*dreamer* sin drøm om en spire

ORIGINAL: trusa

Ja, jeg shoppa en del fint ja! En god del klær. Det gjorde sambo også.
Må vel til byen snart og kjøpe ny bher også. Har vokst en størrelse allerede. Rart.
Og jepp, vi kjøpte vogn ja. Men det er jo bare vogn nr 2. Vi skal vel ha en annen som hovedvogn.
Men er litt usikker på hvilken enda. Syns den nye Brio Joy(du kan se den på www.brio.no om du vil) er kul og praktisk.
Veeeeldig usikker. Må jo ikke bestemme det enda da.

Det verste med kvalmen er når jeg må kaste opp før jeg har fått i meg mat om morgenen. Blir jo bare syre som kommer og det gjør sååå vondt. Håper du slipper det når det er din tur.

Spania blir i september. Også skal vi på UL mandagen etter vi kommer hjem. Det blir fint altså! Gleder meg veldig.

Så morsomt med masse nye klær![:D]
Hehe, så gøy at du har gått opp en bh-størrelse allerede, heldiggris[8D]
Hva slags vogn var det dere kjøpte da? En trehjuling eller firehjuling?
Brio Joy var veldig kul!! Også såå praktisk da!![:D] Den hadde nok jeg og vurdert hvis jeg var gravid!

Ååå det må være ekkelt å bare kaste opp syre[:'(] Håper det gir seg litt snart da!

Kan tenke meg at du gleder deg til september da, både Spania og UL![:D]
Håper tiden går fort fram til det da. Blir spennende å se om du har en liten gutt eller jente i magen!

ORIGINAL: twinanne

ORIGINAL: *dreamer* 21pp

Tusen takk![:D] Var kjempefint på Kreta!
Har du noen ferieplaner framover?

Ønsker deg og en god sommer!![:D]

Jeg er akkurat ferdig med ferien min som bestod av 17 dager med migrene i mine 3 uker, regner med helgen også så migrene 17 av 23 dager. Jober nå, men var hos legen i dag så jeg begynner å jobbe 50% fra i morgen og ut resten av mnd. Og da håper jeg at det har roet seg, og formen blir bedre fra august. Så jeg for nyte sommeren når jegorker etter halve dager på jobb, eller 1 dag på og 1 dag hjemme. Kan velge selv da, det som passer best i forhold til migrenen. Starter med halvedager til første skikkelge migreneanfall, så for jeg se hvordan det går, kan jo ta en dag i ny og ne med 100% slik at jeg har 1-2 dager å gå på i tilfelle hard migrene, dersom ikke så for jeg heller ta det ut i en dag hjemme i slutten av en uke.

Åå så kjedelig at du hadde migrene i 17 dager av de tre ukene du hadde ferie!!![:(] Håper virkelig at du blir bedre snart, høres helt grusomt ut sånn som du har det! Det er ihvertfall bra at du har fått 50% sykemelding ut mnd. Får håpe du har noen hele dager hvor du føler deg bra da, så du kan ta hele dager borte når du er dårlig. Krysser fingrene for at formen din er bedre igjen fra august! Er ikke bare bare å være gravid, men når du holder den lille i armene er det garantert verdt det[:)] Ønsker deg goood bedring!!![:D]

Habby:

Så godt å høre at det går bra med dere!![:D]
Kjøpt noe til den lille enda? Tenkt på noen navn?

Uff, så slitsomt med urinveisinfeksjon[:'(] Håper det går over snart!

Tuuusen takk!!![:D]
21pp er kjempetøft, er virkelig ikke lett å holde motet oppe.
Nå skal jeg bare fokusere på venner og på å ha det gøy framover.
Orker ikke mer depping[8D] Spira kommer vel når den vil uansett.

Håper du koser deg masse i sommer!
Har du gjort noe gøy, eller har du noen spennende planer?

Klem[:)]

kanskje vi "som har prøvd veldig mye lengre en 1 år" er de som forstår dere. Jeg vet at det er bare et ord som kan dekke det at PP kommer og går og TR kommer like forb#### hver måned. Det er deprimerende, fortvilende.
Det kommer en dag med håp for dere også. Det er sant, ha håp, ikke mist det.

