Drømmen om søskenspire

Pp 12 // cd 1 // kjemisk

Begynte å blø i natt. Det er så kjedelig med SA. Når jeg får vanlig mens venter kroppen alltid med å åpne slusene til jeg står opp, men når jeg mister synes kroppen min tydeligvis at det jeg mangler på toppen av det hele er å våkne i en liten bloddam. Takk for det liksom! :cussing

En liten oppsummering hittil
  • Pp 1-5. Lite aksjon. Mistenker en kjemisk med en veldig svak test.
  • Pp 6: SA 5+1
  • Pp 8: SA 5+0
  • Pp 9: kjemisk
  • Pp 10: kjemisk
  • Pp 11: kjemisk

Neste uke har jeg endelig time på sykehuset. Kanskje jeg akkurat er ferdig med verste blødningen så de får sjekket litt. :signs003
Har tatt en haug med blodprøver på dna-greier gjennom medicus, lurer på om jeg får svar på de.

Det er så jævla urettferdig når ønsket er så stort og man kjenner på skuffelsen gang på gang❤️Sender en stor klem. Er på pp7 selv, men det gikk ikke denne gangen så starter pp8 om en dag eller to. Håper det går snart❤️❤️❤️

Sender deg en megaklem :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Pp 12 - prevansjonspp

I dag hadde vi første time på sykehuset. Vi valgte et lokalt sykehus isteden for riksen eller lignende. Fastlegen mente vi sikkert kom raskere inn, men angrer på det.

Fikk en eldre overlege. Her er det ikke snakk om å få noen medisiner altså. Ok, vi holder jo også tråden med det private tenker jeg. Han sa også rett ut at han hadde sjeldent slike som meg innom. Og måtte søke opp hvilke blodprøver en typisk tok i et slikt tilfelle. Jeg greit selvfølgelig gjennom halve timen i tillegg :smiley-angelic006

Men så tok han en UL også. Der følte jeg meg godt ivaretatt. Det feltet kan han nok godt. Han så med en gang noe han trodde var en polypp. I tillegg hadde jeg veldig tykk slimhinne, som ikke stemte i det hele tatt med at jeg er på CD 6 og siste blødningsdag. Det får.meg til å minne gyn som i januar påpekte tykk slimhinne og avfeide det med graviditet eller snart mens, når ingen av de stemte!

Herregud tenkte jeg. Har jeg en stor utvekst i livmora mi som gjør at jeg ikke kan beholde en spire? Også kunne det vært oppdaget i januar????!?!!!!!

Jeg må tilbake om en uke for å sjekke igjen når jeg er helt ferdig med å blø. Etter det blir det antakeligvis narkose og fjerning av denne polyppene, eller utskrapning whatever. Jeg er livredd for narkose, men hva gjør man vel ikke for babydrømmen?

Jeg angrer på at vi ikke tok kontakten privat tidligere og kanskje sjekket opp mer. Jeg er også knust av at vi har fått streng beskjed om å bruke prevensjon, fordi blodprøvene vi tok hos medicus egentlig bør taes etter noen måneder som ikke-gravid og jeg må finne ut hva det er som gror i livmoren min.

Dette er mitt første møte med det offentlige, men jeg har hengt såpass med i timen at jeg anser det som et mirakel å få en operasjon før sommerferien. Leste også at det bør gjøres i forbindelse med mens. Så kanskje jeg skal gå privat for den. Får man noen rutinerte midt på sommeren mon tro eller bare en vikar på sommerjobb for risikerer og skrape ut hele livmoren? o_O

Kanskje kan dette bli løsningen for oss og vi får en real sjanse til å prøve som normale folk etterpå? Men uansett må jeg infinne meg med at aldersforskjellen på barna ikke ble 2.5 år. Men ligger heller an til 4. Det svir noe veldig. Samtidig som alle andre får barn denne sommeren. Snart kan jeg ikke unngå alle nok til å ikke få spørsmål om hva som skjer med oss. Jeg skulle jo ha 2 tette, og jeg har jo sagt vi planla å ha et barn innen denne sommeren. Det er allerede juni og jeg er så langt ifra gravid som en kan få det føles det ut som. Og med n hate håp om at det bare har vært uflaks og at gullegget er rundt neste sving.

