En fersken spire og? - Mangojenta

Sååå deilig å få bekreftelse på at denne syklusen er akkurat som den skal være på timen, og ikke minst at jeg begynner å kjenne kroppen min rimelig godt:hilarious:

60377CED-4A56-4D43-8436-AB283884E5BA.jpeg

Da vet dere hva som skal skje på mitt soverom i kveld for å si det sånn:wideyed::smiley-bounce022

Neida, eller jo egentlig :p Ønsker dere alle en god natt!

Så spennende! Krysser virkelig fingrene for at det setter seg en liten terminspire:angelic: Har nettopp lest igjennom dagboken din og du har jammen hatt en berg og dalbane de siste månedene med glede og sorg om hverandre. Heier sånn på dere:hello2

Sååå deilig å få bekreftelse på at denne syklusen er akkurat som den skal være på timen, og ikke minst at jeg begynner å kjenne kroppen min rimelig godt:hilarious:

Vis vedlegget 337712
Da vet dere hva som skal skje på mitt soverom i kveld for å si det sånn:wideyed::smiley-bounce022

Neida, eller jo egentlig :p Ønsker dere alle en god natt!
Håper dere fikk lagt inn masse aksjer. Sender over masse babystøv ;) Krysser fingrene for spire :angelic:

Så spennende! Krysser virkelig fingrene for at det setter seg en liten terminspire:angelic: Har nettopp lest igjennom dagboken din og du har jammen hatt en berg og dalbane de siste månedene med glede og sorg om hverandre. Heier sånn på dere:hello2
Såå koselig at du har lest igjennom!:Heartpink Ja håper alt klaffer og at hormonstøtte er det som skal til!:)

EL DAGEN (CD 13)

God fredag damer!:) Da var siste aksjer lagt inn og det er bare å krysse fingrene. Jeg våknet faktisk til en overraskelse i dag, testen er nemlig enda sterkere enn i går. Jeg visste jo at det var en sjans for at dette kunne skje, så tenker å teste en gang til i 12 tiden for å se om testen begynner å bli negativ igjen da:p
9BF917F8-16D4-4EC0-B874-202FC533AD0C.jpeg

I dag skal vi nemlig til Holmestrand på besøk til et vennepar:Heartpink Ettersom at mannen min har begynt å jobbe 1 time unna her vi bor, passer det veldig fint at jeg kan plukke han opp på veien. Håper egentlig at testen skulle bli negative før vi reiser slik at jeg slipper å fortsette å teste mens vi er på tur. så da satser vi på negativ test i 12 tiden før jeg drar.

Så nå skal jeg kaste meg i dusjen, freshe meg opp litt, og så begynne å pakke både meg og hundene ned i bilen! :rolleyes: Kjenner at det blir veldig spennende den dagen vi faktisk får en termin spire, med tanke på hvor mye styr det er å få med seg både bagger og to hunder allerede nå. Heldigvis er jeg glad i litt kaos, planlegging og logistikken bak f.eks turer eller bare hverdagen. Tar meg selv i å pakke niste til mannen, rydde etter han osv bare for å få det inn i rutinene til det kommer et lite mirakel som gir masse ryddejobb:hilarious: Gleder meg så fryktelig mye til å ha en familie å ta vare på og stelle med:Heartpink

Klokken er 20:30 og testen er fortsatt knall positiv for 3. gang i dag:p men helt siden 4 tiden har jeg hatt sinnsyke el smerter, så noe er garantert på gang. Nesten så ille at jeg blir litt uvel. Men vet jo det ofte bare varer et par timer:)

spent på om den er negativ i morgen så jeg kan begynne på lutinusen! Er så mye koseligere denne pp’en å faktisk føle at det er et håp, så gleder meg bare skikkelig til å være 1 DPO i morgen og begynne å telle ned dagene til testing:wideyed::Heartpink

Klokken er 20:30 og testen er fortsatt knall positiv for 3. gang i dag:p men helt siden 4 tiden har jeg hatt sinnsyke el smerter, så noe er garantert på gang. Nesten så ille at jeg blir litt uvel. Men vet jo det ofte bare varer et par timer:)

spent på om den er negativ i morgen så jeg kan begynne på lutinusen! Er så mye koseligere denne pp’en å faktisk føle at det er et håp, så gleder meg bare skikkelig til å være 1 DPO i morgen og begynne å telle ned dagene til testing:wideyed::Heartpink

For sikkerhets skyld ville jeg ventet et døgn til med Lutinus, mtp at egget kan slippe opptil 48 timer etter positiv test. Kjipt om Lutinus gjør at ikke egget slipper:) Fikk også instruks om å ha samleie dagen etter positiv test dersom jeg ikke satte el-sprøyta. Jeg har i hvert fall fått instruks om å starte Med Lutinus 2dpo. Denne mnd tok jeg el-sprøyte mandag, antatt el tirsdag, og startet på Lutinus torsdag.

