En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

Last edited:
Spennende! Krysser fingrene!

IKM i dag og CB var blenda. Da slår jeg meg til ro med at jeg ikke er gravid og at mensen var kjempe rar denne gangen. Ingen har sagt at kroppen ikke er rar :wacky:

I dag skal jeg hente julegaver på posten og kose meg med innpakning og rødvin! :smug:

Håper jeg får EL før vi skal til svigermor i jula :hilarious:

IKM i dag og CB var blenda. Da slår jeg meg til ro med at jeg ikke er gravid og at mensen var kjempe rar denne gangen. Ingen har sagt at kroppen ikke er rar :wacky:

I dag skal jeg hente julegaver på posten og kose meg med innpakning og rødvin! :smug:

Håper jeg får EL før vi skal til svigermor i jula :hilarious:
Krysser fingrene for at dere får noen kosestunder før besøk hos svigermor!

CD4

Sovet så utrolig godt i natt! Fått 8,5 time :woot:
Fikk også en ny sateng pysj i posten i går, og det var jo bare så digg å sove med. Blir egentlig alltid så varm på natten så liker best å sove med en trøye, men på denne årstiden så var det jo bare helt nydelig.

Bestilt meg en til, jeg :D

3. dagen med drømmer om graviditet. Mon tro hva jeg tenker mye på om dagen, haha. Jeg skulle føde og det var helt kaos. Jeg kunne se baby igjennom magen og det var hele gjengen fra Grey’s som skulle ta i mot barnet :hilarious:

Jaja, det var dagens lille tanke-oppdatering :)

CD9

Spennende å ha begynt med temping! Våknet en halvtime før alarmen både i går og i dag, og tenker jo at jeg bare må tempe da? Så fort man begynner å våkne og bevege på seg stiger vel tempen? FF sier i alle fall at pga det så er ikke tempen min nøyaktig. Irriterende for en perfeksjonist :hilarious:

EL-testene er veldig svake foreløpig. Sist fikk jeg ganske sterke i flere dager før den ble positiv. Blir interessant å se hvordan kroppen oppfører seg denne gangen :p

Uansett så anslår PreMom EL den 21.12 og FF den 22.12.

Håper virkelig den kommer da, for jeg og mannen skal ikke være sammen fra 23.-26. desember. Ellers så må den for Guds skyld komme etter det. Har ikke lyst til å gå glipp av en eneste sjanse, ønsker oss så veldig en spire :smiley-angelic001 Drikker salvie-te for å prøve fremskynde EL. Får se om det kan ha noe effekt :hilarious: Vi får legge inn aksjer så sent som mulig den 23. i så fall!

42E92341-C35E-4677-B3DB-0934C901A598.jpeg

CD 10

Fikk plutselig litt EL-slim i går :woot: Forrige syklus fikk jeg det ikke før 4 dager før EL.

Enten så er bare syklusen min rar (mye sannsynlig), eller ... funker salvie-te mon tro? :hilarious:

CD 11

Tempen har stabilisert seg mer de siste dagene, med en tydelig nedgang. Tror det lover godt i forhold til å få eggløsning før julaften :smiley-angelic001 Ikke fått noe mer EL-slim siden CD 9, men det skal sier at det var minimale mengder og litt tilfeldig at jeg oppdaget det.

Legger aksjer i dag og det blir 2 x EL-tester fra og med i dag :)

Vedlegg

• Skjermbilde 2020-12-17 kl. 08.21.27.png
    Skjermbilde 2020-12-17 kl. 08.21.27.png
    159,2 KB · Visninger: 74
CD 12

Isj, tror mannen ubevisst kjenner på et press. Er liksom ikke optimalt fra hans side når vi legger inn aksjer om dagen. Jeg var i forkjøpet og sa før denne PP at "nå skal vi bare kose oss og gjøre det når vi har lyst, ikke tenke på tester og sånn". Men så er han jo så nysgjerrig og spør "når er det neste gang du skal ha eggløsning nå?" osv. :p I tillegg er det mye stress på jobben hans.

