En ny reise :)

Uke 5: 4+3
Det var denne dagen jeg mistet forrige måned.Da hadde jeg skikkelig svake tester på IKM, og nesten ingen symptomer.

Jeg var skikkelig redd i går mens murringene stod på, men har en trøstende og forståelsesfull mann heldigvis.
Vi var ute en tur på Standup og spiste middag- Deilig å tenke på noe annet.

Mannen ble så glad i går når vi skulle ta testen. Vi dyppet først en BT strimmel, så at teststreken kom tilsyne i det væsken trakk gjennom testen. Deretter ble den bare sterkere og sterkere til den var sterkere enn kontroll streken.
Mannen så spørrende på meg? Er det den streken vi skal se etter? Jeg ja, den er positiv:)
Så tok vi en BT stav og Digital til slutt.

Han ble så glad gode mannen min:)Han er så sikker på at denne gang går det veien.

Ringte legen med en gang for å høre om jeg skulle komme inn å bekrefte svangerskapet. Syntes det er greit i tilfelle jeg skulle miste igjen så vil jeg jo ha tettere oppfølging. Jeg fikk komme inn med en gang.

Vi ble enige om å ta hcg i går og neste mandag, det var visst det mest pålitelige fremfor urinprøve.

Skal tilbake etter ferien i uke 8 og da kunne han kanskje ordne rekvisisjon til privat ul(de offentlige prioriterer ikke så tidlig visstnok).

Er trygg og rolig på at jeg får tett og riktig oppfølging nå.

Symptomer i går og sålangt i dag:
Plutselig sliten, men går over etter hvert
Strekking/Stikking
Murringer(nå kommer tanta følelse, utrolig ekkelt)
Stikk ved raske bevegelser
Tidvise ømme bryster
Tidvis kvalme, men overlever. Litt sånn Bilsyk følelse.
Mer sulten på morgenen og fortere sulten etter måltidene.

Formen er ganske bra egentlig :) ikke særlig kvalm i dag, bare svimmel. Hvordan er formen hos deg?
Litt opp og ned. Ene øyeblikket føler jeg meg full av energi og helt fint det neste dødssliten.Bilsykkvalem kommer og går, ofte når det er lenge siden jeg har spist. Ellers murringer og stikkinger som kommer og går:)

Litt opp og ned. Ene øyeblikket føler jeg meg full av energi og helt fint det neste dødssliten.Bilsykkvalem kommer og går, ofte når det er lenge siden jeg har spist. Ellers murringer og stikkinger som kommer og går:)
Jeg blir også kvalm hvis det er lenge siden forrige måltid. Prøver å spise lite og ofte. Det hjelper ganske mye :)

Fikk hcg verdien fra i går. Den lå på 848 hcg. Tror det er bra. Blir spennende å se økning til uka:)

Hvordan går jeg fram for å få det? JEg var hos legen i går ca 4+2, han kunne skrive rekvisisjon, men ikke før ca uke 8. Eneste han gjorde nå var å måle HCG for å betrygge meg på den måten.
Hva gjør gyn under oppfølgingen? Takk for tilbakemelding.
Du ber om henvisning til gyn. En som du selv har kontroll på, og så kontakter du gyn. Jeg var alt inni systemet siden jeg gikk gjennom gyn andre gang jeg mistet, men kom inn i systemet på den måten. Men gyn ville ikke sjekke meg før etter uke 7+0 for å forsikre seg om korrekte funn. Veien videre med han ble avgjort på ul i uke 8, og jeg får hyppig ultralyd hvis ønskelig. Jeg valgte å gå i uke 12 uten noe i mellom, for min egen psykes del. Jeg må slippe litt kontroll, men her har vi ulike behov.

Gyn sjekket i uke 8 hjerteaktivitet og at foster, plommesekk og morkake utviklet seg normalt. I uke 12 var det fosterdiagnostikk, men går til spesialist i fostermedisin, så vet ikke hva som er normalt i uke 12. Han sjekket foster, morkake, navlestrengen og livmorhalsen. Det tok ca 20 min. Jeg skal tilbake i uke 28, muligens også uke 24 hvis jeg føler behov.

Uansett, si ja til rekvisisjon hvis legen din ikke går med på noe annet :)

Jada jeg får hjelp nå :) mistet for tredje gang i januar og er gravid igjen nå, så satser på at spiren sitter denne gangen :) jeg får i det minste oppfølging fra gyn, men det i seg selv har vært en kamp.
Å ja.. Driver jeg og plukker opp gamle svar? :p er ikke vant med app, kun pc, så litt uvant. Men så utrolig bra at det går veien nå :D

Du ber om henvisning til gyn. En som du selv har kontroll på, og så kontakter du gyn. Jeg var alt inni systemet siden jeg gikk gjennom gyn andre gang jeg mistet, men kom inn i systemet på den måten. Men gyn ville ikke sjekke meg før etter uke 7+0 for å forsikre seg om korrekte funn. Veien videre med han ble avgjort på ul i uke 8, og jeg får hyppig ultralyd hvis ønskelig. Jeg valgte å gå i uke 12 uten noe i mellom, for min egen psykes del. Jeg må slippe litt kontroll, men her har vi ulike behov.

Gyn sjekket i uke 8 hjerteaktivitet og at foster, plommesekk og morkake utviklet seg normalt. I uke 12 var det fosterdiagnostikk, men går til spesialist i fostermedisin, så vet ikke hva som er normalt i uke 12. Han sjekket foster, morkake, navlestrengen og livmorhalsen. Det tok ca 20 min. Jeg skal tilbake i uke 28, muligens også uke 24 hvis jeg føler behov.

Men gyn er offentlig på sykehus? Jeg gikk privat og offentlig når jeg mistet.

Greit med så god oppfølging. Håper jeg får det også:) Og så bra at det går bra med deg.

Greit med så god oppfølging. Håper jeg får det også:) Og så bra at det går bra med deg.
Ja, jeg føler meg veldig heldig. Har skjønt at det er store forskjeller når det gjelder hva man får. Håper du og får god oppfølging videre.

Nå skal det gå bra for oss alle :)

Men gyn er offentlig på sykehus? Jeg gikk privat og offentlig når jeg mistet.
Jeg går ikke til sykehuset, men hos en privatpraktiserende gyn/lege som har offentlig tilskuddsavtale. Han jeg går til jobber også på Riksen og er spesialist i fostermedisin. Men vanlig gyn kommer man også veldig langt med! Egenandelen er på 58,-.

Å ja.. Driver jeg og plukker opp gamle svar? :p er ikke vant med app, kun pc, så litt uvant. Men så utrolig bra at det går veien nå :D
Det var nok jeg som bare formulerte meg litt dårlig :p ja forhåpentligvis går det hele veien denne gangen :) krysser fingrene for det i alle fall :)

Back
Topp