Drømmen om søskenspire

Skjønner hva du mener! Kjenner meg så igjen i det du skriver :Heartred:Heartred

Det er sårt og vondt å kjenne på.

Men alle gode ting er tre vel??! Jeg føler vi har hatt nok uflaks nå, og nå er det VÅR tur
:wav

Hvordan ligger du an i syklusen ? :)

Ja jeg håper virkelig at du har rett❤️

Er 7dpo i dag. Kjenner etter i hele kroppen. Føler at jeg kjenner stikking/murringer i lysken, og noe økt utflod, men jeg er redd det bare er noe jeg innbiller meg. Har mistet meg selv fullstendig, så ikke lett å vite hva som er riktig lengre.

Ja jeg håper virkelig at du har rett❤️

Er 7dpo i dag. Kjenner etter i hele kroppen. Føler at jeg kjenner stikking/murringer i lysken, og noe økt utflod, men jeg er redd det bare er noe jeg innbiller meg. Har mistet meg selv fullstendig, så ikke lett å vite hva som er riktig lengre.

Da ligger vi helt likt! :D
Jeg er redd jeg bare kjenner tegn fordi kroppen jobber ekstra etter siste spontanaborten. Har ikke blitt gravid etter SA uten mens imellom før, så vet ikke om det vil føles annerledes ut. :sorry:

Når skal du teste? Blir så spennende å høre om dere får klaff nå. Krysse fingrene og tær:Heartpink:Heartpink:Heartred

Da ligger vi helt likt! :D
Jeg er redd jeg bare kjenner tegn fordi kroppen jobber ekstra etter siste spontanaborten. Har ikke blitt gravid etter SA uten mens imellom før, så vet ikke om det vil føles annerledes ut. :sorry:

Når skal du teste? Blir så spennende å høre om dere får klaff nå. Krysse fingrene og tær:Heartpink:Heartpink:Heartred

Så spennende❤️
Jeg tror ikke jeg kommer til å teste før IKM. Tør ikke. Har aldri testet tidlig før heller. Enten så er jeg rimelig sikker i dagene rundt IKM, slik at en positiv test ikke kommer som en overraskelse, eller så kommer TR. Har ikke psyke til å takle en negativ test føler jeg. Da synes jeg det er bedre at håpet dabber gradvis av, om du skjønner?

Krysser fingrene for oss begge to❤️ Denne prosessen begynner virkelig å gå ut over livet mitt. Får ikke gjort noe verken på jobb eller hjemme føler jeg

Så spennende❤️
Jeg tror ikke jeg kommer til å teste før IKM. Tør ikke. Har aldri testet tidlig før heller. Enten så er jeg rimelig sikker i dagene rundt IKM, slik at en positiv test ikke kommer som en overraskelse, eller så kommer TR. Har ikke psyke til å takle en negativ test føler jeg. Da synes jeg det er bedre at håpet dabber gradvis av, om du skjønner?

Krysser fingrene for oss begge to❤️ Denne prosessen begynner virkelig å gå ut over livet mitt. Får ikke gjort noe verken på jobb eller hjemme føler jeg

Skjønner det! Det er søren meg altoppslukende. Jeg har ikke ro til å vente så lenge, men prøver å vente så lenge at jeg ser et håp ut i fra symptomer og temp-kurven. Får se nå,. Har lyst til å teste hele tiden for å få positiv, men gruer meg sånn i tilfelle den er negativ :sorry:

Skjønner det! Det er søren meg altoppslukende. Jeg har ikke ro til å vente så lenge, men prøver å vente så lenge at jeg ser et håp ut i fra symptomer og temp-kurven. Får se nå,. Har lyst til å teste hele tiden for å få positiv, men gruer meg sånn i tilfelle den er negativ :sorry:

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg har heller ikke ro til å vente, sånn egentlig, men jeg tør bare ikke å teste:( Spesielt ikke når man ikke er garantert riktig svar så tidlig i syklusen. Skulle virkelig ønske at det fantes en måte som kunne bekrefte en graviditet nesten umiddelbart.

