En dag er det vår tur! Endelig ble det vår tur ❤️

Ja. Jeg får prøve å trøste meg med det ❤️ følelsen går opp og ned hele tiden på om dette går bra eller ei ❤️ takk for gode svar Luna❤️ føler meg litt bedre nå.

Bare å sende en melding ellerno om du trenger å prate, anytime ❤️❤️
 
Anbefaler deg å ikke sjekke livmortappen altså… Etter hva jeg har hørt kan det være med på å irritere, og øke faren for abort ❤️
Men du, jeg har selv vært gjennom 4 graviditeter som er fullgått, mista 1 gang, men det var tidlig. Jeg lover deg, jeg hadde katastofetanker med dem alle! ❤️ det er helt normalt ❤️❤️❤️ og jeg har troa på at dette kommer til å gå bra :joyful:
 
Anbefaler deg å ikke sjekke livmortappen altså… Etter hva jeg har hørt kan det være med på å irritere, og øke faren for abort ❤️
Men du, jeg har selv vært gjennom 4 graviditeter som er fullgått, mista 1 gang, men det var tidlig. Jeg lover deg, jeg hadde katastofetanker med dem alle! ❤️ det er helt normalt ❤️❤️❤️ og jeg har troa på at dette kommer til å gå bra :joyful:
Vet det ikke er anbefalt, men så lenge man er forsiktig så kan jeg ikke se problemet. Man har jo lov å ha sex. Og en penis føler jeg er litt mer voldsom :laughing002
Takk! Det betyr mye ❤️ er bare så livredd for at noe har gått galt! Forbereder meg på at det ikke går liksom. Men er kanskje bare veldig dumt. Tusen takk ❤️
 
6+4 :Heartbigred

Kvelden i går ble avsluttet litt i fullstendig krise modus. Gikk på do og der kom det litt brun utflod på papiret.
Blir selvsagt super stressa og vurderer privat ul i dag.
Våknet hver halvtime i natt. Bare for å gå på do og sjekke. Ikke noe mer.
Føler liksom at jeg føler meg bedre, puppene er ikke så vonde og jeg er ikke så kritisk sliten som jeg har vært.
Er dog fortsatt kvalm i bølger, og brekker meg.
Puppene har fortsatt masse blodårer og livmortappen er fremdeles høy og hard.
Ikke vært noe mer enn bare antydning til noe brunt i utfloden i dag.

Vet at dette kan være uskyldig, og brunt blod er gammelt blod. Men jeg blir likevel helt vanvittig redd for at dette er starten på noe.
Kjenner det murrer litt i mage og korsrygg, men det har det jo gjort hele veien.

Huff. Vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg takler ubevisstheten så vanvittig dårlig. Jeg får ikke gjort noe fra eller til, men jeg kjenner bare at det spiser meg opp av å ikke vite.

Bestemte for å vente til over helgen for å se, og har bestilt time for blodprøver på mandag hos fastlegen. Så tar vi det derfra. Jeg kan også ringe klinikken og spørre om jeg kan få flyttet timen til neste uke for ul. Jeg får se hvordan helgen blir. Kanskje alt bare blir som det har vært igjen? ❤️ jeg håper av hele litt hjerte.
Kjenner følelsen. Jeg hadde brun utflod omtrent hver dag fra uke 6 til 9, og var i full krisemodus. Fikk tidligere ultralyd når jeg snakket med sykehuset. Gikk fint, og fikk se bankende hjerte. Tok også blodprøver hos fastlegen. Er nå 38+3 ❤️ håper alt går fint med deg ❤️
 
Kjenner følelsen. Jeg hadde brun utflod omtrent hver dag fra uke 6 til 9, og var i full krisemodus. Fikk tidligere ultralyd når jeg snakket med sykehuset. Gikk fint, og fikk se bankende hjerte. Tok også blodprøver hos fastlegen. Er nå 38+3 ❤️ håper alt går fint med deg ❤️
Ja. Ikke noe hyggelig følelse ❤️
Føler liksom symptomene har forsvunnet også. Så er en ekkel kombinasjon det der. Eller mange av de.
Dabber liksom sakte men sikkert av. Men plutselig kommer de igjen da.
Åh, føler meg egentlig bare tappet for energi ❤️
 
7+0 :flower :Heartbigred

Katastrofetankene har roet seg litt da de siste dagene har vært preget av kvalme og andre symptomer.
Så prøver bare å glede meg over at jeg er gravid. ❤️ For det er jeg faktisk!
Startet ny uke med oppkast. Skulle egentlig gå med hunden, halvveis ute i gården måtte jeg bare snu.
I dag skal jeg på legenetime, ta hcg og snakke med legen ang sykemelding. Selvom min leder vil jeg skal ta svangerskapspenger. Men trodde det var hvis det går ut over barnet og jobben ikke kan tilrettelegge?
Får høre med legen.