CD 14 / 1DPO:)

Fortsatt positiv test, mer eller mindre:p Så blir ikke noe lutinus enda. Er veldig sikker på at eggløsningen skjedde i går, men hvis det i værste fall var kroppen som prøvde å slippe, men ikke fikk til - vil jeg se at testene synker før jeg gjør noe.

Strekene er ikke helt like sterke lenger, men likevel sterk nok til at jeg ville sakt positiv!
581EDECA-FACF-493D-974B-CE988F1FD0DC.jpeg

Må bare si at jeg har tenkt litt over dette med at gynekologen min har gitt så feil info. Det er jo litt sykt:wideyed: Hvis jeg hadde gjort som hun sa og tatt lutinus fra positiv test hver pp fremover hadde jeg jo mest sannsynlig ikke kommet så fryktelig mye lenger:p

CD 14 / 1DPO:)

Fortsatt positiv test, mer eller mindre:p Så blir ikke noe lutinus enda. Er veldig sikker på at eggløsningen skjedde i går, men hvis det i værste fall var kroppen som prøvde å slippe, men ikke fikk til - vil jeg se at testene synker før jeg gjør noe.

Strekene er ikke helt like sterke lenger, men likevel sterk nok til at jeg ville sakt positiv!
Vis vedlegget 337836

Må bare si at jeg har tenkt litt over dette med at gynekologen min har gitt så feil info. Det er jo litt sykt:wideyed: Hvis jeg hadde gjort som hun sa og tatt lutinus fra positiv test hver pp fremover hadde jeg jo mest sannsynlig ikke kommet så fryktelig mye lenger:p

Jeg ble fulgt opp fertilitetsklinikken pga. Habituell abort, til og med de ga meg beskjed om å starte med lutinus fra positiv el test, men de to siste pp'ne så venta jeg til 2 dpo føre jeg starta og ble jo gravid på den ene av de to!
Tilfeldig eller ikke får vi aldri vite,men tenker det er bedre å vente et par dager for sikkerhets skyld ja, skader jo ikke :p

Spennende med dpoland altså :D

Jeg ble fulgt opp fertilitetsklinikken pga. Habituell abort, til og med de ga meg beskjed om å starte med lutinus fra positiv el test, men de to siste pp'ne så venta jeg til 2 dpo føre jeg starta og ble jo gravid på den ene av de to!
Tilfeldig eller ikke får vi aldri vite,men tenker det er bedre å vente et par dager for sikkerhets skyld ja, skader jo ikke :p

Spennende med dpoland altså :D
Ja er av samme grunn jeg har fått hormonstøtte hos privatklinikk også, så er jo rart de ikke vet bedre. Men godt man ofte setter seg så godt inn i ting selv at man vet:)

Men nå fikk jeg helt negativ test på ettermiddagen, så tenker jeg begynner i morgen tidlig:p da er jeg 2 DPO

2 DPO

Endelig har vi landet i sofaen etter en veldig deilig helg hos et vennepar på Østlandet :Heartpink er så utrolig deilig å reise bort en gang i blant og bare koble helt av! Og enda bedre er det å komme hjem med ny motivasjon, ladede batterier og hjertet fult av nye minner.

Over til prøve-prat:p Da har jeg offisielt begynt på Lutinus, og det føles veldig bra å «gjøre noe» for å hjelpe kroppen denne pp’en. Kjenner ikke mye til pillene annet at det murrer litt + er en del klin og utflod nedentil. Det er vel egentlig de oppdateringene jeg har i dag. Er sliten og klar for senga!

Og ikke minst klar for en ny uke som forhåpentligvis har en positiv test i vente! Jeg pleier jo å teste positivt veldig tidlig, men kan jo godt hende at hormonene endrer på det. Blir spennende i hvert fall!

Mannen og jeg har vært forlovet i 1 år på lørdag 13. oktober:Heartpink:Heartpink:Heartpink så hadde vært helt perfekt å fortelle han om positiv test den dagen!:dummy1:

God Natt!

4 DPO alt :wideyed: Dagene flyr! Eller jeg går jo egentlig bare og venter, men samtidig er det mye å gjøre på studiene og hjemme som holder meg opptatt.

