En dag er det vår tur! Endelig ble det vår tur ❤️

6+0 :flower :Heartbigred


Tenk at jeg er her, teller dager og uker. Og hvem skulle tro mandag ble min nye favorittdag?
Ny uke! Svangerskapsuke 7!

Har også fått time til tul! 4/12. enda en mandag. Da vil jeg være 8+0.
Har også første svangerskapskontroll hos legen da, 7/12. Så jeg håper det blir en veldig fin uke.
Hvis alt ser bra ut da, bestiller jeg time hos jordmor neste gang.

Symptomer så langt:

⭐️ ømme og større pupper (litt mindre ømme enn de har vært, men fortsatt ømme)
⭐️ oppblåst og noe forstoppet. Er så mye luft og saker i den magen min.
⭐️ smerter nederst i magen og korsrygg (tror det er en blanding av murring/ligamentsmerter og luft smerter.
⭐️ kvalm (kaster ikke opp,enda)
⭐️sulten HELE tiden
⭐️ gravidhjerne.. omg, trenger ikke si mer.

Det er mye symptomer, men de opptrer litt i bølger. Jeg er takknemlig for at jeg har de. For jeg er jo livredd hele tiden!
Men jeg prøver å nyte graviditeten ❤️
For jeg nyter tanken på at jeg er gravid.

Babyen min er nå like stor som et blåbær.

IMG_3582.jpeg


I dag våknet jeg etter å ha sovet i 12 timer! Og tenkte gud, så deilig. Det var nok dette jeg trengte nå. Hadde såå mye planer om hva jeg skulle gjøre i dag. Etter frokost og litt rydding kom kvalmen som en bølge over meg. Og her ligger jeg på sofaen. Så det var den planen.

Men formen min og spira går først ❤️
Heier på deg lille spire, håper du har det bra i mammas mage ❤️❤️
 
Hurra for ny uke, mange symptomer og endelig time til tul!! ❤️ la de neste 2 ukene gå fort :D
 
To uker til tul! :D Håper tiden fram mot det ikke går altfor tregt :Heartred

Den kvalmen altså, håper du slipper å bli veldig mye mer kvalm ❤️
 
To uker til tul! :D Håper tiden fram mot det ikke går altfor tregt :Heartred

Den kvalmen altså, håper du slipper å bli veldig mye mer kvalm ❤️
Nei, det håper ikke jeg heller! ❤️
Ja, det holder liksom med denne typen. Trenger ikke ligge over doskåla og spy :bag:
 
6+1 :flower :Heartbigred

Oh, it hit me hard. Da kom oppkastet da! Har klart å holde på middagen i dag. Men alt annet har kommet i retur.

Men i dag har det faktisk vært ganske greit å føle på det i dag. Selvom det ikke er kjempe gøy! Men tar det som om at alt er bare velstand med lille spire ❤️

Jeg er åpenbart veldig bekymret. Men bare bekymret fordi jeg ønsker dette barnet så sterkt ❤️ Og jeg ønsker at alt er bra med spire.
Men symptomene er jo der, så jeg må være lykkelig gravid ❤️
 
Ååh, @Sola19911 :love7 :hello2 Så høy å komme innpå her å lese at du ENDELIG er gravid!!❤️❤️ det var skikkelig gla-nyheter:dummy:
Etter å ha lest gjennom dagboken din så får jeg en liten følelse på at du kanskje bærer tvillinger :angelic::Heartpink men, bare en liten magefølelse:facepalm: uansett, håper alt står bra til! Blir koselig med sommerbaby(er):laughing002:love017
 
Ååh, @Sola19911 :love7 :hello2 Så høy å komme innpå her å lese at du ENDELIG er gravid!!❤️❤️ det var skikkelig gla-nyheter:dummy:
Etter å ha lest gjennom dagboken din så får jeg en liten følelse på at du kanskje bærer tvillinger :angelic::Heartpink men, bare en liten magefølelse:facepalm: uansett, håper alt står bra til! Blir koselig med sommerbaby(er):laughing002:love017
Ååh ❤️ Så koselig. Det er en fantastisk følelse, og skremmende denne tiden ❤️
Å kjære vene! :laughing002 Det hadde vært tidenes sjokk. Men selvfølgelig hjertelig velkommen :love7❤️
Hvordan går det med deg?
 
