Drømmen om søskenspire

Håper det er greit at jeg bryter inn her, føler dette treffer meg ganske bra. Trist å lese om din situasjon, kaffebønna! Håper spiren sitter neste gang ❤️ Jeg har hatt en bekreftet SA, den gangen var ikke svangerskapet planlagt, så vet ikke hvor langt jeg var på vei. Har også født en gutt ekstremprematurt i uke 27, og virkelig kjempet min vei til sykehuset, der de tok ham ut umiddelbart - akkurat i tide. Det har heldigvis gått bra med han, takket være en meget sta og påståelig mammaguri og én lege som til slutt tok meg på alvor. Nå, 6 år senere, prøver vi på nr 2, og jeg veksler mellom spenning og glede for når det kommer positiv test, og en real bekymring for hvordan det skal gå etter den kommer. Har IKM til helga, og håper såklart det ligger søskenspire der, og at den forblir der. Har lyst å prøve høygravid jeg også, føler meg snytt for flere mnd med babykul etter førstemann! :confused004:laughing002

Håper dere får søskenspiren deres nå og at den sitter helt til termin!! :Heartred:Heartred
Den jeg har klistret seg fast helt til 2 uker over nesten. Så det er veldig i kontrast til alle de tidlige abortene kan du si :dontknow håper på høygravide tilstander :love7

Håper dere får søskenspiren deres nå og at den sitter helt til termin!! :Heartred:Heartred
Den jeg har klistret seg fast helt til 2 uker over nesten. Så det er veldig i kontrast til alle de tidlige abortene kan du si :dontknow håper på høygravide tilstander :love7

Tusen takk for det :love7 krysser fingrene for deg også, ting blir jo litt lysere når man har fått barn tidligere da, da vet vi hvertfall at det går! :hello2

Endelig hjemme igjen! Det føles godt!! Skal reise bort med familien i helgen. Bare prøve å slappe av og ha litt familietid. Gleder meg til det.

Mannen har snakket med legen imens. Han fikk ta noen hormonprøver og andre blodprøver. Også får vi henvisning.

Så vi får vurdere om vi vil vente eller dundre på med privat likevel..

Endelig hjemme igjen! Det føles godt!! Skal reise bort med familien i helgen. Bare prøve å slappe av og ha litt familietid. Gleder meg til det.

Mannen har snakket med legen imens. Han fikk ta noen hormonprøver og andre blodprøver. Også får vi henvisning.

Så vi får vurdere om vi vil vente eller dundre på med privat likevel..
Deilig med litt familietid❤️❤️ kos dere!

Pp 9. Pp1 etter siste SA (uten mens imellom)

Er kommet helt til cd 18.
Har prøvd å koble av fra temping og eltester. Samtidig som jeg har vært på reise igjen.

Tempet i dag igjen, og tempen er for lav til at jeg har hatt EL. Har creamy CM så ingenting tyder på en fertil periode. Trodde jeg hadde hatt el tidligere. Så nå tror jeg kanskje jeg har en syklus uten eggløsning? Kanskje det er rester etter aborten .. jeg har i lang tid etter aborten kjent på strekk i lysken som når jeg var gravid. Har også kjent litt brystspreng og her om dagen kom det en dråpe melk. Et sykt sykt svak molekyl i meg får dermed opp håpet om at jeg fortsatt på mirakuløst vis er gravid. Fornuften i meg har ristet det bort med en real fyllefest.

Fastlegen sier hun skal sende henvisning. Vi valgte et mindre sykehus som ikke driver med IVF. Legen mente vi kunne få utredning der og, samt at vi kanskje kom inn raskere. Angrer litt i ettertid på at vi ikke dro et sted hvor kompetansen antakelig er mye høyere.

Får håpe vi blir gravid igjen raskt og at alle gode ting er tre!

Pp9 // 2 dpo

Begynte Tempe når jeg trodde el hadde vært. Det stemte ikke. Nå har jeg fått et skikkelig temphopp 2 dager, så regner at el kom på cd19(!!)

