Drømmen om en til i familien♡

Så sykt fine bilder du fikk ❤️❤️ aldri sett noen med så bra bilder❤️ og for en liten sjarmør ❤️❤️ kjempe søt ❤️ jeg blir å venter, jeg vil ikke se hvordan hun ser ut;) det må bli en overraskelse ❤️❤️

Hvordan gikk tilvenning med minsten?? Tenkt på det mye faktisk ❤️
Lykke til på mandag :flower
 
Så sykt fine bilder du fikk ❤️❤️ aldri sett noen med så bra bilder❤️ og for en liten sjarmør ❤️❤️ kjempe søt ❤️ jeg blir å venter, jeg vil ikke se hvordan hun ser ut;) det må bli en overraskelse ❤️❤️

Hvordan gikk tilvenning med minsten?? Tenkt på det mye faktisk ❤️
Lykke til på mandag :flower

Takk❤️ Ble veldig glad for bildene. Skal tilbake igjen den 21:joyful:
Er så fornøyd med spesialisten jeg går til; han heter Martin Sørensen og holder til på klinikken "Femini" på Jessheim. Han jobbet sammen med Martin Lundring tidligere, og var slik jeg ble pasient. Jeg synes personlig selv at han er flinkere enn Lundring:angelic: Han ivaretar en så fint, og gir alltid det lille ekstra uansett hva det gjelder og tar seg goood tid:happy119

Den ser jeg, med førstesnupp var vi ikke på 3D heller, og vi ønsket ikke å vite kjønnet, så det var en overraskelse:Heartpink

Jo, tilvenningen er godt igang- vi bruker en lang tilvenning og kommer til å bruke hele neste uke også. Jeg har hatt så mange legeavtaler, tannlegetimer osv med de andre barna, så har vært der 2-3 timer daglig. Og det har gått fint, og han går rundt å leker der de andre barna og pedagogene sitter/er❤️ Denne uka har jeg også legetimer både mandag og tirsdag, så vi er der noen timer med han. Onsdag skal han prøve å sove der i vogna si:) Takk som spør, kjære du❤️

Skulle du på kontroll imorgen også?❤️
 
Takk❤️ Ble veldig glad for bildene. Skal tilbake igjen den 21:joyful:
Er så fornøyd med spesialisten jeg går til; han heter Martin Sørensen og holder til på klinikken "Femini" på Jessheim. Han jobbet sammen med Martin Lundring tidligere, og var slik jeg ble pasient. Jeg synes personlig selv at han er flinkere enn Lundring:angelic: Han ivaretar en så fint, og gir alltid det lille ekstra uansett hva det gjelder og tar seg goood tid:happy119

Den ser jeg, med førstesnupp var vi ikke på 3D heller, og vi ønsket ikke å vite kjønnet, så det var en overraskelse:Heartpink

Jo, tilvenningen er godt igang- vi bruker en lang tilvenning og kommer til å bruke hele neste uke også. Jeg har hatt så mange legeavtaler, tannlegetimer osv med de andre barna, så har vært der 2-3 timer daglig. Og det har gått fint, og han går rundt å leker der de andre barna og pedagogene sitter/er❤️ Denne uka har jeg også legetimer både mandag og tirsdag, så vi er der noen timer med han. Onsdag skal han prøve å sove der i vogna si:) Takk som spør, kjære du❤️

Skulle du på kontroll imorgen også?❤️
Ååå ❤️ så fint det går bra med han i barnehagen. Er alltid spennende med tilvenning. Også er det jo fint at du er hjemme og har god tid til tilvenning. De fleste har jo bare de 3 dagene også er det full rulle. Skulle ønske jeg hadde bedre tid på tilvenningene :) men sånn er det desverre❤️ jeg har spart en uke ferie denne gangen så jeg kan ta tilvenning en hel uke med lille. Men det blir jo tidlig da. Allerede oktober neste år! Ææææ.. gikk bra med I da. Hun begynte også barnehage 10,5 mnd gammel❤️ ble fort trygg. Jobber jo selv som pedagog så er litt roligere enn de som ikke et er kanskje ;)

Ja i morgen er det vekstkontroll. Så blir en tur på kalnes;) vidas babynest hadde åpnet butikk så jeg i Fredrikstad . Så vi skal innom der å titte litt også ❤️

Så fint du er fornøyd med din gyn ❤️ er en privat jordmor her vi bor også som er skikkelig god❤️ vært på priv hos hun de gangene jeg har vært prego :) men vi tok ikke 3D sist heller :) så vi sparer de 1500 kronene til noe vi trenger ❤️❤️
 
