Emilie’s dagbok ❤️

Jeg vil bare si at jeg kjenner flere som har fått barn på første eller andre innsetting av ED.
De er like knyttet til sitt barn de som de som får biologiske barn.
Samtidig ville jeg kanskje gått for et forsøk på Hausken, forsøkt DHEA, eller i hvert fall diskutert den muligheten med dem. Det har gjort underverker for flere med redusert eggkvalitet har jeg lest.

Det er så fryktelig vondt det du går gjennom, likevel er du sååå sterk og modig oppi all din sårbarhet. Det må du ikke glemme.
Skulle så gjerne sett deg lykkes.
Det skjærer i hjertet å lese om nok en nedtur.
Sender deg en stor styrke og trøsteklem.
 
Du vil ikke vurdere eggdonasjon da..?

Eggdonasjon er og har alltid vært plan C. Ser ut som det er det vi må igjennom for å få barn, men vi har fortsatt et lite håp om å klare det med egne egg, så vi gir det et forsøk til på Hausken før vi må innse at ED er veien å gå.
 
Kjenner tårene presser på, dette var vondt å lese :Heartred
Vi har vert hos Hausken, de er kjempeflinke og ble veldig godt ivaretatt der. Vi kjøpte pakke og klarte det på siste forsøket. Ønsker dere masse lykke til videre!

[emoji173] Har vært hos Hausken tidligere vi også. Hadde 3 insemineringsforsøk der før vi fikk begynte på de offentlige ivf-forsøkene. Vi følte oss også veldig godt ivaretatt på Hausken. Håper virkelig at de kan hjelpe meg med å bli gravid og forbli det til termin.
 
Jeg vil bare si at jeg kjenner flere som har fått barn på første eller andre innsetting av ED.
De er like knyttet til sitt barn de som de som får biologiske barn.
Samtidig ville jeg kanskje gått for et forsøk på Hausken, forsøkt DHEA, eller i hvert fall diskutert den muligheten med dem. Det har gjort underverker for flere med redusert eggkvalitet har jeg lest.

Det er så fryktelig vondt det du går gjennom, likevel er du sååå sterk og modig oppi all din sårbarhet. Det må du ikke glemme.
Skulle så gjerne sett deg lykkes.
Det skjærer i hjertet å lese om nok en nedtur.
Sender deg en stor styrke og trøsteklem.

Jeg har også lest mange solskinnshistorier i forhold til ED. Ser for meg at det gjerne er den veien vi må gå, men vi må prøve et siste forsøk privat før vi evt. går for ED (som er plan C). Har fått DHEA av Hausken før, så tenker at jeg gjerne vil få det igjen. Håper det kan ha noe å si for eggkvaliteten.
Tusen takk for så fine og gode ord, gledeståre[emoji173] Sender en god klem tilbake [emoji173]
 
Tid leger sår.. det går gradvis bedre med meg. Har noen skikkelig drittdager inni mellom, men det har vært færre av dem den siste uken. Har jobbet 50% denne uken, men neste uke er det tilbake i full jobb. Krysser fingrene for at det går fint. Ellers skal vi på samtale hos Hausken denne uka. Blir greit å planlegge neste og forhåpentligvis siste forsøk. Har bestemt meg for at det blir tidligst i januar, for jeg orker ikke flere skuffelser nå før og i løpet av juletiden.
 
Tid leger sår.. det går gradvis bedre med meg. Har noen skikkelig drittdager inni mellom, men det har vært færre av dem den siste uken. Har jobbet 50% denne uken, men neste uke er det tilbake i full jobb. Krysser fingrene for at det går fint. Ellers skal vi på samtale hos Hausken denne uka. Blir greit å planlegge neste og forhåpentligvis siste forsøk. Har bestemt meg for at det blir tidligst i januar, for jeg orker ikke flere skuffelser nå før og i løpet av juletiden.
Klem til deg❤️ Godt å høre at det går litt bedre! Håper hausken sitter på suksessoppskriften for dere:)
 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Da har vi vært hos Hausken og fått forferdelig triste nyheter... For første gang har vi fått prosenten for å lykkes med mine egg. De estimerte at vi hadde maks 5% sjanse for å lykkes med prøverør... og kanskje rundt 1% sjanse for å lykkes på egenhånd. Om vi mot formodning skulle klare å bli gravide så var sjansen stor for å miste igjen på grunn av kvaliteten på embryoene.. Verden er forferdelig urettferdig og jeg har det skikkelig tøft nå. Hater kroppen min og vil bare grave meg ned..

De laget likevel et behandlingsopplegg for neste prøverørsforsøk som er veldig likt de andre forsøkene jeg har hatt offentlig (hadde altså ingen suksessoppskrift).. fikk i tillegg til dette resept på DHEA som skal gjøre eggene noe bedre, men akkurat nå så er jeg veldig i tvil om jeg i hele tatt orker å gå igjennom dritten en gang til med mine egg. Når det er 95% sjanse for at vi sløser bort 50000kr og i tillegg til dette vil ødelegge meg enda mer psykisk kjenner jeg at det kanskje ikke er verdt det? Jeg må rett å slett innse at jeg aldri kan få barn som er av mine gener og arv. Min største drøm i livet er liksom knust...

