Emilie’s dagbok ❤️

Gravid oppdatering
Termin: 06.02.2020
På vei:
12+6
Igjen til termin: 193 dager
Trimester: Første
Graviduke: 13
Graviditetsmnd: 4
Kalendermnd: 3
Neste JM/legetime:
jordmortime 27.08
Ultralyd: Hatt 4 TUL. 6+2, 7+3, 9+4, 12+0
Komplikasjoner: nei
Kjønn: Vet ikke, men tror gutt
Utålmodig: Ja
Innkjøp: lite eller ingenting.
Utstyr så langt - kjøpt 2 stk pysjamas, en body og en kos
Utstyr som gjenstår: Alt, egentlig
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Veldig lite aktivitet.
Mage: Mulig en liten antydning til mage.
Vektendring:
+ 3 kg
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Smootie, lakris
Plager: tidvis hodeverk/migrene, trøtthet
Humør: greit humør
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Nei
Neste milepæl: OUL

Last edited:
Gravid oppdatering
På vei: 13+6
Igjen til termin:
193 dager
Trimester: Første
Graviduke: 13
Kalendermnd: 3
Neste JM/legetime:
jordmortime 27.08
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Veldig lite aktivitet.
Mage: Mulig en liten antydning til mage.
Vektendring:
+ 3 kg

12+6? Eller har det plutselig gått veldig fort?:hilarious:

Så herlig å se at du har bikket 12!

Hjertelig tillykke!

Er ikke så mye innom nå, er i feriemodus.

Mulig jeg forlater babyverden snart også da det ser ut til at vi ikke kan sette inn flere på frys pga kroppen min som nok ikke tåler flere graviditeter. Jeg har enda ikke kommet meg fra sist graviditet 1,5 år etter, så da er det greit å innse at man skal være fornøyd med det man har oppnådd.

Det føles bare ikke riktig å la fryseeggene gå heden når man har ofret så mye for å få dem til og stadig gjerne skulle hatt flere barn.

Samtidig må man jo ha kropp igjen til å kunne være mamma, til å kunne glede seg sammen med de barna man har fått.

Jeg kommer til å følge litt sporadisk med her inne i ny og ne, særlig på dere som jeg har tilbringt prøvetid med her inne.

Nå er det tid for andre drømmer å forfølge, drømmer sammen med den nydelige familien jeg har fått.

Endelig skal du også bli mamma, tenk den drømmen kommer nærmere for hver dag som går.

Fortsatt god sommer, gleder meg på dine vegne.
:Heartbigred

Emilie :Heartred

Jeg leste akkurat hele dagboken din fra start til slutt, og jeg har virkelig ikke ord. Det er noe av det sterkeste jeg har lest, og tårene bare renner - særlig etter jeg kom til mai 2019 :love7 Jeg er så glad for at du nå endelig skal bli mamma! At dere, med så usannsynlig mye motstand, klarer dette, må virkelig gi håp til alle som tar turen inn hit! For deg var det aldri snakk om å gi opp, og selv om det så ekstreemt mørkt ut til tider, virket det som om du aldri mistet håpet helt. Det er så imponerende!!! Du er råsterk! Og du hadde selvfølgelig rett - det går jo til slutt. Det er bare en jæævlig humpete vei dit for noen av oss :happy:

Så herlig å se at du har bikket 12!

Hjertelig tillykke!

Er ikke så mye innom nå, er i feriemodus.

Mulig jeg forlater babyverden snart også da det ser ut til at vi ikke kan sette inn flere på frys pga kroppen min som nok ikke tåler flere graviditeter. Jeg har enda ikke kommet meg fra sist graviditet 1,5 år etter, så da er det greit å innse at man skal være fornøyd med det man har oppnådd.

Det føles bare ikke riktig å la fryseeggene gå heden når man har ofret så mye for å få dem til og stadig gjerne skulle hatt flere barn.

Samtidig må man jo ha kropp igjen til å kunne være mamma, til å kunne glede seg sammen med de barna man har fått.

Jeg kommer til å følge litt sporadisk med her inne i ny og ne, særlig på dere som jeg har tilbringt prøvetid med her inne.

Nå er det tid for andre drømmer å forfølge, drømmer sammen med den nydelige familien jeg har fått.

Endelig skal du også bli mamma, tenk den drømmen kommer nærmere for hver dag som går.

Fortsatt god sommer, gleder meg på dine vegne.
:Heartbigred
Da er vi like der, Gledeståre! Jeg er også sjeldent innom her i ferien.
Så trist å lese at kroppen din ikke tåler flere graviditeter ❤️. Har hørt om flere som sliter med kroppen etter graviditeten :/ Kjedelig at vondtene skal sitte i så lenge. Håper du snart blir helt frisk i kroppen ❤️
Forstår hvorfor du da muligens forlater forumet, men jeg kommer til savne deg og de gode, fornuftige og varme ordene du kommer med her inne ❤️❤️ Du er og har vært en god støtte for meg og mange andre her inne ❤️
Håper du titter innom en gang i blant :)
God sommer til deg også ❤️

