Pp 12 - prevansjonspp
I dag hadde vi første time på sykehuset. Vi valgte et lokalt sykehus isteden for riksen eller lignende. Fastlegen mente vi sikkert kom raskere inn, men angrer på det.
Fikk en eldre overlege. Her er det ikke snakk om å få noen medisiner altså. Ok, vi holder jo også tråden med det private tenker jeg. Han sa også rett ut at han hadde sjeldent slike som meg innom. Og måtte søke opp hvilke blodprøver en typisk tok i et slikt tilfelle. Jeg greit selvfølgelig gjennom halve timen i tillegg
Men så tok han en UL også. Der følte jeg meg godt ivaretatt. Det feltet kan han nok godt. Han så med en gang noe han trodde var en polypp. I tillegg hadde jeg veldig tykk slimhinne, som ikke stemte i det hele tatt med at jeg er på CD 6 og siste blødningsdag. Det får.meg til å minne gyn som i januar påpekte tykk slimhinne og avfeide det med graviditet eller snart mens, når ingen av de stemte!
Herregud tenkte jeg. Har jeg en stor utvekst i livmora mi som gjør at jeg ikke kan beholde en spire? Også kunne det vært oppdaget i januar????!?!!!!!
Jeg må tilbake om en uke for å sjekke igjen når jeg er helt ferdig med å blø. Etter det blir det antakeligvis narkose og fjerning av denne polyppene, eller utskrapning whatever. Jeg er livredd for narkose, men hva gjør man vel ikke for babydrømmen?
Jeg angrer på at vi ikke tok kontakten privat tidligere og kanskje sjekket opp mer. Jeg er også knust av at vi har fått streng beskjed om å bruke prevensjon, fordi blodprøvene vi tok hos medicus egentlig bør taes etter noen måneder som ikke-gravid og jeg må finne ut hva det er som gror i livmoren min.
Dette er mitt første møte med det offentlige, men jeg har hengt såpass med i timen at jeg anser det som et mirakel å få en operasjon før sommerferien. Leste også at det bør gjøres i forbindelse med mens. Så kanskje jeg skal gå privat for den. Får man noen rutinerte midt på sommeren mon tro eller bare en vikar på sommerjobb for risikerer og skrape ut hele livmoren?
Kanskje kan dette bli løsningen for oss og vi får en real sjanse til å prøve som normale folk etterpå? Men uansett må jeg infinne meg med at aldersforskjellen på barna ikke ble 2.5 år. Men ligger heller an til 4. Det svir noe veldig. Samtidig som alle andre får barn denne sommeren. Snart kan jeg ikke unngå alle nok til å ikke få spørsmål om hva som skjer med oss. Jeg skulle jo ha 2 tette, og jeg har jo sagt vi planla å ha et barn innen denne sommeren. Det er allerede juni og jeg er så langt ifra gravid som en kan få det føles det ut som. Og med n hate håp om at det bare har vært uflaks og at gullegget er rundt neste sving.
Hadde lovet meg selv en prøvemåned uten forumet med fokus på jobb og kommende sommerferie, men kommer nok til å oppdatere litt videre med prosessen her.
Sleng gjerne ut erfaringer om polypper!
Ellers må jeg beklage at jeg er lite aktiv tilbake i andres dagbøker. Jeg ønsker dere alle alt godt og mange friske spirer! Men akkurat nå er det så himla tungt å lese i dagbøker om andre som blir gravide at jeg unngår det mer eller mindre helt.