Last edited:
Ååh ❤️ Så koselig. Det er en fantastisk følelse, og skremmende denne tiden ❤️
Å kjære vene! :laughing002 Det hadde vært tidenes sjokk. Men selvfølgelig hjertelig velkommen :love7❤️
Hvordan går det med deg?
Ja det skjønner jeg godt, men det blir å gå så fint! Jeg krysser fingrene :hello2

Her går det veldig fint. Sander Olai er 4,5 mnd og blid som ei sol:love2 vokser og koser seg.
Vi skal sånn smått begynne med litt grøt nåo_O tiden går så uhorvelig fort!
Landet drømmejobben her i oktober og er bare 6 uker til jeg starter:nailbiting: Blir en tøff start for både meg og pappaen, men heldigvis trives han- og er trygg på å være hjemme med alle 3:Heartred

Men nå skal jeg NYTE siste permisjon og den siste babytiden ❤️

Håper du koser deg i svangerskapet- eller klarer å nyte det så mye som mulig. Premien er fantastisk❤️
 
Ja det skjønner jeg godt, men det blir å gå så fint! Jeg krysser fingrene :hello2

Her går det veldig fint. Sander Olai er 4,5 mnd og blid som ei sol:love2 vokser og koser seg.
Vi skal sånn smått begynne med litt grøt nåo_O tiden går så uhorvelig fort!
Landet drømmejobben her i oktober og er bare 6 uker til jeg starter:nailbiting: Blir en tøff start for både meg og pappaen, men heldigvis trives han- og er trygg på å være hjemme med alle 3:Heartred

Men nå skal jeg NYTE siste permisjon og den siste babytiden ❤️

Håper du koser deg i svangerskapet- eller klarer å nyte det så mye som mulig. Premien er fantastisk❤️
Åh. Fantastisk! Herregud. Tiden flyr ja ❤️
Gratulerer så mye med drømmejobben! Det må være en fantastisk følelse!
Og ikke alle som opplever det gjennom livet!

Ja! Permisjonen må du nyte ❤️

Jeg prøver å godt jeg kan hvertfall. Men blir nok bedre etter ultralyd 4 desember. Hvis jeg ser et bankende hjerte da, så klarer jeg nok å slappe av litt mer. Er nok dessverre litt forumspåvirket og vet liksom hva som kan skje. Men jeg prøver å fortelle meg selv at det er et fåtall mennesker som opplever noe, og den store majoritet går helt til mål ❤️
 
6+4 :Heartbigred

Kvelden i går ble avsluttet litt i fullstendig krise modus. Gikk på do og der kom det litt brun utflod på papiret.
Blir selvsagt super stressa og vurderer privat ul i dag.
Våknet hver halvtime i natt. Bare for å gå på do og sjekke. Ikke noe mer.
Føler liksom at jeg føler meg bedre, puppene er ikke så vonde og jeg er ikke så kritisk sliten som jeg har vært.
Er dog fortsatt kvalm i bølger, og brekker meg.
Puppene har fortsatt masse blodårer og livmortappen er fremdeles høy og hard.
Ikke vært noe mer enn bare antydning til noe brunt i utfloden i dag.

Vet at dette kan være uskyldig, og brunt blod er gammelt blod. Men jeg blir likevel helt vanvittig redd for at dette er starten på noe.
Kjenner det murrer litt i mage og korsrygg, men det har det jo gjort hele veien.

Huff. Vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg takler ubevisstheten så vanvittig dårlig. Jeg får ikke gjort noe fra eller til, men jeg kjenner bare at det spiser meg opp av å ikke vite.