Hadde lovet meg selv en prøvemåned uten forumet med fokus på jobb og kommende sommerferie, men kommer nok til å oppdatere litt videre med prosessen her.

Sleng gjerne ut erfaringer om polypper!

Ellers må jeg beklage at jeg er lite aktiv tilbake i andres dagbøker. Jeg ønsker dere alle alt godt og mange friske spirer! Men akkurat nå er det så himla tungt å lese i dagbøker om andre som blir gravide at jeg unngår det mer eller mindre helt. :Heartbigred

Pp 12 - prevansjonspp

I dag hadde vi første time på sykehuset. Vi valgte et lokalt sykehus isteden for riksen eller lignende. Fastlegen mente vi sikkert kom raskere inn, men angrer på det.

Fikk en eldre overlege. Her er det ikke snakk om å få noen medisiner altså. Ok, vi holder jo også tråden med det private tenker jeg. Han sa også rett ut at han hadde sjeldent slike som meg innom. Og måtte søke opp hvilke blodprøver en typisk tok i et slikt tilfelle. Jeg greit selvfølgelig gjennom halve timen i tillegg :smiley-angelic006

Men så tok han en UL også. Der følte jeg meg godt ivaretatt. Det feltet kan han nok godt. Han så med en gang noe han trodde var en polypp. I tillegg hadde jeg veldig tykk slimhinne, som ikke stemte i det hele tatt med at jeg er på CD 6 og siste blødningsdag. Det får.meg til å minne gyn som i januar påpekte tykk slimhinne og avfeide det med graviditet eller snart mens, når ingen av de stemte!

Herregud tenkte jeg. Har jeg en stor utvekst i livmora mi som gjør at jeg ikke kan beholde en spire? Også kunne det vært oppdaget i januar????!?!!!!!

Jeg må tilbake om en uke for å sjekke igjen når jeg er helt ferdig med å blø. Etter det blir det antakeligvis narkose og fjerning av denne polyppene, eller utskrapning whatever. Jeg er livredd for narkose, men hva gjør man vel ikke for babydrømmen?

Jeg angrer på at vi ikke tok kontakten privat tidligere og kanskje sjekket opp mer. Jeg er også knust av at vi har fått streng beskjed om å bruke prevensjon, fordi blodprøvene vi tok hos medicus egentlig bør taes etter noen måneder som ikke-gravid og jeg må finne ut hva det er som gror i livmoren min.

Dette er mitt første møte med det offentlige, men jeg har hengt såpass med i timen at jeg anser det som et mirakel å få en operasjon før sommerferien. Leste også at det bør gjøres i forbindelse med mens. Så kanskje jeg skal gå privat for den. Får man noen rutinerte midt på sommeren mon tro eller bare en vikar på sommerjobb for risikerer og skrape ut hele livmoren? o_O

Kanskje kan dette bli løsningen for oss og vi får en real sjanse til å prøve som normale folk etterpå? Men uansett må jeg infinne meg med at aldersforskjellen på barna ikke ble 2.5 år. Men ligger heller an til 4. Det svir noe veldig. Samtidig som alle andre får barn denne sommeren. Snart kan jeg ikke unngå alle nok til å ikke få spørsmål om hva som skjer med oss. Jeg skulle jo ha 2 tette, og jeg har jo sagt vi planla å ha et barn innen denne sommeren. Det er allerede juni og jeg er så langt ifra gravid som en kan få det føles det ut som. Og med n hate håp om at det bare har vært uflaks og at gullegget er rundt neste sving.

Hadde lovet meg selv en prøvemåned uten forumet med fokus på jobb og kommende sommerferie, men kommer nok til å oppdatere litt videre med prosessen her.

