Cd 21 // 6 eller 7 dpo // pp11
Jeg legger ikke igjen så mange spor her inne for tiden, men jeg er fortsatt innom flere ganger om dagen.. guilty!
På 4 eller 5 dpo (2 dager siden) opplevde jeg skarpe stikk i livmoren/underlivet. Likt som festesmertene jeg har hatt før. For tidlig, men sist jeg opplevde dette tidlig fikk jeg en ny runde igjen rundt 7 dpo. Spennende å se.
Har følt meg litt uggen og svimmel med vondt i hodet i det siste. Det er mye stress på jobb så jeg regner med det er årsaken. Var også så dehydrert en natt så jeg trodde jeg skulle falle ut av senga av svimmelhetsanfall. Det er nok ikke beste utgangspunktet for en spire stakkars!
I dag fikk jeg vondt i halsen og det pleier jeg jo også få rundt denne tiden i syklusen.
Har tatt blodprøver for dna, blodpropp greier osv siden sist, som en del av utredningen privat. De tok 12 glass eller no?! Neste blodprøve skal taes på CD 1-3.
Jeg har fått en mistanke om progesteron, siden flere av syklusene mine viser lave tempgrafer, jeg har faktisk spottet noen dager før El og tempen dropper flere dager før tr. Sist prøvde jeg ta en test, men da mistet jeg dagen etter. Denne var likevel ekstremt lav til å være før en SA synes jeg. Fant noen på nett som hadde samme og da hadde legen sagt at nivået for en ikke-gravid ligger høyere. Så i dag har jeg tatt blodprøve på progesteron hos fastlegen for å sjekke midt i lutealfasen. Kan være jeg kan er 6 dpo og ikke 7 men det spiller vel ikke så stor rolle. Siden det er helligdag i morgen måtte det bli i dag
veldig spent på resultatet!!
Mulig de også slang på hCG. De gjorde det sist i alle fall. Det er jeg litt redd for, siden det helt sikkert er negativt så tidlig. Egget har jo ikke festet seg enda
men jeg kommer jo til å gå helt i kjelleren ved å få negativt svar
prøvde å si det ikke var så farlig med den, men samtidig er det kanskje lurt for å sammenligne progesteronen HVIS om jeg er gravid alt? Så mye man skal lure på.
Det hadde på en måte vært en lettelse om progesteronmangel er svaret på alle spontanaborten. Det virker så enkelt å fikse på
På den psykiske fronten strever jeg enda. Jeg gruer meg til å levere og hente i bhg for seriøst ALLE skal har baby denne sommeren. Jeg er den eneste mammaen på småbarn som ikke er enten gravid, fått flere barn allerede. Vi var en gjeng med 1.gangsmødre. det gjør vondt å se de struttende magene og spesielt de som har termin i august når vi også hadde termin, men mistet. Selv om jeg mistet tidlig er det fryktelig sårt. Alle de skal henge sammen igjen når småsøsknende begynner sammen, mens 2019-barn er nå ute av rekkevidde for oss.
Jeg skal prøve å koble av denne langhelgen. Både fra jobb og prøvingen og fokusere på den lille familien min.
Guttungen har vært så opptatt av baby helt fra han var 1,5 år, og elsker leke med dukker, trille dem og stelle med dem. Det gjør så vondt i mamma hjerte å se hvordan han må høre på de andre i bhg som snakker om lillesøskene de har eller som skal komme snart, og hvor han ikke har noe å bidra med. Han som er så glad i babyer.
Håper det blir vår tur NÅ!
Neste runde er på 12 og markerer at vi har prøvd i ett år. Jeg har også endelig fått time til utredning på sykehuset rett etter denne syklusen. Håper jeg får svar på prøvesvarene jeg har tatt privat innen da så jeg slipper dobbelt opp.
er det ikke ironisk også at den dagen jeg bestemmer meg for å gå igang privat og tar blodprøvene er den dagen sykehuset sendte ut brev med innkalling
God himmelspretthelg!