Bestemte for å vente til over helgen for å se, og har bestilt time for blodprøver på mandag hos fastlegen. Så tar vi det derfra. Jeg kan også ringe klinikken og spørre om jeg kan få flyttet timen til neste uke for ul. Jeg får se hvordan helgen blir. Kanskje alt bare blir som det har vært igjen? ❤️ jeg håper av hele litt hjerte.
 
Jeg hadde spotting en gang i gravditeten, var rundt uke 5 her og friskt blod, fikk helt hetta og tenkte nå gpr det galt igjen... men er da enda gravid faktisk ❤️ og hørt flere ha brun utflod pga progesteron! Så krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer og at du fpr senket skuldrene ❤️
 
Jeg hadde spotting en gang i gravditeten, var rundt uke 5 her og friskt blod, fikk helt hetta og tenkte nå gpr det galt igjen... men er da enda gravid faktisk ❤️ og hørt flere ha brun utflod pga progesteron! Så krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer og at du fpr senket skuldrene ❤️
Men progestoron har jeg sluttet med for lenge siden :sorry: Har litt vondt også, men det har jeg jo egentlig hatt siden starten, så det er liksom vanskelig å avgjøre.
Ja, jeg håper virkelig ikke det kommer mer nå. ❤️Føler jeg bare mister hele følelsen av å være gravid.
 
Men progestoron har jeg sluttet med for lenge siden :sorry: Har litt vondt også, men det har jeg jo egentlig hatt siden starten, så det er liksom vanskelig å avgjøre.
Ja, jeg håper virkelig ikke det kommer mer nå. ❤️Føler jeg bare mister hele følelsen av å være gravid.

Åhh, trodde du fortsatt gikk på det ❤️ men uansett så er slimhinner skjøre og brunt utflod trenger ikke bety noe! Krysser fingrene for deg❤️ og synes det virker lurt å evt ringe Porsgrunn for tidligere ul enn å gå i det tankekjøret ❤️
 
Åhh, trodde du fortsatt gikk på det ❤️ men uansett så er slimhinner skjøre og brunt utflod trenger ikke bety noe! Krysser fingrene for deg❤️ og synes det virker lurt å evt ringe Porsgrunn for tidligere ul enn å gå i det tankekjøret ❤️
Nei. Trenger jo ikke det. Men får bare en dårlig følelse når puppene er mindre vonde og det bare føles mer vanlig.
Snakket med de i stad, kan tinge klinikken jeg kan ta ul på for å flytte den litt frem. Så vurderer å gjøre det.
Får se hvordan helgen blir, nå er jo alt stent uansett. Så får jo ikke gjort noe :sorry: ❤️
 
Nei. Trenger jo ikke det. Men får bare en dårlig følelse når puppene er mindre vonde og det bare føles mer vanlig.
Snakket med de i stad, kan tinge klinikken jeg kan ta ul på for å flytte den litt frem. Så vurderer å gjøre det.
Får se hvordan helgen blir, nå er jo alt stent uansett. Så får jo ikke gjort noe :sorry: ❤️

Puppene går opp og ned hele tiden hos de fleste, mine gikk fra helt sinsykt ømme til å ikke være ømme i det heletatt i uke 7, og det er helt normalt, men jeg skjønner hva du tenker og føler, en ønsker der jo så mye og er så redd for at det skal gå galt ❤️ godt du alt er i kontakt med de, og uke 7 er kjempe fin tid for første ul altså! Kjenn på hva som er best for deg❤️
 
Puppene går opp og ned hele tiden hos de fleste, mine gikk fra helt sinsykt ømme til å ikke være ømme i det heletatt i uke 7, og det er helt normalt, men jeg skjønner hva du tenker og føler, en ønsker der jo så mye og er så redd for at det skal gå galt ❤️ godt du alt er i kontakt med de, og uke 7 er kjempe fin tid for første ul altså! Kjenn på hva som er best for deg❤️
Ja. Jeg får prøve å trøste meg med det ❤️ følelsen går opp og ned hele tiden på om dette går bra eller ei ❤️ takk for gode svar Luna❤️ føler meg litt bedre nå.
 
Back
Topp