En fersken spire og? - Mangojenta

7+0 :happy: dagene går sakte fremover, litt kvalm her og der og veldig vondt i bekkenet allerede.. men i går smalt kvalmen for fullt..:banghead: heldigvis ikke like ille som sist men merker jeg blir veldig begrenset:sorry: har kastet opp 2 ganger til nå i svangerskapet. Kjenner det er litt tungt å være dårlig igjen allerede, men satser jo på at det løsner om noen uker!

2 uker til ultralyd i dag da:Heartpink det blir spennende! Denne uken jobber mannen litt kvelder, deilig å få hjelp på dagen, men er ofte på kvelden at kvalmen er verst. Jaja bare å komme seg igjennom uken så godt som mulig:shy:
får du noe mot kvalmen? slik at du kan fungere bedre?

Ja har begynt på afipran og b12 som jeg fikk skrevet ut sist svangerskap. Det funket ikke så veldig da, men virker som det har god effekt nå! :woot:
Så bra! Håper det holder seg slik

Så bra! Håper det holder seg slik
Det virker faktisk som det funker :happy: er jo sliten, ømme pupper og litt kvalm ved ekstrem sult men utenom det er jeg i god form. Begynner å tenke litt om det virkelig er mulig da jeg alltid har blitt så dårlig tidligere. Prøver liksom å ikke få opp forhåpningene til neste ul som er om en og en halv uke. Blir spennende uansett!:shy:

9+0 allerede :wideyed: skal ikke si at jeg "glemmer" at jeg er gravid og tiden går så fort, men det går mye fortere enn med første da man har helt andre ting å tenke på i tillegg:shy:

Kvalmen kom som sagt, og det økte på før det nå har begynt å avta litt igjen. Jeg er fortsatt kvalm og blir mest kvalm når jeg er sulten (noe som er heeeele tiden) eller sliten:hilarious: Var og helt uten energi en uke, men det begynner også smått å bedre seg:happy: Alt i alt kan jeg konstantere at jeg IKKE har hyperemisis denne gangen, og det føles utrolig godt. På den andre siden er det jo og skummelt, da jeg ikke kan sammenligne graviditetene i det hele tatt. Går fra å være 100% sikker på at alt er bra, til å tenke at det går fint om det bare blir lille T for en stund til om det ikke går. Vanskelig å tro at alt er bra når jeg er ok minus i formen og ikke sengeliggende, men det hadde vært helt nydelig å ha en sånn graviditet!:Heartpink

Vi har nå fortalt det til 3 av 4 sett med besteforeldre og responsen er utelukkende positiv til vår store overaskelse :wideyed:

I dag er det dags for TUL igjen og mannen skal få se spira for første gang, noe som også betyr at minsta skal ha barnevakt på ordentlig for første gang. Er jo bare snakk om en liten time, men kjenner litt på det da det er midt i legging. Ikke alle forstår at de må følge våre rutiner. Vi er veldig striks på å gå inn hver gang hun gråter, gi sutt, kose litt og så ut igjen. Dette er jo kun fordi vi vet at det er det som funker aller best! Men samtlige av besteforeldrene tror det hjelper å komme opp av sengen, leke og kose litt. Noe som bare fører til at hun blir overtrøtt.. Heldigvis er det jo bare for en kort stund, så jeg overtar leggingen om det ikke funker når vi kommer hjem.

Gleder oss til å kunne senke skuldrene og bare vente hvis alt er bra på tul i dag! :Heartpink Vanskelig å se for seg hvordan det blir med to, men en ting jeg i hvert fall gleder meg til hvert eneste sekund er å få superformen min tilbake, få kontroll på sulten og ikke ha vondter. Misforstå meg rett, for da mener jeg bare "ikke gravid form":angelic: Følte meg som superwoman når jeg var ferdig med sist svangerskap:hilarious: Ikke minst blir det jo veldig spennende å se hvordan de TO fosterhulene har utviklet seg:nailbiting: Som jeg har sagt tidligere har jeg alltid drømt om tvillinger, og vi er enige om at det hadde vært stas å få oppleve, ikke minst fint å bli ferdige med barn med en gang. Samtidig tror jeg det hadde blitt drøyt med 3 på 1 år:bag: Vi får det til om det skulle være tilfelle, men da ville nok formen vært enda værre. Så vi satser på ett bankende hjerte i dag!:Heartpink

En liten sprelsk bamsemums som målte 9+0:woot: jeg skal bli 2barns mamma:Heartpink
F45194D5-E6DB-49A0-AD6A-1BBF0E7A069B.jpeg