Skulle du få henvisning videre? Jeg orker ikke ventetider og så mye byråkrati som det er i det offentlige, så jeg betalte nettopp 1500kr for en skikkelig sjekk hos en privat gynekolog. Fant ingeting feil da. Men uansett er det bedre å få svar umiddelbart, enn å vente i flere mnd på henvisning, synes jeg.

Hvordan er symptomene dine i dag?

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg har heller ikke ro til å vente, sånn egentlig, men jeg tør bare ikke å teste:( Spesielt ikke når man ikke er garantert riktig svar så tidlig i syklusen. Skulle virkelig ønske at det fantes en måte som kunne bekrefte en graviditet nesten umiddelbart.

Skulle du få henvisning videre? Jeg orker ikke ventetider og så mye byråkrati som det er i det offentlige, så jeg betalte nettopp 1500kr for en skikkelig sjekk hos en privat gynekolog. Fant ingeting feil da. Men uansett er det bedre å få svar umiddelbart, enn å vente i flere mnd på henvisning, synes jeg.

Hvordan er symptomene dine i dag?

Jeg har tempet en god stund nå, og det gir meg tydelig svar fra 9/10 dpo :) så jeg lener meg veldig på den. Faller tempen da så gidder jeg ikke teste heller. Men nå har jeg samme frykten for å se på tempen på morgenen i grunn som ved en gtest.

Vi fikk nettopp henvisning til et vanlig sykehus (ikke de som driver med IVF). Har fått brev om at vi har krav på utredning, og innen juli/august. Så det kan ta lang tid.

Jeg og mannen hadde egentlig bestemt oss for full sjekk på Hausken for 3000. Vi har en liten mistanke om kanskje svømmerne til mannen av en eller annen grunn! Jeg fikk UL ved siste celleprøve hos gynekolog . Da hadde jeg nettopp gått gjennom den første SAen, og hun så ingenting feil da. Men regner med de sjekker enda nøyere ved utredning... Det ble lagt på is når vi ble gravid igjen i februar og ting så ut til å gå riktig vei. Nå må vi vel vurdere det igjen. Synes det er så lenge å vente!

Hvis det ikke er mannen lurer jeg på progesteron mangel hos meg. Siden jeg mister så tidlig. Jeg mistet også tidlig en gang før vi fikk første barnet.. tenkte det var uflaks, men nå som jeg har vært gravid 4 ganger og har 1 barn ser det ikke tilfeldig ut lengre :(

Fikk mannen også sjekk ? Og hva gjorde de på undersøkelsen??

8 dpo

Fikk et kraftig Stikk/krampe på vei til jobb i dag. Har ikke opplevd å få det flere enn en gang tror jeg i gravidsyklusene mine. Nå begynner jeg å lure på om det er noe galt med meg. På podcasten til Babyverden sies det jo at man skal ikke kjenne implantasjon :hilarious: alt man skal bekymre seg over!!

Ellers har jeg både i går og dag funnet eggløsningsslim.... Så redd jeg har progesteron mangel?! Noen som har erfaring med det?

Jeg merker jeg er veldig fokusert på å finne feil, for å kanskje finne noe som også kan fikses .

Følte meg litt kvalm i mårrest, men det tror jeg var pga at jeg måtte opp ekstra tidlig. :singing:

På kvelden har jeg ikke hatt de vanlige frysninger, men vært god og varm. Det er ulikt meg når jeg er gravid, og ulikt i dpoverden også forsåvidt.

Tempen gikk noen hakk opp, men det er fra i morgen av eller overimorgen jeg ser forskjell på grafen på hvilken vei det går :happy

Jeg har tempet en god stund nå, og det gir meg tydelig svar fra 9/10 dpo :) så jeg lener meg veldig på den. Faller tempen da så gidder jeg ikke teste heller. Men nå har jeg samme frykten for å se på tempen på morgenen i grunn som ved en gtest.

Vi fikk nettopp henvisning til et vanlig sykehus (ikke de som driver med IVF). Har fått brev om at vi har krav på utredning, og innen juli/august. Så det kan ta lang tid.