Blir håpet borte blir det svart, ikke la det bli det, la det alltid skinne et lys i ditt hjerte.

Hei Darling[:D]

Eg heia på deg!! Berre så du veit da[;)]

Eg e litt leie eg, ser ut som EL var på mandag, og M kom jo heim i dag..[&o]
Så blir nok ingen spire denne gang..[&o]
Og mest sannsynlig kan eg vel forventa IKM rundt den 25-27 juli.
Så uti neste veka, nærmare bestemt 22.juli så skal eg ta primolut, så eg slepper TR i syden[;)]
Gidder liksom ikkje hu der[8D] hehehe[;)]

Jaja..Krysser fingre for deg snuppa!! Du skal ha pausemnd no fra pergo sant?
Tenker spira sitter denne gang eg da[;)][;)]
Er jo en god del som blir gravid mnd etter pergo, for pergo gir "dobbel" effekt[:D]

* GOOOOD KLEM *

ORIGINAL: trusa

Begynner du å bli klar for et nytt skoleår, snuppa?

Ja, jeg gleder meg faktisk veldig til skolestart![:D]
Har så mye spennende på pensum dette året, og ingen skoleeksamener, "bare" mappeinnlevering og bacheloroppgave[:)]
Begynner du å bli klar da? Fant du forresten ut av det med F´en du hadde fått?

ORIGINAL: Blåa

kanskje vi "som har prøvd veldig mye lengre en 1 år" er de som forstår dere. Jeg vet at det er bare et ord som kan dekke det at PP kommer og går og TR kommer like forb#### hver måned. Det er deprimerende, fortvilende.
Det kommer en dag med håp for dere også. Det er sant, ha håp, ikke mist det.

Blir håpet borte blir det svart, ikke la det bli det, la det alltid skinne et lys i ditt hjerte.

Tusen takk! Det var koselig skrevet, skal aldri gi opp håpet!![:)]

ORIGINAL: [miss]

Hei Darling[:D]

Eg heia på deg!! Berre så du veit da[;)]

Eg e litt leie eg, ser ut som EL var på mandag, og M kom jo heim i dag..[&o]
Så blir nok ingen spire denne gang..[&o]
Og mest sannsynlig kan eg vel forventa IKM rundt den 25-27 juli.
Så uti neste veka, nærmare bestemt 22.juli så skal eg ta primolut, så eg slepper TR i syden[;)]
Gidder liksom ikkje hu der[8D] hehehe[;)]

Jaja..Krysser fingre for deg snuppa!! Du skal ha pausemnd no fra pergo sant?
Tenker spira sitter denne gang eg da[;)][;)]
Er jo en god del som blir gravid mnd etter pergo, for pergo gir "dobbel" effekt[:D]

* GOOOOD KLEM *

Hei snuppa!!![:D]

Jeg heier på deg og!!
Jeg gleder meg så masse til den dagen du skriver et innlegg der det står at du er gravid[:D]

Skjønner godt at du er lei! Du har holdt ut såå lenge nå, og i tillegg så er ikke alltid M hjemme når du har EL[:(]
Sender deg en stooor trøsteklem
Nå er dere jo i gang med IVF-prosessen, så hvis dere ikke klarer det selv, så er mest sannsynlig den lille spira ikke så langt unna allikevel[:)]
Jeg krysser fingrene for at dere rakk EL, det er jo ofte den mnd man minst tror man blir gravid at det klaffer[;)]
Skjønner godt at du ikke vil ha den stygge tanta i syden, hahaha. Haaaaater tanta!!!![:'(]

Nå skal jeg ha pausemnd ja! Håper spira sitter denne pp´n eller neste, men jeg har liten tro på det[8|]
Tanta har blitt så merkelig etter den pergokuren! Første dagen blødde jeg masse i noen timer, og så blødde jeg bare litt resten av dagen. Dag 2 blødde jeg nesten ingen ting, og etter det har det bare vært brun utflod[&:] Har tanta di blitt annerledes etter pergo? Har du pausemåneder, eller tar du kurene rett etter hverandre?