Har lest gjennom hele dagboken din fra start til slutt!! Tenk så hærlig å kunne lese siste innlegg med at dere venter en til :Heartred for en reise! Dere er kjempetøffe! Gratulerer med spire nr 2:Heartred

13+1:Heartpink

Da var det på tide med en liten oppdatering her! Alt er i skjønneste orden og jeg er over 12 uker så det ser ut som vi skal få en liten en i juni igjen:shy:

I dag var vi privat hos ei som fulgte meg med lille snuppa og, og hun sa at det var 70% sikkert at det var enda en jente i magen!!!:woot: Noe vi er veldig glade for! Alt er selvfølgelig velkommen, men blir spennende å se i januar på OUL om det stemmer!

Formen er stigende og det som plager meg mest er vel bekkenet:wtf:

Lille T vokser og gror, og de er strålende fornøyde på helsestasjonen. Så nå koser vi oss masse hjemme og nyter tiden frem til lille(søster) kommer:happy:

Håper alt er bra med prøvere og mammaer her inne!

WOW for en tøff reise du har hatt!!!! Gratulerer så mye ❤️
Etter å ha lagt å lest dagboken din nå i over 2 timer skal jeg legge meg! Veldig spennende å lese :-)

13+1:Heartpink

Da var det på tide med en liten oppdatering her! Alt er i skjønneste orden og jeg er over 12 uker så det ser ut som vi skal få en liten en i juni igjen:shy:

I dag var vi privat hos ei som fulgte meg med lille snuppa og, og hun sa at det var 70% sikkert at det var enda en jente i magen!!!:woot: Noe vi er veldig glade for! Alt er selvfølgelig velkommen, men blir spennende å se i januar på OUL om det stemmer!

Formen er stigende og det som plager meg mest er vel bekkenet:wtf:

Lille T vokser og gror, og de er strålende fornøyde på helsestasjonen. Så nå koser vi oss masse hjemme og nyter tiden frem til lille(søster) kommer:happy:

Håper alt er bra med prøvere og mammaer her inne!
Hvordan går det med dere?

Wow.. følte ikke det var SÅ lenge siden jeg oppdaterte her inne, men tydeligvis flyr ukene ganske fort denne gangen :bag: Med ei lita som har fylt 7 mnd skjer det mye på kort tid, og da glemmer jeg faktisk innimellom at jeg er gravid:hilarious:

Jeg er altså nå 20+0 med LILLEBROR!:Heartblue vi fikk jo 70% sjans for jente, men på OUL viste det seg en liten gutt! Vi var i sjokk en god stund, men gleder oss veldig. Det skal sies at det er litt skummelt da jeg kun har småsøstre selv og åpenbart kun har hatt en jente til nå, så det blir jo veldig nytt. Men tror det blir bra! Gøy å få en av hver:happy: Lillebror har lenge latt seg kjenne fra tidlig av med litt bevegelse, men siste dagene har det tatt seg skikkelig opp og det er så koselig! Nå kan vi både se og kjenne godt utenpå magen.

I skrivende stund ser jeg på lille T på babycallen som sover første dupp. Hun sover veldig fint om natten fra 7 tiden om kvelden til 8 om morningen, MEN hun skal ha 3(!) flasker på natt. Jeg vet at ikke alle er modne til å slutte med mat på natt selv om de spiser både grøt og middag, men vi tenker å prøve å trappe ned til 1 i hvert fall. For nattesøvnens skyld:woot: Hun har også vist tegn til at 3 dupper er litt mye, så denne uken prøver vi 2 dupper og ser om det funker. Til nå har det gått veldig fint! Litt ekstra trøtt før leggetid, men det har gjort at hun sovner mye fortere på kveld. Ellers er hun skikkelig på nippet til å krabbe, og vil helst stå (med støtte) hele dagen lang. Hun er en skikkelig solstråle, smiler og ler hele dagen. Men merker jo at hun har litt mer meninger og kan slå seg skikkelig vrang om ting ikke går hennes vei visse dager:wideyed: Like sta som mora ja:bag:

Gleder oss jo veldig til hennes reaksjon på en liten til. Når lillebror kommer er det jo bare et par uker til hun fyller 1 år, så regner med det går veldig fint, men blir vel litt sure miner når mamma ikke alltid bare kan slippe alt og hjelpe. Gruer meg sååå til å sove borte fra henne flere netter etter keisersnittet på sykehuset.. men en gang må man jo rive av det plasteret og. Hun har hatt barnevakt mange ganger på dag/kveld, men aldri over natten til bestemors store fortvilelse :finger:Det er så klart skummelt å tenke på sommerferien, når mannen skal jobbe en del og jeg skal være her med to små. Men vi har mye familie som ønsker å ta del, og tenker det er lettere å aktivisere lille snuppa om sommeren alene med verandakos og sånn, og så er jo lillegutt så liten enda da at han sover en del. Så tror det skal gå fint!