Det forklares kanskje med at spontanaborten var treg med å komme igang sist og at fosteret kom ut endel senere eller første blødningsdag. Aldri hatt el så sent før. Hadde skikkelig stikk og kramper rundt el også. Slik jeg hadde når egget fester seg i forrige graviditet, og ila de første mens dagene av og til .

Håper det er gullegget som varslet at det slapp denne syklusen :love7:love7

5 dpo

Tempen steg raskt etter el denne syklusen. I dag fikk jeg tempdropp og etter forliset fikk jeg en kraftig stikkende smerte i underlivet. Samme jeg fikk forrige syklus når egget festet seg rundt 7 dpo. På en måte blir jeg forhåpningsfull for at kroppen skal greie å bli gravid igjen etter SAen uten mens imellom, men på den andre siden er jo 5 dpo alt for tidlig!?

Trodde ikke det var mulig med implantasjon så tidlig .Har også lest en studie om økt risiko for SA ved sen implantasjon, hvor de også påpekte at alt for tidlig var heller ikke bra.

Ellers hadde jeg også veldig svake rykk i lysken.

Får håpe gullegget nå sitter :wav

Der fant jeg dagboka di ❤️ Da blir det veldig spennende å følge med på deg fremover! Håper veldig for deg :smiley-angelic001

Der fant jeg dagboka di ❤️ Da blir det veldig spennende å følge med på deg fremover! Håper veldig for deg :smiley-angelic001
Tusen takk :Heartpink
Prøver å ikke ha for høye håp denne ppen siden det er først el etter SAen uten mens imellom. Ikke sikkert kroppen er klar/det er rester som må ut, men håper jo det blir full klaff :love7

Tusen takk :Heartpink
Prøver å ikke ha for høye håp denne ppen siden det er først el etter SAen uten mens imellom. Ikke sikkert kroppen er klar/det er rester som må ut, men håper jo det blir full klaff :love7

Ser den. Uansett fint å være i gang igjen, vil jeg tro ❤️

Fortsatt 5 dpo

Må legge til et par symptomer i dag:
  • Rev skikkelig i lysken ved ett nys
  • Hvit klebrig utflod
Jeg kjenner håpet stiger, samtidig som jeg er livredd for å notere det her for å ikke jinxe det :excited001

6 dpo

Altså. Er ikke dette textbook festedipp, foruten at det er ekstremt tidlig?

Høy og fin temp også denne ppen. Håper den holder seg høy :happy093.

Screenshot_20190325_080740.jpg

Jeg føler meg gravid igjen. Basert på at jeg har vært gravid 2 ganger de siste 3 månedene, så kjenner jeg godt igjen ømheten i livmor, kilingen/rykkene ut i lysken. Denne gangen har jeg også fått økt utflod, som jeg manglet de siste to gangene men hadde med sønnen min når jeg ble gravid med han . Hvis det ikke er et engangstilfellet da. Det gir meg litt mer håp om at denne kanskje kan sitte, at det ligner mer på det svangerskapet som gikk til termin.

Men dagens utblåsning og nedtur som gjør at jeg sliter litt med å glede meg over det minste tegn.

Venninnen min som jeg skulle gå gravid sammen med har født.

En annen venninne skal fø om noen få måneder

To andre har fått barn eller får barn snart.

En jeg skulle være i barselgruppe med er over halvveis i svangerskapet. Dvs. Hun skal snart ut i jobb igjen når jeg er klar for barseltreff, om jeg er gravid nå.

Jeg skulle få vårbaby denne gangen. Det ville vært det beste for permisjon, bhg, aldersforskjell osv.osv.

