En ny reise :)

Ja, kjedelig. Får prøvesvaret i morgen dag:)

Stemmer det :P Det er jo ihvertfall greit å kunne få svar på! :D Men har du noen "negative" symptomer nå? Altså har du noen grunn som gjør deg bekymret nå? Nå høres det veldig feil ut syns jeg, men jeg lurer bare på om det er noe som tilsier at det går åt skogen igjen. For jeg blir bekymret når du er det...can`t help it...

Stemmer det :p Det er jo ihvertfall greit å kunne få svar på! :D Men har du noen "negative" symptomer nå? Altså har du noen grunn som gjør deg bekymret nå? Nå høres det veldig feil ut syns jeg, men jeg lurer bare på om det er noe som tilsier at det går åt skogen igjen. For jeg blir bekymret når du er det...can`t help it...
Jeg sliter endel med, om man kan kalle det ettervirkninger etter MA en og Saen. Jeg er nok over gjennomsnittet bekymret, noe som gnager dypt inni meg og gjør meg urolig.Jeg har vanskelig for å forstå at kroppen min skal greie å "lage" barn. Og etter to misslykkede gjør ikke det saken bedre. Var hos legen med en gang jeg fant ut at vi var gravide for å høre om hva jeg kunne få av hjelp for å "roe nervene"
Derfor får jeg nå en hcg måling for å gi meg ro i kroppen. Og etterhvert tidlig UL.

Det er ingenting som tilsier at det skal gå galt. Hadde supre verdier på hcg ved sist måling. Symptomene er der, kommer og går. Er nok mest det mentale jeg må jobbe med.
Rart hvordan hendelser kan sette sånne spor hos et menneske.

Takk for tanken, men ikke bekymre deg for meg, du skal jo lage barn du nå;)

Uke 5: 4+6
Var hos legen i dag og tok den andre hcg målingen. Blir spennede med svar i morgen.
Symptomer i dag:
Trøtt, spesielt utover kvelden. Tok en lur etter middag.
Mer sulten
Kviser.
Mindre kvalm, ble mer kvalm utover kvelden
Humørsvigninger
Ømme bryster som kommer og går
Strekker og murrer nedi der;) Det gjorde det i går også. Blir så redd og det minner sånn om når TR kommer. Men det gjør hu heldigvis ikke. Hun er sendt på en lang ferie;)

Last edited:
Dette går veien kjære ♡ det er jeg helt overbevist om ♡
Blir spennende å se stigningen i morgen :)

Dette går veien kjære ♡ det er jeg helt overbevist om ♡
Blir spennende å se stigningen i morgen :)
Takk:) jeg har troen på at det er vår tur nå! Men greit med noe som kan berolige meg litt ekstra. Hvordan er formen din?

Jeg sliter endel med, om man kan kalle det ettervirkninger etter MA en og Saen. Jeg er nok over gjennomsnittet bekymret, noe som gnager dypt inni meg og gjør meg urolig.Jeg har vanskelig for å forstå at kroppen min skal greie å "lage" barn. Og etter to misslykkede gjør ikke det saken bedre. Var hos legen med en gang jeg fant ut at vi var gravide for å høre om hva jeg kunne få av hjelp for å "roe nervene"
Derfor får jeg nå en hcg måling for å gi meg ro i kroppen. Og etterhvert tidlig UL.

Det er ingenting som tilsier at det skal gå galt. Hadde supre verdier på hcg ved sist måling. Symptomene er der, kommer og går. Er nok mest det mentale jeg må jobbe med.
Rart hvordan hendelser kan sette sånne spor hos et menneske.

Takk for tanken, men ikke bekymre deg for meg, du skal jo lage barn du nå;)

Jeg kan i grunn forstå at man sliter med det asså :) Det er jo en nedtur man ikke ønsker og ihvertfall ikke flere ganger.
Så bra at alle symptomene er av de bra :D Og sånn skal det fortsette!

