En fersken spire og? - Mangojenta

Fortsatt ganske vondt.. :wideyed: :nailbiting: kan dette gå bra? Måtte ty til Paracet
Smertene i livmor helt i starten av svangerskapet har blitt verre og verre for hver unge her. Jeg trodde ikke det skulle gå bra i det hele tatt denne 4. gangen. Det er jo trist hvis man faktisk mister, men hvis man klarer å tenke at det er normalt å ha kramper i livmora kan man ihvertfall roe nervene litt ❤️ Jeg har forøvrig fortsatt kraftige mens-murringer (26+5 i dag)..

Fortsatt ganske vondt.. :wideyed: :nailbiting: kan dette gå bra? Måtte ty til Paracet
Jeg var på legevakta med første så vondt hadde jeg. Ante ikke at jeg var gravid på det tidspunktet. Var en kombinasjon av ligamentsmerter og forstoppelse hos meg som ga det. Hadde samme med nr 2 og, men da kjente jeg smertene igjen

Jeg var på legevakta med første så vondt hadde jeg. Ante ikke at jeg var gravid på det tidspunktet. Var en kombinasjon av ligamentsmerter og forstoppelse hos meg som ga det. Hadde samme med nr 2 og, men da kjente jeg smertene igjen
Huff.. ja ringte faktisk legen i dag. er jo ikke mye de kan gjøre så tidlig, men trengte henvisning til tul uansett. Tror ikke det er forstoppelse for jeg har tvert imot null problem med å gå på do, sliter heller andre veien med at jeg er litt dårlig i magen :hilarious: men kan nok ha noe å si at jeg hadde keisersnitt for 4 mnd siden:bag: hehehhe

Huff.. ja ringte faktisk legen i dag. er jo ikke mye de kan gjøre så tidlig, men trengte henvisning til tul uansett. Tror ikke det er forstoppelse for jeg har tvert imot null problem med å gå på do, sliter heller andre veien med at jeg er litt dårlig i magen :hilarious: men kan nok ha noe å si at jeg hadde keisersnitt for 4 mnd siden:bag: hehehhe
Gratulerer med graviditeten! Kan godt være pga keisersnittet som er «ferskt» enda. Kan jeg spørre om du blir å få noe ekstra oppfølging/sjekker siden det er så kort tid siden keisersnittet?

Mistenker selv at jeg er gravid, fikk antydning til positiv test for en uke siden.. har ikke turt å teste igjen (er fri for tester da), avventer å ser om det kommer noen flere symptomer (ekstrem kvalme :dead:). Er dog livredd for graviditet så kort tid siden ks i juli.:nailbiting:

Gratulerer med graviditeten! Kan godt være pga keisersnittet som er «ferskt» enda. Kan jeg spørre om du blir å få noe ekstra oppfølging/sjekker siden det er så kort tid siden keisersnittet?

Mistenker selv at jeg er gravid, fikk antydning til positiv test for en uke siden.. har ikke turt å teste igjen (er fri for tester da), avventer å ser om det kommer noen flere symptomer (ekstrem kvalme :dead:). Er dog livredd for graviditet så kort tid siden ks i juli.:nailbiting:
Jeg vet faktisk ikke om jeg får noe ekstra pga. kort tid siden. Fikk beskjed at det var "trygt" å bli gravid slik at det blir 1 år mellom keisersnittene:) Utenom det tror jeg faktisk ikke det er noe utover vanlig oppfølging. sliter med en del andre ting i graviditetene mine som habituell abort, har hatt hyperemisis, tidlig bekkenløsning, svangerskapsdiabetes osv., så får ganske tett oppfølging fra før av. Men det meste av slik oppfølging starter jo ikke før senere i svangerskapet utenom rundt 2 tul for å bekrefte utvikling av fosteret.

Gratulerer så mye med ny graviditet hvis det er tilfelle! skjønner hvis det virker skummelt, men har gjort mine undersøkelser:hilarious: og de aller fleste sier det er verdt å få 2 tette som kan vokse opp sammen mot at det er litt stress i starten :Heartpink

Hvordan går det idag?

Hvordan går det idag?
Går mye bedre, takk som spør!:Heartpink er tilbake til vanlige murringer av og på igjen. Men våknet med skikkelige luftsmerter i dag, og tar det som et godt tegn for er jo vanlig å bli litt tregere i magen når hcg stiger:bag: husker ikke om jeg har skrevet det, men har bestilt en tul til mandag. Er da 6+0. Litt stressa for om det er for tidlig.. hva tenker du? vil bare sjekke at alt er ok, med tanke på smertene jeg hadde.

Går mye bedre, takk som spør!:Heartpink er tilbake til vanlige murringer av og på igjen. Men våknet med skikkelige luftsmerter i dag, og tar det som et godt tegn for er jo vanlig å bli litt tregere i magen når hcg stiger:bag: husker ikke om jeg har skrevet det, men har bestilt en tul til mandag. Er da 6+0. Litt stressa for om det er for tidlig.. hva tenker du? vil bare sjekke at alt er ok, med tanke på smertene jeg hadde.
Det kan være for tidlig til å se hjerteslag, men tidlig nok til å se at alt er på rett plass og anlegget er der.

Godt at du er bedre nå :) satser på at det er en terminspire der inne!