Ellers har vi fått utelukkende positive tilbakemeldinger angående graviditeten:Heartblue Vi forteller det litt når vi møter folk og sånn. Kjenner ikke like stort behov for å dele på facebook tidlig denne gangen, så vi snakker om å muligens å dele når lillegutt har kommet og bare "og vips, der kom det visst en til":hilarious: Vet jo at det sikkert blir litt snakkis i nærområdet når vi får to SÅ tette, men det føles veldig riktig! Vi snakker om å ha to tette nå og så kan vi vurdere om vi vil ha en til om mange år. Kjenner dette ikke er siste for meg, men disse to kan gjerne bli i skolealder og sånn før vi begynner å tenke på neste nå:bag:

Titter litt innom andre dagbøker ukentlig her, men skal prøve å ikke la det gå like lenge til neste oppdatering:shy:
A76DB028-F3BE-49EC-8799-FF3206C2A80E.jpeg

Gratulerer så mye med en liten gutt
Jeg synes også det var litt "skummelt" at vi skulle få gutt etter å ha blitt så vant med ei jente, men man blir fort vant til det. Er bare bleieskifte situasjonen som er annerledes egentlig (iallefall foreløpig)

25+2 :wideyed: Hvor i alle dager blir ukene og dagene av? T er 8 mnd nå og jeg har under 14 uker til KS med lillebror!?!?!

Graviditeten og lillebror:Heartblue
Graviditeten går veldig fint! MYE bedre enn sist. Kjenner jo at jeg har bikket godt over halvveis og at kroppen begynner å bli tung og magen stor. Jeg fikk litt nedtur når vi var på UL forrige uke og jeg innså at det er ganske lenge igjen på en måte. Ville bare rett opp på føden, og så videre til barsel:hilarious::bag: Men samtidig godt å ha flere måneder alene med snuppa å nyte enda, og ikke minst vår og tidlig sommer først!

Jeg har fått svangerskapsdiabetes igjen, noe som er helt ok. Jeg er jo godt inne i rutinene fra sist så tok ikke lange tiden å bli vant til måling og insulin igjen. Lillebror har det supert i magen og måler akkurat som han skal, så han tar ingen skade selv om selve magen måler litt stor:bag: kan ha sammenheng med at jeg i sist svangerskap ikke holdt på noe som helst, og denne gangen kun har spydd 4-5 ganger, så nyter jo mat på en litt annen måte..

Ellers er det ikke alt for mange plagene enda. Bekkenet er vondt, og sure oppstøt + halsbrann er jo min gode venn:angry4 Men utenom det er det kun at jeg kjenner meg gooood og gravid, noe man skal :angelic: Lillebror er ekstremt aktiv da! Det er jo super koselig. Ligger og kjenner hver kveld etter T er lagt, og nyter litt tid bare med han. Han er heller ikke like sjenert for pappaen sine hender, som T var. Vi kjenner han super tydelig utenpå magen også, noe som ikke ble like tydelig før om lenge sist. Både albuer og hode her og der:woot:

Lille T M:Heartpink
Vi har ei lita snuppe som er veldig tidlig ute! Ikke lenge etter sist post begynte hun både å krabbe, reise seg, sette seg på rompa, gå med støtte eller langs bordkanter osv. og ikke minst sier hun mamma og pappa:Heartpink Så dagene går deretter, i ett! Hun er en skikkelig gladfis av en turbo unge som helst vil stå fra hun våkner til hun sovner. Noen dager må vi fysisk ha litt "stilletid" med enten barne tv eller lese i bok osv, bare for å få henne til å hente seg inn i 20 min. Hun er ekstremt morsom og jeg får full latterkrampe av henne flere ganger om dagen, noe jeg tror hun syntes er gøy :Heartpink Jo mer vi ler, jo mer gliser hun og aper seg videre. Hoster, danser, hyler og tulle latter - hva som helst for å få oss til å trekke på smilebåndet:hilarious:

Ellers har vi jobbet KNALLHARDT med søvnrutinene sånn at mamma skal få mest mulig søvn nå siste 3 mnd før ny runde med nyfødt:hilarious: Så ENDELIG fikk vi kuttet flaske på natten, og etter noen uker med at hun våknet og var fryktelig frustrert, våkner hun nå max 2 ganger for å få sutten, noen dager ingen! Så hardt arbeid har lønnet seg!!!!:happy: Hun er også oppe i 3 +1 måltid om dagen! Grøt, mellommåltid, middag og grøt. Når ble snuppa mi så stor? Det har skjedd så fryktelig mye på alle fronter når det gjelder henne den siste måneden. Det føles godt, men samtidig kjenner jeg jo på en glede over at vi heldigvis skal igjennom minibaby igjen om ikke lenge:Heartblue

Uke 33+3:eek: Hvor blir tiden av:wideyed: Ikke at jeg klager... for nå begynner jeg å bli klaaaaar. Klar for å være i bedre form og ikke gravid, både for meg selv, og ikke minst for lille T. Jeg er myyye bedre enn sist graviditet sånn jevnt over, men nå begynner kroppen å si ifra. Ekstremt vondt i bekken, trøtt som en dupp, hoven i hender og ben, og lillebror tar mye plass så kvalmen kommer nesten hver kveld. Utenom dette er jeg veldig fornøyd med hvordan jeg har klart å holde meg i aktivitet hjemme med T til nå. Og vi skal være hjemme sammen til KS vi, så er bare å holde ut:bag: Hun blir nok nødt å være en smule mer tålmodig med mamma nå mot slutten, og ikke minst må jeg gi etter med bittelitt tv-tid mens jeg steller i stand frokost om morningen osv. Utenom dette leker vi og herjer dagen lang, har masse besøk og er ute på trilletur så fort sola titter frem:happy::Heartpink

Lillebror har bikket 2 kg estimert i magen, og det kjennes godt:wtf: jeg er jo bare 157cm, så er ikke fryktelig mye plass å dele med han, ikke minst er han super aktiv og tar akkurat den plassen han trenger. Han har lenge vært i seteleie, men lurer på om han snudde seg for et par dager siden. Blir spennende å se neste UL. Det har jo ingenting å si egentlig med pks, med mindre han bestemmer seg for å komme før - for da blir det å prøve på vaginal fødsel igjen. Men jeg har fått dato på KS til 1. juni:Heartblue rett over 4 uker til, og da er jeg 37+5 akkurat som da T kom. Veldig glad for at de ikke vil at jeg skal gå lengre, for nå begynner det å bli ordentlig tungt! Men prøver bare å kose meg med baby i magen så lenge som mulig, da dette er siste gang på lenge:hilarious:

Lille T har bikket 10 mnd og er så aktiv og nydelig!:Heartpink Hun skravler og ler i ett sett, og liker fortsatt å være familiens klovn. Hun kan både krabbe i en enorm fart, stå, gå et par skritt uten støtte (!!) og har nylig flyttet inn på eget rom! :wideyed: Klarer virkelig ikke tro at hun snart er et helt år! Og at på 1-årsdagen har hun allerede vært storesøster i 3 uker. Ellers er hun matglad og smaker på det meste vi spiser, elsker yogurt og pastasalat. I følge helsestasjonen ligger hun litt forran, så tror det blir veldig godt for henne å begynne i barnehagen fra august! Merker hun begynner å bli klar for den typen sosialisering selv om jeg helst skulle hatt henne hjemme for alltid:angelic:

Med andre ord, livet humper og går. Lillebror kommer snart, og vi krysser stadig av ting fra lista over alt som må gjøres før han kommer. Vogn, bilstol, seng og klær er klart. Ikke minst har pappaen eksamen i de to dagene før KS så det er virkelig hektisk på alle fronter for tiden:hilarious: Han jobber + er på skolen i mellom, og vi koser oss alt vi klarer med T mens hun fortsatt er enebarn, og slapper av/sover de få timene som er til overs i døgnet:happy:

Følger jo litt med på dagbøker her inne i ny og ne, men hører gjerne fra dere andre! Hvordan går det med dere?

Ohåy! Nå var det ekstremt lenge siden sist!:woot: Vi har fått verdens fineste lille gutt, født 1. juni med keisersnitt. Han er verdens blideste lille klump. Alle som treffer han, sier de aldri har møtt en så glad baby i sitt liv. Han smiler så stort med hele fjeset:Heartblue

Jeg skal oppdatere mer i et innlegg under her, men akkurat nå er det full forvirrelse i hodet her!!!

For 9 dager siden hadde jeg en blødning som jeg var sikker på at var første mensen. Dagen før hadde vi sex, veldig uansvarlig, men uten kondom… vi har jo lyst på en til når ungene er ferdig med vogn og nærmer seg skolealder. Så i påvente av en annen type beskyttelse, bruker vi kondom. Utenom den ene gangen og da ble jeg så klart glad når mensen kom dagen etter. Men nå har jeg pluttselig fått en hel liste med symptomer som jeg kjenner godt igjen! Nesten så jeg tenkte «oi nå er jeg gravid igjen», uten å ta test.