Nå er lille spire like stor som et bringebær, og livmoren like stor som en appelsin.
Spennende! :love7


Symptomer :dummy::dummy1:

- kvalme og iblant oppkast
- sliten og trøtt
- sulten hele tiden
- ømme pupper
- hormonell, gråter og ler om hverandre
- hard/luft i mage
- tisser OFTE
- drømmer myyye rart

Nå ligger jeg på sofaen, gruer meg så mye til å reise til legen. Jeg er såå dårlig form. Bare tanken på å kjøre bil :bag:
 
Så godt katastrofetankene har roet seg ❤️ Huff, kjenner igjen kvalmen altså, den kan virkelig ta kontroll over hverdagen.. Jeg trodde og at svangerskapspenger kun gis der det ikke er mulig å tilrettelegge eller det er fare for foster. Blir spennende å høre hva legen din sier. Blir sikkert bra med sykemelding nå ❤️
 
Så godt katastrofetankene har roet seg ❤️ Huff, kjenner igjen kvalmen altså, den kan virkelig ta kontroll over hverdagen.. Jeg trodde og at svangerskapspenger kun gis der det ikke er mulig å tilrettelegge eller det er fare for foster. Blir spennende å høre hva legen din sier. Blir sikkert bra med sykemelding nå ❤️
Ja. Absolutt veldig deilig. Rart å si jeg er overlykkelig for kvalmen. Men det tyder hvertfall på at ting er i orden. Som oftest ❤️
Ja, det var akkurat som jeg tenkte. Bare hvis jobben ikke kan tilrettelegge. Så sykemelding er riktig ifht svangerskapskvalme.
så da fikk jeg 100% sykemelding frem til første svangerskapskontroll ❤️
 
Ja. Absolutt veldig deilig. Rart å si jeg er overlykkelig for kvalmen. Men det tyder hvertfall på at ting er i orden. Som oftest ❤️
Ja, det var akkurat som jeg tenkte. Bare hvis jobben ikke kan tilrettelegge. Så sykemelding er riktig ifht svangerskapskvalme.
så da fikk jeg 100% sykemelding frem til første svangerskapskontroll ❤️
Så bra med full sykemelding. Det trengs når formen er dårlig, og da får du forhåpentligvis nytet de gode stundene ❤️
Kanskje ikke et godt tegn når man blir overlykkelig for kvalme kanskje. Tyder vekk på at det har vært kjipt psykisk med mye bekymring ❤️ Håper det hjelper på bekymringene med ultralyd ❤️
 
Så bra med full sykemelding. Det trengs når formen er dårlig, og da får du forhåpentligvis nytet de gode stundene ❤️
Kanskje ikke et godt tegn når man blir overlykkelig for kvalme kanskje. Tyder vekk på at det har vært kjipt psykisk med mye bekymring ❤️ Håper det hjelper på bekymringene med ultralyd ❤️
Ja. Føler jeg har sann 5% energi.
Ja! Det er vel kanskje ikke et godt tegn. Men jeg føler meg mye bedre nå da. Venter på svar på jeg blodprøvene fra i dag. Men de kommer vel kanskje ikke før i morgen. ❤️
Bekymringen er nok dessverre litt forums relatert. Lett å lese på seg alt for mye. Men likevel klarer jeg liksom ikke slutte å lese, man leter vel etter solskinnshistorier da.
Men etter ultralyd så skal jeg prøve å slappe av ❤️
 
Ja. Føler jeg har sann 5% energi.
Ja! Det er vel kanskje ikke et godt tegn. Men jeg føler meg mye bedre nå da. Venter på svar på jeg blodprøvene fra i dag. Men de kommer vel kanskje ikke før i morgen. ❤️
Bekymringen er nok dessverre litt forums relatert. Lett å lese på seg alt for mye. Men likevel klarer jeg liksom ikke slutte å lese, man leter vel etter solskinnshistorier da.
Men etter ultralyd så skal jeg prøve å slappe av ❤️
Håper på fine blodprøvesvar :love017
Skjønner at man fort blir bekymret av å være på forum. Det var noe av det den første jordmora mi sa til meg faktisk, at man burde unngå forum, nettopp pga dette med bekymring og slikt. Men så er det mye fint med forum og.. Så ikke barebare det ❤️
 
Håper på fine blodprøvesvar :love017
Skjønner at man fort blir bekymret av å være på forum. Det var noe av det den første jordmora mi sa til meg faktisk, at man burde unngå forum, nettopp pga dette med bekymring og slikt. Men så er det mye fint med forum og.. Så ikke barebare det ❤️
Ja. Ikke fått noe svar på gårdagens blodprøve enda. Hadde vært gøy å se om jeg lå innenfor normalen hvertfall ❤️
Ja, det er veldig mye fint med formum. Og tror ikke jeg hadde kommet meg igjennom alt så fint som jeg har uten dette forumet. Så er vel prisen man får betale for å dra mest kunnskap ut av det i det store og hele ❤️
 
Første svar på blodprøve!