Jeg krysser fingrene for deg snuppa! Tror du kommer til å bli gravid i løpet av sommeren jeg[:D][:D]

Stoooor klem

ORIGINAL: Habby

Dreamer

Bra å fokusere på andre ting, spiren kommer når den kommer. Forhåpentligvis snart!
Hva skal du framover da? Noe store planer for dagen din?[:D]

Jeg er på ferie hos mamma og stefaren min i Trøndelag, skal være her fram til etter London turen.

Urinveisinfeksjon er noe dritt ja, men jeg har ikke merka til noe - ingen symptomer. Har fått resept på medisin, så det ordner seg, tenker jeg[:D]

Navn til småen ja...han skal hete Kian Mathias[:D] Vi har ikke kjøpt så mye til han ennå...bestemor (mora mi) har kjøpt noe par antrekk til han og så har vi kjøpt litt klær til han.
Fått bilsete av svigermor...

Ellers, hva gjør du om dagene da? Jobber du?

Ja spira kommer når den kommer, så nå orker jeg ikke sette livet mitt på vent lenger.
Skal prøve å se det positive ved å ikke ha barn, og nyte det fram til spira sitter[:)]

Framover skal jeg jobbe en del. På bursdagen min har jeg fri da[;)] På selve dagen skal jeg ha familieselskap bare, siden jeg skal jobbe dagen etter. Men lørdag 26. skal jeg ha bad taste party[;)] Håper det blir gøy!

Så deilig med ferie da! Når skal du til London? Gleder de kommende besteforeldrene seg?[;)]

Kian Mathias, det var såååå fint!!!!
Kjenner du mye liv? Fått stor mage?[:D]

14. jul: TR
15. jul: TR
16. jul: Spotting
17. jul: Spotting
18. jul: Spotting
19. jul:
20. jul:
21. jul:
22. jul:
23. jul: Bursdagen min!!!! (blir 22 år[;)])
24. jul:
25. jul:
26. jul:
28. jul:
29. jul:
30. jul:
31. jul:
1. aug:
2. aug:
3. aug:
4. aug:
5. aug:
6. aug:
7. aug:
8. aug:
9. aug:
10. aug:

ORIGINAL: *dreamer* 21pp

Hei snuppa!!![:D]

Jeg heier på deg og!!
Jeg gleder meg så masse til den dagen du skriver et innlegg der det står at du er gravid[:D]

Skjønner godt at du er lei! Du har holdt ut såå lenge nå, og i tillegg så er ikke alltid M hjemme når du har EL[:(]
Sender deg en stooor trøsteklem
Nå er dere jo i gang med IVF-prosessen, så hvis dere ikke klarer det selv, så er mest sannsynlig den lille spira ikke så langt unna allikevel[:)]
Jeg krysser fingrene for at dere rakk EL, det er jo ofte den mnd man minst tror man blir gravid at det klaffer[;)]
Skjønner godt at du ikke vil ha den stygge tanta i syden, hahaha. Haaaaater tanta!!!![:'(]

Nå skal jeg ha pausemnd ja! Håper spira sitter denne pp´n eller neste, men jeg har liten tro på det[8|]
Tanta har blitt så merkelig etter den pergokuren! Første dagen blødde jeg masse i noen timer, og så blødde jeg bare litt resten av dagen. Dag 2 blødde jeg nesten ingen ting, og etter det har det bare vært brun utflod[&:] Har tanta di blitt annerledes etter pergo? Har du pausemåneder, eller tar du kurene rett etter hverandre?

Jeg krysser fingrene for deg snuppa! Tror du kommer til å bli gravid i løpet av sommeren jeg[:D][:D]

Stoooor klem

Ja, kommer nok til å ta en test i forkant av disse tablettene eg skal ta, for de trur eg kanskje ikkje du skal gå på om du er gravid[8|] Men men. Eg vil ikkje risikera at TR dukker opp i syden, så kommer nok til å ta de om testen er negativ i hvertfall!

Tror nok EL var på mandag, for har testa i ettertid av det, og da har de bare blitt negative..[&o] Men, men. IVF er nok tingen skal du sjå[;)] Gler meg til svar! Håper det kommer så tidlig som i august[:D] XX fingre for det!!