Ellers må jeg beklage at jeg er lite aktiv tilbake i andres dagbøker. Jeg ønsker dere alle alt godt og mange friske spirer! Men akkurat nå er det så himla tungt å lese i dagbøker om andre som blir gravide at jeg unngår det mer eller mindre helt. :Heartbigred
Så godt at legen antakelig fant grunnen til abortene! Håper det kun er fjerning av polyppen som kan gjøre slik at neste forsøk blir vellykket ❤️

Herre, det er nesten skremmende å tenke på at ikke du fikk vite om dette tidligere. Men bra du endelig fikk hjelp og håper de får gjort noe med det først som sist!❤️Håper dere er fort tilbake på pp uten prevensjon❤️

Jeg er livredd for narkose, men hva gjør man vel ikke for babydrømmen?

Om det er noe trøst: jeg var også livredd for narkose. Altså, virkelig, grusomt livredd. Så for meg jeg kom til å dø, gikk igjennom hele spekteret av redsel, sinne, forsoning, tristhet... Var overbevist om at jeg var unik og noe gæli kom til å skje. Hadde ikke hadd narkose siden jeg var 11 år gammel, så i voksen alder hadde jeg ingen erfaring til det. Men det gikk helt supert, altså. Det var "til slutt" ikke noe å være redd for. Det gikk helt fint, var smertefritt og null stress :)

Pp 12 - prevansjonspp

Uff, så trist lesing! Håper virkelig at fjerningen av polyppen går uten problemer og at det er det som er grunnen til at spiren ikke vil sitte.

Hos meg ble det oppdaget en polypp i livmorhalsen i 2012, men det var ingen som tok grep og tenkte at den kunne være lur å fjerne. Jeg spurte selv etter en henvisning til gyn etter 2,5 år, da jeg hadde blødninger i tide og utide og syntes det var veldig ubehagelig. Da ble ting endelig gjort noe med og jeg fikk fjernet polyppen i narkose. Var mega nervøs, men det var virkelig ingenting å være redd for! Operasjonen gikk kjempe raskt og jeg hadde ingen smerter etterpå.
Dette er de drilla på på sykehuset, så håper og tror at det kommer til å gå kjempe fint for deg og :)

Uff, så trist lesing! Håper virkelig at fjerningen av polyppen går uten problemer og at det er det som er grunnen til at spiren ikke vil sitte.

Hos meg ble det oppdaget en polypp i livmorhalsen i 2012, men det var ingen som tok grep og tenkte at den kunne være lur å fjerne. Jeg spurte selv etter en henvisning til gyn etter 2,5 år, da jeg hadde blødninger i tide og utide og syntes det var veldig ubehagelig. Da ble ting endelig gjort noe med og jeg fikk fjernet polyppen i narkose. Var mega nervøs, men det var virkelig ingenting å være redd for! Operasjonen gikk kjempe raskt og jeg hadde ingen smerter etterpå.
Dette er de drilla på på sykehuset, så håper og tror at det kommer til å gå kjempe fint for deg og :)

Så godt å høre det gikk fint! Jeg tør ikke ta Paracet engang, skikkelig medisinskrekk så du kan tenke deg jeg er nervøs for narkose :hilarious:

På en måte er det kanskje bra hvis det er en polypp og det er grunnen. Det er ikke så kult med uforklarlig barnløs heller. Får håpe det går fort fremover i alle fall. Er så himla utålmodig nå :D

Pp/syklus 12 - prevansjons/avholdspp

Fikk utført ul igjen i dag. Overlegen så raskt at det ikke så riktig ut og bestemte seg for vannscanning. Han mistenkte jo polypp forrige gang. Vannscanningen gikk overraskende fint, men dessverre/heldigvis (avhengig av hvordan man ser det :hilarious:) så alt normalt ut inni der. Altså ingen polypp.... Slimhinnen synes jeg ser veldig tykk og rar ut enda, men så lenge det så tomt ut inni brydde han seg ikke om det.

Så da knakk håpet om en enkel liten snipp snipp også var problemet borte!

Han hadde ikke noe mer å tilby, da blodprøvene vi har fått svar på så langt ser ok ut. Eneste er kromosonprøvene, men der sa han jo og at det bare ga litt mer svar ift hvor stor sannsynlighet det er for å få det til...

Vi har bestemt oss for å hoppe over denne syklusen uansett. Tror jeg er i eggløsning nå, så kroppen får en normal runde etter 4 tidlig sa/kjemiske på rad.

