Er det tøft å føde uten smertelindring?

Det ble gjennomført, ble lagt i akutt narkose når hun var ute fordi kroppen min var ved å gå i sjokk...
Bedøvelsen nådde ikke frem på grunn av en ryggskade jeg har.

Det var ille, men skremte meg ikke fra å få et barn til...
Uff, stakkars deg:( Er det en ting som er sikkert, er det vel at de sørger for at det ikke skjer igjen. Men synes likevel du er tøff som tør å få en til!
 
Har født en med smertelindring og siste uten noe. Tar heller livet mitt enn å føder igjen. Var jævligste, ungen hang fast i skambeinet i 4 timer også hvor jeg var fødeklar opprinnelig. Ingen pauser i riene i det hele tatt. Jeg var ødelagt i lang tid etter fødsel også [emoji22]
 
Har født en med smertelindring og siste uten noe. Tar heller livet mitt enn å føder igjen. Var jævligste, ungen hang fast i skambeinet i 4 timer også hvor jeg var fødeklar opprinnelig. Ingen pauser i riene i det hele tatt. Jeg var ødelagt i lang tid etter fødsel også [emoji22]
Så leit at det skjedde, men håper du har fått og får hjelp :)
 
Uff, stakkars deg:( Er det en ting som er sikkert, er det vel at de sørger for at det ikke skjer igjen. Men synes likevel du er tøff som tør å få en til!
Det var akutt KS med frøkna så var ikke så mye tid.
Eldste var en veldig komplisert vaginal fødsel.
Når vi fikk siste var det en veldig erfaren anestesilege som satte bedøvelsen og det var gjort klart til å legge meg raskt i narkose dersom det skjedde igjen (planlags KS), den gangen gikk alt som det skulle jeg jeg fikk for første gang babyen opp til meg med en gang
 
Det var tøft, men overkommelig - og jeg vil gjerne føde lillebror uten smertestillende også :) Håper på vannfødsel denne gangen
 
Tøft som i vanskelig og krevende synes jeg faktisk ikke det har vært. Jeg har jo ikke noe å sammenligne med siden alle mine tre er født sånn, men jeg synes altså jeg har vært heldig som føder såpass lett at det går greit sånn jeg.

Altså, ja det er jo vondt og det er slitsomt og det er heftig en stund og jeg er ikke en sjarmerende smilende optimist hele veien, men det er jo en fødsel så det er jo sånn det skal være. Og premien er fantastisk.

Jeg kunne gjerne født igjen jeg. Litt sårt at jeg ikke skal det. Men jeg har ikke kapasitet til flere enn de tre barna vi har, og begynner å bli "gammel" i sånn sammenheng så vi har gitt oss med tre.
 
Har født tre uten noe, så har egentlig ingenting å sammenligne med. Det er jo vondt, men kunne fint tatt et par fødsler til.
Vurderte å prøve epidural nå med siste, men så ble det igangsettelse som gikk så fort at jeg glemte bort hele greia.
 
Rakk ikke epidural, og i ettertid syns jeg egentlig det var like greit. Var en rask fødsel, på under 5 timer fra første rie. Intenst, vondt, men ikke noe jeg opplevde som traumatisk. Hadde lite pauser mellom riene, men var i finfin form rett etterpå. Revna, men merka det bare som litt sviing. I ukene etterpå derimot, det var fæle greier (reagerte på tråden, som ikke løsna som den skulle, og fikk vonde arrvevskuler) det. DA kunne jeg tenkt meg noe effektiv smertelindring. :p
 
Så leit at det skjedde, men håper du har fått og får hjelp :)
Jeg fikk hjelp i ettertid ja [emoji4] Men førte til ganske alvorlig depresjon også på toppen av det hele. Men hjelp fikk jeg. Både for fet psykiske og fysiske. [emoji4]

Hu minste blir 8 år nå, så lenge siden nå heldigvis [emoji39] Det hender jeg tenker jeg vil ha en baby, også tenker jeg på fødslene og alt er glemt gitt [emoji23]
 
1 er født uten smertelindring. Aktiv fødsel i 10-12 timer(husker ikke helt). Var helt grusomt!
Nr 2 fikk jeg epidural, men hjalp ingenting. Ble kun lammet i benet og fikk blodtrykksfall. Fødsel nr 2 gikk mye bedre, for da var jeg mye mer innstilt på hva jeg gikk til..
 
Det var akutt KS med frøkna så var ikke så mye tid.
Eldste var en veldig komplisert vaginal fødsel.
Når vi fikk siste var det en veldig erfaren anestesilege som satte bedøvelsen og det var gjort klart til å legge meg raskt i narkose dersom det skjedde igjen (planlags KS), den gangen gikk alt som det skulle jeg jeg fikk for første gang babyen opp til meg med en gang
Godt å høre:)
 
Har født en med smertelindring og siste uten noe. Tar heller livet mitt enn å føder igjen. Var jævligste, ungen hang fast i skambeinet i 4 timer også hvor jeg var fødeklar opprinnelig. Ingen pauser i riene i det hele tatt. Jeg var ødelagt i lang tid etter fødsel også [emoji22]
Uff, det hørtes veldig tøft ut:( Håper det går bra med deg nå!
 
Jeg fikk hjelp i ettertid ja [emoji4] Men førte til ganske alvorlig depresjon også på toppen av det hele. Men hjelp fikk jeg. Både for fet psykiske og fysiske. [emoji4]

Hu minste blir 8 år nå, så lenge siden nå heldigvis [emoji39] Det hender jeg tenker jeg vil ha en baby, også tenker jeg på fødslene og alt er glemt gitt [emoji23]
Det er godt å høre :) Hehe, er vel ofte sånn ;)
 
Fødte første uten noen form for smertelindring. Gikk så raskt at jeg kun akkurat rakk inn på fødestuen, og da var jeg allerede på sykehuset da fødselen startet... Litt sjokkartet var det, men ikke tøft.
 
Hadde ikke rukket smertelindring.
Vannet gikk hjemme, uten noe forvarsel på at ting skulle skje denne kvelden. 1 time og 50 minutter senere var gutten ute. Det var min første fødsel, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Det jeg hadde gruet meg mest til var å presse ut babyen, men det var jo ikke vondt i det hele tatt!
18 uker på vei med nr 2, og veldig spent på hvordan fødselen blir denne gangen.
 
Jeg fødte begge mine barn uten smertelindring og jeg hadde bestemt meg fra begynnelsen at jeg ikke skulle epidural. Jeg hadde heller ikke mulighet for smertelindring fordi fødselen var raske begge to. Første gangen var jeg på vanlig fødeavdeling og valgte med nr 2 abc klinikken som er å føde uten smertelindring. Begge mine fødsler gikk bra. Jeg har ganske høy smerte terskel. Jeg ville anbefale uten smerte lindring.
 
Har bare født uten smertelindring så langt, men det var en styrtfødsel så jeg hadde ikke noe særlig valg. Syns det var grusomt mens det sto på, men siden det gikk så raskt så gikk det jo greit.

Går det fort neste gang blir det nok ikke smertelindring da heller, men jeg er litt nysgjerrig på hvordan det ville være å føde uten de enorme smertene...
 
Tøft som i hardt? Ja, det kan det absolutt være.
Tøft som i kult? Nei. Ingen vinner martyrpremier på fødestuen. :p
 
Back
Topp