Er det tøft å føde uten smertelindring?

To fødsler uten. Jeg hadde ok fødsler, men den andre var verre pga drypp fra helvete. Testet litt lystgass, men den hadde ingen effekt på meg.
 
Fødte uten smertelindring sist og kommer til å gjøre det neste gang også. Har ikke noe å sammenligne med så vanskelig å si om det hadde vært noe lettere med smertelindring. Jeg tilhører kategorien som lett blir dårlig av legemidler (blir blant annet ekstra kvalm av reisesyketabletter :rolleyes:) så det føles tryggere å stå over.
Da skjønner jeg at du vil stå over medikamenter :)
 
Fødte uten smertestillende begge gangene. Helt ærlig så var nr 1 helt grusomt da jeg revnet fra a til å. Nr 2 revnet jeg ikke i det hele tatt å gikk helt fint, som en lek i forhold til nr 1 egentlig.
Huff, men godt det gikk bra med nr 2 :)
 
Rakk ingen smertestillende (utenom varme kluter, det telles ikke :p ) men det gikk helt bra! Revnet hele veien, men det merket jeg ihvertfall ingenting til. Var opptatt med barnet jeg :p
Oj, håper du er i orden nå :)
 
Tja har ikke prøvd noen smertestillende . Ved 10 cm så har egentlig all smerte avtatt hos meg. Selvfølgelig vondt og presse ut. Men det er det nok uansett,
 
Ble anbefalt epidural pga setefødsel, ville først prøve uten, men etter to timer med stormrier ropte jeg på epiduralen :p og den var himmelsk så lenge den hjalp.
Er åpen for å prøve uten nå med nr 2, men er også åpen for epidural hvis jeg føler jeg trenger det :)
 
Fødsler er forskjellige. Og følelsen av å trenge eller ikke trenge smertelindring kommer an på situasjonen.

Jeg har født en gang med og en gang uten og den fødselen med smertelindring (andre fødselen) var veldig,veldig mye vondere enn fødselen uten smertelindring.
 
Mine tre er født uten medisinsk smertelindring
. Jeg fikk varme kluter og en akupunkturnål med eldste, mellomste er født i vann og yngste brukte jeg badekar frem til like før fødsel, det var meningen med vann fødsel men jeg hadde en pause utenfor for å først stå og så ligge på siden for å få rotert henne helt rett og det kom hun i det jeg forberedte meg på å gå i vannet igjen.

Varme fungerer godt smertelindrende og avslappende og fakrisk også rie hemmende på meg. Annen smertelindring trengte jeg altså ikke. Og det har ikke vært tilgjengelig heller.
 
Hadde hjemmefødsel med begge to, så naturlig nok ingen smertelindring. Det var intenst og tøft, men klarte liksom ikke å tenke på noe annet enn det som foregikk i kroppen min og det gikk jo helt uten noe vansker.
Føler jeg nesten hadde blitt mer satt ut om jeg skulle hatt smertelindring oppi det hele, men det vet jeg jo ikke heller da.
 
Nei, det er ikke tøft i mine øyner.. men tror folk som har født uten smertelindring synes det er stort å ha gjort det og klart det tråss smertene..

Jeg har født et barn med smertelindring, og et barn uten noe...
foretrekker med smertelindring..
 
Nei, det er ikke tøft i mine øyner.. men tror folk som har født uten smertelindring synes det er stort å ha gjort det og klart det tråss smertene..

Jeg har født et barn med smertelindring, og et barn uten noe...
foretrekker med smertelindring..
Jeg syns det generelt er stort å ha klart å født, alltid syns tanken på fødsel var kjempeskummel:D så jeg er megastolt for å ha gjennomført det (og det med alt smertestillende jeg kunne få:p) :D
 
Tøft som i at det er kult? Eller tøft som i vanskelig?
Jeg brukte lystgass og ble tilslutt nesten tvunget til å ta epidural. 20 timer med aktiv fødsel og ikke en eneste pause mellom riene gjennom de 20 timene. Var bare en konstant rie. Måtte til slutt få epidural og noe greier intravenøst for at riene i det hele tatt skulle gjøre noe. Så her var det absolutt ikke et alternativ å ikke bruke smertestillende.
 
Back
Topp