5+5
Det nærmer seg slutten på enda en uke, og jeg begynner å venne meg til tanken på en ny graviditet. Er trøtt og fryser om kveldene, småkvalm innimellom når jeg er sulten osv. Men er seriøst sulten HELE TIDEN :bag: skulle tro jeg spiste for 5:wideyed: i går trykket jeg ned 2 store tacolefser, som jeg vanligvis ligger i smerter og koma etter.. men neida, gikk en time så var jeg sulten:arghh:

Kjenner meg bittelitt mer uggen i dag, og er jo rundt 3 dager til kvalmen pleier å melde seg så venter i spenning:hilarious: blir tul på mandag kveld for å sjekke at alt er bra og der det skal. Er jo ikke sikkert vi kan se noe hjerteslag så tidlig, men krysser fingrene! Hadde vært veldig betryggende:Heartpink

Her er denne graviditetens siste test! Nå kan den vel ikke bli særlig sterkere:shy:
F7151A3B-6582-412E-8D88-124AABC8D962.jpeg

Daaa har jeg vært på tul og sett ett bankende hjerte:Heartpink… og to fosterhuler:nailbiting: vi så jo kun et embryo, men skal tilbake om 3 uker både for å følge opp lille frøet, og dobbelsjekke at det ikke er 2:hilarious:

Så betryggende å se liv, men er jo enda tidlig. Så nå blir det først å telle ned til 8+0 som er en liten milepel, og så ny tul en uke etter det:happy:

Oj wow, tenk om det er to! Haha, gurimalla o_O
Gratulerer uansett med vellykket tul, deilig å få se det bankende hjertet. Så blir det spennende å se om det kanskje er et hjerte til der neste gang da! :D

Daaa har jeg vært på tul og sett ett bankende hjerte:Heartpink… og to fosterhuler:nailbiting: vi så jo kun et embryo, men skal tilbake om 3 uker både for å følge opp lille frøet, og dobbelsjekke at det ikke er 2:hilarious:

Så betryggende å se liv, men er jo enda tidlig. Så nå blir det først å telle ned til 8+0 som er en liten milepel, og så ny tul en uke etter det:happy:
Oi, spennende. Gratulerer med er bankende hjerte ❤️

Oj wow, tenk om det er to! Haha, gurimalla o_O
Gratulerer uansett med vellykket tul, deilig å få se det bankende hjertet. Så blir det spennende å se om det kanskje er et hjerte til der neste gang da! :D
Haha ja! Satser på at en er nok :bag: :nailbiting: Men får vi en på kjøpet så er det så klart koselig, må bare ha ny bil, ny leilighet og ny livsgnist:hilarious: neida, alt er velkommen men slår meg til ro med tanken på en til akkurat nå:shy:

Så spennende:) gøy med bankende hjerte!

Kom tilfeldigvis over tråden din! Gratulerer så mye:HeartredSer vi begge har baby på noen mnd nå! Vi skulle også gå uten prevensjon etter fødsel å ta det som det kommer, MEN så ble vi revet med vi også å kjørte på i pp2 nå :angelic: 8Dpo og kjenner igjen mye fra da jeg var gravid sist. Spennende å se om vi også får to tette nå. Vi gikk fra "dette er kanskje siste barn" til "vi vil ha en til med en gang" ganske fort etter fødsel! Skikkelig helomvending kan man si...Vi føler oss litt galne som vil det, men godt å se at vi ikke er alene om ønske om to tette!

Kom tilfeldigvis over tråden din! Gratulerer så mye:HeartredSer vi begge har baby på noen mnd nå! Vi skulle også gå uten prevensjon etter fødsel å ta det som det kommer, MEN så ble vi revet med vi også å kjørte på i pp2 nå :angelic: 8Dpo og kjenner igjen mye fra da jeg var gravid sist. Spennende å se om vi også får to tette nå. Vi gikk fra "dette er kanskje siste barn" til "vi vil ha en til med en gang" ganske fort etter fødsel! Skikkelig helomvending kan man si...Vi føler oss litt galne som vil det, men godt å se at vi ikke er alene om ønske om to tette!
Åå så gøy! Har du dagbok? Koselig å følge noen som er i samme situasjon :Heartpink

Åå så gøy! Har du dagbok? Koselig å følge noen som er i samme situasjon :Heartpink
Nei har ikke det. Har ikke vert så veldig aktiv her inne utenom prøveperioder. Når nyhetene har blitt delt har jeg nesten glemt vekk hele forumet desverre. Men jeg er nok mer aktiv denne gang da vi også kommer til å holde neste hemmelig mye lengre, og da er det godt å lufte tankene litt her inne :D

Herregud, jeg hadde dødd. :hilarious: Blir veldig spennende hva som skjer fremover, men kjekt uansett at det er liv i leiren. :Heartred

7+0 :happy: dagene går sakte fremover, litt kvalm her og der og veldig vondt i bekkenet allerede.. men i går smalt kvalmen for fullt..:banghead: heldigvis ikke like ille som sist men merker jeg blir veldig begrenset:sorry: har kastet opp 2 ganger til nå i svangerskapet. Kjenner det er litt tungt å være dårlig igjen allerede, men satser jo på at det løsner om noen uker!

EDIT: begynt på afipran og b12 nå, virker som det hjelper litt i kombinasjon med å spise ofte og lite

2 uker til ultralyd i dag da:Heartpink det blir spennende! Denne uken jobber mannen litt kvelder, deilig å få hjelp på dagen, men er ofte på kvelden at kvalmen er verst. Jaja bare å komme seg igjennom uken så godt som mulig:shy:

Last edited:
Back
Topp