Legger ut tempen også til sammenligning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Såpass! Da har du jo mye mer erfaring enn jeg harJoda, jeg har jo brukt ff og tempet siden august så har kurver å sammenligne med. Det er derfor tempen i går ikke passer inn.. jeg har alltid coverline på ca 36,54. Men tempen i går, 1 dpo ifølge eltestene er lavere enn den. Så tenker at den kanskje er feil, og at jeg sov endel med åpen munn den natta og. Eller at el først skjedde i går, 2 dager etter positiv el-test.
Åååh jeg synes det er så kjedelig når jeg ikke får tempet ALLE dager og har full kontroll
Såpass! Da har du jo mye mer erfaring enn jeg har
Forstår godt hva du mener! Jeg har slitt med å våkne altfor tidlig i det siste, og har beregnet temperaturen i forhold til det (eller FF har gjort det for meg). Det blir vel ikke 100% riktig da, men det er bedre enn ingen temp
Du kan vel henvises til gynekolog i første omgang? Det er jo mye man kan prøve før IVF.5 dpo
Systemet på apoteket var nede idag, så fikk ikke hentet ut noe drugs til bihulene, buhu.
Fikk tatt blodprøver hos legen i dag, for å sjekke vitaminer. Hun la også på blodprøver og ønsket å vite hvor jeg ville henvises for utredning
DET har jeg aldeles ikke tenkt må. Måtte ha litt betenkningstid.
Jeg skal bli med på utredning, men en eventuell ivf? Da lurer jeg nesten på om det bare blir ett barn... Det har jeg i alle fall ikke samlet mot til å gå gjennom. Dere som gjør det, masse creds!!!
Skikkelig vonde tak i livmora innimellom de siste dagene også. Kanskje egget ikke klarte å slippe? Redd det bare blir tull på prøvene jeg tok nå, med tanke på sykdom osv... Tempen steg igjen i dag og ligger høyt, men det kan også være jeg har litt feber pga bihulene.
Du kan vel henvises til gynekolog i første omgang? Det er jo mye man kan prøve før IVF.
Det var da voldsomt? Vi var hos gynekolog først, og har fått mye hjelp der. Men til slutt måtte vi jo bare krype til korset... Hadde vi visst at vi kom til å holde på SÅ lenge, hadde vi sikkert bedt om det tidligere! Men ikke uten en skikkelig kontroll først.Det høres jo bedre ut jeg vet ikke hvor hun tenkte, men fikk tips om å ringe fritt sykehusvalg for å sjekke ventetid på fertilitetsutredning.
Det var da voldsomt? Vi var hos gynekolog først, og har fått mye hjelp der. Men til slutt måtte vi jo bare krype til korset... Hadde vi visst at vi kom til å holde på SÅ lenge, hadde vi sikkert bedt om det tidligere! Men ikke uten en skikkelig kontroll først.
Jeg husker jaggu ikke alt, men tror ikke de testet/sjekket så mye mer enn gynekologen allerede hadde gjort.Vet du hva de sjekker på fertilitetsutredning på sykehuset? Jeg synes ikke det hørtes ut som sykehus hun listet opp, så kanskje hun egentlig tenkte på gyn? Jeg vet sannelig ikke.
Jeg husker jaggu ikke alt, men tror ikke de testet/sjekket så mye mer enn gynekologen allerede hadde gjort.
Gynekologen sjekket bl.a. om jeg fikk EL, tok UL for å se etter egg, cyster, og alt annet man kan se etter (her har jeg ikke så mye peiling, da jeg aldri har hatt slike problemer). Sjekket også en del blodverdier. Tok celleprøve samtidig, og Haukeland tok HIV-test (en v de få tingene jeg ikke hadde blitt testet/sjekket for).
Umulig å vite uten å teste... Hos oss er det jo ingen med problemer nå, men likevel går det ikkeHmm, lurer på hva nyttig de kan gjøre med meg da!
Har nettopp vært til gyn for celleprøve som var fin, hun sjekket også raskt med ul (mest for å sjekke etter rester etter abort) men synes hun kikket raskt på eggstokker også siden jeg sa jeg nettopp hadde hatt el.
Ett år tidligere sjekket hun eggstokker ifb celleprøve og familiær eggstokkreft, siden jeg først var der.
Hiv-prøve tok jeg når jeg gikk gravid med første på 12 ukers kontrollen.
Legen tok hormonprøver i dag.
Jeg ser ut til å ha el basert på eltester og temp. Regelmessig syklus.
Sååå, føler jeg dekker deg meste der da
Kanskje det er mannen
Ville bare si at det vi angrer mest på, var at vi ikke søkte hjelp tidligere. At vi kunne få det til hjemme var liksom tanken vår,etter vi mistet. Men sjeleglad for at vi fikk hjelp via ivf. Og det er ikke verdens undergang. Heller det, enn å prøve i årevis hjemme... greit å få sjekket sæd hos mannen,og blodprøver.
Det er helt forståelig.. det er en vondt ting med det,men sånn for å få baby så går man gjennom det og det går jo fint. Men til sammenligning i usa så er jo eggutaket gjort i narkose. I Norge er det litt medisiner og bedøvelse. Så jeg skulle ønske akkuratt den biten ble gjort i narkose. Da hadde det vært litt enklere. Håper at det kommer en spire til deg nå, så dere slipper den lange ivf veien. Veldig spennende med prøvene da.Takk for erfaringen deres
Jeg tror kanskje det er bivirkningene av medisinene og smertefulle/ubehagelige kontroller sprøyter osv. Jeg er så redd for.
Men føde uten smertelindring, DET skal jeg (eller, teller lystgass?)
Får svar på hormonprøvene hos legen neste uke tenker jeg, så får jeg prøve bestemme meg for sted ut i fra det.
Ikm neste uke også, så får se om det har skjedd et mirakel i denne sykdomsskrotten før jeg mister alt håp også
Det er helt forståelig.. det er en vondt ting med det,men sånn for å få baby så går man gjennom det og det går jo fint. Men til sammenligning i usa så er jo eggutaket gjort i narkose. I Norge er det litt medisiner og bedøvelse. Så jeg skulle ønske akkuratt den biten ble gjort i narkose. Da hadde det vært litt enklere. Håper at det kommer en spire til deg nå, så dere slipper den lange ivf veien. Veldig spennende med prøvene da.