Pausemnd ja, eg hadde vel to pausemnd totalt på kurene eg har gått. Elles så gjekk det i et med de. Klara liksom ikkje heilt å huska korleis TR har vore med pergo, men har nok vore endra, men syns og det har vært endringar frå gong til gong[8|] Men kan væra enige med at da kjem MASSE ei stund, å så mer "normal"blødning etter, så spotting. Men du, ta en test før du starter på pergo!! Uansett om du har blødd eller ei, for er viktig at man ikkje går på pergo dersom man er gravid!![;)]

Håper eg blir gravid, men, trur nok spira let seg vente på til i hvertfall september! M reiser jo igjen den 11.aug, og da er han igjen vekke når EL er..

Krysser fingre for deg snuppa[:D][:D]

ORIGINAL: Habby

Dreamer

Bad taste party høres morsomt ut[:D] Regner med at det blir gøy!

Vi er ganske fornøyd med navnet til småen...hehe[:D] Han er en livlig krabbat[8D][:D]
Magen lever sitt eget liv, så den buler ut for tiden...men koser meg!

Drar til London 5.august, og kommer tilbake i tide til skolestart (kom inn på første valget mitt, Barnevern[:D]) - noe jeg var bekymret for. Men slipper å tenke på det siden vi begynner den 19. august og jeg er tilbake 13.[:D] Glad for det!

Du skal vel gå skole til høsten?[>:]

Håper ihvertfall at det blir gøy!![:D]

Så gøy med bulende mage og mye liv. Må være helt fantastisk!![:)]

Gratulerer med studieplass på barnevern!! Hvilken skole skal du gå på? Sambo kom også inn på barnevern[;)]
Han ville egentlig allmennlærer da, men tror han er fornøyd fordet.

Jeg skal gå på skole ja. Begynner på 3 året på spesialpedagogikk nå, gleder meg til skolestart![:D]

Ikke lenge til 5. august da. Du får kose deg masse i London, det er såå fint der!![:)]

[miss]

Det er nok lurt at du tester før du begynner på de ja.
Krysser fingrene for at den blir positiv snart!!![:D] Når har du ikm?
Om den ikke blir positiv så håååper jeg at du får svar på ivf i august, men mest av alt håper jeg at dere har klart det nå

Godt å høre at du har opplevd noe liknende ang mensen med pergo da. Har fått to digitale tester i posten i dag, så da tester jeg på ikm uansett om tanta har kommet eller ikke. Vil ikke risikere å skade en spire med pergo. Men må si at det blir bare verre og verre å få opp "ikke gravid"[&o] Men en vakker dag så blir det våres tur, og da kommer det til å være verdt alt slitet og alle tårene!

Krysser fingrene for deg og snuppa! Masse masse lykke til[:D][:D]

Hei snuppa[:)]
Testen blei nok ikkje positiv.. Menmen. IKM hadde vært på fredag, så me traff jo ikkje EL uansett denne mnd[8D] Men det går fint! Har begynt på primoluten no, slik at eg slepp TR der nede[:D] Herregud, berre 2 dagar til eg reiser! Kjenner eg er smånervøs [8D] (har eg huska da, da og da? eller da? eller da?) Hehe[:D]

Jaa, er forferdelig med Ikke gravid som dukker opp, mens man venter håper man jo så sårt..[&o] Men, som du seier, ein vakker dag, er det vår tur[:D] Håper den vakre dagen ikkje er langt unna for deg eller meg[;)]

Dreamer jeg har ikke glemt deg selv om jeg ikke er i dagbøkene rundt omkring så ofte, har litt med at jeg siter litt å gjøre. Men nå er jeg innom en tur.

Så fint at du skal ilbake til skolen igjen til høsten, og enda bedre er det at du gleder deg. Men nå håper jeg du får en spire i magen snart også. Det fortjener du nå.

