Drømmen om søskenspire

Legger ut tempen også til sammenligning

Screenshot_20190210_210513.jpg

Screenshot_20190210_210623.jpg

Joda, jeg har jo brukt ff og tempet siden august :D så har kurver å sammenligne med. Det er derfor tempen i går ikke passer inn.. jeg har alltid coverline på ca 36,54. Men tempen i går, 1 dpo ifølge eltestene er lavere enn den. Så tenker at den kanskje er feil, og at jeg sov endel med åpen munn den natta og. Eller at el først skjedde i går, 2 dager etter positiv el-test. :confused005

Åååh jeg synes det er så kjedelig når jeg ikke får tempet ALLE dager og har full kontroll :laughing005
Såpass! Da har du jo mye mer erfaring enn jeg har:p

Forstår godt hva du mener! Jeg har slitt med å våkne altfor tidlig i det siste, og har beregnet temperaturen i forhold til det (eller FF har gjort det for meg). Det blir vel ikke 100% riktig da, men det er bedre enn ingen temp:-)

Såpass! Da har du jo mye mer erfaring enn jeg har:p

Forstår godt hva du mener! Jeg har slitt med å våkne altfor tidlig i det siste, og har beregnet temperaturen i forhold til det (eller FF har gjort det for meg). Det blir vel ikke 100% riktig da, men det er bedre enn ingen temp:)

Jeg synes det tempen ofte passer best inn i mønsteret om jeg ikke korrigerer faktisk, hvis jeg våkner før eller senere :pompus:

Jeg er ingen ekspert da, men har forsøk å få kontroll en stund. Men jeg freaker jo helt ut om jeg mister en temp i dpo land, selv om det bare er typ 5 dpo:hilarious::hilarious:

Så influensaperioden har vært en skikkelig prøvelse kan du si! Kanskje spesielt fordi det MÅ liksom klaffet nå, ellers blir det nok prøvestopp til vi kan få termin på nyåret... Desember er helt uaktuelt for meg. Da har jeg bursdag selv og er ikke happy med det :hilarious:

3 dpo

Skikkelig sterk krampe i livmor på vei til jobb i dag. Varte kanskje 10-15 sekunder.

Det er vel for tidlig for å være festesmerter. Hvis ikke den har havnet i egglederen igjen?!!???? Jeg hadde el på den siden denne måneden.

4 dpo

Bihulebetennelse holder på å ta livet av meg fra morgen til kveld. Men kveld og natt går fint .

Har fått antibiotikakur jeg kan ta om jeg vil, men beste er å skylle det ut. Antibiotika fungerer jo sjeldent og dårlig på bihulebetennelse.

Hvordan vil det være dersom jeg er gravid? Jeg glemte spørre legen om det.

Jeg har fått en skikkelig lang kur også, da jeg er allergisk mot noen typer antibiotika, blant annet pencillin

5 dpo

Systemet på apoteket var nede idag, så fikk ikke hentet ut noe drugs til bihulene, buhu.

Fikk tatt blodprøver hos legen i dag, for å sjekke vitaminer. Hun la også på blodprøver og ønsket å vite hvor jeg ville henvises for utredning :nailbiting:

DET har jeg aldeles ikke tenkt må. Måtte ha litt betenkningstid.

Jeg skal bli med på utredning, men en eventuell ivf? Da lurer jeg nesten på om det bare blir ett barn... Det har jeg i alle fall ikke samlet mot til å gå gjennom. Dere som gjør det, masse creds!!!

Skikkelig vonde tak i livmora innimellom de siste dagene også. Kanskje egget ikke klarte å slippe? Redd det bare blir tull på prøvene jeg tok nå, med tanke på sykdom osv... Tempen steg igjen i dag og ligger høyt, men det kan også være jeg har litt feber pga bihulene.

5 dpo

Systemet på apoteket var nede idag, så fikk ikke hentet ut noe drugs til bihulene, buhu.

Fikk tatt blodprøver hos legen i dag, for å sjekke vitaminer. Hun la også på blodprøver og ønsket å vite hvor jeg ville henvises for utredning :nailbiting:

DET har jeg aldeles ikke tenkt må. Måtte ha litt betenkningstid.