126000 i hcg 7+0, og ut i fra det ser det ut som om det er helt normalt.
IMG_3592.png

Men da kan den jo ikke doble seg på to dager? For da ligger jeg jo over? :laughing002
Men nå klarer jeg hvertfall å slappe av til neste svar på blodprøvene. Jey! Happy day!
 
Første svar på blodprøve!

126000 i hcg 7+0, og ut i fra det ser det ut som om det er helt normalt.
Vis vedlegget 420914
Men da kan den jo ikke doble seg på to dager? For da ligger jeg jo over? :laughing002
Men nå klarer jeg hvertfall å slappe av til neste svar på blodprøvene. Jey! Happy day!

Det ser jo veldig bra ut! :wav
Men nei, hcg skal ikke dobles annenhver dag når du er såpass langt! Litt usikker på hvor kjapt det stiger nå som du er 7+0 (tror jeg har hørt hver 3. eller 4. dag?), men hcg er jo på sitt høyeste ved 8-11 uker, så er jo litt begrenset hvor mye det kan øke nå fremover, tenker jeg?:angelic: Når har du TUL? Hadde det vært aktuelt med en privat ultralyd for å bli tryggere?:Heartpink Ikke misforstå meg, jeg tror ikke det er noe galt!! Men jeg var rimelig nervøs hele første trimester, og var på 3 private ultralyder:hilarious::hilarious:
 
Det ser jo veldig bra ut! :wav
Men nei, hcg skal ikke dobles annenhver dag når du er såpass langt! Litt usikker på hvor kjapt det stiger nå som du er 7+0 (tror jeg har hørt hver 3. eller 4. dag?), men hcg er jo på sitt høyeste ved 8-11 uker, så er jo litt begrenset hvor mye det kan øke nå fremover, tenker jeg?:angelic: Når har du TUL? Hadde det vært aktuelt med en privat ultralyd for å bli tryggere?:Heartpink Ikke misforstå meg, jeg tror ikke det er noe galt!! Men jeg var rimelig nervøs hele første trimester, og var på 3 private ultralyder:hilarious::hilarious:
Nei. Det var det jeg mente se. Men legen sa det når jeg var der i går, men så tenkte jeg sann neei, skal vel egentlig ikke det så langt på vei. :bag:
For det gir jo ikke mening, da skal jeg jo ligge på 240000 7+2 :laughing002
Jeg har ultralyd på mandag, 4 desember. Så det er heldigvis ikke så lenge til! ❤️
Får en ekstra tul pga det er gjennom ivf.
Hadde jo en brun blødning fredagen som var, og alle symptomene forsvant en dag. Men så kom de tilbake med et brak og blødningen var minimal, men legen ville uansett ta en hcg måling for å se at det stiger hvertfall ❤️
 
Nei. Det var det jeg mente se. Men legen sa det når jeg var der i går, men så tenkte jeg sann neei, skal vel egentlig ikke det så langt på vei. :bag:
For det gir jo ikke mening, da skal jeg jo ligge på 240000 7+2 :laughing002
Jeg har ultralyd på mandag, 4 desember. Så det er heldigvis ikke så lenge til! ❤️
Får en ekstra tul pga det er gjennom ivf.
Hadde jo en brun blødning fredagen som var, og alle symptomene forsvant en dag. Men så kom de tilbake med et brak og blødningen var minimal, men legen ville uansett ta en hcg måling for å se at det stiger hvertfall ❤️

Haha, nei da blir det tallet helt ekstremt høyt etter hvert! :hilarious: Åh, så bra at det er på mandag allerede, det hjelper jo å se lille klumpen på skjerm :Heartred Gleder meg til oppdatering etterpå!
 
Haha, nei da blir det tallet helt ekstremt høyt etter hvert! :hilarious: Åh, så bra at det er på mandag allerede, det hjelper jo å se lille klumpen på skjerm :Heartred Gleder meg til oppdatering etterpå!
Ja. Mannen har nå gått fra å kalle spira en embryo, klump, reke og denne uka har den blitt dinosaurkjeks :laughing002 Haha! Ja, tror ikke legen har helt peiling :bag::laughing002
 
Back
Topp