Emilie :Heartred

Jeg leste akkurat hele dagboken din fra start til slutt, og jeg har virkelig ikke ord. Det er noe av det sterkeste jeg har lest, og tårene bare renner - særlig etter jeg kom til mai 2019 :love7 Jeg er så glad for at du nå endelig skal bli mamma! At dere, med så usannsynlig mye motstand, klarer dette, må virkelig gi håp til alle som tar turen inn hit! For deg var det aldri snakk om å gi opp, og selv om det så ekstreemt mørkt ut til tider, virket det som om du aldri mistet håpet helt. Det er så imponerende!!! Du er råsterk! Og du hadde selvfølgelig rett - det går jo til slutt. Det er bare en jæævlig humpete vei dit for noen av oss :happy:
Åh!! ❤️❤️❤️ Chipotle!!❤️ Nå ble jeg utrolig rørt av de fine ordene dine. Tårene renner her også ❤️. Så hyggelig at du har lest igjennom hele dagboka mi :)
Ja, her har jeg skrevet om mange opp og nedturer. Veien til målet har vært jævlig tøff og jeg er enda ikke helt i mål, selv om jeg nå nærmer meg med stormskritt ❤️ Jeg har blitt sterkere med årene og for å være i dette gamet så må man være sterk. Heldigvis finnes slike forum hvor man kan dele reisen med fantastiske damer i lignende situasjoner som er med på sidelinjen og heier, sender klemmer og krysser fingre for at man skal lykkes ❤️
Man gir hverandre håp og man må ha håp for å klare å henge med på denne prøverørs-berg-og-dal-banen ❤️

Da er vi like der, Gledeståre! Jeg er også sjeldent innom her i ferien.
Så trist å lese at kroppen din ikke tåler flere graviditeter ❤️. Har hørt om flere som sliter med kroppen etter graviditeten :/ Kjedelig at vondtene skal sitte i så lenge. Håper du snart blir helt frisk i kroppen ❤️
Forstår hvorfor du da muligens forlater forumet, men jeg kommer til savne deg og de gode, fornuftige og varme ordene du kommer med her inne ❤️❤️ Du er og har vært en god støtte for meg og mange andre her inne ❤️
Håper du titter innom en gang i blant :)
God sommer til deg også ❤️

Hjertelig takk for gode ord. Jeg må nok snike litt innom.
Livet som mor er utrolig og en fantastisk reise med alle følelser som jeg nå unner deg til det fulle.
Bare ønsker å tipse om at rygg og bekkenplager må tas alvorlig. Jeg trodde det bare var gravid vondter, men det har forfulgt meg siden nr to. Så får du dette, ta det seriøst og ikke kjør på i hverdagen slik jeg gjorde.
Sørg for at familie og venner forstår at du trenger deres raushet, støtte og forståelse når du får barn, de må gjerne være på tilbudssiden, da kan du unngå fødselsdepresjon hvis du er i faresonen.

Beste ønsker til deg og din mann.

Gravid oppdatering
På vei:
15+1
Igjen til termin: 177 dager
Trimester: Andre
Graviduke: 16
Kalendermnd: 4
Neste JM/legetime:
jordmortime 27.08
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Turer i skog og mark
Mage: En liten bul har dukket opp
Vektendring: + 4 kg

Lenge siden jeg har oppdatert her inne på. Det har vært en lang og fin sommerferie. I dag er det siste feriedag før jobbhverdagen begynner for fullt. Kjenner det skal bli godt å komme i gang med jobb igjen og de rutinene som følger med. Da går liksom dagene litt fortere og jeg får forhåpentligvis tankene over på noe annet :) Jeg er fortsatt mye redd for at ting skal gå galt og kan ha dager der jeg bekymrer meg for alt, men det blir heldigvis bittelitt bedre for hver dag som går og for hver UL jeg får bekreftelse på liv. Nå er det lenge siden forrige UL og det kjennes på psyken min, men på førstkommende mandag er det UL igjen Da kan det til og med hende at vi ser/får vite hvilket kjønn det blir :) Håper at alt ser bra ut og at jeg kan klare å nyte graviditeten ytterligere.

Emilie, hvordan gikk det på UL i dag?
Gikk ikke så bra på UL. Jordmor oppdaget at det mulig var noe unormalt med hjertet... Så vi ble henvist videre til Haukeland. Fikk telefon fra Haukeland i går og vi har fått time i dag. Veldig takknemlig for å få time på Haukeland så kjapt.
Så nå er vi på vei opp dit.. Har det ikke bra akkurat nå.. Er nervøs, redd og frykter det verste.
.

Gikk ikke så bra på UL. Jordmor oppdaget at det mulig var noe unormalt med hjertet... Så vi ble henvist videre til Haukeland. Fikk telefon fra Haukeland i går og vi har fått time i dag. Veldig takknemlig for å få time på Haukeland så kjapt.
Så nå er vi på vei opp dit.. Har det ikke bra akkurat nå.. Er nervøs, redd og frykter det verste.
.
Å kjære deg❤️ Håper så inderlig at det ikke er noe alvorlig...

Ånei, nå fikk jeg helt vondt i magen og tårer i øynene for deg :( Skulle ønske du slapp en sånn runde, det har vært nok for dere liksom.. Men håper inderlig at det ikke er noe alvorlig det er snakk om, dette må bare gå bra! Sender alle gode tanker jeg kan :Heartred

Tenker på deg og håper det har gått bra idag❤️

Ber til høyere makter om at det har gått bra i dag❤️

Back
Topp