Ååå ❤️ så fint det går bra med han i barnehagen. Er alltid spennende med tilvenning. Også er det jo fint at du er hjemme og har god tid til tilvenning. De fleste har jo bare de 3 dagene også er det full rulle. Skulle ønske jeg hadde bedre tid på tilvenningene :) men sånn er det desverre❤️ jeg har spart en uke ferie denne gangen så jeg kan ta tilvenning en hel uke med lille. Men det blir jo tidlig da. Allerede oktober neste år! Ææææ.. gikk bra med I da. Hun begynte også barnehage 10,5 mnd gammel❤️ ble fort trygg. Jobber jo selv som pedagog så er litt roligere enn de som ikke et er kanskje ;)

Ja i morgen er det vekstkontroll. Så blir en tur på kalnes;) vidas babynest hadde åpnet butikk så jeg i Fredrikstad . Så vi skal innom der å titte litt også ❤️

Så fint du er fornøyd med din gyn ❤️ er en privat jordmor her vi bor også som er skikkelig god❤️ vært på priv hos hun de gangene jeg har vært prego :) men vi tok ikke 3D sist heller :) så vi sparer de 1500 kronene til noe vi trenger ❤️❤️

Ja, er heldig slikt sett at jeg har mulighet til en lang innkjøring❤️
Imorgen skal han prøve å sove der I vogna si for første gang. Oss foreldre som må legge han den første gangen, så må vi se hvordan det går! Nå er dette barn nr 5 i bhgen, og vi føler oss så trygge på både barnehagen og personalet, så føles bare trygt og godt.


Skjønner det er tidlig å begynne i bhgen for de små, men en får trøste seg litt med at de fleste starter jo i den alderes- og de blir som oftest veldig fort trygge i bhgen❤️ Og når de er såpass små, så sover de noen lurer også, og da blir dagen mindre lang❤️

Har vært inne å lagt igjen svar til deg angående dagens kontroll❤️

Nei, er jo ikke alle som ønsker 3D og er absolutt penger spart, det❤️
 
Da er jeg kommet til uke 29+0 med lillebror :talk017 :greet008 :dance011:binkybaby:Heartblue:love7

Mandag var jeg hos spesialisten på A-hus, tok ultralyd av livmoren og det så greit ut for nå, men skal inn på en ny sjekk og ultralyd der i uke 32. Og ser det ikke bra ut, blir det selvsagt PKS allerede da eller før om jeg får store smerter. Vi har fått keisersnittdato som da blir i uke 37+6 som er Tirsdag den 14.11.24❄️ Imorgen er det akkurat 2 mnd til han kommer... senest:binkybaby:love7:dummy:

Var igår(28+6) til svangerskapskontroll hos fastlegen! Han er veldig forundret over den STORE magen min:eek::shy: Hehe, yessda, big mama belly her i gården:smug::smiley-angelic006 Er jo da fordi jeg har polyhydramnion denne gangen også( for mye fostervann):angel5 Symfuse-fundusmål er 31, og ligger på akkurat samme sted som da jeg var gravid med storebror på straks 2 år❤️

Ser veldig fram til neste 3D/4Dtime hos den private spesialisten min torsdag den 21.sep⭐️ Da skal endelig mannen min være med også❤️ Blir første ultralyden han er med på denne gangen:love7

Screenshot_20230913_092213_Nrs.jpg
Screenshot_20230913_092105_Preggers.jpg
20230912_115825.jpg
Screenshot_20230913_125631_Gallery.jpg
 
Last edited:
Da er jeg kommet til uke 29+0 med lillebror :talk017 :greet008 :dance011:binkybaby:Heartblue:love7

Mandag var jeg hos spesialisten på A-hus, tok ultralyd av livmoren og det så greit ut for nå, men skal inn på en ny sjekk og ultralyd der i uke 32. Og ser det ikke bra ut, blir det selvsagt PKS allerede da eller før om jeg får store smerter. Vi har fått keisersnittdato som da blir i uke 37+6 som er Tirsdag den 14.11.24❄️ Imorgen er det akkurat 2 mnd til han kommer... senest:binkybaby:love7:dummy:

Var igår(28+6) til svangerskapskontroll hos fastlegen! Han er veldig forundret over den STORE magen min:eek::shy: Hehe, yessda, big mama belly her i gården:smug::smiley-angelic006 Er jo da fordi jeg har polyhydramnion denne gangen også( for mye fostervann):angel5 Symfuse-fundusmål er 31, og ligger på akkurat samme sted som da jeg var gravid med storebror på straks 2 år❤️

Ser veldig fram til neste 3D/4Dtime hos den private spesialisten min torsdag den 21.sep⭐️ Da skal endelig mannen min være med også❤️ Blir første ultralyden han er med på denne gangen:love7

