hva med andre som har fått letrozol med El. Har den vært ustabil?

Hørtes litt rart ut, men skulle jo tro dem vet hva dem driver med[emoji849] Hadde litt ustabil (mellom 25-35 dager i hovedsak), men aldri sånne kjeeeempe lange som noen med pco(s) sliter med. (Jeg var hos Medicus i Tr.heim)

Jeg fikk letrozol, men det var pga manglende eggløsning og manglende menstruasjon. Letrozol er jo for å stimulere eggløsning, så om du har eggløsning så er det kanskje ikke helt poeng i å bruke det ? men det kan jo være at det ikke er noe god kvalitet på eggene som slippes hos deg ? Ville snakkes med gyn igjen, og spurt om å få ultralyd undersøkelse i forbindelse med eggløsningen din, for å sjekke eggene mtp størrelse og kvalitet :) kan jo være tenkelig med progesteron støtte ? har dere snakket noe om det ?

Jeg fikk letrozol, men det var pga manglende eggløsning og manglende menstruasjon. Letrozol er jo for å stimulere eggløsning, så om du har eggløsning så er det kanskje ikke helt poeng i å bruke det ? men det kan jo være at det ikke er noe god kvalitet på eggene som slippes hos deg ? Ville snakkes med gyn igjen, og spurt om å få ultralyd undersøkelse i forbindelse med eggløsningen din, for å sjekke eggene mtp størrelse og kvalitet :) kan jo være tenkelig med progesteron støtte ? har dere snakket noe om det ?

Fikk beskjed om at jeg hadde PCO, dvs flere cyster enn normalt, men siden jeg ikke hadde lange sykluser, manglende mens eller andre tegn som mer hår i ansiktet/lår el. var det ikke PCOS. Gynekologen sa det kunne være det som gjorde at det hadde tatt så lang tid, at eggkvaliteten ikke var optimal. Har egentlig bare blitt peilet videre til IVF og venter på forundersøkelse til dette offentlig i april... Men kunne jo tenkt meg å bli gravid uten alle den påkjenningen det virker som IVF er.
Har bestemt oss for å ta et insemineringsforsøk hos Hausken mens vi venter på IVF. Men har forstått det som at eneste måten å sjekke eggkvaliteten er ved uttak. Har jeg misforstått? Har vært til ultralyd under eggløsning forrige mnd, da vi skulle ha inseminasjon men det ble ikke noe av fordi vi klarte å treffe på en helg

Back
Topp