Drømmen om søskenspire

8+3

Denne helgen hadde vi termin med første spiren vår. Isteden er jeg sengeliggende med kvalme.

Kvalmen har tatt meg for alvor de siste dagene og jeg må helst ligge i ro. Hvis jeg reiser meg eller gjør noe særlig kommer brenningene, så her er det lungt... Håper det går over snart, og at jeg er på det verste, men det kommer nok neste uke..
 
Huff så kjedelig! Av nysgjerrighet , er det forskjellig kjønn på baby denne gangen?

Vi hadde opprinnelig termin denne helga. Går litt opp og ned hvor mye følelser jeg har rundt det. Håper jeg ville være langt på vei og trygg når den tid kom. Er i alle fall 8 uker på vei, og forhåpentligvis er det fortsatt liv i spira :). Jeg tar det anytime fremfor å være prøver, selv med kvalme og dårlig form :rolleyes:
Veit ikke kjønn enda, har ikke fått OUL før jeg er 20+4 :eek: Veeeeldig spent!

Ja så enig! Nå er det liksom en grunn for det, selv om det er kjipt. Verdt det til slutt uansett :happy:
 
10+4

Lenge siden oppdatering her nå.
Mye har skjedd siden sist!

Har fått ekstrem kvalme, med konstant kvalme og oppkast opp mot 10 ganger daglig. Resten V dagen ligger jeg flat.

Har også medisinerte meg for lite for stoffskifte, som ble skremmende lavt og på kanten til anbefalt abort. Heldigvis tror spesialisten at kjertelen min har klart å produsere litt ekstra selv, og vi krysser fingrene for at det ikke er påført noen skader.

Til slutt kastet jeg inn håndkleet og begynte med postafen. Som resulterte i at jeg sov meg gjennom bursdagen til guttungen, men den tok i alle fall kvalmen. Nå tør jeg ikke slutte på postafen :hilarious:

Har også blitt helt sykt forkjøla. Halsbetennelse og vonde og tett bihuler. Som også er noe av grunnen til at jeg ikke tør slutte på postafen. Tenke seg 10 ganger oppkast + denne formen. :hungover: brekker meg halve natta bare fordi halsen er vond.

Fikk sett spirus ved 9+5 uker, som sprellet for oss. Så nå gleder jeg meg til UL 12+0. :happy: men like før det skal jeg har første kontroll hos legen!

Imens skal jeg ligge pal.
 
Åh herlighet så skummelt med lavt stoffskifte! Ble du nesten anbefalt abort alså! Det høres tøft ut med en sånn form.. du er sterk!
 
12+0
Det blir enda aprilbaby på oss :love7

Var på ny UL i dag. Synes det er så greit å ha ul når alt det indre er på plass og før man sprer ordet til Gud og hvermann. Alt så heldigvis fint ut. Lille sprell ble målt til å være 12+3 og, så veksten ser ut til å gå strålende. Beholder likevel el-termin frem til OUL. Ellers blir det så mye frem og tilbake. Husker jeg lå foran på tidlig ul sist og, men ble satt tilbake flere dager på oul igjen.

Formen har vært både i bøtta. Komplett isolert, og ofte ikke i stand til å hente mat/vann engang. Jeg troe kanskje jeg har ekstrem svangerskapskvalme. Ugh. Men i dag tror jeg endelig at formen stiger litt. Så nå håper jeg den fortsetter sånn!

Jordmor trodde kaaaaanskje det kunne se ut som en jente på ul også. Tør jo ikke håpe for mye, men det er jo det jeg gjerne håper på, siden vi har gutt fra før. :love7. Føles ut som en evighet til OUL for å få vite det helt sikkert!!

I dag har jeg også sluttet helt på Lutinus :)
 
12+0
Det blir enda aprilbaby på oss :love7

Var på ny UL i dag. Synes det er så greit å ha ul når alt det indre er på plass og før man sprer ordet til Gud og hvermann. Alt så heldigvis fint ut. Lille sprell ble målt til å være 12+3 og, så veksten ser ut til å gå strålende. Beholder likevel el-termin frem til OUL. Ellers blir det så mye frem og tilbake. Husker jeg lå foran på tidlig ul sist og, men ble satt tilbake flere dager på oul igjen.