Jeg skal bli med på utredning, men en eventuell ivf? Da lurer jeg nesten på om det bare blir ett barn... Det har jeg i alle fall ikke samlet mot til å gå gjennom. Dere som gjør det, masse creds!!!

Skikkelig vonde tak i livmora innimellom de siste dagene også. Kanskje egget ikke klarte å slippe? Redd det bare blir tull på prøvene jeg tok nå, med tanke på sykdom osv... Tempen steg igjen i dag og ligger høyt, men det kan også være jeg har litt feber pga bihulene.
Du kan vel henvises til gynekolog i første omgang? :-) Det er jo mye man kan prøve før IVF.

Det høres jo bedre ut :) jeg vet ikke hvor hun tenkte, men fikk tips om å ringe fritt sykehusvalg for å sjekke ventetid på fertilitetsutredning.
Det var da voldsomt? Vi var hos gynekolog først, og har fått mye hjelp der. Men til slutt måtte vi jo bare krype til korset... Hadde vi visst at vi kom til å holde på SÅ lenge, hadde vi sikkert bedt om det tidligere! Men ikke uten en skikkelig kontroll først.

Det var da voldsomt? Vi var hos gynekolog først, og har fått mye hjelp der. Men til slutt måtte vi jo bare krype til korset... Hadde vi visst at vi kom til å holde på SÅ lenge, hadde vi sikkert bedt om det tidligere! Men ikke uten en skikkelig kontroll først.

Vet du hva de sjekker på fertilitetsutredning på sykehuset? Jeg synes ikke det hørtes ut som sykehus hun listet opp, så kanskje hun egentlig tenkte på gyn? Jeg vet sannelig ikke.

Vet du hva de sjekker på fertilitetsutredning på sykehuset? Jeg synes ikke det hørtes ut som sykehus hun listet opp, så kanskje hun egentlig tenkte på gyn? Jeg vet sannelig ikke.
Jeg husker jaggu ikke alt, men tror ikke de testet/sjekket så mye mer enn gynekologen allerede hadde gjort.

Gynekologen sjekket bl.a. om jeg fikk EL, tok UL for å se etter egg, cyster, og alt annet man kan se etter (her har jeg ikke så mye peiling, da jeg aldri har hatt slike problemer). Sjekket også en del blodverdier. Tok celleprøve samtidig, og Haukeland tok HIV-test (en v de få tingene jeg ikke hadde blitt testet/sjekket for).

Jeg husker jaggu ikke alt, men tror ikke de testet/sjekket så mye mer enn gynekologen allerede hadde gjort.

Gynekologen sjekket bl.a. om jeg fikk EL, tok UL for å se etter egg, cyster, og alt annet man kan se etter (her har jeg ikke så mye peiling, da jeg aldri har hatt slike problemer). Sjekket også en del blodverdier. Tok celleprøve samtidig, og Haukeland tok HIV-test (en v de få tingene jeg ikke hadde blitt testet/sjekket for).

Hmm, lurer på hva nyttig de kan gjøre med meg da! :hilarious:

Har nettopp vært til gyn for celleprøve som var fin, hun sjekket også raskt med ul (mest for å sjekke etter rester etter abort) men synes hun kikket raskt på eggstokker også siden jeg sa jeg nettopp hadde hatt el.

Ett år tidligere sjekket hun eggstokker ifb celleprøve og familiær eggstokkreft, siden jeg først var der.

Hiv-prøve tok jeg når jeg gikk gravid med første på 12 ukers kontrollen.

Legen tok hormonprøver i dag.
Jeg ser ut til å ha el basert på eltester og temp. Regelmessig syklus.

Sååå, føler jeg dekker deg meste der da :hilarious:

Kanskje det er mannen :nailbiting:

Hmm, lurer på hva nyttig de kan gjøre med meg da! :hilarious:

Har nettopp vært til gyn for celleprøve som var fin, hun sjekket også raskt med ul (mest for å sjekke etter rester etter abort) men synes hun kikket raskt på eggstokker også siden jeg sa jeg nettopp hadde hatt el.

Ett år tidligere sjekket hun eggstokker ifb celleprøve og familiær eggstokkreft, siden jeg først var der.

Hiv-prøve tok jeg når jeg gikk gravid med første på 12 ukers kontrollen.

