Drømmen om søskenspire

14 dpo oppdatering

Jeg har jo skjønt tegninga, med de svake testene, tempdrop og spottingen (noe jeg aldri har til vanlig). Kroppen lot meg ikke henge på et strå av falske forhåpninger denne gangen derimot. Spottinga har gått over til blødning. Så da ble det en tidlig kjemisk denne gangen, og ikke noe særlig forsinket tr! Den er forsinket pga forsinket eggløsning denne gang.

Men det er også 4. SA på rad og de siste 3 har skjedd rett etter hverandre.

Nå må det da komme en spire som sitter?! :sad010

Så leit :( sender det mange gode klemmer

Ånei, det var leit :sorry: Sender deg mange klemmer ❤️ Neste pp må det gå!

Så dumt!

Kanskje kroppen din trenger en liten pause så den får hentet seg inn. En mnd uten graviditet liksom.

Takk alle sammen :Heartbigred

Oppdatering:

6pp - SA 5+2
8pp - SA 5+0
9pp - kjemisk 4+4?
10pp - kjemisk 4+1

Felles for syklusene med graviditet: jeg har vært syk i lutealfasen og eller før.

Graviditeten i pp8 så lenge lovende ut med tidlig positiv og stigene tester, før det gikk galt.

Venter på gullegget! Håper jeg kan finne noe klister i samme slengen
:notworthy

Cd 4: En liten Update på denne fronten

Veldig liten blødning denne måneden. Pleier blø en hel uke, men nå var det to dager med middels blødning før det gikk over til veldig liten blødning, nesten bare spotting.

Kan ikke ha vært tykke slimhinna inni der for å feste seg i!

Nå nærmer det seg at vi skal komme inn på sykehuset. Jeg rakk heller ikke ta blodprøve på CD 1-3 hos medicus siden det ikke passet med jobb+helg så må vente en syklus.

Skal høre om jeg kan komme til gyn-undersøkelsen likevel og få ettellerannet å prøve med denne syklusen! Men de vil vel ha svar på noen blodprøver først.

Vi har også fått rekvisisjon for å ta blodprøver knyttet til dna hos furst, via medicus, så skal prøve å få tatt de snart i alle fall siden de har litt ventetid på å få svar :)

Ellers nyter jeg at progesteron/hCG har forlatt kroppen og jeg er ikke lenger dautrøtt og ihjelfrosset på kvelden mer :hilarious:

I går ble det også vin!!:D

Neste syklus skal jeg drikke vin som vanlig og bare kose meg :)

Cd 21 // 6 eller 7 dpo // pp11

Jeg legger ikke igjen så mange spor her inne for tiden, men jeg er fortsatt innom flere ganger om dagen.. guilty!

På 4 eller 5 dpo (2 dager siden) opplevde jeg skarpe stikk i livmoren/underlivet. Likt som festesmertene jeg har hatt før. For tidlig, men sist jeg opplevde dette tidlig fikk jeg en ny runde igjen rundt 7 dpo. Spennende å se.

Har følt meg litt uggen og svimmel med vondt i hodet i det siste. Det er mye stress på jobb så jeg regner med det er årsaken. Var også så dehydrert en natt så jeg trodde jeg skulle falle ut av senga av svimmelhetsanfall. Det er nok ikke beste utgangspunktet for en spire stakkars!

I dag fikk jeg vondt i halsen og det pleier jeg jo også få rundt denne tiden i syklusen.

Har tatt blodprøver for dna, blodpropp greier osv siden sist, som en del av utredningen privat. De tok 12 glass eller no?! Neste blodprøve skal taes på CD 1-3.

Jeg har fått en mistanke om progesteron, siden flere av syklusene mine viser lave tempgrafer, jeg har faktisk spottet noen dager før El og tempen dropper flere dager før tr. Sist prøvde jeg ta en test, men da mistet jeg dagen etter. Denne var likevel ekstremt lav til å være før en SA synes jeg. Fant noen på nett som hadde samme og da hadde legen sagt at nivået for en ikke-gravid ligger høyere. Så i dag har jeg tatt blodprøve på progesteron hos fastlegen for å sjekke midt i lutealfasen. Kan være jeg kan er 6 dpo og ikke 7 men det spiller vel ikke så stor rolle. Siden det er helligdag i morgen måtte det bli i dag :) veldig spent på resultatet!!

Mulig de også slang på hCG. De gjorde det sist i alle fall. Det er jeg litt redd for, siden det helt sikkert er negativt så tidlig. Egget har jo ikke festet seg enda :hilarious: men jeg kommer jo til å gå helt i kjelleren ved å få negativt svar :hilarious: prøvde å si det ikke var så farlig med den, men samtidig er det kanskje lurt for å sammenligne progesteronen HVIS om jeg er gravid alt? Så mye man skal lure på.

Det hadde på en måte vært en lettelse om progesteronmangel er svaret på alle spontanaborten. Det virker så enkelt å fikse på :)

På den psykiske fronten strever jeg enda. Jeg gruer meg til å levere og hente i bhg for seriøst ALLE skal har baby denne sommeren. Jeg er den eneste mammaen på småbarn som ikke er enten gravid, fått flere barn allerede. Vi var en gjeng med 1.gangsmødre. det gjør vondt å se de struttende magene og spesielt de som har termin i august når vi også hadde termin, men mistet. Selv om jeg mistet tidlig er det fryktelig sårt. Alle de skal henge sammen igjen når småsøsknende begynner sammen, mens 2019-barn er nå ute av rekkevidde for oss.