Tenkt tanken på om han kanskje har lavt testosteron-nivå pga. dette, men det er vel litt tidlig sånn aldersmessig? Det fungerer mye bedre om morgenen enn om kvelden. Så i helgene er det jo null stress sånn sett, men blir litt vanskelig å ha hyggestund på morgenen i hverdagen når vi begge skal på jobb :wacky:

Lurer nesten på om jeg skal ta en hvit løgn og si at eggløsning ikke er før i slutten av romjulen. Får så vondt av han, selvom han ikke bemerker det selv. Noen som har noen gode triks til å hvordan håndtere dette? :rolleyes:

CD 14

Aldri hatt så lave og stabile EL tester over så mange dager før. Forrige gang hadde jeg jevnt stigende. I tillegg gjorde tempen et hopp i dag, så lurte på om jeg hadde misset toppen. Samtidig ville da EL ha kommet et par dager for tidlig.

Men så kom jeg på at alkohol påvirker jo tempen og det ble litt vin i går på middag med et vennepar. Så tipper det bare er det :p

Hyggestundene de to siste dagene har vært veldig bra! Tror taktikken min fungerer :hilarious:

Vedlegg

• BB750696-7F85-40B3-A4A5-BCE00710FC5F.jpeg
    BB750696-7F85-40B3-A4A5-BCE00710FC5F.jpeg
    37,9 KB · Visninger: 90
  • C675FF16-9917-4D79-9BF2-F21CAF2AD945.jpeg
    C675FF16-9917-4D79-9BF2-F21CAF2AD945.jpeg
    52,6 KB · Visninger: 93
CD 14

Aldri hatt så lave og stabile EL tester over så mange dager før. Forrige gang hadde jeg jevnt stigende. I tillegg gjorde tempen et hopp i dag, så lurte på om jeg hadde misset toppen. Samtidig ville da EL ha kommet et par dager for tidlig.

Men så kom jeg på at alkohol påvirker jo tempen og det ble litt vin i går på middag med et vennepar. Så tipper det bare er det :p

Hyggestundene de to siste dagene har vært veldig bra! Tror taktikken min fungerer :hilarious:

Herlig taktikk :hilarious::)

CD 15

Tempen er tilbake til «normalen» og fortsetter å synke. Da var det nok alkoholen som spilte inn forrige dagen :)

EL lar fortsatt vente på seg. I følge PreMom skal jeg ha EL i dag og i følge FF skal jeg ha EL i morgen. Hadde litt EL-smerter i går, men vært ekstremt lite EL-slim denne gangen i forhold til forrige gang :bored:

EL-testen var all time low i går kveld på 0.11, så tror hvertfall ikke EL kommer i dag, hvis jeg skal se på hvordan testene oppførte seg forrige gang.

Bestilt Conceive+ så kanskje vi rekker å teste det denne gangen? Håper bare jeg får EL senest 23., ellers får vi ikke til noen aksjer før 26./27. :bag:

Vedlegg

• EF8B3AF6-15A8-4622-A7CA-026D7A327B35.jpeg
    EF8B3AF6-15A8-4622-A7CA-026D7A327B35.jpeg
    53,8 KB · Visninger: 61
CD 16

Sjekket livmortappen for første gang i dag og den var høyt oppe (vanskelig å få tak i) og myk. La det inn i FF og den sier nå at jeg er mest fertil. EL-testene sier noe annet foreløpig :hilarious:

Nå er det uansett offisielt juleferie i heimen, og det er så deilig! :D

Vedlegg

• Skjermbilde 2020-12-22 kl. 09.22.15.png
    Skjermbilde 2020-12-22 kl. 09.22.15.png
    183,9 KB · Visninger: 68
CD 16

Sjekket livmortappen for første gang i dag og den var høyt oppe (vanskelig å få tak i) og myk. La det inn i FF og den sier nå at jeg er mest fertil. EL-testene sier noe annet foreløpig :hilarious:

Nå er det uansett offisielt juleferie i heimen, og det er så deilig! :D

Lykke til med EL og happy humping i ferien :happy::happy:
Ønsker deg en riktig god jul :Heartpink

Takk for det :Heartpink Nå begynner symtomper som ekstrem trøtthet å melde seg - så er godt at ferien har startet :happy:
Sovet 10 timer i natt og hatt meg en 30 min kvil nå etter barna ble lever i bhg... gjeeeesp :rolleyes::rolleyes:
Så "godt" med symptomer da :D De kom jo som bestilt i forhold til ferien! Håper du kan ha daffe juledager i koseklær og med sofa i nær rekkevidde, så du bare kan "nyte" av de symptomene som måtte komme :Heartpink

Back
Topp