Hm...så pergoen driver litt gjøn med deg fortiden, håper at det roer seg og mensen blir normal igjen da. Har ikke så mye erfaring selv, har bare væt igjennom en pergokur i forbindelse med inseminasjon , da hadde jeg laveste dose og det holdt på å ¨gå gærlig for el komm så alt for fort, var på gang allerede  på syklusdag 10, men el var på dag 11 så rakk å gjennomføre inseminasjonm med partneresn sæd dagen etter, dag nummer to var unødvendig da var det forsendt. Skal si legen min på kvinneklinikken ble forskrekket da på ul på dag 10. Men jeg fikk faktisk en lutealfase på 16 dager men det var pga at det var e kjemisk graviditet, men syklusen etter så ble eg gravid med tvillinger på den naturlige metoden, men de endte i SA da. Dette er lenge siden nå, sist høst. Som sagt jeg kunne ikke hjelpe deg oe særlig med den rare mensen din.

ORIGINAL: [miss]

Hei snuppa[:)]
Testen blei nok ikkje positiv.. Menmen. IKM hadde vært på fredag, så me traff jo ikkje EL uansett denne mnd[8D] Men det går fint! Har begynt på primoluten no, slik at eg slepp TR der nede[:D] Herregud, berre 2 dagar til eg reiser! Kjenner eg er smånervøs [8D] (har eg huska da, da og da? eller da? eller da?) Hehe[:D]

Jaa, er forferdelig med Ikke gravid som dukker opp, mens man venter håper man jo så sårt..[&o] Men, som du seier, ein vakker dag, er det vår tur[:D] Håper den vakre dagen ikkje er langt unna for deg eller meg[;)]

Neeei så kjedelig at den ble neg!!![:(] Men hvis ikm er på fredag så er det jo fortsatt håp! Du burde vel ta en test da og selv om du har begynt på primoluten?
Nå er det bare 1 dag igjen til du reiser[:D][:D] Jeg pleier også og lure på om jeg har husket alt, hehe. Men så lenge du har penger, billett og pass så er det det viktigste[;)]
Du fåpr ha en helt suuuper tur, kos deg masse!!!

Ja uff, man håper så innmari når timeglasset blinker, også kommer "ikke gravid" opp[&o]
Jeg håper også at den vakre dagen ikke er langt unna oss. Tenk hvor syyykt overraska vi kommer til å bli når det faktisk står "Gravid" på testen![:D]

ORIGINAL: twinanne

Dreamer jeg har ikke glemt deg selv om jeg ikke er i dagbøkene rundt omkring så ofte, har litt med at jeg siter litt å gjøre. Men nå er jeg innom en tur.

Så fint at du skal ilbake til skolen igjen til høsten, og enda bedre er det at du gleder deg. Men nå håper jeg du får en spire i magen snart også. Det fortjener du nå.

Hm...så pergoen driver litt gjøn med deg fortiden, håper at det roer seg og mensen blir normal igjen da. Har ikke så mye erfaring selv, har bare væt igjennom en pergokur i forbindelse med inseminasjon , da hadde jeg laveste dose og det holdt på å ¨gå gærlig for el komm så alt for fort, var på gang allerede på syklusdag 10, men el var på dag 11 så rakk å gjennomføre inseminasjonm med partneresn sæd dagen etter, dag nummer to var unødvendig da var det forsendt. Skal si legen min på kvinneklinikken ble forskrekket da på ul på dag 10. Men jeg fikk faktisk en lutealfase på 16 dager men det var pga at det var e kjemisk graviditet, men syklusen etter så ble eg gravid med tvillinger på den naturlige metoden, men de endte i SA da. Dette er lenge siden nå, sist høst. Som sagt jeg kunne ikke hjelpe deg oe særlig med den rare mensen din.

Hei[:)]

Så koselig at du husker på meg! Men du må ikke føle at du må svare meg når du ikke har det bra. Har du det bedre nå da? Håper det ihvertfall[:)]

Ja pergoen gjorde mensen heelt rar. Blødde masse i noen timer, og etter det var det nesten ingen ting. Blødde bare litt i to dager, og så var det et par dager med spotting[&:] Men det er jo fosåvidt deilig å ha så kort TR da[;)] Utrolig at du hadde EL allerede på syklusdag 11!! Var jo bra at du rakk å bli inseminert, men så utrolig trist at du først hadde en kjemisk og så mistet tvillinger syklusen etter[:(] Det er ihvertfall bra at du er gravid nå, det fortjener du så veldig![:D]

Hva driver du med om dagen da? Orker du å jobbe litt eller slapper du av hjemme?

Back
Topp