Jeg skal prøve å koble av denne langhelgen. Både fra jobb og prøvingen og fokusere på den lille familien min.

Guttungen har vært så opptatt av baby helt fra han var 1,5 år, og elsker leke med dukker, trille dem og stelle med dem. Det gjør så vondt i mamma hjerte å se hvordan han må høre på de andre i bhg som snakker om lillesøskene de har eller som skal komme snart, og hvor han ikke har noe å bidra med. Han som er så glad i babyer. :dummy1::dummy:

Håper det blir vår tur NÅ!

Neste runde er på 12 og markerer at vi har prøvd i ett år. Jeg har også endelig fått time til utredning på sykehuset rett etter denne syklusen. Håper jeg får svar på prøvesvarene jeg har tatt privat innen da så jeg slipper dobbelt opp. :shy: er det ikke ironisk også at den dagen jeg bestemmer meg for å gå igang privat og tar blodprøvene er den dagen sykehuset sendte ut brev med innkalling :hilarious:

God himmelspretthelg! :Heartbigred

8 dpo // pp11

I dag fikk jeg svar på progestesteronprøven jeg tok for 2 dager siden på 6 dpo. Den var på 43!!!!

Det må vel være veldig bra? Det stod >15 som referanseområde.

Så da er kanskje ikke det problemet :happy: eller årsaken til alle de kjemiske.

På en måte veldig glad, samtidig litt skuffet på en måte, for det hadde vært så "enkel" fiks.

Jeg lurer også på om denne prøven er spesiell, da hvilepulsen har aldri vært så jevn og høy før.

Screenshot_20190531_060842.jpg

10 dpo // pp11

Blenda test i mårrest
Tempen falt også skikkelig i går.

Vi bommet litt med aksjene, med 3 dager før El. Tror mannens svømmere er mindre levedyktige for det har aldri klaffet uten veldig tette aksjer for oss.

Skikkelig surt for kroppen min ser ut til å ha vært så klar for et egg denne syklusen med veldig fin graf lenge og bra progesteronnivå.

Litt symptomer, men lite troen på levedyktighet på spiren om jeg skulle få positiv test etter i dag.

Screenshot_20190602_081459.jpg

Hei! Ser dere prøver enda. Håper virkelig spiren sitter snart! Her testet jeg positiv for et par dager siden, og håper den klamrer seg fast denne gangen. Mange klemmer :Heartred

Hei! Ser dere prøver enda. Håper virkelig spiren sitter snart! Her testet jeg positiv for et par dager siden, og håper den klamrer seg fast denne gangen. Mange klemmer :Heartred

Så bra det har klaffet for dere! Håper den sitter helt til termin :D

Her har jeg blitt gravid hver måned en stund nå, men mister bare tidligere og tidligere. Skal inn til utredning denne måneden så det blir jo spennende, men redd det ikke er noe som kan fikses. Vi blir jo gravide, spiren er bare ikke levedyktig der inne eller no.

Neste mnd må det bare gå og for da er vi i pp12 og jeg nekter å gå over det :hilarious:

Så bra det har klaffet for dere! Håper den sitter helt til termin :D

Her har jeg blitt gravid hver måned en stund nå, men mister bare tidligere og tidligere. Skal inn til utredning denne måneden så det blir jo spennende, men redd det ikke er noe som kan fikses. Vi blir jo gravide, spiren er bare ikke levedyktig der inne eller no.

Neste mnd må det bare gå og for da er vi i pp12 og jeg nekter å gå over det :hilarious:
Krysser alt jeg har for dere! Du er tøff, syntes jeg :Heartred

11 dpo // pp11 - gravid!
Syntes jeg kunne se noe svakt svakt i går kveld på den tørkede testen. Det må være det flere kaller for skygge. Jammen stemte det også, for den er sterkere i dag!

Den er veldig svak enda, noe som skremmer meg, med min historie.

Foreløpig skal jeg prøve å holde nervene i sjakk og håper dette er gullegget og VÅR tur :Heartbigred

Det var temphoppet som fikk meg til å teste i dag

Screenshot_20190603_080125.jpg

11 dpo // pp11 - gravid!
Syntes jeg kunne se noe svakt svakt i går kveld på den tørkede testen. Det må være det flere kaller for skygge. Jammen stemte det også, for den er sterkere i dag!

Foreløpig skal jeg prøve å holde nervene i sjakk og håper dette er gullegget og VÅR tur :Heartbigred

Vis vedlegget 299780
Krysser fingre og tær for at det er deres tur nå! ❤️❤️

Det har vært både lite og mye symptomer denne syklusen. :hilarious:

• Nytt fra før er at jeg har hatt ømme pupper, det har jeg ikke til vanlig. Ikke mye men litt til tider. Men det kom også etter el, så det har kanskje sammenheng med mer progesteron?
  • Tempen har vært høyere og jevnere
  • Mindre stikninger enn før, men hadde 2 stk.
  • Litt mer luftbobler i magen
  • Vondt i bekkenet etterhvert
  • Gravidutmattelsen kom i går kveld på 10 dpo

11 dpo // pp11 - gravid!

Vis vedlegget 299780
Se der ja! Nå krysser jeg fingrene! Gøy om vi fikk det til nå, i samme termingruppe :Heartred

12 dpo // pp 11

Tempen er høy enda, men testen er like svak og pinglete. Klassisk kjemisk . Skal gi det er par dager til, kom igjen spireliten, jeg er så lei av kjemiske! :nailbiting::smiley-angelic001

IMG_20190604_071534.jpg
IMG_20190604_075136.jpg

Last edited:
Back
Topp