Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da har vi vært hos Hausken og fått forferdelig triste nyheter... For første gang har vi fått prosenten for å lykkes med mine egg. De estimerte at vi hadde maks 5% sjanse for å lykkes med prøverør... og kanskje rundt 1% sjanse for å lykkes på egenhånd. Om vi mot formodning skulle klare å bli gravide så var sjansen stor for å miste igjen på grunn av kvaliteten på embryoene.. Verden er forferdelig urettferdig og jeg har det skikkelig tøft nå. Hater kroppen min og vil bare grave meg ned..
De laget likevel et behandlingsopplegg for neste prøverørsforsøk som er veldig likt de andre forsøkene jeg har hatt offentlig (hadde altså ingen suksessoppskrift).. fikk i tillegg til dette resept på DHEA som skal gjøre eggene noe bedre, men akkurat nå så er jeg veldig i tvil om jeg i hele tatt orker å gå igjennom dritten en gang til med mine egg. Når det er 95% sjanse for at vi sløser bort 50000kr og i tillegg til dette vil ødelegge meg enda mer psykisk kjenner jeg at det kanskje ikke er verdt det? Jeg må rett å slett innse at jeg aldri kan få barn som er av mine gener og arv. Min største drøm i livet er liksom knust...
Jeg må omstille hode og kropp mot eggdonasjon. Selv om jeg ikke kan få mitt genetiske barn, så kan jeg likevel få bære frem et barn som vil bli mitt biologiske barn og som jeg sannsynligvis kommer til å elske like høyt som jeg hadde gjort om det var av mine gener. Men nå trenger jeg å sørge, banne og steike så mye som skal til for at jeg skal bli klar for plan C (om jeg da klarer å legge plan B på hylla)..
life sucks and then you die...
[emoji177][emoji177][emoji177][emoji177][emoji173]Godt nytt år [emoji4] Da er jeg tilbake etter en laaaaang pause. Har vært fryktelig tøft, men vi har innsett at det ikke blir barn av mine egg. Forsøket som vi egentlig skulle i gang med nå i januar blir avlyst. 50000kr og den psykiske belastningen er det ikke vert når vi max har 5% sjanse for å lykkes... i tillegg er også sjansen stor for å miste igjen.. derfor har vi bestemt oss for eggdonasjon. Nå må vi bare bestemme oss for hvilket land og hvilken klinikk.. var på seminar med AVA St.Petersburg i Oslo i begynnelsen av desember og fikk god informasjon og legen mente jeg ville ha ekstremt høye sjanser for å lykkes med donoregg ettersom jeg har klart å bli gravid med mine egne "råtne" egg 3ganger.
Hadde valget vært mitt hadde vi nok gått for AVA St. Petersburg ettersom jeg har lest veldig mye positivt om klinikken, de har en suksessrate på 78% og vi kan velge donor ut i fra barnebilder av eggdonorene. Men har også lest mye positivt om ivf Cube i Praha og fikk en klinikk i Spania anbefalt av Klinikk Hausken. Sambo er ikke like langt inn o eggdonasjonsverden enda og han trenger litt tid til å bestemme seg. Så de neste månedene skal vi ta kontakt med ulike klinikker og bestemme oss for hvilken det blir.
Godt nytt år [emoji4] Da er jeg tilbake etter en laaaaang pause. Har vært fryktelig tøft, men vi har innsett at det ikke blir barn av mine egg. Forsøket som vi egentlig skulle i gang med nå i januar blir avlyst. 50000kr og den psykiske belastningen er det ikke vert når vi max har 5% sjanse for å lykkes... i tillegg er også sjansen stor for å miste igjen.. derfor har vi bestemt oss for eggdonasjon. Nå må vi bare bestemme oss for hvilket land og hvilken klinikk.. var på seminar med AVA St.Petersburg i Oslo i begynnelsen av desember og fikk god informasjon og legen mente jeg ville ha ekstremt høye sjanser for å lykkes med donoregg ettersom jeg har klart å bli gravid med mine egne "råtne" egg 3ganger.
Hadde valget vært mitt hadde vi nok gått for AVA St. Petersburg ettersom jeg har lest veldig mye positivt om klinikken, de har en suksessrate på 78% og vi kan velge donor ut i fra barnebilder av eggdonorene. Men har også lest mye positivt om ivf Cube i Praha og fikk en klinikk i Spania anbefalt av Klinikk Hausken. Sambo er ikke like langt inn o eggdonasjonsverden enda og han trenger litt tid til å bestemme seg. Så de neste månedene skal vi ta kontakt med ulike klinikker og bestemme oss for hvilken det blir.
[emoji177][emoji177][emoji177][emoji177][emoji173]
Masse lykke til[emoji173] Håper eggdonasjon er det som skal til nå[emoji173]
Ja, det var en tøff avgjørelse å ta, men deilig å ha tatt valget. Er litt i tenkeboksen i forhold til Spania og alicante. Jeg er jo blond og har grønne øyne, vet du om de har donerer som er lyse?Så godt å høre fra deg[emoji173]️ og for en tøff avgjørelse å ta! Masse lykke til med eggdonasjon og valg av klinikk! Jeg har hørt mye bra om Spania, klinikk instituto bernabeu i Alicante! Vi drar dit om vi noen gang må ha eggdonasjon[emoji5]
Dette blir bra Emilie!
Heier på dere og donoregg [emoji173]️