Formen har vært både i bøtta. Komplett isolert, og ofte ikke i stand til å hente mat/vann engang. Jeg troe kanskje jeg har ekstrem svangerskapskvalme. Ugh. Men i dag tror jeg endelig at formen stiger litt. Så nå håper jeg den fortsetter sånn!

Jordmor trodde kaaaaanskje det kunne se ut som en jente på ul også. Tør jo ikke håpe for mye, men det er jo det jeg gjerne håper på, siden vi har gutt fra før. :love7. Føles ut som en evighet til OUL for å få vite det helt sikkert!!

I dag har jeg også sluttet helt på Lutinus :)
Så bra at alt så bra ut:joyful:

Håper formen din snart blir bedre:Heartred. Om ikke annet, er det vel digg å slutte på Lutinus? ;)
 
Så bra at alt så bra ut:joyful:

Håper formen din snart blir bedre:Heartred. Om ikke annet, er det vel digg å slutte på Lutinus? ;)

Jeg tror jeg må konkludere med at dagen i dag faktisk er bedre! Endelig. Orket både sykehuset og tul i dag. Tidligere har ærend vært forbehold en ting om gangen :hilarious:

Og ja, for en glede å slippe Lutinus :woot: håper jeg aldri mer må ta de greiene der :hilarious:
 
Så godt å høre at alt går bra❤️Til tross for kvalmen.
 
12+0
Det blir enda aprilbaby på oss :love7

Var på ny UL i dag. Synes det er så greit å ha ul når alt det indre er på plass og før man sprer ordet til Gud og hvermann. Alt så heldigvis fint ut. Lille sprell ble målt til å være 12+3 og, så veksten ser ut til å gå strålende. Beholder likevel el-termin frem til OUL. Ellers blir det så mye frem og tilbake. Husker jeg lå foran på tidlig ul sist og, men ble satt tilbake flere dager på oul igjen.

Formen har vært både i bøtta. Komplett isolert, og ofte ikke i stand til å hente mat/vann engang. Jeg troe kanskje jeg har ekstrem svangerskapskvalme. Ugh. Men i dag tror jeg endelig at formen stiger litt. Så nå håper jeg den fortsetter sånn!

Jordmor trodde kaaaaanskje det kunne se ut som en jente på ul også. Tør jo ikke håpe for mye, men det er jo det jeg gjerne håper på, siden vi har gutt fra før. :love7. Føles ut som en evighet til OUL for å få vite det helt sikkert!!

I dag har jeg også sluttet helt på Lutinus :)
Så godt å høre at alt var bra på ul!❤️
Håper også at kvalmen snart går over.
 
Hurra! Krysser fingrene for at formen blir bedre etterhvert :happy:
 
Lenge siden sist. Usikker på om jeg skal oppdatere noe særlig her fremover.
Men kan melde om at kvalmen var helt ekstrem, og har enda ikke gitt seg helt. Er snart passert 20 uker og alt ser bra ut på OUL!

Har enda ikke helt klart å innse at det faktisk blir baby denne gangen etter så mange SA/kjemiske, men nå ser det jo absolutt lovende ut :D

Ellers så seiler jeg gjennom alt som er av sykdom. Har tatt influensavaksina, så da trenger kanskje kroppen at alt annet er ok å ta inn?! :shy: dette blir nok en robust baby som har vært gjennom sykdom etter sykdom hos mor og noen komplikasjoner underveis i svangerskapet. :rolleyes:

Håper jeg snart får nyte 2. Trimester før det blir tungt igjen på slutten. Husker det var så fin en tid med forrige .

Men shit pomfritt det er tøffere å gå gravid med plager når man har et barn fra før. Og ikke minst et barn i bhg med alt mulig av smitte!

God kveld videre :Heartbigred
 
Back
Topp