Etter det starter nok jakten på gullegget med superlim igjen. Vi må bare ha skikkelig flask ser det ut til. :bookworm:

Tipper kroppen din har godt av en pause. :Heartred Skjønner at du ser litt mørkt på det og vil ha en forklaring, men det kan jo hende at ikke det er noe galt i det hele tatt og at kroppen din bare trenger en nullstilling og litt ro. De aller fleste slm utredes finner man jo ingen årsak hos, det tar bare litt tid.

Pp 13 // 1 ikm

Det har vært fryktelig kjedelig med pausemnd etter 4 sa på rad, men har også fått koblet av litt. Har hengt lite her inne også noe som har vært godt. Flott å se alle som blir gravide! Men slik situasjonen er nå er det tungt for en selv som ikke får det til.

Når vi mistet før første barnet tenkte jeg at det hadde vært så mye enklere om man hadde ett barn. Jeg vil egentlig si nei, for nå føler jeg er dobbel sorg. På vegne av oss som ikke får flere barn, og på vegne av barnet vi allerede har, som ikke får tette søsken å leke med. Kanskje ikke søsken i det hele tatt?

Ringte til Medicus og har fått resept på Lutinus for å prøve neste syklus. Jeg regner med jeg trenger noe mer, ala albyl E/prednisolon. Jeg føler det på meg, men skal bli godt å prøve NOE! Også håper jeg det ikke gjør at jeg går lengre med dødt foster før kroppen ordner opp selv.

I sommer kjenner jeg 4 stk som får barn som jeg hadde ønsket å være i barsel med. Håper bare vi tester positivt i august, som er terminmåneden til første spiren vi mistet i fjor.

God sommer!

Kjenner meg igjen i det du skriver. Her har mange av de nærmeste venninnene mine pluss to av søstrene mine fått/får baby i år. Det var virkelig tøft noen perioder, men nå ønsker jeg meg ikke tilbake til sorgen/frustrasjonen og det går så mye bedre! Ønsker det samme for deg også, selv om det er tøft til tider.
Har virkelig trua på at det skal klaffe for dere snart! ❤️

Kjenner meg igjen i det du skriver. Her har mange av de nærmeste venninnene mine pluss to av søstrene mine fått/får baby i år. Det var virkelig tøft noen perioder, men nå ønsker jeg meg ikke tilbake til sorgen/frustrasjonen og det går så mye bedre! Ønsker det samme for deg også, selv om det er tøft til tider.
Har virkelig trua på at det skal klaffe for dere snart! ❤️

Det går faktisk litt bedre når en kobler av fra prøvingen og glemmer det litt. Håper på flertallet av slike dager gjennom sommeren :Heartred

Snart sitter vi der forhåpentligvis med hver vår terminspire :D

Pp 13 // cd 3

Tmi!!!! Advarsel :facepalm:

Tror det var veldig bra for kroppen med en pause. Aldri sett så mye slim i mensen. Kanskje i de første SAene. Hadde det ikke vært fordi vi har kjørt avhold fra sex som prevensjon, så hadde jeg mistenkt en kjemisk. Det kan vel stemme med at de så en veldig tykk slimhinne på ul.. :rolleyes:

Håper forholdene er tipp topp i neste syklus. Har hentet ut en pakke Lutinus for å ta etter EL. Og en pakke truseinnlegg etter å ha lest litt på nett :oops:

Pp 13 // cd 3

Tmi!!!! Advarsel :facepalm:

Tror det var veldig bra for kroppen med en pause. Aldri sett så mye slim i mensen. Kanskje i de første SAene. Hadde det ikke vært fordi vi har kjørt avhold fra sex som prevensjon, så hadde jeg mistenkt en kjemisk. Det kan vel stemme med at de så en veldig tykk slimhinne på ul.. :rolleyes:

Håper forholdene er tipp topp i neste syklus. Har hentet ut en pakke Lutinus for å ta etter EL. Og en pakke truseinnlegg etter å ha lest litt på nett :oops:
Håper Lutinus er det som skal til for dere og at du blir gravid i denne pp:) Lykke til! ❤️

Håper dere får en fin sommer, også sender jeg masse kjærlighet din vei :Heartred

Back
Topp