Har ikke så fryktelig mye å komme med, ikke overaskende da jeg kun er 4dpo. MEN!

I dag våknet jeg 05:15 rett etter mannen som skulle på jobb, og jeg hadde noen sinnsyke tak med sure oppstøt og halsbrann. Det pleier å hjelpe å sette seg opp, så jeg gjorde det, men så fort jeg la meg ned igjen ble det bare værre.

Og siste gangen jeg satte meg opp kjente jeg bare NÅ kommer det, og skrek til mannen "BØTTEEEE!!" :hilarious: Han svarte "hvor er den da!?" og ble ikke veldig fornøyd da jeg sa at den sto på verandaen etterfulgt av "NÅÅÅ:yuck:", så da måtte han bare løpe, naken ut på verandaen vår (heldigvis bor vi i blokk med inneglasset veranda). Og det tok ca 1 sekund etter han satte den i fanget mitt før mer eller mindre all magesyra jeg hadde kom opp. :sick006 Søt som han var, spurte han om jeg ville ha han hjemme i dag så han kunne passe på meg:Heartpink Men jeg visste jo veldig godt at dette ikke var sykdom, så jeg takket pent nei og sovnet som en stein like etter:p

Som sakt tidligere pleier eggene mine å bruke ekstremt kort tid på å reise fra eggstokken og ned til livmorne, og derav veldig tidlige positive tester. Dette kan jo variere veldig fra pp til pp. Men har et lite håp, er jo faktisk 4 hele døgn siden egget slapp. Venter så klart enda noen dager før testetøsa skal slippes løs i teste skuffen:hilarious:

4 DPO alt :wideyed: Dagene flyr! Eller jeg går jo egentlig bare og venter, men samtidig er det mye å gjøre på studiene og hjemme som holder meg opptatt.

Har ikke så fryktelig mye å komme med, ikke overaskende da jeg kun er 4dpo. MEN!

I dag våknet jeg 05:15 rett etter mannen som skulle på jobb, og jeg hadde noen sinnsyke tak med sure oppstøt og halsbrann. Det pleier å hjelpe å sette seg opp, så jeg gjorde det, men så fort jeg la meg ned igjen ble det bare værre.

Og siste gangen jeg satte meg opp kjente jeg bare NÅ kommer det, og skrek til mannen "BØTTEEEE!!" :hilarious: Han svarte "hvor er den da!?" og ble ikke veldig fornøyd da jeg sa at den sto på verandaen etterfulgt av "NÅÅÅ:yuck:", så da måtte han bare løpe, naken ut på verandaen vår (heldigvis bor vi i blokk med inneglasset veranda). Og det tok ca 1 sekund etter han satte den i fanget mitt før mer eller mindre all magesyra jeg hadde kom opp. :sick006 Søt som han var, spurte han om jeg ville ha han hjemme i dag så han kunne passe på meg:Heartpink Men jeg visste jo veldig godt at dette ikke var sykdom, så jeg takket pent nei og sovnet som en stein like etter:p

Som sakt tidligere pleier eggene mine å bruke ekstremt kort tid på å reise fra eggstokken og ned til livmorne, og derav veldig tidlige positive tester. Dette kan jo variere veldig fra pp til pp. Men har et lite håp, er jo faktisk 4 hele døgn siden egget slapp. Venter så klart enda noen dager før testetøsa skal slippes løs i teste skuffen:hilarious:

Haha, nå lo jeg godt! Selv om jeg føler med deg også:hungover::hilarious: Håper det er et lite frø som skal feste seg og vokse seg stort denne gangen med litt ekstra hjelp:smiley-angelic001

Haha, nå lo jeg godt! Selv om jeg føler med deg også:hungover::hilarious: Håper det er et lite frø som skal feste seg og vokse seg stort denne gangen med litt ekstra hjelp:smiley-angelic001
Skjønner godt du måtte le litt:p Satt og fniste for meg selv da jeg skrev ned samtalen, og var jo i helt topp form når jeg våkent igjen.

Håper jeg og! Virkelig:Heartpink

5 dpo

God LILLELØRDAG! :) Deilig å være halvveis i uken, selv om jeg virkelig koser meg med hjemmekontor og nettstudie denne høsten. Kjenner det passer meg ypperlig og spesielt ved siden av prøving!

Våknet en time før alarmen til sure oppstøt, heldigvis uten oppkast denne gangen! Men så fort jeg kom meg ut på tur med hundene kjente jeg kvalmen kom som kastet på meg:depressed: Gikk heldigvis over så fort jeg fikk i meg litt frokost! Håper virkelig det er en spire som ødelegger formen og ikke bare hormonene.

