Emilie’s dagbok ❤️

Gravid oppdatering
Termin: 06.02.2020

På vei: 8+0
Igjen til termin: 227 dager
Trimester: Første
Graviduke: 9
Graviditetsmnd: 2
Kalendermnd: 2
Neste JM/legetime: I uke 12.
Ultralyd: Hatt 2 TUL. 6+2 og 7+3. Neste blir i uke 12/13.
Komplikasjoner: nei
Kjønn: Vet ikke, men tror gutt
Utålmodig: Ja
Innkjøp: lite eller ingenting.
Utstyr så langt - kjøpt en stk pysjamas, en body og en kos
Utstyr som gjenstår: Alt, egentlig
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Veldig lite aktivitet.
Mage: Nei, bare oppblåst.
Vektendring: ingen
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Smootie
Plager: litt svimmel/uggen, tidvis hodeverk/migrene, trøtthet,
Humør: greit humør, men er mye redd for at dette ikke kommer til å gå veien.
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Nei
Neste milepæl: 9+0
 
Hurra!

Ikke så lenge igjen nå av det grusomme 1. Trimester.
Min form endret seg fra ca 11+ gradvis til å bli bedre for å bli nesten bra i uke 13, når det kom til kvalmen og ekstrem tretthet.

(Dette kom tilbake i tredje trimester med Jenta mi, overraskende nok, men ikke med gutten min)
 
Hurra!

Ikke så lenge igjen nå av det grusomme 1. Trimester.
Min form endret seg fra ca 11+ gradvis til å bli bedre for å bli nesten bra i uke 13, når det kom til kvalmen og ekstrem tretthet.

(Dette kom tilbake i tredje trimester med Jenta mi, overraskende nok, men ikke med gutten min)
Så bra å lese. Er ikke så kvalm, men trøttere enn normalt ❤️. Nei, nå er det ikke lenge igjen ❤️
 
Gravid oppdatering
Termin: 06.02.2020

På vei: 9+3
Igjen til termin: 217 dager
Trimester: Første
Graviduke: 10
Graviditetsmnd: 3
Kalendermnd: 2
Neste JM/legetime: UL i morgen
Ultralyd: Hatt 2 TUL. 6+2 og 7+3. Neste blir i morgen
Komplikasjoner: nei
Kjønn: Vet ikke, men tror gutt
Utålmodig: Ja
Innkjøp: lite eller ingenting.
Utstyr så langt - kjøpt en stk pysjamas, en body og en kos
Utstyr som gjenstår: Alt, egentlig
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Veldig lite aktivitet.
Mage: Nei, bare oppblåst.
Vektendring: ingen
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Smootie
Plager: litt svimmel/uggen, tidvis hodeverk/migrene, trøtthet,
Humør: greit humør, men er mye redd for at dette ikke kommer til å gå veien.
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Nei
Neste milepæl: 12+0



Lenge siden jeg har skrevet noe her. Har vært på tur til Sørlandet den siste uken. Det var deilig å koble av i solen og nyte starten på sommerferien. Når jeg var på tur så fikk jeg hodet over på andre tanker og tenkte ikke fullt så mye på ting som skjer inni magen. Det var deilig :)
Men det går likevel ikke en dag uten at jeg bekymrer meg for at utviklingen har stoppet opp inni der.. Er så utrolig redd for MA! Så i morgen skal vi ha en ny UL. Håper den vil gjøre meg tryggere på at alt er som det skal og at jeg muligens klarer å slappe mer av de neste ukene ❤️ For nå skal jo den lille ha blitt et foster med armer og ben.
 
Nå begynner du å komme langt! Og milpælene står i kø. Skjønner så godt bekymringene dine, vi må nok bare leve med dem vi som har hatt så mange nedturer. Men kan trøste deg med at jeg er roligere nå etter OUL. Men så har jeg jo blødd en del også. I morgen kan du senke skuldrene ei stund, lykke til!
 
Nå begynner du å komme langt! Og milpælene står i kø. Skjønner så godt bekymringene dine, vi må nok bare leve med dem vi som har hatt så mange nedturer. Men kan trøste deg med at jeg er roligere nå etter OUL. Men så har jeg jo blødd en del også. I morgen kan du senke skuldrene ei stund, lykke til!
Ja, dagene snegler seg av gårde :p Ja, vi må nok leve med disse bekymringene våre.. Skulle bare ønske jeg kunne ha gledet meg mer over graviditeten ❤️ Kanskje jeg begynner å glede meg mer etter UL i morgen? Jeg håper i alle fall det ❤️
 
DC2261BC-53E1-4FEE-9902-ECBE99363FFE.jpeg
Alt var tipp topp ❤️ Nå kan jeg senke skuldrene enda mer ❤️ Bamsemums var estimert til 9+6 altså to dager frem. Den er ca 3 cm og hjertet slår ca 175 slag i minuttet ❤️
 
Hurra for fin UL! Nå kan du nyte og senke skuldrene!
 
Så nydelig ❤️ Nå håper jeg du kan slappe av og nyte både bamsemums og sommervær ❤️
 
Back
Topp