Takk:) jeg har troen på at det er vår tur nå! Men greit med noe som kan berolige meg litt ekstra. Hvordan er formen din?
Absolutt :) du fortjener all den oppfølgingen du kan få!
Min form er fin egentlig. Er dårlig litt sånn på og av, men jeg klarer meg veldig bra nå som jeg har ferie :)

Dette går så fint atte :Heartred Skjønner veldig den nervøsiteten din, har det på samme måte selv. Særlig dette med murringer. Jeg fikk nesten så smått panikk i dag da det begynte å murre litt i magen, og det varte ca 3 sekund lengre enn det har brukt å gjøre så langt :p Men jeg vet jo at det bare er livmora som jobber og strekker seg, og helt normalt å oppleve de første ukene. Når man har litt prøverhistorie, må man liksom minne seg selv på at de aller fleste svangerskap går bra :) Når man har kommer forbi IKM er det såååå mye større sannsynlighet for at det skal gå bra enn at det ikke skal gå bra ;)

Dette går så fint atte :Heartred Skjønner veldig den nervøsiteten din, har det på samme måte selv. Særlig dette med murringer. Jeg fikk nesten så smått panikk i dag da det begynte å murre litt i magen, og det varte ca 3 sekund lengre enn det har brukt å gjøre så langt :p Men jeg vet jo at det bare er livmora som jobber og strekker seg, og helt normalt å oppleve de første ukene. Når man har litt prøverhistorie, må man liksom minne seg selv på at de aller fleste svangerskap går bra :) Når man har kommer forbi IKM er det såååå mye større sannsynlighet for at det skal gå bra enn at det ikke skal gå bra ;)
Takk for beroligende ord. Det hjalp! Du sier noe der. Og i morgen jeg jeg 5+0 alt:) oddsen øker:) skumle de murringene, tenkte ikke noe over det første gang, men nå blir jeg skrekkslagen. Blir nok bedre med tiden :) tror det skal gå fint for alle denne gangen . Hvordan er formen din?

Absolutt :) du fortjener all den oppfølgingen du kan få!
Min form er fin egentlig. Er dårlig litt sånn på og av, men jeg klarer meg veldig bra nå som jeg har ferie :)
Høres bra ut:) er du i Norge eller skal du ut i verden? Begynner på to uker ferie i slutten av denne uken jeg:)

Jeg kan i grunn forstå at man sliter med det asså :) Det er jo en nedtur man ikke ønsker og ihvertfall ikke flere ganger.
Så bra at alle symptomene er av de bra :D Og sånn skal det fortsette!
Ja, nå skal det holde:) og denne PP har jeg troa på at du kommer etter :)

Høres bra ut:) er du i Norge eller skal du ut i verden? Begynner på to uker ferie i slutten av denne uken jeg:)
Vi kom akkurat hjem fra en kort ferietur, men skal bare være hjemme nå siste ferieuken. Du begynner ferien din når jeg er ferdig med min du da :)

Takk for beroligende ord. Det hjalp! Du sier noe der. Og i morgen jeg jeg 5+0 alt:) oddsen øker:) skumle de murringene, tenkte ikke noe over det første gang, men nå blir jeg skrekkslagen. Blir nok bedre med tiden :) tror det skal gå fint for alle denne gangen . Hvordan er formen din?
Ja, jeg tror og det skal gå fint for alle denne gangen :)

Formen er stort sett fin, men kjenner litt på kvalmen innimellom. I dag har jeg egentlig følt meg ganske ovenpå, men i går var drepen! Da sleit jeg med både kvalme, hodepine og trøtthet, og følte med skikkelig syk. Satser på at det var et engangstilfelle forårsaket av varmen her nede :)

Uke 6: 5+0
Murringer som kommer og går i dag.
Litt antydning til kvalme.
Ømme bryst.
Trøtthet.

Ikke fått svar på hcg i dag, må vente til i morgen.
Legesenteret ba meg ringe tilbake nærmere 1400 og når jeg ringer tilbake så er de stengt, kjenner jeg blir mektig irritert!