Legen tok hormonprøver i dag.
Jeg ser ut til å ha el basert på eltester og temp. Regelmessig syklus.

Sååå, føler jeg dekker deg meste der da :hilarious:

Kanskje det er mannen :nailbiting:
Umulig å vite uten å teste... Hos oss er det jo ingen med problemer nå, men likevel går det ikke:rolleyes:

Høres ut som de har testet for det meste, men mannen bør jo absolutt testes han også:) Vet min gruet seg til å vite om det var han, så han ble veldig lettet da det ikke var noe galt.

7 dpo

Har kjent litt rykk i lysken, og stikk i rumpa. I tillegg til kramper her og der.

Tempen følger foreløpig samme kurve som når jeg ble gravid i desember. :woot:

Har fortsatt bihulebetennelse da :facepalm:

Sammenligner temp-kurven fra desembergraviditeten og denne mnd :love7:love7

Noen som har erfaringer med lignende kurver? Det er fra 10 dpo gravidkurven min endret seg tydelig fra tidligere og viste gravid-tendens :)

Screenshot_20190215_201150.jpg

Ville bare si at det vi angrer mest på, var at vi ikke søkte hjelp tidligere. At vi kunne få det til hjemme var liksom tanken vår,etter vi mistet. Men sjeleglad for at vi fikk hjelp via ivf. Og det er ikke verdens undergang. Heller det, enn å prøve i årevis hjemme... greit å få sjekket sæd hos mannen,og blodprøver. :happy:

Ville bare si at det vi angrer mest på, var at vi ikke søkte hjelp tidligere. At vi kunne få det til hjemme var liksom tanken vår,etter vi mistet. Men sjeleglad for at vi fikk hjelp via ivf. Og det er ikke verdens undergang. Heller det, enn å prøve i årevis hjemme... greit å få sjekket sæd hos mannen,og blodprøver. :happy:

Takk for erfaringen deres :Heartred

Jeg tror kanskje det er bivirkningene av medisinene og smertefulle/ubehagelige kontroller sprøyter osv. Jeg er så redd for. :smiley-angry026

Men føde uten smertelindring, DET skal jeg :laughing021 (eller, teller lystgass?)

Får svar på hormonprøvene hos legen neste uke tenker jeg, så får jeg prøve bestemme meg for sted ut i fra det.

Ikm neste uke også, så får se om det har skjedd et mirakel i denne sykdomsskrotten før jeg mister alt håp også:happy093.:hilarious:

Takk for erfaringen deres :Heartred

Jeg tror kanskje det er bivirkningene av medisinene og smertefulle/ubehagelige kontroller sprøyter osv. Jeg er så redd for. :smiley-angry026

Men føde uten smertelindring, DET skal jeg :laughing021 (eller, teller lystgass?)

Får svar på hormonprøvene hos legen neste uke tenker jeg, så får jeg prøve bestemme meg for sted ut i fra det.

Ikm neste uke også, så får se om det har skjedd et mirakel i denne sykdomsskrotten før jeg mister alt håp også:happy093.:hilarious:
Det er helt forståelig.. det er en vondt ting med det,men sånn for å få baby så går man gjennom det og det går jo fint. Men til sammenligning i usa så er jo eggutaket gjort i narkose. I Norge er det litt medisiner og bedøvelse. Så jeg skulle ønske akkuratt den biten ble gjort i narkose. Da hadde det vært litt enklere. Håper at det kommer en spire til deg nå, så dere slipper den lange ivf veien. Veldig spennende med prøvene da. :D

Det er helt forståelig.. det er en vondt ting med det,men sånn for å få baby så går man gjennom det og det går jo fint. Men til sammenligning i usa så er jo eggutaket gjort i narkose. I Norge er det litt medisiner og bedøvelse. Så jeg skulle ønske akkuratt den biten ble gjort i narkose. Da hadde det vært litt enklere. Håper at det kommer en spire til deg nå, så dere slipper den lange ivf veien. Veldig spennende med prøvene da. :D

Ja det setter litt perspektiv :eek:
Trengte dere mange forsøk? Eller holder dere på nå?

Krysser fingrene for en klaff snart. Vi har jo klart det før, så nå synes jeg vi har ventet lenge nok :happy

Back
Topp