25+2
Hvor i alle dager blir ukene og dagene av? T er 8 mnd nå og jeg har under 14 uker til KS med lillebror!?!?!
Graviditeten og lillebror
Graviditeten går veldig fint! MYE bedre enn sist. Kjenner jo at jeg har bikket godt over halvveis og at kroppen begynner å bli tung og magen stor. Jeg fikk litt nedtur når vi var på UL forrige uke og jeg innså at det er ganske lenge igjen på en måte. Ville bare rett opp på føden, og så videre til barsel
Men samtidig godt å ha flere måneder alene med snuppa å nyte enda, og ikke minst vår og tidlig sommer først!
Jeg har fått svangerskapsdiabetes igjen, noe som er helt ok. Jeg er jo godt inne i rutinene fra sist så tok ikke lange tiden å bli vant til måling og insulin igjen. Lillebror har det supert i magen og måler akkurat som han skal, så han tar ingen skade selv om selve magen måler litt stor
kan ha sammenheng med at jeg i sist svangerskap ikke holdt på noe som helst, og denne gangen kun har spydd 4-5 ganger, så nyter jo mat på en litt annen måte..
Ellers er det ikke alt for mange plagene enda. Bekkenet er vondt, og sure oppstøt + halsbrann er jo min gode venn
Men utenom det er det kun at jeg kjenner meg gooood og gravid, noe man skal
Lillebror er ekstremt aktiv da! Det er jo super koselig. Ligger og kjenner hver kveld etter T er lagt, og nyter litt tid bare med han. Han er heller ikke like sjenert for pappaen sine hender, som T var. Vi kjenner han super tydelig utenpå magen også, noe som ikke ble like tydelig før om lenge sist. Både albuer og hode her og der
Lille T M
Vi har ei lita snuppe som er veldig tidlig ute! Ikke lenge etter sist post begynte hun både å krabbe, reise seg, sette seg på rompa, gå med støtte eller langs bordkanter osv. og ikke minst sier hun mamma og pappa
Så dagene går deretter, i ett! Hun er en skikkelig gladfis av en turbo unge som helst vil stå fra hun våkner til hun sovner. Noen dager må vi fysisk ha litt "stilletid" med enten barne tv eller lese i bok osv, bare for å få henne til å hente seg inn i 20 min. Hun er ekstremt morsom og jeg får full latterkrampe av henne flere ganger om dagen, noe jeg tror hun syntes er gøy
Jo mer vi ler, jo mer gliser hun og aper seg videre. Hoster, danser, hyler og tulle latter - hva som helst for å få oss til å trekke på smilebåndet
Ellers har vi jobbet KNALLHARDT med søvnrutinene sånn at mamma skal få mest mulig søvn nå siste 3 mnd før ny runde med nyfødt
Så ENDELIG fikk vi kuttet flaske på natten, og etter noen uker med at hun våknet og var fryktelig frustrert, våkner hun nå max 2 ganger for å få sutten, noen dager ingen! Så hardt arbeid har lønnet seg!!!!
Hun er også oppe i 3 +1 måltid om dagen! Grøt, mellommåltid, middag og grøt. Når ble snuppa mi så stor? Det har skjedd så fryktelig mye på alle fronter når det gjelder henne den siste måneden. Det føles godt, men samtidig kjenner jeg jo på en glede over at vi heldigvis skal igjennom minibaby igjen om ikke lenge