Nå ruger jeg kanskje på et desemberbarn som var det eneste måneden jeg absolutt ikke skulle få barn i (av personlige grunner)

Beklager, alle som har en mye tyngre vei, jeg skjønner dette er småtteri blant det noen andre opplever. Kanskje er jeg ikke gravid nå heller.
Men jeg har behov for å sørge over alle planene som går i vasken. Og for at de jeg skulle ta reisen sammen med er langt over målstreken før jeg kanskje er ved start . Det gir en ekstra sårhet over det største såret om at vi har prøvd lenge, og i tillegg blir gravid 2 ganger, men uten gevinsten til slutt.

Opp i alt håper jeg selvfølgelig at det er gullegget jeg ruger på nå og at vi får et desembermirakel :love7

Jeg føler meg gravid igjen. Basert på at jeg har vært gravid 2 ganger de siste 3 månedene, så kjenner jeg godt igjen ømheten i livmor, kilingen/rykkene ut i lysken. Denne gangen har jeg også fått økt utflod, som jeg manglet de siste to gangene men hadde med sønnen min når jeg ble gravid med han . Hvis det ikke er et engangstilfellet da. Det gir meg litt mer håp om at denne kanskje kan sitte, at det ligner mer på det svangerskapet som gikk til termin.

Men dagens utblåsning og nedtur som gjør at jeg sliter litt med å glede meg over det minste tegn.

Venninnen min som jeg skulle gå gravid sammen med har født.

En annen venninne skal fø om noen få måneder

To andre har fått barn eller får barn snart.

En jeg skulle være i barselgruppe med er over halvveis i svangerskapet. Dvs. Hun skal snart ut i jobb igjen når jeg er klar for barseltreff, om jeg er gravid nå.

Jeg skulle få vårbaby denne gangen. Det ville vært det beste for permisjon, bhg, aldersforskjell osv.osv.

Nå ruger jeg kanskje på et desemberbarn som var det eneste måneden jeg absolutt ikke skulle få barn i (av personlige grunner)

Beklager, alle som har en mye tyngre vei, jeg skjønner dette er småtteri blant det noen andre opplever. Kanskje er jeg ikke gravid nå heller.
Men jeg har behov for å sørge over alle planene som går i vasken. Og for at de jeg skulle ta reisen sammen med er langt over målstreken før jeg kanskje er ved start . Det gir en ekstra sårhet over det største såret om at vi har prøvd lenge, og i tillegg blir gravid 2 ganger, men uten gevinsten til slutt.

Opp i alt håper jeg selvfølgelig at det er gullegget jeg ruger på nå og at vi får et desembermirakel :love7

[/QUOTE

Denne måtte jeg bare svare på. Det er akkurat som å lese om meg selv om dagen. Jeg har et barn født i 2016, og jeg har så veldig lyst på nr to i 2019. Ble gravid nesten med en gang, med termin i juli. Var på tidlig ultralyd i uke 9 og fikk beskjed om MA. Ventet noen sykluser og ble gravid igjen, men mistet i uke 4+6.

Jeg føler at ALLE rundt meg er gravide, og alle jeg hadde trodd jeg skulle vært i permisjon sammen med begynner nå å planlegge babytiden. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av megselv. Tenker på dette konstant gjennom hele dagen. Er i ferd med å miste megselv fullstendig.

Beklager rotete tekst, men ville bare få fram at du ikke er alene❤️ Jeg krysser fingrene for en desemberbaby for oss begge (noe jeg tidligere absolutt ikke ville ha, men som jeg nå er helt desperat etter).

Skjønner hva du mener! Kjenner meg så igjen i det du skriver :Heartred:Heartred

Det er sårt og vondt å kjenne på.

Men alle gode ting er tre vel??! Jeg føler vi har hatt nok uflaks nå, og nå er det VÅR tur
:wav

Hvordan ligger du an i syklusen ? :)

7 dpo

Ikke noe særlig utflod i dag .Det er skuffende. Tempen falt litt igjen, så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det . De syklusene tempen spratt opp og ned har det ikke gått.

Men det murrer enda litt i livmora, og rykker litt svakt i lysken.

Det blir nok en test 9 dpo som sist. :) Hvis ikke tempen er bånn da :hilarious:

Back
Topp