Jeg har tatt to tester, og vet ikke om det er ekstremt tidlig positiv eller bare sånn testen er.. kan jo være alt fra 8 - 10 dpo, huff er så splittet på hva jeg føler. Kommer nok aldri til å føle meg ferdig med barn, så er jo litt spent. Men samtidig er det IKKE i planen at en siste skulle komme så tidlig.. men det værste er at jeg ser ikke mørkt på det å få en til, men heller livredd reaksjonene til folk! 3 på 3 år er jo litt krise. Men hadde samtidig vært sååå stas, kanskje mest krise med tanke på logistikk..:hilarious:

Så spørsmålet mitt er, har dere noen gang fått blødning rundt eggløsning? Hadde så vidt litt ubehag, ikke vondt, det var ingenting friskt blod, men nok til at jeg brukte tampong..

Legger ved en liste over symptomer, som kaaaaan være noe, men kan jo og bare være hormoner generelt. Lillegutt er nå snart 4 mnd.

IMG_3710.jpeg

IMG_3713.jpeg

Ohåy! Nå var det ekstremt lenge siden sist!:woot: Vi har fått verdens fineste lille gutt, født 1. juni med keisersnitt. Han er verdens blideste lille klump. Alle som treffer han, sier de aldri har møtt en så glad baby i sitt liv. Han smiler så stort med hele fjeset:Heartblue

Jeg skal oppdatere mer i et innlegg under her, men akkurat nå er det full forvirrelse i hodet her!!!

For 9 dager siden hadde jeg en blødning som jeg var sikker på at var første mensen. Dagen før hadde vi sex, veldig uansvarlig, men uten kondom… vi har jo lyst på en til når ungene er ferdig med vogn og nærmer seg skolealder. Så i påvente av en annen type beskyttelse, bruker vi kondom. Utenom den ene gangen og da ble jeg så klart glad når mensen kom dagen etter. Men nå har jeg pluttselig fått en hel liste med symptomer som jeg kjenner godt igjen! Nesten så jeg tenkte «oi nå er jeg gravid igjen», uten å ta test.

Jeg har tatt to tester, og vet ikke om det er ekstremt tidlig positiv eller bare sånn testen er.. kan jo være alt fra 8 - 10 dpo, huff er så splittet på hva jeg føler. Kommer nok aldri til å føle meg ferdig med barn, så er jo litt spent. Men samtidig er det IKKE i planen at en siste skulle komme så tidlig.. men det værste er at jeg ser ikke mørkt på det å få en til, men heller livredd reaksjonene til folk! 3 på 3 år er jo litt krise. Men hadde samtidig vært sååå stas, kanskje mest krise med tanke på logistikk..:hilarious:

Så spørsmålet mitt er, har dere noen gang fått blødning rundt eggløsning? Hadde så vidt litt ubehag, ikke vondt, det var ingenting friskt blod, men nok til at jeg brukte tampong..

Legger ved en liste over symptomer, som kaaaaan være noe, men kan jo og bare være hormoner generelt. Lillegutt er nå snart 4 mnd.

Vis vedlegget 415359
Vis vedlegget 415360
Oioi så spennende ❤️ hadde ofte blødning under el i mine yngre dager ;) :p

Aner ikke hvilken dag i syklus jeg er, men noe skjer i hvert fall.. enten er det tidenes eggløsning på vei, noe som passer med blødningen. Ellers er jeg veldig tidlig gravid:dead: blir utrolig spennende dette plutselig. Vi som ikke skulle ha flere på mange år, kanskje aldri! Etter så mange år med prøving, er det ikke så rart at hjernen er stilt inn på å lete etter strek i stedet for å håpe den ikke er der. Klarer liksom ikke skille mellom følelsene akkurat nå. Og plutselig var ikke mannen så imot en til:wideyed: det betyr IKKE at vi begynner å prøve, men vi er i hvert fall ganske sikre på at det ikke ville blitt abort! Hvordan kan man klare det etter å få to så fine:Heartpink:Heartblue

I dag er jeg litt kvalm og svimmel. Akkurat sånn følte jeg meg både rundt da egget festet seg med de andre og rundt ikm når jeg var gravid… blir skummelt å se de neste dagene/ukene!

Denne er fra i dag. Er en skygge, men det kan jo være bare en skygge og!

IMG_3735.jpeg

Back
Topp