Jeg og mannen hadde egentlig bestemt oss for full sjekk på Hausken for 3000. Vi har en liten mistanke om kanskje svømmerne til mannen av en eller annen grunn! Jeg fikk UL ved siste celleprøve hos gynekolog . Da hadde jeg nettopp gått gjennom den første SAen, og hun så ingenting feil da. Men regner med de sjekker enda nøyere ved utredning... Det ble lagt på is når vi ble gravid igjen i februar og ting så ut til å gå riktig vei. Nå må vi vel vurdere det igjen. Synes det er så lenge å vente!

Hvis det ikke er mannen lurer jeg på progesteron mangel hos meg. Siden jeg mister så tidlig. Jeg mistet også tidlig en gang før vi fikk første barnet.. tenkte det var uflaks, men nå som jeg har vært gravid 4 ganger og har 1 barn ser det ikke tilfeldig ut lengre :(

Fikk mannen også sjekk ? Og hva gjorde de på undersøkelsen??

Det var mer en generell sjekk jeg også tok, men gyn ble i hvert fall gjort oppmerksom på situasjonen min, så jeg opplevde at hun sjekket ekstra nøye. Fikk bla. beskjed om at livmorslimhinnen var god, slik at et egg ikke burde hatt problemer med å feste seg her. Vi har ikke gått så drastisk til verks at vi har sjekket mannen enda. Jeg blir jo raskt gravid (fram til nå i hvert fall), men har jo mistet to ganger på rad. Jeg har også vært inne på tanken om lavt progesteronnivå, men jeg kom jo til uke 9 før MA, så det stemmer jo liksom ikke helt det heller. Du kan jo vurdere wild jam, om du har hørt om det? Om dere uansett har bestemt dere for at dere ønsker utredning så hadde jeg lett betalt kr 3000 for det. Jeg foretrekke privat fremfor offentlig i alle sammenhenger!

Masse lykke til med evt testing i dag. Hos meg er symptomene mer eller mindre fraværende, bortsett fra noen stikk her og der, om jeg legger godviljen til.

Krysser fingrene for oss❤️

9 dpo
Megaskuff i mårrest med negativ test.

Etter så sterke festesmerter og gravidtegn følte jeg meg så trygg, også med stigende temp som ligner forrige gravidgraf på samme tid.

Tempen ligger generelt høyt og fint denne syklusen. Ingen dipper under 37.5

Håper det bare er for tidlig til å få hcgutslag.

Screenshot_20190328_155106.jpg

Det var mer en generell sjekk jeg også tok, men gyn ble i hvert fall gjort oppmerksom på situasjonen min, så jeg opplevde at hun sjekket ekstra nøye. Fikk bla. beskjed om at livmorslimhinnen var god, slik at et egg ikke burde hatt problemer med å feste seg her. Vi har ikke gått så drastisk til verks at vi har sjekket mannen enda. Jeg blir jo raskt gravid (fram til nå i hvert fall), men har jo mistet to ganger på rad. Jeg har også vært inne på tanken om lavt progesteronnivå, men jeg kom jo til uke 9 før MA, så det stemmer jo liksom ikke helt det heller. Du kan jo vurdere wild jam, om du har hørt om det? Om dere uansett har bestemt dere for at dere ønsker utredning så hadde jeg lett betalt kr 3000 for det. Jeg foretrekke privat fremfor offentlig i alle sammenhenger!

Masse lykke til med evt testing i dag. Hos meg er symptomene mer eller mindre fraværende, bortsett fra noen stikk her og der, om jeg legger godviljen til.

Krysser fingrene for oss❤️

Vi får bestille en runde etter påske antakelig. Det føles ut som så stort nederlag, og også bortkastet om alt er ok.