Jeg må omstille hode og kropp mot eggdonasjon. Selv om jeg ikke kan få mitt genetiske barn, så kan jeg likevel få bære frem et barn som vil bli mitt biologiske barn og som jeg sannsynligvis kommer til å elske like høyt som jeg hadde gjort om det var av mine gener. Men nå trenger jeg å sørge, banne og steike så mye som skal til for at jeg skal bli klar for plan C (om jeg da klarer å legge plan B på hylla)..
life sucks and then you die...
 
[emoji173]️
 
Har ikke ord, så ufattelig trist. Stor god klem til deg❤️
 
[emoji173][emoji173][emoji173]
 
Da har vi vært hos Hausken og fått forferdelig triste nyheter... For første gang har vi fått prosenten for å lykkes med mine egg. De estimerte at vi hadde maks 5% sjanse for å lykkes med prøverør... og kanskje rundt 1% sjanse for å lykkes på egenhånd. Om vi mot formodning skulle klare å bli gravide så var sjansen stor for å miste igjen på grunn av kvaliteten på embryoene.. Verden er forferdelig urettferdig og jeg har det skikkelig tøft nå. Hater kroppen min og vil bare grave meg ned..

De laget likevel et behandlingsopplegg for neste prøverørsforsøk som er veldig likt de andre forsøkene jeg har hatt offentlig (hadde altså ingen suksessoppskrift).. fikk i tillegg til dette resept på DHEA som skal gjøre eggene noe bedre, men akkurat nå så er jeg veldig i tvil om jeg i hele tatt orker å gå igjennom dritten en gang til med mine egg. Når det er 95% sjanse for at vi sløser bort 50000kr og i tillegg til dette vil ødelegge meg enda mer psykisk kjenner jeg at det kanskje ikke er verdt det? Jeg må rett å slett innse at jeg aldri kan få barn som er av mine gener og arv. Min største drøm i livet er liksom knust...

Jeg må omstille hode og kropp mot eggdonasjon. Selv om jeg ikke kan få mitt genetiske barn, så kan jeg likevel få bære frem et barn som vil bli mitt biologiske barn og som jeg sannsynligvis kommer til å elske like høyt som jeg hadde gjort om det var av mine gener. Men nå trenger jeg å sørge, banne og steike så mye som skal til for at jeg skal bli klar for plan C (om jeg da klarer å legge plan B på hylla)..
life sucks and then you die...
Dette var vondt, gråter noen tårer for deg.
Sørg, bann og få det ut! Håper du finner styrken sånn at du tar fatt på neste forsøk <3
 
Skjønner godt hvordan du har det[emoji173] det er forferdelig tungt og verden raser! Det føles helt ufattelig urettferdig at man ikke skal kunne få egne barn med den man elsker. Selv om problemet lå hos mannen her, så ble vi like knust siden barnet aldri vil være et produkt av oss to sammen. Men omstillingen til donor har faktisk gått overraskende fint etter vi satte i gang. Vi fikk samme prosentsjanse som dere, eller under 5% for at mannen i det heletatt kan produsere noe med stimuleringshjelp i utlandet.

Det er lov å sørge[emoji173] her ble jeg sykemeldt noen dager, for at vi skulle ta vare på hverandre og gjøre hyggelige ting sammen den første tiden etter beskjeden. Og litt etter litt, så klarer man å dra hverandre i riktig retning. Vi har funnet ut at selv om barnet ikke blir mannens genetisk, så vil jo barnet aldri ha noen annen pappa. Det er faktisk den muligheten vi har til å få våre kjærlighetsbarn, og da spiller det virkelig ingen rolle hvordan veien dit har vært. Barnet blir elsket og ønsket om ikke enda høyere enn noe annet. Likheter og personlighet formes av miljø, ikke gener.

Jeg håper dere finner en vei dere vil trives på, men først skal man få lov til å både sørge og være forbanna[emoji173] mange gode klemmer sendes din vei!
 
Kjære Emilie, dette var tøft å lese, og kan bare tenke meg hvor knust du føler deg nå ❤️
Tenker på deg ❤️
 
Har heller ikke ord! Få ut all dritten, ikke gå og bær på det, sånt må ut! Sender deg en stor klem!
 
Tenker på deg[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Dette var veldig tøft å lese. Jeg tenker så utrolig mye på dere :Heartbigred nå har du lov til å sørge, banne og få ut alt. Ta vare på deg selv :Heartred
 
Dette var tungt å lese. Ord blir fattige. Håper dere når målet deres på et eller annet vis. I mellomtiden er det lov å rase og sørge:Heartred
 
Back
Topp