Vis vedlegget 414678Vis vedlegget 414679Vis vedlegget 414680Vis vedlegget 414683
Jeg blir kanskje litt blind pga. min egen store mage :hilarious: , men jeg ville aldri tenkt at du ser sånn veldig stor ut! Ser jo at du er gravid, men synes ikke du ser STOOOOR ut. Den er kjempefin:love017
 
Jeg blir kanskje litt blind pga. min egen store mage :hilarious: , men jeg ville aldri tenkt at du ser sånn veldig stor ut! Ser jo at du er gravid, men synes ikke du ser STOOOOR ut. Den er kjempefin:love017

Huff, føler meg skikkelig diger :angelic: Ser bare en diger mage på to bein komme vaggene:smiley-bounce022 Alle kommenterer lissom at jeg ikke har en 28ukers mage, eller nå 29ukers, men at jeg ser mye større ut:smiley-ashamed005 men tusen takk for det, kjære du:love017:smiley-angelic003
 
Huff, føler meg skikkelig diger :angelic: Ser bare en diger mage på to bein komme vaggene:smiley-bounce022 Alle kommenterer lissom at jeg ikke har en 28ukers mage, eller nå 29ukers, men at jeg ser mye større ut:smiley-ashamed005 men tusen takk for det, kjære du:love017:smiley-angelic003
Gravde frem helsekortene mine fra de to andre og ser jeg lå på 90 percentilen med begge. Har nok relativt stor mage selv denne gangen også :hilarious: Så ja, jeg er sikkert ikke beste til å se, men står fortsatt ved det jeg skrev :hilarious:
 
Gravde frem helsekortene mine fra de to andre og ser jeg lå på 90 percentilen med begge. Har nok relativt stor mage selv denne gangen også :hilarious: Så ja, jeg er sikkert ikke beste til å se, men står fortsatt ved det jeg skrev :hilarious:

Haha, da har du nok liten mage ifht meg :love017 :D men man føler seg jo selv stor fordet om, for den lille tar jo plass i magen❤️ Sjekk her fra sist jeg var gravid med mini... langt utafor med krysset:smiley-bounce022:smiley-ashamed005
Screenshot_20230913_213028_Gallery.jpg
 
Du start bra i det minste da :hilarious: Må være veldig vondt på slutten når den er såpass. Har huden tålt det?

Ja, alt det fostervannet tar plass:bag: 2 liter, og det vanlige er 0.5L på slutten av graviditeten:angelic: Det er skikkelig vondt, og man føler seg så forferdelig sprengt. Er omtrent ikke plass til mat og ribbeina brenner:bag: har gamle strekkmerker ifra før som er bleknet, men ikke fått nye:)
 
Ja, alt det fostervannet tar plass:bag: 2 liter, og det vanlige er 0.5L på slutten av graviditeten:angelic: Det er skikkelig vondt, og man føler seg så forferdelig sprengt. Er omtrent ikke plass til mat og ribbeina brenner:bag: har gamle strekkmerker ifra før som er bleknet, men ikke fått nye:)
Skal huske på det neste gang jeg klager. Synes det begynner å bli stort og tungt allerede. Leeeenge igjen!

Det er jo egentlig helt utrolig. Huden altså… :notworthy
 
Skal huske på det neste gang jeg klager. Synes det begynner å bli stort og tungt allerede. Leeeenge igjen!

Det er jo egentlig helt utrolig. Huden altså… :notworthy

Ja, den er bra elastisk:p Næsj, herregud, klag i vei- man kan ikke tenke sånn❤️ Klager jeg og, selvom jeg vet at noen har det verre enn meg:shy:
 
Du er så vakker ❤️ stor mage?? Næææi!! Jeg er også veldig stor! Har dog en del kg ekstra men. Har sikkert større mage en deg:) hater når folk kommenterer det. Jada jeg er garvid! Så :p

Så trist at du har så mye smerter i magen og at det kan bli litt kritisk med livmoren din. Men samtidig godt du blir godt fulgt opp. Tenk om du må ta han ut før 37 ende uke. Nå nærmer det seg veldig ❤️❤️

Lykke til på neste 3D ul ❤️❤️ må være fantastisk❤️❤️
 
Du er så vakker ❤️ stor mage?? Næææi!! Jeg er også veldig stor! Har dog en del kg ekstra men. Har sikkert større mage en deg:) hater når folk kommenterer det. Jada jeg er garvid! Så :p

Så trist at du har så mye smerter i magen og at det kan bli litt kritisk med livmoren din. Men samtidig godt du blir godt fulgt opp. Tenk om du må ta han ut før 37 ende uke. Nå nærmer det seg veldig ❤️❤️