Megaskuff i dag med negativ test. Alt annet tyder på graviditet . Vi var heldige å ble gravid etter en mens fra første SA, men det tok et halv år før første graviditet, så frykter jo det plutselig skal gå et halvt år til før noe skjer :(

9 DPO er jo fortsatt tidlig da Kaffebønna? Fortsatt håp :smiley-angelic001

Må legge til at på CD 6-7 hadde jeg også el-slim. Vannete med veldig strekkbart. Har lest om folk som har hatt det og vært gravide. Men det høres jo ikke normalt ut?!

9dpo som standard... Det er en høy standard :laughing001

10 dpo

Negativ test i dag også.

Så da klarte vi det ikke rett etter SA denne gangen heller. Tempen så bra ut lenge, og jeg hadde festesmerter hele to ganger.

Sist syklus rett etter SA hadde jeg så tykk slimhinne at gyn tenkte jeg var gravid, men ikke da heller. Kanskje det er noen rester som skal ut.

Dritt!

11 dpo
Tempen har steget litt i ikke-gravidsyklusene mine 11-12 dpo før de har rast ned 1 dag før tr. Men i dag var den høyere enn vanlig.

Det er noe veldig veldig svakt på testen i dag. Nesten ikke synlig for det blotte øye, umulig å få på bilde uten å redigere strekene sterke med kontraster.

En slik start så sent har utelukkende betydd SA/kjemisk. Men så har jeg også nå opplevd en SA i syklus hvor jeg fikk positiv 9 dpo, så prøver å holde håpet oppe, men forbereder meg på at det like gjerne kan gå galt før eller rundt 5 uker denne gangen å.

Jeg har ikke vært helt på bærtur da med å kjenne festesmerter og tidlige gravidsymptomer! Så der har jeg kontroll :D

IMG_20190330_070749.jpg
IMG_20190330_072016.jpg

Liten oppdatering på symtpomfronten:
  • Mer strekk i lysken i dag
  • Anelse til svak kvalme innimellom, også tidligere dager (men det har jeg ikke turt å si før nå. Det kan jo være annet)
  • Metallsmak i munnen (det har jeg også hatt i ikke-gravide sykluser)
  • Rykk i lysken når jeg nyser

Savner fortsatt mengdene med utflod :hilarious: ikke fordi det er digg men fordi jeg føler det er et godt tegn :nailbiting:

I dag har jeg funnet ut at det er hele 3 stk til jeg kunne vært i permisjon med hadde første SA blitt til termin spire. Sånn, siden jeg ikke var stresset nok fra før med at tiden renner fra oss. Alle selvfølgelig gravid på første forsøk.

Leste en spennende sak på en engelsk forumside. Der var det ei som var uforklarlig barnløs men kom til en gyn som tok 3d ul av livmor. Det stod noe om at de som hadde tykk topp i livmor (?) Ville antakelig miste 3-4 ganger for hvert barn de fikk. Spennende tanke om det kan forklare noen habituelle aborter, hvor man ikke finner årsak.

Jeg vet nesten ikke om jeg tørr Tempe og teste i morgen, i tilfelle tempen faller/testen er svakere. Men hey, jeg kjenner jo meg selv, det skjer ikke:hilarious:

Prøver å kose meg med at enn så lenge er jeg gravid :love7

// 12 dpo // pp1 etter SA nr2

Tempen holdt seg stabil fra i går. Jeg sover selvsagt med tykkeste vinterdynen, men genser på og en klam 2åring inntil meg, livredd for at tempen skal gå ned :hilarious:
Testen er ultrasvak i dag også. Mikroskopisk sterkere.. med det mener jeg at du trenger ikke flomlyset fra en fotballbane for å skimte streken. Men den tar evigheten før kommer og er enda veldig svak.

Det strekker godt i lysken enda. Metallsmaken er på plass i munnen.

Ellers så har jeg enda vondt hals. Jeg våkner også grusomt tidlig. Så nå har jeg dratt meg opp av senga, satt på vask, steker brød, og skal nyte en tekopp og strikking før gutta står opp.

Kanskje jeg drister meg ut på en liten joggetur senere. Det er så deilig å endelig kommet litt igang igjen etter fødsel med 1. At jeg vil ikke stoppe!

Screenshot_20190331_083850.jpg

Last edited:
Back
Topp