Er en ting jeg ikke har snakket så mye om på lenge her inne og det handler kanskje om at jeg er litt nervøs. Men. Det er litt viktig for meg at det klaffer denne mnd. Jeg kan jo ikke gjøre så mye mer enn jeg allerede gjør, men er det en måned jeg kan glemme hele prøvereisen vår og bare fokusere på denne pp'en, så er et nå! Og ikke minst passet det perfekt å få prøve hormonstøtte denne mnd i håp om at det vil hjelpe.

Hvis jeg blir gravid denne mnd er jeg nemlig 12 uker på vei 3 dager før terminen fra MA'en jeg hadde. Jeg har virkelig et ønske om å være gravid og helst "safe" når vi skal forbi den datoen:(:Heartpink Så jeg har faktisk bare bestemt at det må gå denne gangen!

Og ikke minst har jeg og svigersøster den beste planen for å fortelle nyheten, på selveste julaften til mannens familie! Vi skal nemlig ha en Kahoot bare for gøy med diverse spørsmål og med masse humor, og så skal siste spørsmålet være "når har Mangojenta (navnet mitt) termin". Å herregud så gøy det hadde vært å fortelle det sånn! Svigermor øsnker ingenting annet enn at jeg skal bli gravid med første barnebarnet så hun kommer seriøst til å gråte av lykke:p Så hvis spira sitter, gjenstår det bare å måtte lyve hver mnd om at det ikke har klaffet. Hun har nemlig fått litt inside info om hvordan pp'ene går via meg:hilarious:

6 DPO
Snaaaaart helg! :wav Selv om jeg må ærlig inrømme at disse dpo dagene har ikke akkurat gjort underverker for konsentrasjonen og lesing denne uken, så blir nok en lese helg for meg.

I dag klarte jeg ikke holde meg lenger. Jeg MÅTTE teste!:hilarious: Oooooooog *trommevirvel* DET ER NOE DER! Altså, jeg er bare 6 dpo og jeg har ingen tidligtester, så ikke så tydelig at jeg lett kan ta et bilde, men det er noe der!

Jeg er litt i ekstase, litt redd og krysser alle fingrene jeg har!

**Finner frem alt babystøvet jeg har og kaster det over meg selv, samtidig som jeg lukker øynene så fort kl er 11:11 og ber til høyere makter om at dette er terminspiren min**
. Oh lord, nå begynner jeg virkelig å bli kokko...:wideyed:

Men ja, jeg tørr ikke å legge ut bilde i fare for å bli slaktet, men jeg er bombe sikker på at det er en liten rosa skygge. Så forhåpentligvis er det mulig å få frem en strek på et bilde i morgen eller lørdag! TENK OM JEG KAN FORTELLE MANNEN AT VI ER GRAVIDE PÅ LØRDAG NÅR VI HAR ETT ÅR SOM FORLOVET :Heartpink:Heartpink:Heartpink Og tenk om jeg er så heldig å endelig får en terminspire som sitter nå!

Håper virkelig dette er din måned og at spiren klamrer seg fast :) :) At støttemedisinene hjelper :) Gleder meg til bilder

7 dpo.

God morgen damer :Heartpink Og ikke minst god fredag! Mannen forsov seg litt i dag, så når han våknet med et brak av en kollega som ringte, var det vanskelig å sovne igjen. Så da ble det en lang varm dusj og frokost mens sola kom opp. For et vær vi har hatt på sørlandet siste uken. Blir så glad!

Merker det sjer noe i kroppen nå altså. Krysser fortsatt fingrene:) Her er symptomene som har kommet:

- ømme pupper (pleier vanligvis kun å ha fullere, så denne er ny)
- sure oppstøt
- vondt i korsryggen
- mye luft og gas:hilarious:
- murring
- sult følelse rett etter jeg har spist meg stappmett

Her er dagens test. Er en rosa skygge, men ikke sikkert dere ser noe som helst med kvaliteten her inne. Ser nok ikke ut som det blir noe tydelig strek innen i morgen.. Men lov å håpe! :p Er som sakt ikke tidligtest.. så stresser virkelig ikke med at den ikke øker helt enda. (bildet er best å se på telefon)

29019223-C5CC-4BB9-9977-EA981EC36F94.jpeg

Jeg ser definitivt noe der. :) krysser alt for at testene blir sterkere og sterkere denne gangen og at det er en spire som klamrer seg fast! ❤

Back
Topp