Sendte de en faks og da ringte de opp igjen! 4900 vakre hcg poeng i går 4+6:)
Hadde 884 på torsdag så dette er Nydelige tall:) 4 dager mellom pga helg
Jeg er så glad å lettet!!

Last edited:
Uke 6: 5+0

Murringer som kommer og går i dag.
Litt antydning til kvalme.
Ømme bryst.
Trøtthet.

Ikke fått svar på hcg i dag, må vente til i morgen.
Legesenteret ba meg ringe tilbake nærmere 1400 og når jeg ringer tilbake så er de stengt, kjenner jeg blir mektig irritert!
Hurra for 5 uker!! Det er en stor milepæl :)

Hvordan er det mulig at de ber deg ringe tilbake når de har stengt??!? Så utrolig dårlig og useriøst! :( de BØR bare ha klart svar til deg i morgen :oops::mad:

Hurra for 5 uker!! Det er en stor milepæl :)

Hvordan er det mulig at de ber deg ringe tilbake når de har stengt??!? Så utrolig dårlig og useriøst! :( de BØR bare ha klart svar til deg i morgen :oops::mad:
Om du leser litt lengre ned på innlegget la jeg inn akkurat nå at etter å ha sendt faks av alle ting ringte de meg tilbake:)
Jeg ligger nøyaktig en uke etter deg;)

Om du leser litt lengre ned på innlegget la jeg inn akkurat nå at etter å ha sendt faks av alle ting ringte de meg tilbake:)
Jeg ligger nøyaktig en uke etter deg;)
Se der ja :) så kjekt da!! :) det var jo utrolig høyt. Så deilig! :) ingen tvil om heftig stigning der i alle fall :) skal du sjekke hcg flere ganger?

Se der ja :) så kjekt da!! :) det var jo utrolig høyt. Så deilig! :) ingen tvil om heftig stigning der i alle fall :) skal du sjekke hcg flere ganger?
Er det høyere enn normalt? Legen skal ringe meg opp Ila uka så ser vi. Kanskje i uke 8også pratet vi om. Mest interessert i tidlig ul etter ferien egentlig for å se hjertet:) nå er jeg bare så lettet:)

Er det høyere enn normalt? Legen skal ringe meg opp Ila uka så ser vi. Kanskje i uke 8også pratet vi om. Mest interessert i tidlig ul etter ferien egentlig for å se hjertet:) nå er jeg bare så lettet:)
Jeg tror det er ganske høyt, men det et jo ekstremt store variasjoner. Jeg pleier å se på denne tabellen her:
a2d422f72dc94b2b03871b525a631974
I følge den var medianen av hcg-nivået til kvinnene 871 ved 20 dpo, men det ble rapportert verdier opp til 18000. Det sier jo litt om hvilke variasjoner det er snakk om :)

Jeg husker forresten jeg leste en artikkel for en stund siden på forskning.no om at kvinner som var gravide med jentefostre produserte mer hcg enn kvinner som var gravide med guttefostre. Kanskje du bærer på en liten jente :)

Jeg tror det er ganske høyt, men det et jo ekstremt store variasjoner. Jeg pleier å se på denne tabellen her:
a2d422f72dc94b2b03871b525a631974
I følge den var medianen av hcg-nivået til kvinnene 871 ved 20 dpo, men det ble rapportert verdier opp til 18000. Det sier jo litt om hvilke variasjoner det er snakk om :)

Jeg husker forresten jeg leste en artikkel for en stund siden på forskning.no om at kvinner som var gravide med jentefostre produserte mer hcg enn kvinner som var gravide med guttefostre. Kanskje du bærer på en liten jente :)
Å nå ble jeg litt rørt. Kanskje det er en jente inni der.. Takk for oversikt:) slår meg til ro med at alt er normalt:) ha en super dag videre:)

Back
Topp