Lykke til på neste 3D ul ❤️❤️ må være fantastisk❤️❤️

Åååh, tusen takk for fiiine ord, snille du :smiley-angelic003 ❤️ Jeg er overvektig jeg også, så er ikke det, men den store magen(Symfuse-fundusmål) er pga for mye fostervann! Og som det presser, gruer meg til de neste to mnd, er omtrent som å være en hvalross/vaggende pingvin:bag: Og drit i hva andre sier, du skal vøre stolt av magen din- er jo tross alt ei lita babyjente under progress inni der:love7 Fantastisk hva kroppen greier, helt magisk å tenke på:love017:gen014

Uff, er jo omtrent som vi gravide er fritt vilt for upassende kommentarer om magestr, enten de mener den er for liten eller stor:rolleyes::smiley-angry002
Jeg går privat til han ene spesialisten min, men akkurat dét trygger meg veldig, så de pengene er det vel verdt!❤️

Har jo bare fått to ekstra timer hos spesialist på A-hus, noe som også ble "unnskyldt", men de har stort press på seg:confused004 Så føler ikke at jeg blir tatt så godt vare på der sånn sett, men vet at jeg bare må ta kontakt om jeg har smerter! Er ikke det, men ja, dårlig oppfølging i det offentlige slikt sett for min del... Ja, er helt sprøtt at han  kan komme før november:nailbiting: Alt det ekstra fostervannet legger jo ekstra press på livmoren også og hever faren for prematur fødsel, så:woot::rolleyes: Det gjenstår nå bare å se, men skal iallefall få pakket fødebagene til meg og lille ila denne uka som kommer, så er det lissom gjort:angel5

Slenger med et dagens bilde av bigmamabelly:greet008 Akkurat to mnd igjen idag til PKS❄️
Screenshot_20230914_214207_Gallery.jpg
 
Last edited:
Ojj, dobbeltpost
 
30+0 og nå nærmer det seg virkelig- kun 54 dager igjen til PKS :gen014 Men er nesten så jeg tror han kommer før det, for har på følelsen at vannet brått går:nailbiting: Vel, vi får nå se:p Hører på magefølelsen, og skal pakke fødebagene til meg og lille ila de neste dagene❤️ Har idag vasket de nye amme-bh'ene fra Medela(synes de er mest behagelige i førsten), og de små, søte nyfødtluene i ull:love7

Imorgen er det 3D/4D igjen hos den private spesialisten min på Femini på Jessheim, som jeg gleder meg til å se lillegutt igjen og at mannen endelig skal være med:smiley-bounce012 Håper vi får noen greie bilder✨


Til baby sin fødebag/stellebag pakker jeg:

*2 bodyer, 2 bukser, 2 sokker og en babylue(brukes til hjemreisen) Vi har bilstolpose, så kommer ikke til å pakke en bamsedress, ellers hadde jeg gjort det. Må være to dager på sykehuset etter KS, så i den tiden bruker lille sykehusklærne.
*2 par ullsokker
*Babypledd
*2 Mam-smokker
*Koseklut
*Gulpekluter
*bleier
*Inotyol til stumpen
*Tørre Våtservietter som jeg selv våter med kokt vann og litt nøytral olje
*Liten flaske med babyolje, som jeg etterfyller med solsikkeolje når den er tom

Til min fødebag:

*Helsekortet
*2 Amme-bh'er
*2 Amme-topper
*Medela Purelan brystvortesalve
*Multi-mam salve til såre bryst
*Amme-innlegg fra Medela(de synes jeg var best, kjøpes på apotek)
*Brukte nettingtrusene fra sykehuset de andre gangene, men skal denne gangen prøve Tena trusebleiene fra apoteket!
*Bruker gravidbukser/gravidtights etter fødsel og legger med 2 stk.
*Slippers- Lett å få på føttene og komfortable.
*Sminke, tannbørste, tannkrem, deo, børste, leppepomade og hygienesaker som krem, dusjsåpe, sjampo og balsam(bruker sånne små flasker)
*Lader til mobil
*Tyggis
*Brus/redbull til mannen og litt snacks til han
*Nettbrett så jeg kan se nyheter, serier og filmer:happy119

Screenshot_20230920_113127_Gallery.jpg
Screenshot_20230920_065559_Nrs.jpg
Screenshot_20230920_065441_Preggers.jpg
 
Så fin du er :love017 Savner gravidmagen min:sad010:Heartpink

Nååårh, tusen takk for gode ord, kjære du:smiley-angelic003:Heartred Jaaa, er helt utrolig hvor mye en savner magen etter graviditeten- blir lissom koseklumpen man klapper på og koser med, den❤️
men nå har du jo lille vesla og kose med:love7:Heartpink Hvordan går det med dere?❤️
 
Back
Topp